Career Paths Beauty Salon okładka

Średnia Ocena:


Career Paths Beauty Salon

Beauty Salon z serii Career Paths to publikacja przeznaczona dla osób przygotowujących się do pracy albo pracujących w salonach piękności, chcących doskonalić znajomość języka angielskiego w aspekcie związanym z pracą zawodową. Career Paths to świeżość na polskim rynku wydawniczym. Doskonała seria podręczników dla osób chcących poznać mowa angielski albo pogłębić jego znajomość w celu podniesienia własnych kwalifikacji zawodowych. Seria ma docelowo liczyć 24 części, z których każda poświęcona będzie innej specjalności zawodowej. Książki są nieocenioną pomocą zarówno dla studentów i początkujących adeptów, jak i doświadczonych praktyków danego zawodu. Mogą być wykorzystane w technikach, szkołach zawodowych, uczelniach wyższych i na specjalistycznych kursach językowych. Publikacje z serii Career Paths pozwalają na zintegrowane rozwijanie czterech sprawności językowych przy jednoczesnym poznawaniu i ćwiczeniu słownictwa związanego z daną specjalnością zawodową.

Szczegóły
Tytuł Career Paths Beauty Salon
Autor: Dooley Jenny, Evans Virginia
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Egis Sp. z o.o.
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Career Paths Beauty Salon w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Career Paths Beauty Salon PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: rm_beauty_salon_book_1.pdf - Rozmiar: 657 kB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Recenzje

  • marteczka17

    Ksiazka bardzo przydatna dla studentow kosmetologii

 

Career Paths Beauty Salon PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Olga Górnicka (konsultacja: Alicja Cholewa-Zawadzka) Rozkład materiału z tematami lekcji (opracowany zgodnie z nową podstawą programową obowiązującą od 2012 r. – w zakresie języka obcego ukierunkowanego zawodowo) CAREER PATHS: BEAUTY SALON Book 1 Poziom A1 wg CEF (ESOKJ) październik 2011 ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Strona 2 WSTĘP Beauty Salon to publikacja należąca do serii Career Paths. Podręczniki z tej serii polecane są dla uczniów techników lub innych szkół zawodowych o odpowiednim profilu oraz tych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego zawodowego (professional English). Autorzy serii założyli, że przystępujący do poznawania języka zawodowego znają już podstawy gramatyki języka angielskiego, a słownictwo ogólne mają opanowane na tyle, że potrafią się komunikować przynajmniej na podstawowym poziomie, wykorzystując właściwe funkcje językowe. Podręcznik podzielony został na trzy części: Book 1, Book 2 i Book 3, z których każda zawiera 15 rozdziałów. Poszczególne części odpowiadają kolejno poziomowi A1, A2 i B1 w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (Common European Framework of Reference for Languages). Prezentowany rozkład materiału podzielono na następujące rubryki:  funkcje językowe;  słownictwo;  sprawności receptywne (czytanie i słuchanie);  sprawności produktywne (mówienie i pisanie). Materiał zawarty w podręczniku jest przeznaczony na 30 godzin lekcyjnych. Na realizację każdego rozdziału przeznaczono 2 godziny lekcyjne. Pod rozkładem materiału nauczyciel znajdzie propozycje tematów lekcyjnych. Temat pierwszej godziny nawiązuje do prezentowanego tekstu i sugeruje również nauczycielowi przerobienie ćwiczeń leksykalnych, co stanowi przygotowanie do kolejnej lekcji, podczas której uczeń będzie w sposób czynny korzystał z nowo poznanych słów i zwrotów. Temat drugiej jednostki lekcyjnej wprowadza w świat słuchania oraz sprawności produktywnych, czyli mówienia i pisania. Pod hasłem Mówienie 1 kryje się odtworzenie przez uczniów wysłuchanego dialogu. Natomiast Mówienie 2 sugeruje wielokrotne powtarzanie własnych wersji tego dialogu, ze zmianą ról i wprowadzeniem różnych proponowanych informacji. Ponieważ mówienie często sprawia uczniom – zwłaszcza mniej zaawansowanym językowo – największe problemy, proponuje się przeznaczenie na ćwiczenie tej sprawności językowej możliwie dużej ilości czasu. Samodzielne odegranie zadanej roli w języku angielskim zapewni uczniom nie