Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa okładka

Średnia Ocena:


Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa

"Ćwiczenia z pomysłem" do klas 1–3 to najbogatszy na rynku zbiór na 3 lata pracy. Już co trzeci nauczyciel w Polsce uczy z "Ćwiczeń z pomysłem"! Autorami są nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem metodycznym.Materiał ćwiczeniowy został precyzyjnie skorelowany z podręcznikami MEN "Nasza szkoła". "Ćwiczenia z pomysłem" to także uporządkowana i przemyślana realizacja podstawy programowej. Wszystkie części cyklu są dostępne w ramach rządowej dotacji. Ćwiczenia zostały przewidziane na dwa kolejne miesiące nauki: marzec i kwiecień.Wszystkie materiały ćwiczeniowe przygotowała profesor Jadwiga Hanisz – autorytet w dziedzinie nauczania matematyki w edukacji wczesnoszkolnej!Dzięki znacznej liczbie zadań rachunkowych i tekstowych o różnorakim poziomie trudności, uczniowie doskonalą umiejętność nie tylko liczenia, ale także logicznego myślenia i – co bardzo kluczowe – rozumowania matematycznego a także samodzielnego poszukiwania rozwiązań. Kontynuowana jest metoda czynnościowego nauczania matematyki – dzięki grom planszowym, układankom, zadaniom z wykorzystaniem różnorakich przedmiotów, uczniowie uczą się samodzielnie definiować ogólne zasady matematyczne.Treści z zakresu edukacji polonistycznej, społecznej i przyrodniczej zostały wyodrębnione w czterech osobnych zeszytach (Ćwiczenia z pomysłem. Edukacja wczesnoszkolna. Klasa 3. Części 1–4).

Szczegóły
Tytuł Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa
Autor: Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Rok wydania: 2016
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: Technika-kl.5-wymagania-1.pdf - Rozmiar: 299 kB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Ćwiczenia z pomysłem. Matematyka. Klasa 3. Część 3. Szkoła podstawowa PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 WYMAGANIA EDUKACYJNE Z TECHNIKI DLA KLASY V SP podręcznik „Jak to działa”, wyd. Nowa Era Wymagania edukacyjne niezbędne do uzyskania ocen klasyfikacyjnych z techniki w klasie 5, wynikające z podstawy programowej i przyjętego do realizacji programu nauczania: Jak to działa? Program nauczania ogólnego techniki dla klas 4-6 szkoły podstawowej autor: Lech Łabęcki, Wydawnictwo „Nowa Era” Ocena roczna Treści nauczania: 1. Opisywanie techniki w bliższym i dalszym otoczeniu. Wymagania podstawowe: Uczeń: • poprawnie posługuje się terminami: włókno, tkanina, dzianina, ścieg, konserwacja odzieży, • określa pochodzenie włókien, • wyjaśnia znaczenie symboli umieszczonych na metkach odzieżowych, • wymienia nazwy przyborów krawieckich, • rozróżnia ściegi krawieckie, • wykonuje próbki poszczególnych ściegów, • posługuje się terminami: włókna roślinne, surowce wtórne, papier, tektura, karton, • posługuje się terminami: drewno, pień, tartak, trak, tarcica, materiały drewnopochodne, • wymienia nazwy narzędzi do obróbki papieru, • podaje nazwy narzędzi do obróbki tworzyw sztucznych, • podaje nazwy narzędzi do obróbki drewna i materiałów drewnopochodnych, • poprawnie posługuje się terminami: metal, ruda, stop, niemetal, metale żelazne, metale nieżelazne, • podaje nazwy narzędzi do obróbki metali. Wymagania ponadpodstawowe: Uczeń: • przedstawia zastosowanie przyborów krawieckich, Strona 2 • wykonuje próbki ściegów starannie i zgodnie z wzorem, • projektuje ubrania, wykazując się pomysłowością, • podaje, kto i kiedy wynalazł papier, • omawia budowę pnia drzewa, • wymienia nazwy gatunków drzew liściastych i iglastych, • wyjaśnia, jak oszacować wiek drzewa, • nazywa rodzaje tarcicy, • opisuje, w jaki sposób otrzymuje się tworzywa sztuczne, • podaje przykłady przedmiotów wykonanych z różnego rodzaju tworzyw, • przedstawia zastosowanie narzędzi do obróbki metali. Treści nauczania: 2. Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych. Wymagania podstawowe: Uczeń: • właściwie organizuje miejsce pracy, • wymienia kolejność działań (operacji technologicznych), • prawidłowo posługuje się przyborami krawieckimi, • prawidłowo posługuje się narzędziami do obróbki papieru, • prawidłowo posługuje się narzędziami do obróbki tworzyw sztucznych, • wskazuje narzędzia przydatne do obróbki metali, • wykonuje pracę według przyjętych założeń, • wykonuje ćwiczenia praktyczne podczas lekcji- przygotowanie materiałów do lekcji, poprawność merytoryczna, staranność wykonania, samodzielność, dokończenie pracy, prezentacja efektów, oryginalność pracy, wkład pracy ucznia w stosunku do jego możliwości, • wykonuje prace długoterminowe, • wykonuje prace pisemne: kartkówki, zadania domowe, • czyta ze zrozumieniem, • prowadzi zeszyt, zeszyt ćwiczeń, • jest aktywny na zajęciach: chętnie wypowiada się ustnie, jest zaangażowany w tok lekcji, wykonuje polecenia nauczyciela, chętnie wykonuje zadania dodatkowe. Strona 3 Wymagania ponadpodstawowe: Uczeń: • dba o porządek i bezpieczeństwo w miejscu pracy, • szacuje czas kolejnych działań (operacji technologicznych), • wykonuje pracę w sposób twórczy, • formułuje ocenę gotowej pracy. 3. Sprawne i bezpieczne posługiwanie się sprzętem technicznym. Wymagania podstawowe: Uczeń: • wymienia zasady bezpiecznego używania narzędzi i urządzeń w pracowni technicznej, • przestrzega regulaminu pracowni technicznej. Wymagania ponadpodstawowe: Uczeń: • posługuje się narzędziami z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Ogólne kryteria oceniania osiągnięć ucznia: celujący - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie, wykonuje wszystkie zadania samodzielnie, a także starannie i poprawnie pod względem merytorycznym. Opanował wiedzę wykraczającą poza wymagania programowe, uzyskuje bardzo dobre oceny ze sprawdzianów, a podczas wykonywania praktycznych zadań bezpiecznie posługuje się narzędziami i dba o właściwą organizację miejsca pracy. Ponadto bierze udział w konkursach przedmiotowych, np. z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. bardzo dobry - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie i z reguły samodzielnie wykonuje zadania poprawnie pod względem merytorycznym. Ponadto uzyskuje co najmniej dobre oceny ze sprawdzianów i wykonuje działania techniczne w odpowiednio zorganizowanym miejscu pracy i z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa. Dobry - uzyskuje uczeń, który podczas pracy na lekcjach korzysta z niewielkiej pomocy nauczyciela lub koleżanek kolegów. Ze sprawdzianów otrzymuje co najmniej oceny dobre, a podczas wykonywania prac praktycznych właściwie dobiera narzędzia i utrzymuje porządek na swoim stanowisku. Strona 4 Dostateczny - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie, ale podczas realizowania działań technicznych w dużej mierze korzysta z pomocy innych osób, a treści nauczania opanował na poziomie dostatecznym. Na stanowisku pracy nie zachowuje porządku. Dopuszczający - otrzymuje uczeń, który z trudem wykonuje działania zaplanowane do zrealizowania podczas lekcji, ale podejmuje w tym kierunku starania. Ze sprawdzianów osiąga wyniki poniżej oceny dostatecznej. Pracuje niesystematycznie, często jest nieprzygotowany do lekcji. Niedostateczny - uzyskuje uczeń, który nie zdobył wiadomości i umiejętności niezbędnych do dalszego kształcenia. W trakcie pracy na lekcji nie wykazuje zaangażowania, przeważnie jest nieprzygotowany do zajęć i lekceważy podstawowe obowiązki szkolne. Treści nauczania: 1. opisywanie techniki - pismo techniczne, rysunek techniczny. Wymagania podstawowe: Uczeń: • wyjaśnia, do czego wykorzystuje się rysunek techniczny, • rozpoznaje poszczególne narzędzia kreślarskie i pomiarowe, • wyjaśnia, do czego używa się pisma technicznego, • posługuje się terminem: normalizacja, • oblicza wielkość formatów rysunkowych w odniesieniu do formatu A4, • określa format zeszytu przedmiotowego, • rozróżnia linie rysunkowe i wymiarowe, • wykonuje proste rysunki z użyciem wskazanych narzędzi, • odwzorowuje pismem technicznym poszczególne litery i