Deutsch fur Profis. Branża hotelarsko-turystyczna. Podręcznik z ćwiczeniami + CD PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Deutsch für Profis
Branża hotelarsko-turystyczna
Rozkład materiału
Tygodniowy wymiar godzin – 2
Roczny wymiar godzin – 60
Poziom podstawy programowej – IV.0 / IV.1
Numer Materiały
Rozdział Temat lekcji Słownictwo Funkcje językowe Gramatyka
lekcji dydaktyczne
1. Im Reisebüro 1 Angebot eines – oferta biura podróży – układanie dialogów pomiędzy klien- – czasownik modalny können Praca na lekcji:
Reisebüros – – położenie obiektu hotelar- tem a pracownikiem biura podróży – odmiana czasowników podręcznik s. 4-5
opis oferty biura skiego dotyczących ofert imprez turystycz- regularnych i nieregu-
podróży – opis obiektów hotelar- nych larnych
skich różnych kategorii – opisywanie obiektów hotelarskich
(słownictwo podstawowe) – wyszukiwanie informacji w tekście
2 Reisekatalog – – nazwy imprez turystycznych – opisywanie różnych imprez turysty- – zdania podrzędnie złożone Praca na lekcji:
poznajemy oferty biur – formularz rezerwacji imprezy cznych ze spójnikiem weil podręcznik s. 6-7
podróży turystycznej – argumentowanie wyboru danej im- – zdania współrzędnie zło-
prezy turystycznej żone ze spójnikiem denn Praca domowa:
– wyszukiwanie informacji z nagrania – czasownik finden wyszukanie w inter-
– wypełnianie formularza wycieczki necie ofert biur pod-
róży i tłumaczenie
ich na język polski lub
język niemiecki
2. An der Rezeption 3 Allgemeines – recepcja – czynności pracy na recepcji – opisywanie czynności pracy na re- – odmiana czasownika Praca na lekcji:
hotelowa w obiektach hotelarskich cepcji w obiektach hotelarskich regularnego, rozdzielnie i podręcznik s. 8-9
– przyporządkowywanie nagłówków, nierozdzielnie złożonego
łączenie części zdań i uzupełnianie – szyk wyrazów w zdaniu
tekstu słówkami związanymi z pracą twierdzącym
na recepcji
Strona 2
4 Dialoge – W czym – oferta obiektów hotelarskich – prowadzenie krótkich dialogów – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
mogę pomóc? między recepcjonistą a gościem podrzędnie złożonym po podręcznik s. 10-11
hotelowym spójniku dass
– udzielanie i uzyskiwanie podsta- Praca domowa:
wowych informacji o danym obiek- wyszukanie w interne-
cie hotelarskim cie ofert hoteli i tłu-
– zwroty grzecznościowe maczenie ich na
– wyszukiwanie informacji z tekstu język polski lub język
i nagrania niemiecki
3. Bestätigung im 5 Schriftlich – piszemy – oferta obiektów hotelarskich – pisanie listu formalnego dotyczą- – odmiana przymiotnika bez Praca na lekcji:
Hotel potwierdzenie – dane dotyczące funkcjonow- cego potwierdzenia rezerwacji rodzajnika w bierniku podręcznik s. 12-13
rezerwacji w hotelu ania danego obiektu w obiekcie hotelarskim
– rodzaje i przedmiot rezerwacji – stosowanie formuły listu formalne-
go ze wszystkimi jego elementami
6 Per Telefon – – oferta obiektów hotelarskich – streszczenie danych rezerwacji – formy regularne i nieregu- Praca na lekcji:
Witam, chciał(a)bym po- – dane dotyczące funkcjono- w obiekcie hotelarskim larne Partizip II podręcznik s. 14-15
twierdzić rezerwację ... wania danego obiektu – tworzenie dialogów związanych – czas przeszły Perfekt
– dane do tabeli rezerwacji z potwierdzeniem rezerwacji i inny-
mi formalnościami niezbędnymi
przy rezerwacji
– uzupełnienie tabeli rezerwacji
