Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym a także konieczność usprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do:• wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów swojej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość,• poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne,• budowanie swojej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie a także roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni a także radzenia sobie z przeciwnościami losu.Książka zawiera efekty wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego a także ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako świeży kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej albo potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy |
Autor: | Wiśniewska-Kin Monika |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wydania: | 2013 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.