Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa
Średnia Ocena:
Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa
"Ćwiczenia z pomysłem" do klas 1–3 to najbogatszy na rynku zbiór na 3 lata pracy. Już co trzeci nauczyciel w Polsce uczy z "Ćwiczeń z pomysłem"! Autorami są nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem metodycznym.Materiał ćwiczeniowy został precyzyjnie skorelowany z podręcznikami MEN "Nasza szkoła". "Ćwiczenia z pomysłem" to także uporządkowana i przemyślana realizacja podstawy programowej. Wszystkie części cyklu są dostępne w ramach rządowej dotacji. Ćwiczenia zostały przewidziane na dwa kolejne miesiące nauki: marzec i kwiecień.Wszystkie materiały ćwiczeniowe przygotowała profesor Jadwiga Hanisz – autorytet w dziedzinie nauczania matematyki w edukacji wczesnoszkolnej!Dzięki znacznej liczbie zadań rachunkowych i tekstowych o różnorakim poziomie trudności, uczniowie doskonalą umiejętność nie tylko liczenia, ale także logicznego myślenia i – co bardzo kluczowe – rozumowania matematycznego a także samodzielnego poszukiwania rozwiązań. Kontynuowana jest metoda czynnościowego nauczania matematyki – dzięki grom planszowym, układankom, zadaniom z wykorzystaniem różnorakich przedmiotów, uczniowie uczą się samodzielnie definiować ogólne zasady matematyczne.Treści z zakresu edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej zostały wyodrębnione w czterech osobnych zeszytach (Ćwiczenia z pomysłem. Edukacja wczesnoszkolna. Klasa 3. Części 1–4).
Szczegóły
Tytuł
Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa
Autor:
Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Rok wydania:
2016
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: Technika-kl.5-wymagania-1.pdf - Rozmiar: 299 kB
Głosy: 0 Pobierz
To twoja książka?
Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.
Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
WYMAGANIA EDUKACYJNE
Z TECHNIKI
DLA KLASY V SP
podręcznik „Jak to działa”, wyd. Nowa Era
Wymagania edukacyjne niezbędne do uzyskania ocen klasyfikacyjnych z techniki w klasie 5, wynikające z podstawy programowej i
przyjętego do realizacji programu nauczania: Jak to działa? Program nauczania ogólnego techniki dla klas 4-6 szkoły podstawowej autor:
Lech Łabęcki, Wydawnictwo „Nowa Era”
Ocena roczna
Treści nauczania:
1. Opisywanie techniki w bliższym i dalszym otoczeniu.
Wymagania podstawowe:
Uczeń:
• poprawnie posługuje się terminami: włókno, tkanina, dzianina, ścieg, konserwacja odzieży,
• określa pochodzenie włókien,
• wyjaśnia znaczenie symboli umieszczonych na metkach odzieżowych,
• wymienia nazwy przyborów krawieckich,
• rozróżnia ściegi krawieckie,
• wykonuje próbki poszczególnych ściegów,
• posługuje się terminami: włókna roślinne, surowce wtórne, papier, tektura, karton,
• posługuje się terminami: drewno, pień, tartak, trak, tarcica, materiały drewnopochodne,
• wymienia nazwy narzędzi do obróbki papieru,
• podaje nazwy narzędzi do obróbki tworzyw sztucznych,
• podaje nazwy narzędzi do obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych,
• poprawnie posługuje się terminami: metal, ruda, stop, niemetal, metale żelazne, metale
nieżelazne,
• podaje nazwy narzędzi do obróbki metali.
Wymagania ponadpodstawowe:
Uczeń:
• przedstawia zastosowanie przyborów krawieckich,
Strona 2
• wykonuje próbki ściegów starannie i zgodnie z wzorem,
• projektuje ubrania, wykazując się pomysłowością,
• podaje, kto i kiedy wynalazł papier,
• omawia budowę pnia drzewa,
• wymienia nazwy gatunków drzew liściastych i iglastych,
• wyjaśnia, jak oszacować wiek drzewa,
• nazywa rodzaje tarcicy,
• opisuje, w jaki sposób otrzymuje się tworzywa sztuczne,
• podaje przykłady przedmiotów wykonanych z różnego rodzaju tworzyw,
• przedstawia zastosowanie narzędzi do obróbki metali.
Treści nauczania:
2. Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych.
