Deutsch fur Profis. Branża hotelarsko-turystyczna. Podręcznik z ćwiczeniami + CD okładka

Średnia Ocena:


Deutsch fur Profis. Branża hotelarsko-turystyczna. Podręcznik z ćwiczeniami + CD

Zeszyty zawodowe "Deutsch für Profis. Branża hotelarsko-turystyczna" to:- Poziom językowy A2 według ESOKJ umożliwiający posługiwanie się mową niemieckim w klasycznych sytuacjach zawodowych- Równomiernie rozwijanie wszystkich sprawności językowych z naciskiem na komunikację- Liczne nagrania ćwiczące rozumienie ze słuchu i zapoznające z wymową fachowych wyrażeń- Możliwość realizacji poszczególnych tematów niezależnie od siebie- Zwarty i komfortowy układ materiału zakładający pracę na jednej lekcji z dwoma sąsiadującymi stronami- Podręcznik i ćwiczenia w jednym.

Szczegóły
Tytuł Deutsch fur Profis. Branża hotelarsko-turystyczna. Podręcznik z ćwiczeniami + CD
Autor: Lipczak Amadeusz, Ławniczak Magdalena, Olech Kinga
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo LektorKlett
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Deutsch fur Profis. Branża hotelarsko-turystyczna. Podręcznik z ćwiczeniami + CD w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Deutsch fur Profis. Branża hotelarsko-turystyczna. Podręcznik z ćwiczeniami + CD PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: dfp_rozklad_hotelarska.pdf - Rozmiar: 642 kB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • monika1

    Podręcznik przejrzyście i konkretnie napisany. Niezły do nauki zwrotów niemieckich z zakresu turystyki.

 

Deutsch fur Profis. Branża hotelarsko-turystyczna. Podręcznik z ćwiczeniami + CD PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Deutsch für Profis Branża hotelarsko-turystyczna Rozkład materiału Tygodniowy wymiar godzin – 2 Roczny wymiar godzin – 60 Poziom podstawy programowej – IV.0 / IV.1 Numer Materiały Rozdział Temat lekcji Słownictwo Funkcje językowe Gramatyka lekcji dydaktyczne 1. Im Reisebüro 1 Angebot eines – oferta biura podróży – układanie dialogów pomiędzy klien- – czasownik modalny können Praca na lekcji: Reisebüros – – położenie obiektu hotelar- tem a pracownikiem biura podróży – odmiana czasowników podręcznik s. 4-5 opis oferty biura skiego dotyczących ofert imprez turystycz- regularnych i nieregu- podróży – opis obiektów hotelar- nych larnych skich różnych kategorii – opisywanie obiektów hotelarskich (słownictwo podstawowe) – wyszukiwanie informacji w tekście 2 Reisekatalog – – nazwy imprez turystycznych – opisywanie różnych imprez turysty- – zdania podrzędnie złożone Praca na lekcji: poznajemy oferty biur – formularz rezerwacji imprezy cznych ze spójnikiem weil podręcznik s. 6-7 podróży turystycznej – argumentowanie wyboru danej im- – zdania współrzędnie zło- prezy turystycznej żone ze spójnikiem denn Praca domowa: – wyszukiwanie informacji z nagrania – czasownik finden wyszukanie w inter- – wypełnianie formularza wycieczki necie ofert biur pod- róży i tłumaczenie ich na język polski lub język niemiecki 2. An der Rezeption 3 Allgemeines – recepcja – czynności pracy na recepcji – opisywanie czynności pracy na re- – odmiana czasownika Praca na lekcji: hotelowa w obiektach hotelarskich cepcji w obiektach hotelarskich regularnego, rozdzielnie i podręcznik s. 8-9 – przyporządkowywanie nagłówków, nierozdzielnie złożonego łączenie części zdań i uzupełnianie – szyk wyrazów w zdaniu tekstu słówkami związanymi z pracą twierdzącym na recepcji  Strona 2 4 Dialoge – W czym – oferta obiektów hotelarskich – prowadzenie krótkich dialogów – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: mogę pomóc? między recepcjonistą a gościem podrzędnie złożonym po podręcznik s. 10-11 hotelowym spójniku dass – udzielanie i uzyskiwanie podsta- Praca domowa: wowych informacji o danym obiek- wyszukanie w interne- cie hotelarskim cie ofert hoteli i tłu- – zwroty grzecznościowe maczenie ich na – wyszukiwanie informacji z tekstu język polski lub język i nagrania niemiecki 3. Bestätigung im 5 Schriftlich – piszemy – oferta obiektów hotelarskich – pisanie listu formalnego dotyczą- – odmiana przymiotnika bez Praca na lekcji: Hotel potwierdzenie – dane dotyczące funkcjonow- cego potwierdzenia rezerwacji rodzajnika w bierniku podręcznik s. 12-13 rezerwacji w hotelu ania danego obiektu w obiekcie hotelarskim – rodzaje i przedmiot rezerwacji – stosowanie formuły listu formalne- go ze wszystkimi jego elementami 6 Per Telefon – – oferta obiektów hotelarskich – streszczenie danych rezerwacji – formy regularne i nieregu- Praca na lekcji: Witam, chciał(a)bym po- – dane dotyczące funkcjono- w obiekcie hotelarskim larne Partizip II podręcznik s. 14-15 twierdzić rezerwację ... wania danego obiektu – tworzenie dialogów związanych – czas przeszły Perfekt – dane do tabeli rezerwacji z potwierdzeniem rezerwacji i inny- mi formalnościami niezbędnymi przy rezerwacji – uzupełnienie tabeli rezerwacji – wyszukiwanie informacji z nagrania 4. Bestätigung 7 Schriftlich – piszemy – oferta biura podróży – pisanie listu formalnego dotyczą- – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: im Reisebüro potwierdzenie – rodzaje i przedmiot rezerwacji cego potwierdzenia rezerwacji podrzędnie złożonym po podręcznik s. 16-17 rezerwacji wycieczki imprezy turystycznej spójniku dass – stosowanie formuły listu formalne- go ze wszystkimi jego elementami – przyporządkowanie danej rezerwacji do klienta z uwzględnieniem indy- widualnych potrzeb klienta 8 Per Telefon – Dzwonię, – oferta biura podróży – układanie dialogów dotyczących – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: aby potwierdzić ... potwierdzenia rezerwacji imprezy twierdzącym i pytającym podręcznik s. 18-19 turystycznej wraz z dokonanymi zmianami w programie imprezy – udzielanie i uzyskiwanie informacji związanych ze szczegółami wyciecz- ki/wyjazdu – wyszukiwanie informacji z nagrania  Strona 3 5. Check-in 9 Begrüßung – – czynności związane z pracą – tworzenie dialogów między – czasownik modalny können Praca na lekcji: Witamy w hotelu! na recepcji hotelowej, w recepcjonistą a gościem hotelowym – szyk wyrazów w zdaniu podręcznik s. 20-21 szczególności bezpośrednio dotyczące procedury zameldowania pytającym po przybyciu gościa – wyszukiwanie informacji z nagrania 10 Nach der Anmeldung – – czynności związane z pracą – prowadzenie i uzupełnianie dialo- – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: czynności po na recepcji hotelowej gów oraz łączenie zdań (mini-dialo- twierdzącym i pytającym podręcznik s. 22-23 zameldowaniu – usługi hotelowe gów) związanych z codziennymi – synonimy – wybrane zawody z branży sytuacjami oraz po zameldowaniu hotelarskiej w obiekcie hotelarskim (wymiana – słownictwo związane z przy- walut, wniesienie bagażu) jazdem gościa do obiektu – wyszukiwanie informacji z tekstu hotelarskiego – streszczenie informacji z tekstu 11 Wiederholung 1-5 – słownictwo z działów 1-5 – funkcje językowe z działów 1-5 – zagadnienia gramatyczne Ćwiczenia z działów 1– 5 dodatkowe 12 Test 1-5 – słownictwo z działów 1-5 – funkcje językowe z działów 1-5 – zagadnienia gramatyczne Test z działów 1– 5 6. Check-in – 13 Unterlagen – – dane osobowe – wypełnianie karty meldunkowej – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: Dokumentation podstawowe formu- – dane związane z rezerwacją i karty pobytu twierdzącym i pytającym podręcznik s. 24-25 larze przy zameldo- – udzielanie i uzyskiwanie informacji waniu dotyczących danych gościa hotelo- wego – wyszukiwanie informacji z nagrania 14 Sonstiges – dokumenty używane – wypełnianie wybranych dokumen- – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: – wypełniamy w hotelarstwie tów hotelowych twierdzącym i pytającym podręcznik s. 26-27 dokumenty hotelowe – sytuacje dnia codziennego – udzielanie i uzyskiwanie informacji – użycie czasownika sollen w hotelu dotyczących danych gościa hotelo- Praca domowa: wego wyszukanie w interne- – wyszukiwanie informacji z tekstu cie różnych dokumen- tów hotelowych i tłu- maczenie ich na język polski lub język niemiecki 7. Hotel und 15 Wegbeschreibung im – pomieszczenia obiektów – opisywanie pomieszczeń w obiekcie – czasowniki sein i sich Praca na lekcji: Hotelzimmer Hotel – opisujemy hotel hotelarskich hotelarskim wraz ze wskazaniem befinden podręcznik s. 28-29 – jednostki mieszkalne w drogi do danego pomieszczenia – odmiana liczebników obiekcie hotelarskim – układanie dialogów – uzyskiwanie porządkowych w funkcji – czynności wykonywane i udzielanie informacji nt. usytuo- przymiotnika w w/w pomieszczeniach wania pomieszczeń w hotelu – forma grzecznościowa trybu rozkazującego  Strona 4 16 Hotelzimmer – opis – nazwy urządzeń i mebli, – opisywanie pokoju w obiekcie hote- – użycie przyimków okreś- Praca na lekcji: pokoju hotelowego wyposażenia w pokoju ho- larskim z uwzględnieniem wyposa- lających miejsce z celowni- podręcznik s. 30-31 telowym żenia, mebli i innych urządzeń w kiem – rodzaje pokoi hotelowych nim się znajdujących – użycie czasowników: liegen, Praca domowa: – łączenie zdań (mini-dialogi) dotyczą- hängen, stehen wyszukanie w inter- cych usytuowania pomieszczeń necie opisów pokoi w hotelu i innych pomieszczeń w hotelu i tłumaczenie ich na język polski lub język niemiecki 8. Begrüßungsbrief 17 Ein Willkommensbrief – określenia używane do – użycie zwrotów rozpoczynających – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: für Gäste – piszemy list sporządzenia listu powital- i kończących list powitalny twierdzącym podręcznik s. 32-33 powitalny nego dla gościa hotelowego – zapoznanie i stosowanie elementów – zwroty grzecznościowe w/w dokumentu, takich jak: temat używane w pisaniu listu listu, powitanie i inne w odpowied- powitalnego nim układzie 18 Ein Willkommensbrief – określenia używane do – użycie zwrotów rozpoczynających i – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: für den VIP-Gast – list sporządzenia listu powital- kończących list powitalny dla VIP-a twierdzącym podręcznik s. 34-35 powitalny dla VIP-a nego dla VIP-a – zapoznanie i stosowanie elementów – czasownik lassen – zwroty grzecznościowe w/w dokumentu, takich jak: temat używane w pisaniu listu listu, powitanie i inne w odpowied- powitalnego dla VIP-a nim układzie 9. Am Arbeitsplatz 19 Im Hotel – praca w – zawody wykonywane w ho- – opisywanie czynności osób pracują- – odmiana czasowników Praca na lekcji: hotelu telu i restauracji hotelowej cych w obiekcie hotelarskim i restau- nieregularnych w czasie podręcznik s. 36-37 – czynności charakterystyczne racji hotelowej Präsens dla w/w zawodów – wypełnianie ankiety na temat po- bytu