– wyszukiwanie informacji z nagrania
4. Bestätigung 7 Schriftlich – piszemy – oferta biura podróży – pisanie listu formalnego dotyczą- – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
im Reisebüro potwierdzenie – rodzaje i przedmiot rezerwacji cego potwierdzenia rezerwacji podrzędnie złożonym po podręcznik s. 16-17
rezerwacji wycieczki imprezy turystycznej spójniku dass
– stosowanie formuły listu formalne-
go ze wszystkimi jego elementami
– przyporządkowanie danej rezerwacji
do klienta z uwzględnieniem indy-
widualnych potrzeb klienta
8 Per Telefon – Dzwonię, – oferta biura podróży – układanie dialogów dotyczących – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
aby potwierdzić ... potwierdzenia rezerwacji imprezy twierdzącym i pytającym podręcznik s. 18-19
turystycznej wraz z dokonanymi
zmianami w programie imprezy
– udzielanie i uzyskiwanie informacji
związanych ze szczegółami wyciecz-
ki/wyjazdu
– wyszukiwanie informacji z nagrania
Strona 3
5. Check-in 9 Begrüßung – – czynności związane z pracą – tworzenie dialogów między – czasownik modalny können Praca na lekcji:
Witamy w hotelu! na recepcji hotelowej, w recepcjonistą a gościem hotelowym – szyk wyrazów w zdaniu podręcznik s. 20-21
szczególności bezpośrednio dotyczące procedury zameldowania pytającym
po przybyciu gościa – wyszukiwanie informacji z nagrania
10 Nach der Anmeldung – – czynności związane z pracą – prowadzenie i uzupełnianie dialo- – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
czynności po na recepcji hotelowej gów oraz łączenie zdań (mini-dialo- twierdzącym i pytającym podręcznik s. 22-23
zameldowaniu – usługi hotelowe gów) związanych z codziennymi – synonimy
– wybrane zawody z branży sytuacjami oraz po zameldowaniu
hotelarskiej w obiekcie hotelarskim (wymiana
– słownictwo związane z przy- walut, wniesienie bagażu)
jazdem gościa do obiektu – wyszukiwanie informacji z tekstu
hotelarskiego – streszczenie informacji z tekstu
11 Wiederholung 1-5 – słownictwo z działów 1-5 – funkcje językowe z działów 1-5 – zagadnienia gramatyczne Ćwiczenia
z działów 1– 5 dodatkowe
12 Test 1-5 – słownictwo z działów 1-5 – funkcje językowe z działów 1-5 – zagadnienia gramatyczne Test
z działów 1– 5
6. Check-in – 13 Unterlagen – – dane osobowe – wypełnianie karty meldunkowej – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
Dokumentation podstawowe formu- – dane związane z rezerwacją i karty pobytu twierdzącym i pytającym podręcznik s. 24-25
larze przy zameldo- – udzielanie i uzyskiwanie informacji
waniu dotyczących danych gościa hotelo-
wego
– wyszukiwanie informacji z nagrania
14 Sonstiges – dokumenty używane – wypełnianie wybranych dokumen- – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
– wypełniamy w hotelarstwie tów hotelowych twierdzącym i pytającym podręcznik s. 26-27
dokumenty hotelowe – sytuacje dnia codziennego – udzielanie i uzyskiwanie informacji – użycie czasownika sollen
w hotelu dotyczących danych gościa hotelo- Praca domowa:
wego wyszukanie w interne-
– wyszukiwanie informacji z tekstu cie różnych dokumen-
tów hotelowych i tłu-
maczenie ich na
język polski lub język
niemiecki
7. Hotel und 15 Wegbeschreibung im – pomieszczenia obiektów – opisywanie pomieszczeń w obiekcie – czasowniki sein i sich Praca na lekcji:
Hotelzimmer Hotel – opisujemy hotel hotelarskich hotelarskim wraz ze wskazaniem befinden podręcznik s. 28-29
