Analityka internetowa w zadaniach okładka

Średnia Ocena:


Analityka internetowa w zadaniach

Analityka biznesowa to pojęcie wielowymiarowe, dla wielu przedstawicieli świata nauki i biznesu trudne do zdefiniowania. Dla przedstawicieli nauk ścisłych i ekonomicznych (np. matematyki, statystyki, ekonomii i zarządzania) odnosi się do zintegrowanej segregacji i przetwarzania olbrzymiej ilości rozproszonych danych liczbowych. Opis słowny, poza ogólnymi, bardzo krótkimi wnioskami i rekomendacjami nie ma tu zbyt wielkiego znaczenia. Można nawet stwierdzić, że w tym przypadku głównym celem działań analitycznych jest przedstawienie (opis) zaistniałej sytuacji  a także prognozowanie jej następstw, a także świeżych zdarzeń tylko w oparciu  o realne, suche fakty, których reprezentantami dla tej grupy analityków są tylko i wyłącznie liczby. W przypadku prowadzenia tego typu analiz nie zwraca się szczegółowej uwagi na jakiekolwiek inne czynniki, których nie da się przedstawić w formie liczbowych zestawień. W opisywanym przypadku nierzadko opis (liczbowy) zdecydowanie dominuje ponad wnioskowaniem i służy tylko wspomnianemu już przedstawieniu zebranych danych.Z kolei dla humanistów, nawet tych znających zasady ekonometrii, pojęcie analityki biznesowej oznacza  coś zupełnie innego niż w przypadku nauk ścisłych - stworzenie wielowymiarowego modelu, w którym tak samo kluczowe byłoby przetwarzanie danych liczbowych jak i słów. Humaniści – analitycy nie zwracają uwagi tylko na racjonalne, suche (liczbowe) fakty - próbują poznać przyczyny, które doprowadziły do sytuacji, w której osiągnięto takie a nie inne dane liczbowe, wykorzystując do tego wiedzę nie tylko z zakresu ekonomii, zarządzania i statystyki, lecz także psychologii, socjologii, nauk politycznych, historii, kulturoznawstwa. W ramach interdyscyplinarnego podejścia, stosując także metodę dedukcji, w celu ukazania przedmiotu analizy próbują znaleźć prawdziwą przyczyną biznesowego sukcesu albo porażki. Według tej grupy analityków dane liczbowe nierzadko przedstawiają nie przyczyną, lecz już skutek – prawdziwe, wiarygodne info nie są tylko i wyłącznie zapisane w tysiącach ciągów liczbowych znajdujących się w setkach tabel, lecz nierzadko tkwią tam gdzie możliwości postrzegania zdobyczy matematyki i statystyki nie sięgają.Tylko i wyłącznie połączenie tych dwóch, zdawałoby się przeciwstawnych modeli analitycznych może dać szansę na pełne zrozumienie procesów biznesowych. Takie podejście wymaga wielkich umiejętności interpersonalnych analityków, którzy powinni zrozumieć różnorakie podejścia do analizowanych kłopotów innych osób. W ten sposób możliwe stanie się nie tylko budowanie wartości dodanej przedsiębiorstwa, rozwój nauki w zakresie analityki biznesowej, a także samych analityków jako wartościowych pracowników, dla których najważniejszymi nie są ich swoje interesy, lecz dobro wspólne i poszukiwanie prawdy.    Prezentowana publikacja to zestaw materiałów praktycznych dla Słuchaczy szkoleń z zakresu analityki biznesowej (moduł: analityka internetowa), wykorzystywanych w celu ukazania Słuchaczom znaczenia przygotowywania analiz i modeli biznesowych w oparciu o podejście wielowymiarowe, interdyscyplinarne, polegające na efektywnym zbieraniu i opracowywaniu danych liczbowych,  poszukiwaniu odpowiedzi na stawiane zapytania nie tylko w świecie matematyki i statystyki, lecz także w wielu zjawiskach otaczającego nas świata, które jednak nie podlegają łatwej klasyfikacji i weryfikacji w postaci „liczbowej”. Analityka zjawisk następujących w świecie Internetu jest wyjątkowo niełatwa i skomplikowana, wymaga od badaczy wyjątkowo szerokich horyzontów intelektualnych, dlatego w publikacji ukazano zarówno drogę „ścisłą” jak i „humanistyczną” w zakresie sporządzania tego typu analiz. Czytelnik może samodzielnie przestudiować info zawarte w licznych tabelach a także metodologię sporządzania opisów, wniosków i rekomendacji, a także zawężania pola badawczego i odnoszenia się do wspomnianych już zjawisk wymykających się pojmowaniu matematycznemu i statystycznemu.

Szczegóły
Tytuł Analityka internetowa w zadaniach
Autor: Pieńkowski Gniewomir
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: E-bookowo
Rok wydania: 2017
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Analityka internetowa w zadaniach w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Analityka internetowa w zadaniach PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.