w hotelu – zapoznanie z regulaminem hotelowym – wyszukiwanie informacji z tekstu oraz z nagrania – wypełnianie dokumentów hotelowych 20 Im Reisebüro – praca w – zawody wykonywane w – udzielanie porad związanych z wy- – czasownik können Praca na lekcji: biurze podróży biurze podróży oraz inne pełnianiem obowiązków pracowni- – szyk wyrazów w zdaniu podręcznik s. 38-39 związane z turystyką ka biura podróży twierdzącym – opis czynności w/w za- – układanie dialogów związanych – forma grzecznościowa wodów z codzienną pracą w biurze podróży trybu rozkazującego – opisywanie zawodów z branży turystycznej – wyszukiwanie informacji z nagrania – sporządzanie katalogu oferty biura podróży  Strona 5 10. Im Restaurant – 21 Den Tisch decken – słownictwo związane – opisywanie zachowania przy stole – zaimek einer, eine, eins Praca na lekcji: Vor dem Essen – nakrywamy do stołu! ze sprzętem, zastawą, – opisywanie sprzętu i zastawy stołowej w bierniku podręcznik s. 40-41 sztućcami i bielizną stołową – wyszukiwanie informacji z tekstu – użycie przyimków z celow- stosowanymi na sali konsu- i dopasowanie tytułów do frag- nikiem menckiej mentów tekstu 22 Frühstück – poznajemy – nazwy potraw serwowanych – opisywanie różnych typów śniadań – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: rodzaje śniadań na śniadanie – tworzenie wypowiedzi dotyczących twierdzącym podręcznik s. 42-43 typowych i nietypowych potraw – rzeczownik z rodzajnikiem śniadaniowych określonym w mianowniku – wyszukiwanie informacji z tekstu – wyszukiwanie słowa do definicji 23 Wiederholung 6-10 – słownictwo z działów 6-10 – funkcje językowe z działów 6-10 – zagadnienia gramatyczne Ćwiczenia z działów 6-10 dodatkowe 24 Test 6-10 – słownictwo z działów 6-10 – funkcje językowe z działów 6-10 – zagadnienia gramatyczne Test z działów 6-10 11. Im Restaurant – 25 Bestellung – składamy – nazwy potraw w karcie – tworzenie krótkich dialogów związa- – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: Dialoge zamówienie w menu nych z zamawianiem potraw w re- pytającym podręcznik s. 44-45 restauracji – zwroty grzecznościowe stauracji hotelowej – użycie zaimków pytających – formy powitań – opisywanie potraw Praca domowa: – nazwy typów lokali gastro- – układanie i uzupełnianie karty menu wyszukanie w interne- nomicznych – wyszukiwanie informacji z nagrania cie kart menu i tłuma- czenie ich na język polski lub język nie- miecki 26 Empfehlung und – czynności kelnera i gościa – układanie dialogów związanych – przeczenie kein Praca na lekcji: Zahlung – wybór restauracji przy zamówieniu z wyborem potraw oraz płaceniem podręcznik s. 46-47 potraw i zapłata i płaceniu za potrawy za konsumpcję – formy pożegnania – łączenie pytań i odpowiedzi w mini- – formy płatności dialogach – tłumaczenie wyrażeń i zwrotów wyko- rzystywanych w w/w rozmowach – wyszukiwanie informacji z nagrania 12. Beschwerden im 27 Allgemeines – – słownictwo opisujące – wyrażanie opinii o restauracji – przedrostek un- z przymiot- Praca na lekcji: Restaurant Nie polecam tej potrawy i obsługę kelnerską – argumentowanie nikami podręcznik s. 48-49 restauracji! – wyszukiwanie informacji z tekstu – synonimy oraz z nagrania  Strona 6 28 Höfliches Verhalten – przymiotniki określające – wyrażanie opinii o potrawach – odmiana przymiotnika bez Praca na lekcji: – Jak zachować się w potrawy oraz stan i sposób – tworzenie wypowiedzi i dialogów rodzajnika podręcznik s. 50-51 restauracji? ich przygotowania – reakcja kelnera i gościa restauracji na serwowane potrawy – użycie zwrotów grzecznościowych mających na celu przeprosiny 13. Dienstleistungen – 29 Der Unterkunft – nazwy usług hotelowych – dobieranie właściwych usług hotel- – rzeczowniki złożone Praca na lekcji: Allgemeines angepasst owych do danego obiektu hotelar- – czasownik modalny können podręcznik s. 52-53 – standardowe usługi skiego – wyrażenie es gibt hotelowe – układanie mini-dialogów z udzie- laniem i uzyskiwaniem informacji związanych z usługami oferowa- nymi przez hotel – wyszukiwanie informacji z tekstu 30 Dem Gast zuliebe – słownictwo związane – układanie zdań i łączenie części – przyimiki in, an Praca na lekcji: – wszystko dla gościa z usługami hotelowymi zdań informujących o usługach – rzeczownik z rodzajnikiem podręcznik s. 54-55 hotelowych określonym w celowniku – pisanie listu formalnego informu- Praca domowa: jącego o ofercie usług hotelowych wyszukanie w inter- – wyszukiwanie informacji z nagrania necie ofert hoteli i tłumaczenie ich na język polski lub język niemiecki 14. Dienstleistungen – 31 Taxi, Auto, Rad – usługi hotelowe związane – układanie krótkich dialogów związa- – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: Situationen – wybrane usługi z mobilnością (wynajem nych z wynajmem i wypożyczeniem twierdzącym i pytającym podręcznik s. 56-57 hotelowe aut, wypożyczenie roweru, samochodu, roweru w obiekcie – użycie zaimków pytających zamawianie taksówki) hotelarskim – wyszukiwanie informacji z nagrania – przyporządkowanie i układanie zdań 32 Concierge – funkcja – usługi oferowane przez – tłumaczenie wyrażeń związanych – konstrukcja um ... zu Praca na lekcji: concierga w hotelu concierga z pracą concierga w hotelu podręcznik s. 58-59 – układanie dialogów prezentujących pracę i funkcję concierga w hotelu  Strona 7 15. Beschwerden 33 Schriftlich – piszemy – zwroty i słownictwo – składanie skargi w formie pisemnej – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: im Hotel list z zażaleniem opisujące daną skargę, (list tradycyjny, faks, mail) twierdzącym podręcznik s.60-61 – argumenty wniesienia – opisywanie skargi – zdanie współrzędnie zażalenia oraz umożliwia- – wyszukiwanie informacji z tekstu złożone ze spójnikiem jące przyjęcie reklamacji denn usługi w hotelu oraz restau- – odmiana przymiotnika bez racji hotelowej rodzajnika 34 Mündlich – dialogi z – zwroty i słownictwo – składanie skargi w formie ustnej – rekcja czasowników: sich Praca na lekcji: zażaleniem opisujące daną skargę, – łączenie części zdań i układanie beschweren über / sich podręcznik s.62-63 – argumenty wniesienia dialogów związanych z zażaleniem beklagen über zażalenia oraz umożliwia- – przyporządkowanie opisu skargi do jące przyjęcie reklamacji obrazka usługi w hotelu oraz restau- racji hotelowej 35 Wiederholung 11-15 – słownictwo z działów 11-15 – funkcje językowe z działów 11-15 – zagadnienia gramatyczne z Ćwiczenia działów 11– 15 dodatkowe 36 Test 11-15 – słownictwo z działów 11-15 – funkcje językowe z działów 11-15 – zagadnienia gramatyczne z Test działów 11– 15 16. Freizeitangebote 37 Ausflug am – oferta biura podróży wraz z – uzyskiwanie i udzielanie informacji – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: Wochenende jej opisem (impreza weeken- dotyczących planów wyjazdowych podrzędnie złożonym po podręcznik s. 64-65 – wyjeżdżamy na dowa) na weekend spójniku weil weekend – wyszukiwanie informacji z tekstu – tworzenie dialogów między pracow- nikiem biura podróży a jego klientem związanych z prezentacją, kupnem / sprzedażą imprezy