– jednostki mieszkalne w drogi do danego pomieszczenia – odmiana liczebników
obiekcie hotelarskim – układanie dialogów – uzyskiwanie porządkowych w funkcji
– czynności wykonywane i udzielanie informacji nt. usytuo- przymiotnika
w w/w pomieszczeniach wania pomieszczeń w hotelu – forma grzecznościowa
trybu rozkazującego
Strona 4
16 Hotelzimmer – opis – nazwy urządzeń i mebli, – opisywanie pokoju w obiekcie hote- – użycie przyimków okreś- Praca na lekcji:
pokoju hotelowego wyposażenia w pokoju ho- larskim z uwzględnieniem wyposa- lających miejsce z celowni- podręcznik s. 30-31
telowym żenia, mebli i innych urządzeń w kiem
– rodzaje pokoi hotelowych nim się znajdujących – użycie czasowników: liegen, Praca domowa:
– łączenie zdań (mini-dialogi) dotyczą- hängen, stehen wyszukanie w inter-
cych usytuowania pomieszczeń necie opisów pokoi
w hotelu i innych pomieszczeń
w hotelu i tłumaczenie
ich na język polski lub
język niemiecki
8. Begrüßungsbrief 17 Ein Willkommensbrief – określenia używane do – użycie zwrotów rozpoczynających – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
für Gäste – piszemy list sporządzenia listu powital- i kończących list powitalny twierdzącym podręcznik s. 32-33
powitalny nego dla gościa hotelowego – zapoznanie i stosowanie elementów
– zwroty grzecznościowe w/w dokumentu, takich jak: temat
używane w pisaniu listu listu, powitanie i inne w odpowied-
powitalnego nim układzie
18 Ein Willkommensbrief – określenia używane do – użycie zwrotów rozpoczynających i – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
für den VIP-Gast – list sporządzenia listu powital- kończących list powitalny dla VIP-a twierdzącym podręcznik s. 34-35
powitalny dla VIP-a nego dla VIP-a – zapoznanie i stosowanie elementów – czasownik lassen
– zwroty grzecznościowe w/w dokumentu, takich jak: temat
używane w pisaniu listu listu, powitanie i inne w odpowied-
powitalnego dla VIP-a nim układzie
9. Am Arbeitsplatz 19 Im Hotel – praca w – zawody wykonywane w ho- – opisywanie czynności osób pracują- – odmiana czasowników Praca na lekcji:
hotelu telu i restauracji hotelowej cych w obiekcie hotelarskim i restau- nieregularnych w czasie podręcznik s. 36-37
– czynności charakterystyczne racji hotelowej Präsens
dla w/w zawodów – wypełnianie ankiety na temat po-
bytu w hotelu
– zapoznanie z regulaminem hotelowym
– wyszukiwanie informacji z tekstu
oraz z nagrania
– wypełnianie dokumentów hotelowych
20 Im Reisebüro – praca w – zawody wykonywane w – udzielanie porad związanych z wy- – czasownik können Praca na lekcji:
biurze podróży biurze podróży oraz inne pełnianiem obowiązków pracowni- – szyk wyrazów w zdaniu podręcznik s. 38-39
związane z turystyką ka biura podróży twierdzącym
– opis czynności w/w za- – układanie dialogów związanych – forma grzecznościowa
wodów z codzienną pracą w biurze podróży trybu rozkazującego
– opisywanie zawodów z branży
turystycznej
– wyszukiwanie informacji z nagrania
– sporządzanie katalogu oferty biura
podróży
Strona 5
10. Im Restaurant – 21 Den Tisch decken – słownictwo związane – opisywanie zachowania przy stole – zaimek einer, eine, eins Praca na lekcji:
Vor dem Essen – nakrywamy do stołu! ze sprzętem, zastawą, – opisywanie sprzętu i zastawy stołowej w bierniku podręcznik s. 40-41