tylko poczucie sukcesu i zadowolenia z siebie, ale będzie również motywacją do dalszej pracy. Pisanie to ostatni element każdego rozdziału, który nauczyciel może wykorzystać jako pracę domową. Po przerobieniu rozdziału uczeń jest przygotowany do wykonania zadania samodzielnie, zna potrzebne słownictwo i poznał wzór takiej formy pisemnej. Wiadomo, że w nauce, zwłaszcza języka obcego, bardzo ważne jest powtarzanie i utrwalanie nowopoznanego materiału. Po każdych trzech rozdziałach proponuje się więc jego powtórkę na lekcji w dowolnej formie (np. ponowne odegranie ról, gry językowe wykorzystujące słownictwo zawodowe itp.) albo sprawdzian pokazujący stopień opanowania przerobionego materiału. W poniższym rozkładzie materiału zamieszczono również informacje dotyczące realizacji wymagań nowej podstawy programowej (NPP) w zakresie języka obcego ukierunkowanego zawodowo (JOZ)1. Kurs składa się z:  podręcznika,  kompletu dwóch płyt CD do użytku w klasie, które zawierają nagrania wszystkich dialogów prezentowanych w podręczniku (zapisy nagrań znajdują się w książce nauczyciela),  książki nauczyciela z kluczem odpowiedzi do wszystkich zadań znajdujących się w podręczniku. 1 Efekty kształcenia w zakresie JOZ przytoczono na końcu niniejszego Wstępu. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Strona 3 Beauty Salon to podręcznik, który zapewni korzystającym z niego nie tylko doskonalenie znajomości języka angielskiego, ale także poszerzenie wiedzy w interesującym ich obszarze zawodowym. Podstawa programowa kształcenia w zawodzie Efekty kształcenia: (JOZ). Język obcy ukierunkowany zawodowo Uczeń: 1. posługuje się zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiających realizację zadań zawodowych; 2. interpretuje wypowiedzi dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych artykułowane powoli i wyraźnie, w standardowej odmianie języka; 3. analizuje i interpretuje krótkie teksty pisemne dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych; 4. formułuje krótkie i zrozumiałe wypowiedzi oraz teksty pisemne umożliwiające komunikowanie się w środowisku pracy; 5. korzysta z obcojęzycznych źródeł informacji. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Strona 4 Rozkład materiału – seria CAREER PATHS: BEAUTY SALON BOOK 1 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 1. Beauty salon workers – wymienianie nazw – pracownicy salonu Czytanie Mówienie 1 zawodów piękności (hairdresser, informacja ze strony internetowej w oparciu o przeczytany i reprezentowanych przez colorist, receptionist, (information from a web page) wysłuchany dialog, w parach – personel salonu piękności etc.) dotycząca salonu piękności Bella odgrywanie roli recepcjonistki – wymienianie umiejętności, – zwroty używane przy Salon – wybór wielokrotny (receptionist) rozmawiającej z jakie powinien posiadać witaniu klienta: klientem (client), który po raz personel salonu piękności Welcome to…, Is this Słuchanie 1 pierwszy odwiedził dany salon – uzupełnianie luk w your first time here?, rozmowa recepcjonistki piękności zdaniach wyrazami/ etc. (receptionist) z klientką (client), wyrażeniami z podanego która po raz pierwszy odwiedziła Mówienie 2 2 godz. banku słów dany salon piękności – wybór tworzenie i odgrywanie własnych – wybieranie zdań, w wielokrotny dialogów, w których klient pyta o ………… których podkreślone różnych pracowników salonu, a wyrazy użyte są poprawnie Słuchanie 2 recepcjonista przedstawia się i ………… (jedna z dwóch opcji) uzupełnianie luk w tekście dialogu odpowiada na pytania klienta – przedstawianie się – przedstawianie Pisanie pracowników salonu notatka (note) z informacją o liczbie – udzielanie informacji pracowników w salonie piękności i – pisanie notatki z ich obowiązkach oraz podaniem informacjami o salonie składu załogi i osób, które wkrótce piękności (giving mają do niej dołączyć (giving information) information) Tematy lekcji: 1. Beauty salon workers – meet the team. 2. Welcome to Bella Salon – conversations. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 5 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 2. Welcome to Bella salon – wymienianie rodzajów – zabiegi wykonywane na Czytanie Mówienie 1 usług oferowanych przez włosach (cut, trim, ogłoszenie z czasopisma w oparciu o przeczytany i salony piękności shampoo and conditioning (advertisement from a magazine) o wysłuchany dialog, w parach – – wyjaśnianie, dlaczego massage, styling, etc.) najlepszym salonie piękności w odgrywanie roli recepcjonisty salony piękności zwykle – inne usługi w salonie mieście – zadanie typu prawda/ (receptionist) rozmawiającego z oferują więcej niż jeden piękności (manicure, fałsz klientką (client), która chce rodzaj usług pedicure, relaxing skorzystać z pedicure – dopasowywanie słowa massage, etc.) Słuchanie 1 (jednego z dwóch) do – zwroty związane z obsługą rozmowa recepcjonisty Mówienie 2 kontekstu zdania klienta: How can I help (receptionist) z klientką (client), tworzenie i odgrywanie własnych – dopasowywanie słów do you?, Do you want any która chce skorzystać z pedicure – dialogów między recepcjonistą i 2 godz. definicji other services? How wybór wielokrotny klientami, którzy chcą skorzystać z – udzielanie informacji o about…?, etc. różnych usług dostępnych w salonie ………… salonie Słuchanie 2 piękności – witanie klienta uzupełnianie luk w tekście dialogu ………… – pytanie o rodzaj Pisanie dostępnych w salonie arkusz informacyjny o klientach usług (Client Information Sheet) – wypełnianie arkusza zawierający następujące dane: imię i informacyjnego o nazwisko klienta oraz pracownika klientach salonu (giving salonu, który usługę wykonał, information) rodzaj wykonanej usługi oraz dodatkowe informacje (giving information) Tematy lekcji: 1. The best full service beauty salon in town. 2. I think I’ll have a manicure – conversations. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 6 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 3. Salon small talk – wymienianie tematów – tematy rozmów (religion, Czytanie Mówienie 1 pogawędek, jakie można politics, hometowns, etc.) artykuł z czasopisma (article from a w oparciu o przeczytany i poruszać w rozmowach – czasowniki: chat, gossip, magazine) o tematach, na które wysłuchany dialog, w parach – prowadzonych w ask, etc. można rozmawiać z klientami i odgrywanie roli stylisty (stylist) środowisku biznesowym – przedstawienie się: I’m a tych, których należy unikać w rozmawiającego z klientką (client) – wymienienie tematów, hairdresser here, I’m rozmowie – uzupełnianie luk w które nie nadają się do Colin, Nice to meet you, parafrazie artykułu słowami z banku Mówienie 2 rozmów z partnerem etc. słów tworzenie i odgrywanie własnych biznesowym – zwroty przydatne w dialogów, w których pracownik – znajdowanie słów o rozmowie z klientem: So, Słuchanie 1 salonu przedstawia się i – pytany 2 godz. znaczeniu podobnym do are you from…?, Oh, pogawędka stylisty (stylist) z przez klienta o wyznanie religijne, podanego w zdaniu that’s a great…, Anyway, klientką (client) w salonie piękności poglądy polityczne, stan cywilny i ………… – wybieranie zdań, w what do you do…?, etc. – wybór wielokrotny zarobki – zmienia temat rozmowy których podkreślone ………… wyrazy/ wyrażenia użyte Pisanie są poprawnie (jedna z Słuchanie 2 notatka (memo) zawierająca rady, dwóch opcji) uzupełnianie luk w tekście dialogu jak prowadzić rozmowy z klientami – witanie się salonu, z sugestią tematów – udzielanie rad odpowiednich do takich rozmów – prowadzenie rozmowy z oraz tematów, których należy unikać klientem (giving advice) – pisanie notatki z radami (writing a memo) Tematy lekcji: 1. The Dos and Don’ts of Salon Small Talk. 2. So, are you from around here? – conversations. Powtórka materiału (NPP JOZ: 2, 3, 5)./ Test. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 7 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 4. Hair designer’s tools – wymienianie nazw – nazwy przyborów (rollers, Czytanie Mówienie 1 przyborów używanych flat iron, blow dryer, etc.) oferta z katalogu produktów dla w oparciu o przeczytany i przez fryzjerów – słownictwo służące do salonów piękności (excerpt from a wysłuchany dialog, w parach – – mówienie o tym, co opisu przedmiotów beauty supply catalog) – wybór odgrywanie roli przedstawiciela trzeba brać pod uwagę używanych w salonie wielokrotny handlowego (sales representative) przy kupowaniu (water resistant, stainless rozmawiającego z fryzjerką podgrzewanych steel, high performance, Słuchanie 1 (hairdresser), która chce złożyć przyborów do stylizacji sturdy, etc.) rozmowa telefoniczna między zamówienie – wybieranie poprawnego – zabiegi wykonywane na przedstawicielem handlowym (sales wyrażenia (jednego z włosach (curl, cut, representative) a fryzjerką Mówienie 2 2 godz. dwóch) straighten locks, etc.) (hairdresser), która chce złożyć tworzenie i odgrywanie własnych – wybieranie odpowiedzi – zwroty służące do zamówienie – zadanie typu prawda/ dialogów, w których przedstawiciel ………… na podane pytania (jedna zamawiania towaru: I want fałsz handlowy rozmawia z fryzjerkami z dwóch opcji) to order some supplies, składającymi zamówienie na ………… – opisywanie przyborów What supplies do you Słuchanie 2 dostawę różnych przyborów do fryzjerskich need?, They’re very good uzupełnianie luk w tekście dialogu salonu – zamawianie dostawy do value for money, etc. salonu piękności Pisanie – prowadzenie rozmowy formularz zamówienia (order form) telefonicznej zawierający informacje o – wypełnianie formularza zamawianym towarze i jego cenie zamówienia (filling out (making an order) the order form) Tematy lekcji: 1. Beauty Supply Catalog. 2. I want to order some supplies – conversations. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 8 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 5. Hair types and styles – wymienianie rodzajów – słownictwo opisujące Czytanie Mówienie 1 włosów wygląd włosów (brittle, quiz z czasopisma (quiz from a w oparciu o przeczytany i – wymienianie rodzaju healthy, greasy, etc.) magazine) na temat rodzaju włosów wysłuchany dialog, w parach – włosów, z którymi – słownictwo służące do – zadanie typu prawda/ fałsz odgrywanie roli recepcjonisty pracuje się najłatwiej i opisu problemów z (receptionist) rozmawiającego z najtrudniej oraz włosami (break off, need Słuchanie 1 klientką (client), która ma problem z uzasadnienie opinii washing every day, fall rozmowa telefoniczna między włosami i prosi o radę – wybieranie zdań, w out, etc.) recepcjonistą (receptionist) a których podkreślone – rodzaje włosów (dry, klientką (client), która ma problem z Mówienie 2 wyrazy użyte są normal, oily) włosami i prosi o poradę – wybór tworzenie i odgrywanie własnych 2 godz. poprawnie (jedna z wielokrotny dialogów, w których recepcjonista dwóch opcji) udziela rad klientom mającym różne ………… – znajdowanie słów o Słuchanie 2 problemy z włosami znaczeniu podobnym do uzupełnianie luk w tekście dialogu ………… podanego w zdaniu Pisanie – wyrażanie prośby o radę formularz konsultacji (consultation – stawianie diagnozy form) zawierający następujące dane: – udzielanie rad imię i nazwisko klienta, rodzaj – prowadzenie rozmowy włosów, problem i postawiona telefonicznej diagnoza (filling out the – wypełnianie formularza consultation form) konsultacji (filling out the consultation form) Tematy lekcji: 1. What’s Your Hair Type? – quiz. 2. I’d like some advice about my curly hair – conversations. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 9 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 6. Women’s hairstyles – wymienianie rodzajów – rodzaje fryzur (bob, page Czytanie Mówienie 1 fryzur noszonych przez boy, bangs, etc.) artykuł z czasopisma (article from a w oparciu o przeczytany i kobiety – słownictwo związane z magazine) opisujący różne fryzury – wysłuchany dialog, w parach – – opisywanie opisem fryzur (chin- wybór wielokrotny odgrywanie roli stylisty (stylist) najodpowiedniejszej dla length, go out of fashion, doradzającego klientce (client) nas fryzury sassy style, etc.) Słuchanie 1 wybór fryzury – dopasowywanie słów do rozmowa między stylistą (stylist) a definicji klientką (client), której ten pierwszy Mówienie 2 – wybieranie słów o doradza odpowiednią do jej stylu tworzenie i odgrywanie własnych 2 godz. znaczeniu najbliższym życia fryzurę – zadanie typu dialogów, w których stylista do podanego (jedna z prawda/ fałsz doradza klientkom wybór fryzury z ………… trzech opcji) uwzględnieniem ich stylu życia – opisywanie różnych Słuchanie 2 ………… fryzur uzupełnianie luk w tekście dialogu Pisanie – wyrażanie sugestii formularz zgłoszenia (sign-in sheet) – pytanie o radę z podaniem nazwiska klienta, – wypełnianie formularza prośby odnośnie fryzury i sugestii zgłoszenia (filling out stylisty oraz dodatkowych notatek the sign-in sheet) (filling out the sign-in sheet) Tematy lekcji: 1. Discovering Your Perfect Hairstyle. 