turystycznej 38 Urlaub für eine Woche – oferta biura podróży wraz z – streszczenie oferty i programu dłuż- – liczebnik porządkowy Praca na lekcji: – wyjeżdżamy na cały jej opisem (impreza tygod- szej wycieczki (co najmniej tygod- podręcznik s. 66-67 tydzień niowa) niowej) – wyszukiwanie informacji z tekstu Praca domowa: – reagowanie na problemy występu- wyszukanie w inter- jące podczas imprezy turystycznej necie imprez turysty- – tworzenie wypowiedzi cznych wraz z opisem – sporządzanie katalogu oferty biura i tłumaczenie ich na podróży język polski lub język niemiecki  Strona 8 17. Ausflugspro- 39 Ausflüge – Typen – wyrażenia związane z opisem – porównywanie ofert biur podróży – przyimek mit z celowni- Praca na lekcji: gramme – rodzaje imprez programu imprezy turysty- oraz ofert z katalogu jednego biura kiem, określający sposób podręcznik s. 68-69 turystycznych cznej – dopasowanie imprez turystycznych transportu – słownictwo związane z róż- do różnych osób, w zależności od nymi formami wycieczek i czynników takich jak wiek, zaintere- spędzania czasu wolnego sowania itd., oferowanymi przez biuro – układanie programu wycieczki na podróży jeden dzień dla różnych imprez – atrakcje turystyczne charak- turystycznych terystyczne dla danego miejsca lub miejscowości 40 Ein Rahmenprogramm – słownictwo niezbędne do – układanie kilkudniowego programu – szyk w zdaniu twierdzącym Praca na lekcji: – program wycieczki przygotowania pełnego imprezy turystycznej – rzeczowniki złożone podręcznik s. 70-71 programu dłuższej imprezy – reagowanie na informacje o progra- turystycznej mie wycieczki i ofercie biura podróży – pisanie listu formalnego/faksu/ maila zawierającego elementy pro- gramu wycieczki 18. Ausflüge – 41 Bestellung und – nazwy dokumentów wyko- – określanie funkcji dokumentów – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji: Dokumentation Preiskalkulation rzystywanych do organizacji wykorzystywanych do organizacji twierdzącym i pytającym podręcznik s. 72-73 – zamawiamy usługi i imprez turystycznych imprez turystycznych – związki frazeologiczne sporządzamy kalkulację – sporządzanie kalkulacji wycieczki 42 Gutschein und – słownictwo używane w wy- – uzupełnianie dokumentów wykorzy- – konstrukcje bezokoliczni- Praca na lekcji: Hotelrechnung – branych dokumentach wyko- stywanych do organizacji imprez kowe z zu podręcznik s. 74-75 wypełniamy dokumen- rzystywanych do organizacji turystycznych – zaimki pytające ty wycieczki imprez turystycznych – wyszukiwanie informacji z tekstu – szyk wyrazów w zdaniu – opisywanie obowiązków biura pod- pytającym róży oraz klienta przy sprzedaży wy- cieczek i innych imprez turystycznych 19. Beschwerden im 43 Vom Urlaub enttäuscht – określenia służące do opisu – omówienie statystyki związanej – przyimek von Praca na lekcji: Reisebüro – mój urlop to koszmar! zażalenia oraz przyjęcia rek- z zażaleniami – odmiana przymiotnika po podręcznik s. 76-77 lamacji imprezy turystycznej – analizowanie zażaleń rodzajniku nieokreślonym – opisywanie zażalenia w celowniku – wyszukiwanie informacji z tekstu oraz z nagrania  Strona 9 44 Anders als im Katalog – słownictwo stosowane – dopasowanie zażalenia do obrazka / – czas przeszły Perfekt Praca na lekcji: – Przepraszam, ale w w odpowiedzi na skargę tekstu słuchanego – szyk wyrazów w zdaniu podręcznik s. 78-79 katalogu było inaczej. wnoszoną przez klienta – wyszukiwanie określonych informa- twierdzącym cji z tekstu – przeczenia – tworzenie wypowiedzi pisemnej – zdanie podrzędnie złożone (list, mail) zawierającej reklamację ze spójnikiem dass wycieczki lub innej imprezy turysty- cznej 20. Günstiger über- 45 Auf dem Campingplatz – słownictwo stosowane do – opisywanie wyposażenia i urządzeń – rzeczownik z rodzajnikiem Praca na lekcji: nachten – na kempingu opisu kempingu na kempingu określonym w celowniku podręcznik s. 80-81 – tworzenie dialogów dotyczących ży- – szyk zdania twierdzącego i cia codziennego na kempingu pytającego – wyszukiwanie informacji z nagrania – przyimki hinter, neben, vor – łączenie zdań służących do opisu charakterystyki kempingu 46 In der Jugendherberge – słownictwo stosowane – wyszukiwanie informacji z tekstu – czasowniki modalne: Praca na lekcji: – nocleg w schronisku do opisu schroniska związanych ze schroniskiem sollen, dürfen podręcznik s. 82-83 młodzieżowego – opisywanie wyposażenia i usług – sformułowania służące do – słownictwo służące do oferowanych w schronisku wyrażenia zakazu: verboten, Praca domowa: wyrażania zakazu wykony- – wyszukiwanie informacji z nagrania nicht erlaubt, nicht gestat- wyszukanie w interne- wania danych czynności oraz z tekstu tet cie informacji o schro- – układanie dialogów dotyczących nisku młodzieżowym życia codziennego w schronisku w Polsce i w Niem- czech, porównanie oferty 47 Wiederholung 16-20 – słownictwo z działów 16-20 – funkcje językowe z działów 16-20 – zagadnienia gramatyczne Ćwiczenia z działów 16-20 dodatkowe 48 Test 16-20 – słownictwo z działów 16-20 – funkcje językowe z działów 16-20 – zagadnienia gramatyczne Test z działów 16-20 21. Touristen- 49 Im Büro – informacja – słownictwo związane z – uzupełnienie wypowiedzi dotyczącej – rzeczowniki odczasow- Praca na lekcji: information turystyczna ofertą biura podróży i pracy w biurze informacji turystycznej nikowe zakończone na podręcznik s.84-85 organizacją pracy w biurze – budowanie i uzupełnianie dialogów -ung związanych z w/w pracą – szyk zdania twierdzącego i – wyszukiwanie informacji z nagrania pytającego – przyporządkowanie treści do obraz- ków  Strona 10 50 Nach dem Weg fragen – pytanie o drogę – budowanie wypowiedzi i tworzenie – forma grzecznościowa Praca na lekcji: – Przepraszam, jak – opisywanie drogi dialogów trybu rozkazującego podręcznik s. 86-87 dojdę do ...? – nazwy zabytków – uzyskiwanie i udzielanie informacji, – szyk zdania pytającego – formy transportu jak dojść do danego miejsca/za- i twierdzącego bytku – zaimek pytający wie – wyszukiwanie informacji z nagrania 22. Touristische 51 In Polen – atrakcje – nazwy atrakcji turystycz- – wyszukiwanie informacji – czasownik besichtigen Praca na lekcji: Attraktionen turystyczne w Polsce nych charakterystycznych – tworzenie dialogów z uzyskiwaniem – przymiotniki: sehenswert, podręcznik s. 88-89 dla danego miejsca lub i udzielaniem informacji dotyczą- charakteristisch miejscowości w Polsce cych atrakcji turystycznych – szyk zdania pytającego – wyrażenia opisujące atrakcje – opisywanie ciekawych miejsc i twierdzącego turystyczne – wyszukiwanie informacji krajoznaw- czych i przyporządkowanie tekstu do zdjęć 52 In DACH-Ländern – nazwy atrakcji turystycz- – wyszukiwanie informacji krajoznaw- – przymiotniki: sehenswert, Praca na lekcji: – atrakcje turystyczne nych charakterystycznych czych bekannt podręcznik s. 90-91 w Niemczech, Austrii dla danego miejsca lub – uzupełnianie tekstu i wyszukiwanie – czasownik besichtigen i Szwajcarii miejscowości w Niemczech, informacji z tekstu – szyk zdania pytającego Praca domowa: Austrii i Szwajcarii – tworzenie dialogów