cyfry, • podaje wysokość i szerokość znaków pisma technicznego, • stosuje pismo techniczne do zapisania określonych wyrazów, • sporządza rysunek w podanej podziałce, • wykonuje tabliczkę rysunkową, • uzupełnia i samodzielnie wykonuje proste szkice techniczne, • wyznacza osie symetrii narysowanych figur, • poprawnie wykonuje szkic techniczny, • wykonuje ćwiczenia praktyczne podczas lekcji- przygotowanie materiałów do lekcji, Strona 5 poprawność merytoryczna, staranność wykonania, samodzielność, dokończenie pracy, prezentacja efektów, oryginalność pracy, wkład pracy ucznia w stosunku do jego możliwości, • wykonuje prace długoterminowe, • wykonuje prace pisemne: kartkówki, zadania domowe, • czyta ze zrozumieniem, • prowadzi zeszyt, zeszyt ćwiczeń, • jest aktywny na zajęciach: chętnie wypowiada się ustnie, jest zaangażowany w tok lekcji, wykonuje polecenia nauczyciela, chętnie wykonuje zadania dodatkowe. Wymagania ponadpodstawowe: Uczeń: • określa funkcję narzędzi kreślarskich i pomiarowych, • starannie wykreśla proste rysunki, • dba o estetykę tekstów zapisanych pismem technicznym, • dba o estetykę i poprawność wykonywanego rysunku, • wykonuje szkic techniczny przedmiotu z zachowaniem odpowiedniej kolejności działań, • dba o porządek i bezpieczeństwo w miejscu pracy. 2. Wskazywanie rozwiązań problemów rozwoju środowiska technicznego. Wymagania podstawowe: Uczeń: • poprawnie posługuje się terminami: odpady, recykling, surowce organiczne, surowce wtórne, segregacja, • nazywa elementy budowy pnia drzewa oraz składniki materiałów włókienniczych, • określa przydatność odpadów do ponownego wykorzystania omawia sposoby zagospodarowania odpadów, planuje działania zmierzające do ograniczenia ilości śmieci gromadzonych w domu, • prawidłowo segreguje odpady, wyjaśnia znaczenie symboli ekologicznych. Wymagania ponadpodstawowe: Uczeń: Strona 6 • wyjaśnia, w jaki sposób każdy człowiek może przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego, • określa rolę segregacji odpadów, • tłumaczy termin: elektrośmieci. Ogólne kryteria oceniania osiągnięć ucznia: celujący - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie, wykonuje wszystkie zadania samodzielnie, a także starannie i poprawnie pod względem merytorycznym. Opanował wiedzę wykraczającą poza wymagania programowe, uzyskuje bardzo dobre oceny ze sprawdzianów, a podczas wykonywania praktycznych zadań bezpiecznie posługuje się narzędziami i dba o właściwą organizację miejsca pracy. Ponadto bierze udział w konkursach przedmiotowych, np. z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. bardzo dobry - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie i z reguły samodzielnie wykonuje zadania poprawnie pod względem merytorycznym. Ponadto uzyskuje co najmniej dobre oceny ze sprawdzianów i wykonuje działania techniczne w odpowiednio zorganizowanym miejscu pracy i z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa. Dobry - uzyskuje uczeń, który podczas pracy na lekcjach korzysta z niewielkiej pomocy nauczyciela lub koleżanek kolegów. Ze sprawdzianów otrzymuje co najmniej oceny dobre, a podczas wykonywania prac praktycznych właściwie dobiera narzędzia i utrzymuje porządek na swoim stanowisku. Dostateczny - otrzymuje uczeń, który pracuje systematycznie, ale podczas realizowania działań technicznych w dużej mierze korzysta z pomocy innych osób, a treści nauczania opanował na poziomie dostatecznym. Na stanowisku pracy nie zachowuje porządku. Dopuszczający - otrzymuje uczeń, który z trudem wykonuje działania zaplanowane do zrealizowania podczas lekcji, ale podejmuje w tym kierunku starania. Ze sprawdzianów osiąga wyniki poniżej oceny dostatecznej. Pracuje niesystematycznie, często jest nieprzygotowany do lekcji. Niedostateczny - uzyskuje uczeń, który nie zdobył wiadomości i umiejętności niezbędnych do dalszego kształcenia. W trakcie pracy na lekcji nie wykazuje zaangażowania, przeważnie jest nieprzygotowany do zajęć i lekceważy podstawowe obowiązki szkolne.