Średnia Ocena:
Ciepło, zimno czyli termodynamika fenomenologiczna. Zasady. Część 1
Książka ebook jest pierwszym z dwóch tomów podręcznika termodynamiki przeznaczonego głównie dla studentów a także wykładowców fizyki wydziałów uniwersyteckich, lecz zainteresuje on też chemików i matematyków, a także biologów. W przyszłości zostanie uzupełniony zestawem zadań. Jego zawartość wykracza poza ramy podstawowego kursu termodynamiki, lecz układ pozwoli Czytelnikowi pominąć, bez szkody dla ciągłości wykładu, te kwestie, które nie są mu niezbędne. Omawiane zagadnienia opatrzone są licznymi przykładami z rozwiązaniami a także wieloma ilustracjami pochodzącymi z innych dziedzin wiedzy, przede wszystkim z biologii. Autor stara się pokazać termodynamikę nie tylko poprzez zjawiska w przyrodzie i przez matematyczny formalizm służący do ich analizy. Opisuje więc w podręczniku, przede wszystkim w tomie drugim, także zagadnienia bardzo rzadko albo nawet nigdy nie dyskutowane w podręcznikach termodynamiki, wpisujące tę dziedzinę nauki w szerszy kontekst kultury i cywilizacji. Obok bogactwa treści jest to jeden z podstawowych walorów książki. W paru miejscach Czytelnikowi niezbędna będzie znajomość metod fizyki statystycznej, na gruncie której fizycy uzasadniają termodynamikę – naukę fenomenologiczną. Elementy te można pominąć, niemniej nadają one książce pdf pewną głębię.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Ciepło, zimno czyli termodynamika fenomenologiczna. Zasady. Część 1 |
Autor: | Rejmer Krzysztof |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | DM Sorus |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Ciepło, zimno czyli termodynamika fenomenologiczna. Zasady. Część 1 PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!