Czytaj więcej:
Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne okładka

Średnia Ocena:



Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne

Cykl alles klar Neu. Zakres podstawowy to podręcznik słynny i ceniony przez nauczycieli za tradycyjne, wygodne rozwiązania i skuteczność w nauce języka. Został napisany z humorem i jest przyjazny dla uczniów. Z alles klar Neu prosto poprowadzisz zajęcia, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań, i pomożesz uczniom przygotować się do nowej matury.

Szczegóły
Tytuł Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne
Autor: Łuniewska Krystyna, Tworek Urszula, Wąsik Zofia
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Rok wydania: 2015

Tytuł Data Dodania Rozmiar
Zobacz podgląd Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne pdf poniżej lub w przypadku gdy jesteś jej autorem, wgraj własną skróconą wersję książki w celach promocyjnych, aby zachęcić do zakupu online w sklepie empik.com. Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne Ebook podgląd online w formacie PDF tylko na PDF-X.PL. Niektóre ebooki nie posiadają jeszcze opcji podglądu, a inne są ściśle chronione prawem autorskim i rozpowszechnianie ich jakiejkolwiek treści jest zakazane, więc w takich wypadkach zamiast przeczytania wstępu możesz jedynie zobaczyć opis książki, szczegóły, sprawdzić zdjęcie okładki oraz recenzje.

 

 

Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne PDF Ebook podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: wymag_ed_j_niemiecki zsz.pdf - Rozmiar: 447 kB
Głosy: -1
Pobierz

 

 

Wgraj PDF

To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stron
swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!

Recenzje

  • Anna Domaradzka

    Poziom całkowicie podstawowy. Od zera. jak dla tych co zaczęli naukę idealny jednak większość miała niemiecki w gimnazjum i ci na prawdę się nudzą...

  • gocha40

    Podręcznik zgodny z opisem , zamówienie błyskawiczne. Serdecznie zalecam zakupy przez strone internetową.

  • gocha40

    Podręcznik zgodny z opisem , zamówienie błyskawiczne

  • Ponikowska Julia

    Dynamiczna dostawa, produkt zgodny z zamówionym, dostarczona faktura.Polecam!

  • Oliwia Frankiewicz

    Produkt trafił do mnie w stanie nienaruszonym. Wysyłka sprawna :)

  • Marzena Fedorowicz

    Polecam. Podręcznik zawiera treści zgodne z postawa programową, interesujące ćwiczenia i zadania powtórkowe.

  • anonymous

    niezła dla początkujących .Dobra cena i wysyłka .Polecam.

  • Agnieszka Kostrzewa

    dynamiczna realizacja - 2 dni od zamówienia książka ebook była już gotowa do odbioru. Miła i kulturalna obsługa. Polecam.

 

 

Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Wymagania na poszczególne oceny. Język niemiecki. Klasa pierwsza, druga, trzecia; Zasadnicza Szkoła Zawodowa. Podręcznik „alles klar Neu” Zakres podstawowy: K. Łuniewska, U. Tworek, Z. Wąsik Dział: Terminkalender • Tagesablauf • Am Wochenende Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • wymienić kilka czynności • opowiedzieć krótko, co można • opowiedzieć swobodnie, co • opowiedzieć swobodnie, co • opowiedzieć swobodnie codziennych wykonywanych robić podczas przykładowych robi dana osoba, na robi on sam oraz co robi dana i szczegółowo, co robi podczas wciągu tygodnia dni tygodnia podstawie jej kalendarza osoba, na podstawie jej tygodnia, oraz podać kalendarza częstotliwość tych czynności • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności przy pomocy trudności bez pomocy użyciem słownika słownika nauczyciela lub kolegów nauczyciela • wymienić kilka czynności • wymienić wiele czynności • opowiedzieć przebieg dnia • opowiedzieć o przebiegu • opowiedzieć swobodnie porannych, popołudniowych porannych, popołudniowych danej osoby na podstawie własnego dnia i obszernie o przebiegu i wieczornych i wieczornych tekstu własnego dnia • odróżnić zdania w czasie • opowiedzieć krótko i prostymi • opowiedzieć krótko i prostymi • opowiedzieć o swoim • opowiedzieć obszernie teraźniejszym od zdań zdaniami o wydarzeniach zdaniami o wydarzeniach ostatnim weekendzie i swobodnie o swoim ostatnim w czasie przeszłym z weekendu na podstawie z weekendu bez zaglądania do weekendzie materiału w książce podręcznika • stosować zasady wymowy • stosować zasady wymowy • stosować zasady wymowy • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady i pisowni z licznymi i pisowni z nielicznymi i pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które mogą zakłócać komunikację nieznacznie zakłócać komunikację • podać zasadę tworzenia • tworzyć zdania i pytania • stosować w zdaniach • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie formy czasu przeszłego w czasie przeszłym Perfekt i pytaniach czas przeszły czas przeszły Perfekt stosować w wypowiedziach Perfekt Perfekt czas przeszły Perfekt 1 Strona 2 Dział: Wohnen in Deutschland • Das Haus von Anjas Familie • Anjas Zimmer • Zimmersuche Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności przy pomocy trudności bez pomocy użyciem słownika słownika nauczyciela lub kolegów nauczyciela • rozróżnić klika typów • opowiedzieć, w jakim domu • opowiedzieć, w jakim domu • opowiedzieć obszernie • opowiedzieć swobodnie budynków mieszka mieszka, i opisać krótko o miejscu zamieszkania o miejscu zamieszkania oraz okolicę swojego miejsca i okolicy przedstawić zalety i wady zamieszkania okolicy, w której mieszka • wymienić podstawowe • wymienić wiele pomieszczeń • wymienić pomieszczenia • przyporządkować różne • opisać dokładnie pomieszczenia w domu w domu i nazwać jego w domu, nazwać jego rodzaje mebli poszczególnym umeblowanie poszczególnych poszczególne kondygnacje kondygnacje, nazwać różne pomieszczeniom w domu pomieszczeń w domu rodzaje mebli • powiedzieć, że mieszka • opisać swój pokój za pomocą • opisać swój pokój za pomocą • opowiedzieć obszernie • opowiedzieć swobodnie w domu lub mieszkaniu i ma podstawowych podstawowych o wyglądzie i umeblowaniu o wyglądzie i umeblowaniu swój pokój lub go nie ma przymiotników przymiotników i wymienić swojego pokoju swojego pokoju oraz ocenić meble, które w nim stoją wygląd różnych pomieszczeń • zrozumieć w ogłoszeniu • odpowiedzieć na podstawowe • zadać kilka pytań dotyczących • zadać pytania dotyczące • rozmawiać na temat podstawowe informacje pytania dotyczące mieszkania mieszkania z ogłoszenia i na mieszkania z ogłoszenia mieszkania z ogłoszenia, dotyczące mieszkania z ogłoszenia nie odpowiedzieć i udzielić na nie przedstawić jego zalety i wady wyczerpujących odpowiedzi • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno- gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycz-nych • odmienić czasownik modalny • odmienić czasownik modalny • tworzyć zdania • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie wollen w czasie Präsens wollen w czasie Präsens i użyć z czasownikiem modalnym czasownik modalny wollen stosować w wypowiedziach go w zdaniu wollen w czasie Präsens w czasie Präsens czasownik modalny wollen w czasie Präsens 2 Strona 3 • podać zasadę tworzenia • tworzyć rzeczowniki złożone • stosować w zdaniach • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie rzeczowników złożonych rzeczowniki złożone rzeczowniki złożone stosować w wypowiedziach rzeczowniki złożone • wymienić przyimki łączące się • zastosować rzeczownik • tworzyć zdania z przyimkami, • poprawnie stosować • sprawnie i bezbłędnie z celownikiem i biernikiem w odpowiednim przypadku po stosując odpowiedni przyimek w wypowiedziach przyimki stosować w wypowiedziach przyimkach i przypadek rzeczownika z rzeczownikami przyimki z rzeczownikami Dział: Mahlzeiten • Essen außer Haus• Gesundes Essen Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • nazwać kilka produktów • opisać śniadanie za pomocą • opisać krótko podstawowe • opisać obszernie dowolny • sprawnie i bezbłędnie opisać spożywczych podstawowych nazw posiłki posiłek dowolny posiłek i przedstawić produktów spożywczych swoje zwyczaje żywieniowe • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno - gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycznych • wymienić kilka czynności przy • dopasować do obrazka nazwę • podać składniki i nazwać • podać składniki i nazwać • sprawnie i bezbłędnie opisać przygotowaniu posiłku odpowiedniej czynności przy czynności przy przygotowaniu czynności przy sposób przygotowywania przygotowywaniu posiłku prostej potrawy przygotowywaniu złożonych dowolnej potrawy potraw • odmienić formę czasownika • odmienić formę czasownika • tworzyć zdania z formą • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie sollte w czasie Präsens sollte w czasie Präsens i użyć czasownika sollte w czasie formę czasownika sollte stosować w wypowiedziach jej w zdaniu Präsens w czasie Präsens formę czasownika sollte w czasie Präsens • podać zasadę zastosowania • tworzyć zdania z zaimkiem • stosować w zdaniach zaimek • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie zaimka bezosobowego man bezosobowym man bezosobowy man zaimek bezosobowy man stosować w wypowiedziach zdania z zaimkiem bezosobowym man Dział: Einkaufen – wo und was? • Im Lebensmittelgeschäft • Im Bekleidungsgeschäft • Im Supermarkt 3 Strona 4 Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • rozróżnić kilka typów sklepów • nazwać sklepy i towary, które • powiedzieć, dlaczego robi • opowiadać o różnych • opowiadać o zaletach można w nich kupić zakupy w określonym sklepie miejscach, gdzie można robić i wadach zakupów w różnych zakupy miejscach • wymienić podstawowe • wymienić podstawowe • sporządzić listę zakupów • poprowadzić rozmowę • sprawnie poprowadzić opakowania produktów opakowania produktów spożywczych z wyszcze- podczas zakupów w sklepie rozmowę podczas zakupów spożywczych spożywczych i przyporząd- gólnieniem opakowania spożywczym w sklepie spożywczym kować im odpowiednie i miary produkty • wymienić podstawowe nazwy • wymienić podstawowe nazwy • powiedzieć, jakie ubranie • poprowadzić rozmowę • sprawnie poprowadzić elementów garderoby elementów garderoby i opisać chciałby kupić, podać jego podczas zakupów w sklepie rozmowę podczas zakupów je za pomocą podstawowych wzór i rozmiar odzieżowym w sklepie odzieżowym określeń Dział: Einkaufen – wo und was? • Im Lebensmittelgeschäft • Im Bekleidungsgeschäft • Im Supermarkt Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno- gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycz-nych • wymienić zasady tworzenia • stosować odpowiedni szyk po • tworzyć zdania ze spójnikami • poprawnie stosować • sprawnie i bezbłędnie zdań ze spójnikami weil i