sztućcami i bielizną stołową – wyszukiwanie informacji z tekstu – użycie przyimków z celow-
stosowanymi na sali konsu- i dopasowanie tytułów do frag- nikiem
menckiej mentów tekstu
22 Frühstück – poznajemy – nazwy potraw serwowanych – opisywanie różnych typów śniadań – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
rodzaje śniadań na śniadanie – tworzenie wypowiedzi dotyczących twierdzącym podręcznik s. 42-43
typowych i nietypowych potraw – rzeczownik z rodzajnikiem
śniadaniowych określonym w mianowniku
– wyszukiwanie informacji z tekstu
– wyszukiwanie słowa do definicji
23 Wiederholung 6-10 – słownictwo z działów 6-10 – funkcje językowe z działów 6-10 – zagadnienia gramatyczne Ćwiczenia
z działów 6-10 dodatkowe
24 Test 6-10 – słownictwo z działów 6-10 – funkcje językowe z działów 6-10 – zagadnienia gramatyczne Test
z działów 6-10
11. Im Restaurant – 25 Bestellung – składamy – nazwy potraw w karcie – tworzenie krótkich dialogów związa- – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
Dialoge zamówienie w menu nych z zamawianiem potraw w re- pytającym podręcznik s. 44-45
restauracji – zwroty grzecznościowe stauracji hotelowej – użycie zaimków pytających
– formy powitań – opisywanie potraw Praca domowa:
– nazwy typów lokali gastro- – układanie i uzupełnianie karty menu wyszukanie w interne-
nomicznych – wyszukiwanie informacji z nagrania cie kart menu i tłuma-
czenie ich na język
polski lub język nie-
miecki
26 Empfehlung und – czynności kelnera i gościa – układanie dialogów związanych – przeczenie kein Praca na lekcji:
Zahlung – wybór restauracji przy zamówieniu z wyborem potraw oraz płaceniem podręcznik s. 46-47
potraw i zapłata i płaceniu za potrawy za konsumpcję
– formy pożegnania – łączenie pytań i odpowiedzi w mini-
– formy płatności dialogach
– tłumaczenie wyrażeń i zwrotów wyko-
rzystywanych w w/w rozmowach
– wyszukiwanie informacji z nagrania
12. Beschwerden im 27 Allgemeines – – słownictwo opisujące – wyrażanie opinii o restauracji – przedrostek un- z przymiot- Praca na lekcji:
Restaurant Nie polecam tej potrawy i obsługę kelnerską – argumentowanie nikami podręcznik s. 48-49
restauracji! – wyszukiwanie informacji z tekstu – synonimy
oraz z nagrania
Strona 6
28 Höfliches Verhalten – przymiotniki określające – wyrażanie opinii o potrawach – odmiana przymiotnika bez Praca na lekcji:
– Jak zachować się w potrawy oraz stan i sposób – tworzenie wypowiedzi i dialogów rodzajnika podręcznik s. 50-51
restauracji? ich przygotowania – reakcja kelnera i gościa restauracji
na serwowane potrawy
– użycie zwrotów grzecznościowych
mających na celu przeprosiny
13. Dienstleistungen – 29 Der Unterkunft – nazwy usług hotelowych – dobieranie właściwych usług hotel- – rzeczowniki złożone Praca na lekcji:
Allgemeines angepasst owych do danego obiektu hotelar- – czasownik modalny können podręcznik s. 52-53
– standardowe usługi skiego – wyrażenie es gibt
hotelowe – układanie mini-dialogów z udzie-
laniem i uzyskiwaniem informacji
związanych z usługami oferowa-
nymi przez hotel
– wyszukiwanie informacji z tekstu
30 Dem Gast zuliebe – słownictwo związane – układanie zdań i łączenie części – przyimiki in, an Praca na lekcji:
– wszystko dla gościa z usługami hotelowymi zdań informujących o usługach – rzeczownik z rodzajnikiem podręcznik s. 54-55
hotelowych określonym w celowniku
– pisanie listu formalnego informu- Praca domowa:
jącego o ofercie usług hotelowych wyszukanie w inter-
– wyszukiwanie informacji z nagrania necie ofert hoteli i
tłumaczenie ich na
język polski lub język
niemiecki
14. Dienstleistungen – 31 Taxi, Auto, Rad – usługi hotelowe związane – układanie krótkich dialogów związa- – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
Situationen – wybrane usługi z mobilnością (wynajem nych z wynajmem i wypożyczeniem twierdzącym i pytającym podręcznik s. 56-57
hotelowe aut, wypożyczenie roweru, samochodu, roweru w obiekcie – użycie zaimków pytających
zamawianie taksówki) hotelarskim
– wyszukiwanie informacji z nagrania
– przyporządkowanie i układanie zdań
32 Concierge – funkcja – usługi oferowane przez – tłumaczenie wyrażeń związanych – konstrukcja um ... zu Praca na lekcji:
concierga w hotelu concierga z pracą concierga w hotelu podręcznik s. 58-59
– układanie dialogów prezentujących
pracę i funkcję concierga w hotelu
Strona 7
15. Beschwerden 33 Schriftlich – piszemy – zwroty i słownictwo – składanie skargi w formie pisemnej – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
im Hotel list z zażaleniem opisujące daną skargę, (list tradycyjny, faks, mail) twierdzącym podręcznik s.60-61
– argumenty wniesienia – opisywanie skargi – zdanie współrzędnie
zażalenia oraz umożliwia- – wyszukiwanie informacji z tekstu złożone ze spójnikiem
jące przyjęcie reklamacji denn
usługi w hotelu oraz restau- – odmiana przymiotnika bez
racji hotelowej rodzajnika
34 Mündlich – dialogi z – zwroty i słownictwo – składanie skargi w formie ustnej – rekcja czasowników: sich Praca na lekcji:
zażaleniem opisujące daną skargę, – łączenie części zdań i układanie beschweren über / sich podręcznik s.62-63
– argumenty wniesienia dialogów związanych z zażaleniem beklagen über
zażalenia oraz umożliwia- – przyporządkowanie opisu skargi do
jące przyjęcie reklamacji obrazka
usługi w hotelu oraz restau-
racji hotelowej
35 Wiederholung 11-15 – słownictwo z działów 11-15 – funkcje językowe z działów 11-15 – zagadnienia gramatyczne z Ćwiczenia
działów 11– 15 dodatkowe
36 Test 11-15 – słownictwo z działów 11-15 – funkcje językowe z działów 11-15 – zagadnienia gramatyczne z Test
działów 11– 15
16. Freizeitangebote 37 Ausflug am – oferta biura podróży wraz z – uzyskiwanie i udzielanie informacji – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
Wochenende jej opisem (impreza weeken- dotyczących planów wyjazdowych podrzędnie złożonym po podręcznik s. 64-65
– wyjeżdżamy na dowa) na weekend spójniku weil
weekend – wyszukiwanie informacji z tekstu
– tworzenie dialogów między pracow-
nikiem biura podróży a jego klientem
związanych z prezentacją, kupnem /
sprzedażą imprezy turystycznej
38 Urlaub für eine Woche – oferta biura podróży wraz z – streszczenie oferty i programu dłuż- – liczebnik porządkowy Praca na lekcji:
– wyjeżdżamy na cały jej opisem (impreza tygod- szej wycieczki (co najmniej tygod- podręcznik s. 66-67
tydzień niowa) niowej)
– wyszukiwanie informacji z tekstu Praca domowa:
– reagowanie na problemy występu- wyszukanie w inter-
jące podczas imprezy turystycznej necie imprez turysty-
– tworzenie wypowiedzi cznych wraz z opisem
– sporządzanie katalogu oferty biura i tłumaczenie ich na
podróży język polski lub język
niemiecki
Strona 8
