
Średnia Ocena:
Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym a także konieczność usprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do:• wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów swojej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość,• poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne,• budowanie swojej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie a także roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni a także radzenia sobie z przeciwnościami losu.Książka zawiera efekty wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego a także ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako świeży kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej albo potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy |
Autor: | Wiśniewska-Kin Monika |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wydania: | 2013 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|

Dominacja a wyzwolenie. Wczesnoszkolny dyskurs podręcznikowy i dziecięcy PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!