Wymagania podstawowe:
Uczeń:
• właściwie organizuje miejsce pracy,
• wymienia kolejność działań (operacji technologicznych),
• prawidłowo posługuje się przyborami krawieckimi,
• prawidłowo posługuje się narzędziami do obróbki papieru,
• prawidłowo posługuje się narzędziami do obróbki tworzyw sztucznych,
• wskazuje narzędzia przydatne do obróbki metali,
• wykonuje pracę według przyjętych założeń,
• wykonuje ćwiczenia praktyczne podczas lekcji- przygotowanie materiałów do lekcji,
poprawność merytoryczna, staranność wykonania, samodzielność, dokończenie pracy,
prezentacja efektów, oryginalność pracy, wkład pracy ucznia w stosunku do jego
możliwości,
• wykonuje prace długoterminowe,
• wykonuje prace pisemne: kartkówki, zadania domowe,
• czyta ze zrozumieniem,
• prowadzi zeszyt, zeszyt ćwiczeń,
• jest aktywny na zajęciach: chętnie wypowiada się ustnie, jest zaangażowany w tok lekcji,
wykonuje polecenia nauczyciela, chętnie wykonuje zadania dodatkowe.
Strona 3
Wymagania ponadpodstawowe:
Uczeń:
• dba o porządek i bezpieczeństwo w miejscu pracy,
• szacuje czas kolejnych działań (operacji technologicznych),
• wykonuje pracę w sposób twórczy,
• formułuje ocenę gotowej pracy.
3. Sprawne i bezpieczne posługiwanie się sprzętem technicznym.
Wymagania podstawowe:
Uczeń:
• wymienia zasady bezpiecznego używania narzędzi i urządzeń w pracowni technicznej,
• przestrzega regulaminu pracowni technicznej.
Wymagania ponadpodstawowe:
Uczeń:
• posługuje się narzędziami z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
Ogólne kryteria oceniania osiągnięć ucznia:
celujący - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie, wykonuje wszystkie zadania samodzielnie, a także starannie i poprawnie pod względem
merytorycznym. Opanował wiedzę wykraczającą poza wymagania programowe, uzyskuje bardzo dobre oceny ze sprawdzianów,
a podczas wykonywania praktycznych zadań bezpiecznie posługuje się narzędziami i dba o właściwą organizację miejsca pracy. Ponadto bierze
udział w konkursach przedmiotowych, np. z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
bardzo dobry - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie i z reguły samodzielnie wykonuje zadania poprawnie pod względem
merytorycznym. Ponadto uzyskuje co najmniej dobre oceny ze sprawdzianów i wykonuje działania techniczne w odpowiednio zorganizowanym
miejscu pracy i z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa.
Dobry - uzyskuje uczeń, który podczas pracy na lekcjach korzysta z niewielkiej pomocy nauczyciela lub koleżanek kolegów. Ze sprawdzianów
otrzymuje co najmniej oceny dobre, a podczas wykonywania prac praktycznych właściwie dobiera narzędzia i utrzymuje porządek na swoim
stanowisku.
Strona 4
Dostateczny - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie, ale podczas realizowania działań technicznych w dużej mierze korzysta z pomocy
innych osób, a treści nauczania opanował na poziomie dostatecznym. Na stanowisku pracy nie zachowuje porządku.
Dopuszczający - otrzymuje uczeń, który z trudem wykonuje działania zaplanowane do zrealizowania podczas lekcji, ale podejmuje w tym kierunku
starania. Ze sprawdzianów osiąga wyniki poniżej oceny dostatecznej. Pracuje niesystematycznie, często jest nieprzygotowany do lekcji.
Niedostateczny - uzyskuje uczeń, który nie zdobył wiadomości i umiejętności niezbędnych do dalszego kształcenia. W trakcie pracy na lekcji nie
wykazuje zaangażowania, przeważnie jest nieprzygotowany do zajęć i lekceważy podstawowe obowiązki szkolne.
Treści nauczania:
1. opisywanie techniki - pismo techniczne, rysunek techniczny.