dass spójnikach weil i dass weil i dass w wypowiedziach zdania ze stosować w wypowiedziach spójnikami weil i dass zdania ze spójnikami weil i dass • odmienić czasownik modalny • odmienić czasownik modalny • tworzyć zdania • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie müssen w czasie Präsens müssen w czasie Präsens z czasownikiem modalnym czasownik modalny stosować w wypowiedziach i użyć go w zdaniu müssen w czasie Präsens müssen w czasie Präsens czasownik modalny müssen w czasie Präsens 4 Strona 5 Dział: Sportarten• Wie sportlich sind deutsche Jugendliche? • Sporttag in der Schule Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • wymienić kilka dyscyplin • wymienić kilka dyscyplin • opisać krótko wybrane • opowiedzieć krótko, jakie • opowiedzieć swobodnie sportowych sportowych i dopasować do dyscypliny sportowe sporty uprawia i obszernie, jakie sporty nich znanych sportowców uprawia i dlaczego warto uprawiać sport • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności przy pomocy trudności bez pomocy użyciem słownika słownika nauczyciela lub kolegów nauczyciela • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno- gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycz-nych • zrozumieć podstawowe • zadać pytania dotyczące • zadać kilka pytań dotyczących • zadać pytania dotyczące • swobodnie i bez-błędnie informacje z ogłoszenia ogłoszenia o imprezie ogłoszenia o imprezie ogłoszenia o imprezie zrelacjonować imprezę o imprezie sportowej sportowej sportowej sportowej i udzielić na nie sportową, w której brał udział wyczerpujących odpowiedzi • podać zasadę stopniowania • stopniować przymiotniki • stosować w zdaniach • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie przymiotników i przysłówków i przy-słówki przymiotniki i przysłówki przymiotniki i przysłów-ki stosować w wypowiedziach w róż-nych stopniach w różnych stopniach przymiotniki i przysłów-ki w różnych stopniach • podać zasady tworzenia • tworzyć rzeczowniki • stosować w zdaniach • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie rzeczowników pochodzących podchodzące do czasowników rzeczowniki pochodzące od rzeczowniki pochodzące od stosować w wypowiedziach od czasowników czasowników czasowników rzeczowniki pochodzące od czasowników Dział: Verkehrsmittel •Reiseauskunft • In Salzburg • Nach dem Weg fragen Uczeń potrafi: 5 Strona 6 Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • nazwać podstawowe środki • powiedzieć, jakimi środkami • powiedzieć, jakimi środkami • przedstawić wady i zalety • opowiadać swobodnie komunikacji komunikacji podróżuje komunikacji podróżuje podróżowania wybranymi o wadach i zaletach (nie)chętnie (nie)chętnie, i uzasadnić swoje środkami komunikacji podróżowania różnymi zdanie środkami komunikacji • zrozumieć podstawowe • zrozumieć dokładnie • zadać podstawowe pytania • zadać pytania dotyczące • przeprowadzić swobodnie informacje na tablicy informacje na tablicy o interesujące go połączenia połączeń kolejowych i na nie i bez-błędnie rozmowę na odjazdów na dworcu odjazdów na dworcu kolejowe odpowiedzieć temat połączeń kolejowych w kasie na dworcu • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno- gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycz-nych • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności przy pomocy trudności bez pomocy użyciem słownika słownika nauczyciela lub kolegów nauczyciela • zapytać o drogę i wskazać • krótko poinformować, jak • opisać, jak dojść do • udzielić dokładnych informacji, • wskazać najdogodniejszy drogę na planie miasta dojść do określonego miejsca określonego miejsca jak dojść do określonego sposób dotarcia do miejsca określonego miejsca • wymienić zasady tworzenia • stosować odpowiedni szyk • tworzyć zdania pytające • poprawnie stosować • sprawnie i bezbłędnie zdań pytających zależnych w zdaniach pytających zależne w wypowiedziach zdania stosować w wypowiedziach zależnych pytające zależne zdania pytające