2. How would you like your hair cut today? – conversations. Powtórka materiału (NPP JOZ: 2, 3, 5)./ Test. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 10 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 7. Men’s hair styles – wymienianie fryzur – fryzury męskie (short cuts, Czytanie Mówienie 1 powszechnie noszonych medium cuts, long hair, artykuł z książki o stylach czesania w oparciu o przeczytany i przez mężczyzn etc.) się mężczyzn (article from a men’s wysłuchany dialog, w parach – – podawanie najbardziej i – słownictwo służące do style book) – wybór wielokrotny odgrywanie roli stylistki (stylist) i najmniej ulubionej opisu fryzur z krótkich klienta (client), który chce zmienić fryzury dla mężczyzn włosów (buzz cut, crew Słuchanie 1 fryzurę – dopasowywanie słowa cut, spiked hairstyle, etc.) rozmowa między stylistką (stylist) a (jednego z dwóch) do – słownictwo służące do klientem (client), który chce Mówienie 2 kontekstu zdania opisu fryzur z włosów zmienić fryzurę – wybór tworzenie i odgrywanie własnych – znajdowanie słów o średniej długości (classic wielokrotny dialogów, w których klienci proszą 2 godz. znaczeniu podobnym do style, businesslike style, stylistkę o różną długość włosów i podanego w zdaniu part the fringe from the Słuchanie 2 różny styl fryzury ………… – opisywanie męskich hairline, etc.) uzupełnianie luk w tekście dialogu fryzur – słownictwo służące do Pisanie ………… – wyrażanie sugestii opisu fryzur z długich wiadomość dla pracodawcy (note to – wyrażanie swoich włosów (tangle-free, your employer) dotycząca ostatniego życzeń shiny, etc.) obsłużonego klienta i zawierająca – pisanie notatki dla – cechy mężczyzny (active, opis wykonanej usługi, długość pracodawcy (writing a strong, creative, etc.) włosów oraz sugestie dotyczące note) stylizacji (giving details about the client) Tematy lekcji: 1. What Your Haircut Says about You. 2. Do you want your usual haircut? – conversations. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 11 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 8. Communicating during a haircut – mówienie o tym, jaki – słownictwo i wyrażenia Czytanie Mówienie 1 jest najlepszy sposób opisujące komunikację z artykuł z czasopisma (article from a w oparciu o przeczytany i komunikowania się klientem (listen to, show a magazine) o tym, jak zapewnić wysłuchany dialog, w parach – stylisty z klientem style book, give clear klientowi dobre samopoczucie w odgrywanie roli fryzjera – mówienie o tym, czego instructions, etc.) salonie piękności – zadanie typu (hairdresser) rozmawiającego z klient najczęściej – zwroty używane w prawda/ fałsz klientką (client), która prosi o oczekuje od fryzjera rozmowie z klientem w przycięcie końcówek włosów – znajdowanie słów o salonie: Are you ready Słuchanie 1 znaczeniu podobnym do for…?, I’ll only take…, I rozmowa między fryzjerem Mówienie 2 podanego w zdaniu just want you to…, etc.) (hairdresser) a klientką (client), tworzenie i odgrywanie własnych – wybieranie zdań, w która prosi o przycięcie końcówek dialogów między fryzjerem a 2 godz. których podkreślone włosów – zadanie typu prawda/ klientkami, które chcą skrócić włosy wyrazy użyte są fałsz ………… poprawnie (jedna z Pisanie dwóch opcji) Słuchanie 2 notatka o usłudze wykonanej dla ………… – prowadzenie rozmowy z uzupełnianie luk w tekście dialogu klienta (note about a recent client) z klientem w salonie uwzględnieniem wskazówek piękności dotyczących fryzury podanych – zadawanie pytań o przez klienta oraz tego, co zrobiono, rodzaj fryzury aby klient czuł się komfortowo – udzielanie instrukcji (writing notes) – pisanie notatki o kliencie (writing a note) Tematy lekcji: 1. Making a Client Feel Comfortable. 2. Are you ready for your cut? – conversations. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 12 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 9. Manicure – wymienianie różnych – słownictwo i wyrażenia Czytanie Mówienie 1 znanych rodzajów związane z manicure (trim instrukcje z podręcznika manicure w oparciu o przeczytany i manicure your nails, file your nails, (instructions from a manicure wysłuchany dialog, w parach – – mówienie o tym, co się move the file in one guide) – wybór wielokrotny odgrywanie roli studenta (student) dzieje podczas direction, etc.) rozmawiającego z nauczycielką wykonywania – przybory do wykonania Słuchanie 1 kosmetologii (cosmetology podstawowego manicure manicure (nail clippers, rozmowa studentki (student) z teacher), która odpowiada na jego – wybieranie emery board, finger bowl, nauczycielką kosmetologii pytania prawidłowego znaczenia etc.) (cosmetology teacher), która (jednego z trzech) – zwroty używane w odpowiada na jej pytania – wybór Mówienie 2 2 godz. podkreślonych w zdaniu rozmowie: It’s about…, wielokrotny tworzenie i odgrywanie własnych słów There’s one more thing…, dialogów, w których studenci ………… – uzupełnianie luk w I see…, etc.) Słuchanie 2 zadają nauczycielce kosmetologii zdaniach wyrazami/ uzupełnianie luk w tekście dialogu różne pytania dotyczące manicure ………… wyrażeniami z podanego banku słów Pisanie – zadawanie pytań notatka (note) instruktora dotyczących manicure kosmetologii zawierająca – udzielanie odpowiedzi następujące informacje: temat – pisanie notatki z dyskusji na lekcji, pytanie ucznia i przeprowadzonej udzielone im odpowiedzi (writing rozmowy (writing yourself a note) yourself a note) Tematy lekcji: 1. A Guide to Your Nail Beauty Manicure. 2. Let’s talk about manicure techniques – conversations. Powtórka materiału (NPP JOZ: 2, 3, 5)./ Test. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 13 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 10. Pedicure – mówienie o tym, czemu – przybory służące do Czytanie Mówienie 1 służy zabieg pedicure wykonywania zabiegu fragment ze strony internetowej w oparciu o przeczytany i – wymienianie kolejnych pedicure (toe separator, salonu (excerpt from a salon’s wysłuchany dialog, w parach – czynności w cuticle pusher, skin buffer, website) dotyczący zabiegu odgrywanie roli stylisty paznokci wykonywaniu zabiegu etc.) pedicure – zadanie typu prawda/ (nail technician) rozmawiającego z pedicure – czasowniki opisujące fałsz klientką (client), której wyjaśnia, na – dopasowywanie słów do czynności wykonywane czym polega zabieg pedicure definicji podczas zabiegu pedicure Słuchanie 1 – znajdowanie słów o (dry, remove, cut, rozmowa stylisty paznokci (nail Mówienie 2 znaczeniu podobnym do separate, etc.) technician) z klientką (client), której tworzenie i odgrywanie własnych podanego w zdaniu – zwroty używane podczas wyjaśnia na czym polega zabieg dialogów w których, klientki 2 godz. – pytanie o procedurę wizyty w salonie (I have a pedicure – wybór wielokrotny umawiają się na wizytę w salonie, a wykonywania zabiegu 3 o’clock appointment…, stylista paznokci wyjaśnia im, na ………… pedicure This is my first pedicure…, Słuchanie 2 czym polega zabieg pedicure – objaśnianie procedury I’ll cut…, etc.) uzupełnianie luk w tekście dialogu ………… wykonywania zabiegu Pisanie pedicure wpis do książki umówionych wizyt – podawanie godziny (appointment book entry) z umówionej wizyty w podaniem nazwiska klienta, terminu salonie wizyty, usługi i dodatkowych – dokonywanie wpisu w informacji (filling out the książce wizyt w salonie appointment book entry) (filling out the appointment book entry) Tematy lekcji: 1. Pedicure Services. 2. Can you tell me what the procedure is? – conversations. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 14 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 11. Make-up essentials – mówienie o tym, – niedoskonałości cery Czytanie Mówienie 1 dlaczego kobiety lubią (scars, blemishes, etc.) internetowa zapowiedź (website w oparciu o przeczytany i nosić makijaż – rodzaje kosmetyków announcement) nowej linii wysłuchany dialog, w parach – – wymienianie rodzajów (concealer, powder, produktów firmy kosmetycznej – odgrywanie roli dwojga wizażystów makijażu noszonego eyeshadows, mascara, zadanie typu prawda/ fałsz (make-up artists) rozmawiających o przez ludzi lipstick, etc.) ulubionych kosmetykach firmy – dopasowywanie słowa – czasowniki związane z Słuchanie 1 Contessa Cosmetics (jednego z dwóch) do używaniem kosmetyków rozmowa dwojga wizażystów kontekstu zdania (apply, emphasize, define, (make-up artists) na temat Mówienie 2 – znajdowanie słów o etc.) ulubionych produktów firmy tworzenie i odgrywanie własnych 2 godz. znaczeniu podobnym do – zwroty używane w kosmetycznej Contessa Cosmetics – dialogów, w których dwoje podanego w zdaniu rozmowie na temat wybór wielokrotny wizażystów rozmawia o swoich ………… – polecanie produktu preferencji: Which product ulubionych kosmetykach i – pytanie o czyjeś is your favorite?, My Słuchanie 2 uzasadnia swoje preferencje ………… preferencje favorite is…, What do you uzupełnianie luk w tekście dialogu – wyrażanie swoich like about…?, etc. Pisanie preferencji reklama (advertisement) nowych – przygotowywanie produktów oferowanych przez salon reklamy nowych piękności (advertising new items) kosmetyków (filling out the advertisement) Tematy lekcji: 1. Make-up essentials. 2. Which product is your favorite? – conversations. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 15 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 12. Make-up tools – wymienianie nazw – przybory do wykonywania Czytanie Mówienie 1 przyborów używanych makijażu (mascara wand, list ze sklepu z kosmetykami do w oparciu o przeczytany i do nakładania makijażu eyelash curler, foundation klientki (letter from a beauty supply wysłuchany dialog, w parach – – mówienie o przydatności brush, etc.) store to a client) – wybór odgrywanie roli dwojga wizażystów pędzli do makijażu – wyrażenia stosowane w wielokrotny (make-up artists) rozmawiających – wybieranie listach oficjalnych: Dear na temat zamówienia potrzebnych prawidłowego znaczenia Mrs. Johnson, Sincerely, Słuchanie 1 produktów (jednego z trzech) etc.) rozmowa dwojga wizażystów podkreślonych w zdaniu – słownictwo i zwroty (make-up artists) na temat Mówienie 2 2 godz. słów związane z zamawianiem zamówienia potrzebnych produktów tworzenie i odgrywanie własnych – wybieranie poprawnego (your continued loyalty, – zadanie typu prawda/ fałsz dialogów, w których wizażyści ………… wyrażenia (jednego z based on your previous mówią o tym, które przybory i dwóch) order, enjoy products, etc.) Słuchanie 2 kosmetyki trzeba zamówić do ………… – polecanie produktów uzupełnianie luk w tekście dialogu salonu – przedstawienie oferty – pisanie zamówienia Pisanie (filling out the order formularz zamówienia (order form) form) z podaniem zamawianych produktów i ich ilości (making an order) Tematy lekcji: 1. Make-up tools. 2. Do you need to order any supplies? – conversations. Powtórka materiału (NPP JOZ: 2, 3, 5)./ Test. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 16 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 13. Makeovers – wymienianie powodów, – kosmetyki potrzebne do Czytanie Mówienie 1 dla których nosimy wykonania makijażu fragment artykułu z czasopisma o w oparciu o przeczytany i makijaż (cream foundation, tinted kosmetykach i kosmetyce (excerpt wysłuchany dialog, w parach – – mówienie o tym, czym moisturizer, mascara, etc.) from an article in a cosmetology odgrywanie rozmowy wizażysty jest makijaż wirtualny, – czasowniki związane z magazine) – uzupełnianie luk w (make-up artist) z klientem (client) jaki możemy znaleźć w wykonywaniem makijażu parafrazie artykułu wyrazami z podczas robienia makijażu Internecie (prime, determine, reduce, podanego banku słów – uzupełnianie luk w etc.) Mówienie 2 zdaniach wyrazami z – zwroty stosowane w Słuchanie 1 tworzenie i odgrywanie własnych podanego banku słów rozmowie wizażysty z rozmowa wizażysty (make-up dialogów, w których wizażysta 2 godz. – wybieranie poprawnego klientem: Let’s start by…, artist) z klientką (client) podczas rozmawia z klientami, sugerując im, wyrażenia (jednego z you won’t need…, I’m robienia makijażu – wybór jaki podkład jest dla ich skóry ………… dwóch) going to apply…, etc. wielokrotny najlepszy oraz informując, jaki – udzielanie wskazówek makijaż będzie wykonywał ………… – stawianie diagnozy Słuchanie 2 – wyrażanie sugestii uzupełnianie luk w tekście dialogu Pisanie – pisanie wskazówek dla sugestie dla klientki (suggestions for klienta dotyczących your client) dotyczące wykonania makijażu (writing down makijażu w domu zawierające suggestions) informacje na temat odpowiedniego podkładu oraz uzasadnienie tego wyboru (giving suggestions) Tematy lekcji: 1. A Professional’s Guide to Makeovers. 