17. Ausflugspro- 39 Ausflüge – Typen – wyrażenia związane z opisem – porównywanie ofert biur podróży – przyimek mit z celowni- Praca na lekcji:
gramme – rodzaje imprez programu imprezy turysty- oraz ofert z katalogu jednego biura kiem, określający sposób podręcznik s. 68-69
turystycznych cznej – dopasowanie imprez turystycznych transportu
– słownictwo związane z róż- do różnych osób, w zależności od
nymi formami wycieczek i czynników takich jak wiek, zaintere-
spędzania czasu wolnego sowania itd.,
oferowanymi przez biuro – układanie programu wycieczki na
podróży jeden dzień dla różnych imprez
– atrakcje turystyczne charak- turystycznych
terystyczne dla danego
miejsca lub miejscowości
40 Ein Rahmenprogramm – słownictwo niezbędne do – układanie kilkudniowego programu – szyk w zdaniu twierdzącym Praca na lekcji:
– program wycieczki przygotowania pełnego imprezy turystycznej – rzeczowniki złożone podręcznik s. 70-71
programu dłuższej imprezy – reagowanie na informacje o progra-
turystycznej mie wycieczki i ofercie biura podróży
– pisanie listu formalnego/faksu/
maila zawierającego elementy pro-
gramu wycieczki
18. Ausflüge – 41 Bestellung und – nazwy dokumentów wyko- – określanie funkcji dokumentów – szyk wyrazów w zdaniu Praca na lekcji:
Dokumentation Preiskalkulation rzystywanych do organizacji wykorzystywanych do organizacji twierdzącym i pytającym podręcznik s. 72-73
– zamawiamy usługi i imprez turystycznych imprez turystycznych – związki frazeologiczne
sporządzamy kalkulację – sporządzanie kalkulacji wycieczki
42 Gutschein und – słownictwo używane w wy- – uzupełnianie dokumentów wykorzy- – konstrukcje bezokoliczni- Praca na lekcji:
Hotelrechnung – branych dokumentach wyko- stywanych do organizacji imprez kowe z zu podręcznik s. 74-75
wypełniamy dokumen- rzystywanych do organizacji turystycznych – zaimki pytające
ty wycieczki imprez turystycznych – wyszukiwanie informacji z tekstu – szyk wyrazów w zdaniu
– opisywanie obowiązków biura pod- pytającym
róży oraz klienta przy sprzedaży wy-
cieczek i innych imprez turystycznych
19. Beschwerden im 43 Vom Urlaub enttäuscht – określenia służące do opisu – omówienie statystyki związanej – przyimek von Praca na lekcji:
Reisebüro – mój urlop to koszmar! zażalenia oraz przyjęcia rek- z zażaleniami – odmiana przymiotnika po podręcznik s. 76-77
lamacji imprezy turystycznej – analizowanie zażaleń rodzajniku nieokreślonym
– opisywanie zażalenia w celowniku
– wyszukiwanie informacji z tekstu
oraz z nagrania
Strona 9
44 Anders als im Katalog – słownictwo stosowane – dopasowanie zażalenia do obrazka / – czas przeszły Perfekt Praca na lekcji:
– Przepraszam, ale w w odpowiedzi na skargę tekstu słuchanego – szyk wyrazów w zdaniu podręcznik s. 78-79
katalogu było inaczej. wnoszoną przez klienta – wyszukiwanie określonych informa- twierdzącym
cji z tekstu – przeczenia
– tworzenie wypowiedzi pisemnej – zdanie podrzędnie złożone
(list, mail) zawierającej reklamację ze spójnikiem dass
wycieczki lub innej imprezy turysty-
cznej
20. Günstiger über- 45 Auf dem Campingplatz – słownictwo stosowane do – opisywanie wyposażenia i urządzeń – rzeczownik z rodzajnikiem Praca na lekcji:
nachten – na kempingu opisu kempingu na kempingu określonym w celowniku podręcznik s. 80-81
– tworzenie dialogów dotyczących ży- – szyk zdania twierdzącego i
cia codziennego na kempingu pytającego