Wymagania podstawowe:
Uczeń:
• wyjaśnia, do czego wykorzystuje się rysunek techniczny,
• rozpoznaje poszczególne narzędzia kreślarskie i pomiarowe,
• wyjaśnia, do czego używa się pisma technicznego,
• posługuje się terminem: normalizacja,
• oblicza wielkość formatów rysunkowych w odniesieniu do formatu A4,
• określa format zeszytu przedmiotowego,
• rozróżnia linie rysunkowe i wymiarowe,
• wykonuje proste rysunki z użyciem wskazanych narzędzi,
• odwzorowuje pismem technicznym poszczególne litery i cyfry,
• podaje wysokość i szerokość znaków pisma technicznego,
• stosuje pismo techniczne do zapisania określonych wyrazów,
• sporządza rysunek w podanej podziałce,
• wykonuje tabliczkę rysunkową,
• uzupełnia i samodzielnie wykonuje proste szkice techniczne,
• wyznacza osie symetrii narysowanych figur,
• poprawnie wykonuje szkic techniczny,
• wykonuje ćwiczenia praktyczne podczas lekcji- przygotowanie materiałów do lekcji,
Strona 5
poprawność merytoryczna, staranność wykonania, samodzielność, dokończenie pracy,
prezentacja efektów, oryginalność pracy, wkład pracy ucznia w stosunku do jego
możliwości,
• wykonuje prace długoterminowe,
• wykonuje prace pisemne: kartkówki, zadania domowe,
• czyta ze zrozumieniem,
• prowadzi zeszyt, zeszyt ćwiczeń,
• jest aktywny na zajęciach: chętnie wypowiada się ustnie, jest zaangażowany w tok lekcji,
wykonuje polecenia nauczyciela, chętnie wykonuje zadania dodatkowe.
Wymagania ponadpodstawowe:
Uczeń:
• określa funkcję narzędzi kreślarskich i pomiarowych,
• starannie wykreśla proste rysunki,
• dba o estetykę tekstów zapisanych pismem technicznym,
• dba o estetykę i poprawność wykonywanego rysunku,
• wykonuje szkic techniczny przedmiotu z zachowaniem odpowiedniej kolejności działań,
• dba o porządek i bezpieczeństwo w miejscu pracy.
2. Wskazywanie rozwiązań problemów rozwoju środowiska technicznego.
Wymagania podstawowe:
Uczeń:
• poprawnie posługuje się terminami: odpady, recykling, surowce organiczne, surowce
wtórne, segregacja,
• nazywa elementy budowy pnia drzewa oraz składniki materiałów włókienniczych,
• określa przydatność odpadów do ponownego wykorzystania omawia sposoby
zagospodarowania odpadów, planuje działania zmierzające do ograniczenia ilości śmieci
gromadzonych w domu,
• prawidłowo segreguje odpady, wyjaśnia znaczenie symboli ekologicznych.
Wymagania ponadpodstawowe:
Uczeń:
Strona 6
• wyjaśnia, w jaki sposób każdy człowiek może przyczynić się do ochrony środowiska
naturalnego,
• określa rolę segregacji odpadów,
• tłumaczy termin: elektrośmieci.
Ogólne kryteria oceniania osiągnięć ucznia:
celujący - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie, wykonuje wszystkie zadania samodzielnie, a także starannie i poprawnie pod względem
merytorycznym. Opanował wiedzę wykraczającą poza wymagania programowe, uzyskuje bardzo dobre oceny ze sprawdzianów,
a podczas wykonywania praktycznych zadań bezpiecznie posługuje się narzędziami i dba o właściwą organizację miejsca pracy. Ponadto bierze
udział w konkursach przedmiotowych, np. z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
bardzo dobry - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie i z reguły samodzielnie wykonuje zadania poprawnie pod względem
merytorycznym. Ponadto uzyskuje co najmniej dobre oceny ze sprawdzianów i wykonuje działania techniczne w odpowiednio zorganizowanym
miejscu pracy i z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa.
Dobry - uzyskuje uczeń, który podczas pracy na lekcjach korzysta z niewielkiej pomocy nauczyciela lub koleżanek kolegów. Ze sprawdzianów
otrzymuje co najmniej oceny dobre, a podczas wykonywania prac praktycznych właściwie dobiera narzędzia i utrzymuje porządek na swoim
stanowisku.
Dostateczny - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie, ale podczas realizowania działań technicznych w dużej mierze korzysta z pomocy
innych osób, a treści nauczania opanował na poziomie dostatecznym. Na stanowisku pracy nie zachowuje porządku.
Dopuszczający - otrzymuje uczeń, który z trudem wykonuje działania zaplanowane do zrealizowania podczas lekcji, ale podejmuje w tym kierunku
starania. Ze sprawdzianów osiąga wyniki poniżej oceny dostatecznej. Pracuje niesystematycznie, często jest nieprzygotowany do lekcji.
Niedostateczny - uzyskuje uczeń, który nie zdobył wiadomości i umiejętności niezbędnych do dalszego kształcenia. W trakcie pracy na lekcji nie
wykazuje zaangażowania, przeważnie jest nieprzygotowany do zajęć i lekceważy podstawowe obowiązki szkolne.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklam, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Czytaj więcejOK