2. Let’s start by putting on a tinted moisturizer – conversations. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 17 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 14. Massage – podanie powodów, dla – rodzaje masażu Czytanie Mówienie 1 których ludzie korzystają (aromatherapy massage, plakat (poster from a salon) z w oparciu o przeczytany i z masaży deep-tissue massage, informacjami o rodzajach masażu wysłuchany dialog, w parach – – wymienianie korzyści reflexology, etc.) dostępnych w salonie – zadanie odgrywanie roli recepcjonisty płynących z masażu – słownictwo i wyrażenia typu prawda/ fałsz (receptionist) polecającego – dopasowywanie słów do związane z masażem odpowiedni masaż klientowi definicji (energize, relax, apply Słuchanie 1 (client), który chce z takiego – wybieranie zdań, w pressure to muscles, rozmowa recepcjonisty zabiegu skorzystać po raz pierwszy których podkreślone relieve pain, etc.) (receptionist) z klientką salonu w życiu wyrazy użyte są – zwroty związane z (client), która po raz pierwszy w poprawnie (jedna z dokonywaniem wyboru: życiu chce skorzystać z masażu – Mówienie 2 2 godz. dwóch opcji) I’m not sure…, I just wybór wielokrotny tworzenie i odgrywanie własnych – udzielanie informacji need…, I’d recommend…, dialogów, w których recepcjonista ………… – polecanie usługi etc.) Słuchanie 2 pomaga klientom wybrać – dokonywanie wyboru uzupełnianie luk w tekście dialogu odpowiednie dla nich rodzaje ………… – pisanie notatki o masażu rodzajach masażu dostępnych w salonie Pisanie (writing a note) notatka (note) z informacjami o usługach masażu dostępnych w salonie, z podaniem przynajmniej dwóch rodzajów masażu i na co pomagają (giving information) Tematy lekcji: 1. Massage Services at Bella Salon. 2. What types of massages are available? – conversations. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału Strona 18 UMIEJĘTNOŚCI JEDNOSTKI FUNKCJE SŁOWNICTWO LEKCYJNE (NPP JOZ: 1) (NPP JOZ: 1) RECEPTYWNE PRODUKTYWNE (NPP JOZ: 2, 3) (NPP JOZ: 4) 15. Massage services – podawanie cech dobrego – słownictwo związane z Czytanie Mówienie 1 gabinetu masażu gabinetem masażu fragment z podręcznika masażu w oparciu o przeczytany i – mówienie o tym, jak (sanitize the massage (excerpt from a massage textbook) – wysłuchany dialog, w parach – ludzie przygotowują się table, cover the table with wybór wielokrotny odgrywanie roli masażysty do masażu the fresh towel, free of (masseur) pytającego klienta (client) – wybieranie poprawnego clutter, etc.) Słuchanie 1 o to, gdzie odczuwa największe wyrażenia (jednego z – słownictwo związane z rozmowa masażystki (masseur) z napięcie dwóch) wykonaniem masażu klientem (client), któremu ma zrobić – dopasowywanie słowa (place hands flat onto…, masaż – zadanie typu prawda/ fałsz Mówienie 2 2 godz. (jednego z dwóch) do spread out the fingers, tworzenie i odgrywanie własnych kontekstu zdania apply pressure, etc.) Słuchanie 2 dialogów, w których masażysta pyta ………… – udzielanie wskazówek – zwroty używane w uzupełnianie luk w tekście dialogu klientów o miejsca, w których – wydawanie poleceń rozmowie masażysty z odczuwają napięcie lub ból ………… – pisanie instrukcji (filling klientem: Please lie down out the instructions) on…, Where do you feel Pisanie the most tension?, feel free instrukcje dla studentów to tell me…, etc.) (instructions to your students) dotyczące wykonania masażu (giving instructions) Tematy lekcji: 1. Massage services. 2. Where do you feel the most tension? – conversations. Powtórka materiału (NPP JOZ: 2, 3, 5)./ Test. ©Express Publishing & EGIS BEAUTY SALON - BOOK 1 Rozkład materiału