– wyszukiwanie informacji z nagrania – przyimki hinter, neben, vor
– łączenie zdań służących do opisu
charakterystyki kempingu
46 In der Jugendherberge – słownictwo stosowane – wyszukiwanie informacji z tekstu – czasowniki modalne: Praca na lekcji:
– nocleg w schronisku do opisu schroniska związanych ze schroniskiem sollen, dürfen podręcznik s. 82-83
młodzieżowego – opisywanie wyposażenia i usług – sformułowania służące do
– słownictwo służące do oferowanych w schronisku wyrażenia zakazu: verboten, Praca domowa:
wyrażania zakazu wykony- – wyszukiwanie informacji z nagrania nicht erlaubt, nicht gestat- wyszukanie w interne-
wania danych czynności oraz z tekstu tet cie informacji o schro-
– układanie dialogów dotyczących nisku młodzieżowym
życia codziennego w schronisku w Polsce i w Niem-
czech, porównanie
oferty
47 Wiederholung 16-20 – słownictwo z działów 16-20 – funkcje językowe z działów 16-20 – zagadnienia gramatyczne Ćwiczenia
z działów 16-20 dodatkowe
48 Test 16-20 – słownictwo z działów 16-20 – funkcje językowe z działów 16-20 – zagadnienia gramatyczne Test
z działów 16-20
21. Touristen- 49 Im Büro – informacja – słownictwo związane z – uzupełnienie wypowiedzi dotyczącej – rzeczowniki odczasow- Praca na lekcji:
information turystyczna ofertą biura podróży i pracy w biurze informacji turystycznej nikowe zakończone na podręcznik s.84-85
organizacją pracy w biurze – budowanie i uzupełnianie dialogów -ung
związanych z w/w pracą – szyk zdania twierdzącego i
– wyszukiwanie informacji z nagrania pytającego
– przyporządkowanie treści do obraz-
ków
Strona 10
50 Nach dem Weg fragen – pytanie o drogę – budowanie wypowiedzi i tworzenie – forma grzecznościowa Praca na lekcji:
– Przepraszam, jak – opisywanie drogi dialogów trybu rozkazującego podręcznik s. 86-87
dojdę do ...? – nazwy zabytków – uzyskiwanie i udzielanie informacji, – szyk zdania pytającego
– formy transportu jak dojść do danego miejsca/za- i twierdzącego
bytku – zaimek pytający wie
– wyszukiwanie informacji z nagrania
22. Touristische 51 In Polen – atrakcje – nazwy atrakcji turystycz- – wyszukiwanie informacji – czasownik besichtigen Praca na lekcji:
Attraktionen turystyczne w Polsce nych charakterystycznych – tworzenie dialogów z uzyskiwaniem – przymiotniki: sehenswert, podręcznik s. 88-89
dla danego miejsca lub i udzielaniem informacji dotyczą- charakteristisch
miejscowości w Polsce cych atrakcji turystycznych – szyk zdania pytającego
– wyrażenia opisujące atrakcje – opisywanie ciekawych miejsc i twierdzącego
turystyczne – wyszukiwanie informacji krajoznaw-
czych i przyporządkowanie tekstu
do zdjęć
52 In DACH-Ländern – nazwy atrakcji turystycz- – wyszukiwanie informacji krajoznaw- – przymiotniki: sehenswert, Praca na lekcji:
– atrakcje turystyczne nych charakterystycznych czych bekannt podręcznik s. 90-91
w Niemczech, Austrii dla danego miejsca lub – uzupełnianie tekstu i wyszukiwanie – czasownik besichtigen
i Szwajcarii miejscowości w Niemczech, informacji z tekstu – szyk zdania pytającego Praca domowa:
Austrii i Szwajcarii – tworzenie dialogów z uzyskiwaniem i twierdzącego wyszukanie w
– wyrażenia opisujące atrakcje i udzielaniem informacji dotyczą- internecie ciekawych
turystyczne cych atrakcji turystycznych atrakcji turystycznych
– opisywanie ciekawych miejsc i tłumaczenie ich na
język polski lub język
niemiecki