zależne • wymienić przyimki łączące się • zastosować rzeczownik • tworzyć zdania z przyimkami, • poprawnie stosować • sprawnie i bezbłędnie z celownikiem i z biernikiem w odpowiednim przypadku po stosując odpowiedni przyimek w wypowiedziach przyimki stosować w wypowiedziach przyimkach i przypadek rzeczownika z rzeczownikami przyimki z rzeczownikami Dział: Urlaubspläne • Im Reisebüro Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • powiedzieć kiedy zaczynają się • powiedzieć od kiedy do kiedy • opowiedzieć co można robić • opowiedzieć o swoich • opowiedzieć o jakimś w wakacje i ferie zimowe trwają wakacje i ferie zimowe w czasie różnych przerw od wakacjach i feriach zimowych szczególnym wydarzeniu, 6 Strona 7 szkoły w zależności od pory lub feriach innych osób które miało miejsce podczas roku jego wypoczynku od szkoły • odnaleźć w ogłoszeniu • odpowiedzieć na podstawowe • zadać kilka pytań dotyczących • zadać pytania na temat oferty • dyskutować na temat różnych podstawowe informacje pytania dotyczące oferty oferty wakacyjnej i na nie wakacyjnej i udzielić na nie ofert wakacyjnych, o ofercie wakacyjnej wakacyjnej odpowiedzieć wyczerpujących odpowiedzi przedstawić ich zalety i wady • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności przy pomocy trudności bez pomocy użyciem słownika słownika nauczyciela lub kolegów nauczyciela • napisać list oficjalny, • napisać list oficjalny, • napisać list oficjalny, • napisać list oficjalny, • napisać list oficjalny, zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno- ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatycznych gramatyczne leksykalno-gramatyczne • stosować zasady wymowy • stosować zasady wymowy • stosować zasady wymowy • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady i pisowni z licznymi i pisowni z nielicznymi i pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które mogą zakłócać komunikację nieznacznie zakłócać komunikację • odmienić czasownik modalny • odmienić czasownik modalny • tworzyć zdania • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie dürfen w czasie Präsens dürfen w czasie Präsens i użyć z czasownikiem modalnym czasownik modalny dürfen stosować czasownik modalny go w zdaniu dürfen w czasie Präsens w czasie Präsens dürfen w czasie Präsens • odmienić wszystkie • odmienić wszystkie • tworzyć zdania • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie czasowniki modalne czasowniki modalne i użyć je z czasownikami modalnymi czasowniki modalne stosować w wypowiedziach w zdaniu czasowniki modalne Dział: Nach den Ferien • Mit wem in die Ferien? • Verloren? Gestohlen? Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • nazwać podstawowe sposoby • nazwać różnorodne sposoby • opowiedzieć, jak spędził • opowiedzieć o swoich • opowiedzieć o swoich spędzania wakacji spędzania wakacji wakacje wakacjach lub wakacjach wakacjach lub wakacjach 7 Strona 8 innych osób innych osób, podczas których miało miejsce jakieś niezwykłe zdarzenie • zapytać o preferencje innych • zadać kilka prostych pytań • zadać pytania dotyczące • sprawnie przeprowadzić • stosując urozmaicone osób dotyczące spędzania dotyczących wakacji kolegi / wakacji kolegi / koleżanki oraz wywiad dotyczący wakacji słownictwo, sprawnie wakacji oraz udzielić koleżanki oraz udzielić udzielić odpowiedzi na innych osób oraz udzielić i bezbłędnie przeprowadzić odpowiedzi na niektóre odpowiedzi na proste pytania pytania dotyczące własnych odpowiedzi na pytania wywiad dotyczący wakacji pytania związane z tematyką dotyczące własnych wakacji wakacji dotyczące własnych wakacji innych osób oraz udzielić wakacyjną odpowiedzi na pytania dotyczące własnych wakacji • powiedzieć, z kim najczęściej • powiedzieć, z kim najczęściej • podać kilka argumentów za i • podać argumenty za i przeciw • dyskutować na temat wakacji spędza wakacje spędza wakacje i uzasadnić przeciw wakacjom spędzonym wakacjom spędzonym z z rodziną i wakacji swój wybór