z uzyskiwaniem i twierdzącego wyszukanie w – wyrażenia opisujące atrakcje i udzielaniem informacji dotyczą- internecie ciekawych turystyczne cych atrakcji turystycznych atrakcji turystycznych – opisywanie ciekawych miejsc i tłumaczenie ich na język polski lub język niemiecki 23. Check-out 53 Vorbereitungen – słownictwo związane z wy- – przyporządkowanie wypowiedzi – szyk zdania pytającego Praca na lekcji: – przygotowania do meldowaniem z hotelu charakterystycznych dla gościa hote- i twierdzącego podręcznik s. 92-93 opuszczenia hotelu – wybrane usługi hotelowe lowego i recepcjonisty podczas – czasowniki modalne: związane z wymeldowaniem procedury wymeldowania müssen, sollen – opisywanie obrazka – forma möcht- – wyszukiwanie informacji z tekstu oraz z nagrania 54 Die Abreise – nazwy czynności podczas – tworzenie i uzupełnienie ankiety – czasowniki: finden, gefallen Praca na lekcji: – wyjazd i czynności z wymeldowania z hotelu przy wymeldowaniu – szyk wyrazów w zdaniu podręcznik s. 94-95 nim związane – słownictwo związane z oce- – zapoznanie z rachunkiem za pobyt podrzędnie złożonym ze nianiem pracy hotelu w hotelu spójnikiem dass – uzupełnianie i łączenie zdań w dia- logi dotyczące procedury check-out – wyszukiwanie informacji z nagrania 10 Strona 11 24. Stornierung 55 Im Hotel – anulujemy – nazwy czynności przy anu- – wyszukiwanie informacji z nagrania – dopełniacz rzeczownika Praca na lekcji: rezerwację w hotelu lowaniu rezerwacji w hotelu oraz z tekstu – zaimki pytające podręcznik s. 96-97 – powody anulowania rez- – tworzenie dialogów oraz tekstu (list – szyk zdania pytającego erwacji formalny/mail) dotyczących anulo- i twierdzącego wania rezerwacji – związki frazeologiczne – uzupełnianie korespondencji pisemnej związanej z anulowaniem rezerwacji – zapoznanie z konsekwencjami rezy- gnacji z pobytu w obiekcie hotelowym 56 Im Reisebüro – nazwy czynności podczas – wyszukiwanie informacji z tekstu – szyk zdania pytającego Praca na lekcji: – anulujemy rezerwację anulowania rezerwacji oraz z nagrania i twierdzącego podręcznik s. 98-99 wycieczki wycieczki – tworzenie dialogów oraz tekstu (list – szyk wyrazów w zdaniu formalny/faks/mail) dotyczących podrzędnie złożonym po anulowania rezerwacji spójniku wenn – zapoznanie z konsekwencjami rezygnacji z imprezy turystycznej 25. Arbeitssuche 57 Bewerbungsunter- – dane osobowe – uzupełnianie dokumentów: CV, – rzeczowniki złożone Praca na lekcji: lagen – ubiegamy się o – umiejętności życiorys – rekcja wybranych czasow- podręcznik s. 100-101 pracę. Dokumenty. – formy zatrudnienia – uzupełnianie i tworzenie dokumen- ników i przymiotników tów wymaganych przy ubieganiu się – czasowniki modalne o pracę können i müssen – wyszukiwanie informacji z tekstu oraz z nagrania 58 Vorstellungsgespräch – dane z życiorysu – tworzenie dialogów – rozmowa – szyk zdania pytającego Praca na lekcji: – idziemy na rozmowę – nazwy garderoby na spotka- wstępna i twierdzącego podręcznik s. 102-103 kwalifikacyjną nia oficjalne – wyszukiwanie informacji z tekstu – słowotwórstwo: tworzenie – cechy charakteru oraz z nagrania przymiotników od rzeczow- – łączenie zdań o znaczeniu synoni- ników micznym – łączenie zdań pytających z właści- wymi odpowiedziami (mini-dialogi) 59 Wiederholung 21-25 – słownictwo z działów 21-25 – funkcje językowe z działów 21-25 – zagadnienia gramatyczne Ćwiczenia z działów 21– 25 dodatkowe 60 Test 21-25 – słownictwo z działów 21-25 – funkcje językowe z działów 21-25 – zagadnienia gramatyczne Test z działów 21– 25 11