23. Check-out 53 Vorbereitungen – słownictwo związane z wy- – przyporządkowanie wypowiedzi – szyk zdania pytającego Praca na lekcji:
– przygotowania do meldowaniem z hotelu charakterystycznych dla gościa hote- i twierdzącego podręcznik s. 92-93
opuszczenia hotelu – wybrane usługi hotelowe lowego i recepcjonisty podczas – czasowniki modalne:
związane z wymeldowaniem procedury wymeldowania müssen, sollen
– opisywanie obrazka – forma möcht-
– wyszukiwanie informacji z tekstu
oraz z nagrania
54 Die Abreise – nazwy czynności podczas – tworzenie i uzupełnienie ankiety – czasowniki: finden, gefallen Praca na lekcji:
– wyjazd i czynności z wymeldowania z hotelu przy wymeldowaniu – szyk wyrazów w zdaniu podręcznik s. 94-95
nim związane – słownictwo związane z oce- – zapoznanie z rachunkiem za pobyt podrzędnie złożonym ze
nianiem pracy hotelu w hotelu spójnikiem dass
– uzupełnianie i łączenie zdań w dia-
logi dotyczące procedury check-out
– wyszukiwanie informacji z nagrania
10
Strona 11
24. Stornierung 55 Im Hotel – anulujemy – nazwy czynności przy anu- – wyszukiwanie informacji z nagrania – dopełniacz rzeczownika Praca na lekcji:
rezerwację w hotelu lowaniu rezerwacji w hotelu oraz z tekstu – zaimki pytające podręcznik s. 96-97
– powody anulowania rez- – tworzenie dialogów oraz tekstu (list – szyk zdania pytającego
erwacji formalny/mail) dotyczących anulo- i twierdzącego
wania rezerwacji – związki frazeologiczne
– uzupełnianie korespondencji pisemnej
związanej z anulowaniem rezerwacji
– zapoznanie z konsekwencjami rezy-
gnacji z pobytu w obiekcie hotelowym
56 Im Reisebüro – nazwy czynności podczas – wyszukiwanie informacji z tekstu – szyk zdania pytającego Praca na lekcji:
– anulujemy rezerwację anulowania rezerwacji oraz z nagrania i twierdzącego podręcznik s. 98-99
wycieczki wycieczki – tworzenie dialogów oraz tekstu (list – szyk wyrazów w zdaniu
formalny/faks/mail) dotyczących podrzędnie złożonym po
anulowania rezerwacji spójniku wenn
– zapoznanie z konsekwencjami
rezygnacji z imprezy turystycznej
25. Arbeitssuche 57 Bewerbungsunter- – dane osobowe – uzupełnianie dokumentów: CV, – rzeczowniki złożone Praca na lekcji:
lagen – ubiegamy się o – umiejętności życiorys – rekcja wybranych czasow- podręcznik s. 100-101
pracę. Dokumenty. – formy zatrudnienia – uzupełnianie i tworzenie dokumen- ników i przymiotników
tów wymaganych przy ubieganiu się – czasowniki modalne
o pracę können i müssen
– wyszukiwanie informacji z tekstu
oraz z nagrania
58 Vorstellungsgespräch – dane z życiorysu – tworzenie dialogów – rozmowa – szyk zdania pytającego Praca na lekcji:
– idziemy na rozmowę – nazwy garderoby na spotka- wstępna i twierdzącego podręcznik s. 102-103
kwalifikacyjną nia oficjalne – wyszukiwanie informacji z tekstu – słowotwórstwo: tworzenie
– cechy charakteru oraz z nagrania przymiotników od rzeczow-
– łączenie zdań o znaczeniu synoni- ników
micznym
– łączenie zdań pytających z właści-
wymi odpowiedziami (mini-dialogi)
59 Wiederholung 21-25 – słownictwo z działów 21-25 – funkcje językowe z działów 21-25 – zagadnienia gramatyczne Ćwiczenia
z działów 21– 25 dodatkowe
60 Test 21-25 – słownictwo z działów 21-25 – funkcje językowe z działów 21-25 – zagadnienia gramatyczne Test
z działów 21– 25
11
Recenzje
Podręcznik przejrzyście i konkretnie napisany. Niezły do nauki zwrotów niemieckich z zakresu turystyki.