Średnia Ocena:
Angielsko-polski słownik fałszywych przyjaciół
Angielsko-polski słownik fałszywych przyjaciół jest obszerną próbą systematyzacji około 1500 najpopularniejszych fałszywych przyjaciół, czyli słów albo wyrażeń brzmiących w dwóch językach tak samo albo podobnie, lecz mających inne znaczenia. Słownik jest jednocześnie zestawem ćwiczeń polegających na wstawieniu w odpowiednim kontekście pokazywanych słów albo zwrotów. Słowa skontrastowano w łatwych do zapamiętania, starannie opracowanych zestawieniach, np. abstinent [æbstɪnənt] - osoba wstrzemięźliwa ≠ teetotaler [tiː'təʊtələ(r)] – abstynent/ka era [ɪərə] – era (okres w historii) ≠ age [eɪdʒ] – era (okres zapoczątkowany jakimś doniosłym wydarzeniem) promotion [prə'məʊ∫n] – 1.awans (np. ekipy albo zawodowy) 2.promocja (kampania promocyjna, reklamowa) ≠ special - [spe∫l] = special offer - [spe∫l ɒfə(r)] = special sale [spe∫l seɪl] - promocja (obniżenie ceny produktu w sklepie) motif [məʊ’ti:f] – motyw (charakterystyczny, powtarzający się fragment w muzyce, sztuce) ≠ motive [məʊtɪv] – motyw (bodziec skłaniający do określonego działania) Słownik zawiera przykłady słów z wyjaśnieniami, np.: dialogue - dialogi (w filmach) ≠ dialogues - dialogi (w podręcznikach) recruitment - rekrutacja (do pracy) ≠ admissions - rekrutacja (na studia) sb’s studies - studia (gdy mówimy o czyjiś studiach) ≠ degree courses - studia (ogólnie)
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Angielsko-polski słownik fałszywych przyjaciół |
Autor: | Więckowski Radosław |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | DIF |
Rok wydania: | 2014 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Angielsko-polski słownik fałszywych przyjaciół PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!