z rodziną i wakacjom z rodziną i wakacjom z z przyjaciółmi przyjaciółmi przyjaciółmi • odnaleźć w ogłoszeniu • odpowiedzieć na podstawowe • zadać kilka pytań na temat • zadać pytania i udzielić • dyskutować na temat podstawowe informacje o pytania dotyczące zaginionego przedmiotu i wyczerpującej odpowiedzi na problemu kradzieży zaginionym przedmiocie zaginionego przedmiotu udzielić odpowiedzi na jego temat zaginionego temat przedmiotu • odmienić czasowniki sein i • odmienić i wstawić w zdaniu • tworzyć zdania z • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie haben w czasie Präteritum czasowniki sein i haben w czasownikami sein i haben w czasowniki sein i haben w stosować w wypowiedziach czasie Präteritum czasie Präteritum czasie Präteritum czasowniki sein i haben w czasie Präteritum • podać zasady tworzenia czasu • wstawić w zdaniu formy czasu • tworzyć zdania pytające i • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie Perfekt Perfekt i tworzyć samodzielnie oznajmujące w czasie Perfekt czas Perfekt stosować czas Perfekt w proste zdania oznajmujące w wypowiedziach czasie Perfekt • podać zasady tworzenia form • podać rzeczowniki w • tworzyć zdania w dopełniaczu • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie dopełniacza dopełniaczu formy dopełniacza stosować formy dopełniacza w wypowiedziach • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności, korzystając z trudności bez pomocy użyciem słownika słownika pomocy nauczyciela lub nauczyciela kolegów • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady 8 Strona 9 pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie zakłócać komunikację zakłócają komunikacji • napisać ogłoszenie i e-mail • napisać ogłoszenie i e-mail • napisać ogłoszenie i e-mail • napisać ogłoszenie i e-mail • napisać ogłoszenie i e-mail prywatny, zachowując prywatny, zachowując prywatny, zachowując prywatny, zachowując prywatny, zachowując częściowo właściwą formę, częściowo właściwą formę, w właściwą formę, spójny i właściwą formę, spójny i właściwą formę, spójny i częściowo spójny i logiczny miarę spójny i logiczny układ logiczny układ tekstu oraz logiczny układ tekstu oraz logiczny układ tekstu oraz układ tekstu oraz tekstu oraz wykorzystując wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres wykorzystując bardzo ubogie mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno- struktury leksykalno- leksykalno- leksykalno- -gramatyczne -gramatycznych -gramatyczne -gramatyczne -gramatyczne • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane oraz wypowiadać się na oraz wypowiadać się na oraz wypowiadać się na oraz wypowiadać się na oraz wypowiadać się na podstawie materiału podstawie materiału podstawie materiału podstawie materiału podstawie materiału stymulującego, wykorzystując stymulującego, wykorzystując stymulującego, wykorzystując stymulującego, wykorzystując stymulującego, wykorzystując bardzo ubogie struktury mało urozmaicone struktury w miarę urozmaicone urozmaicone struktury szeroki zakres struktur leksykalno- leksykalno- struktury leksykalno- leksykalno- leksykalno- -gramatyczne -gramatyczne -gramatyczne -gramatyczne -gramatycznych Dział: Aussehen • Kleider machen Leute • Rund um die Mode und Trends Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • podać kilka przymiotników • opisać wygląd człowieka, • opisać wygląd człowieka, • sprawnie opisać wygląd • sprawnie i bezbłędnie opisać określających wygląd stosując głównie przymiotnik stosując przymiotnik w funkcji człowieka człowieka o nietypowym człowieka w funkcji orzecznika przydawki i orzecznika wyglądzie • nazwać kilka części ciała • opisać części ciała, stosując • opisać podstawowe części • sprawnie opisać części ciała • sprawnie i bezbłędnie opisać głównie przymiotnik w funkcji ciała, stosując przymiotnik różne części ciała orzecznika w funkcji przydawki i orzecznika • nazwać kilka części garderoby • opisać części garderoby, • opisać podstawowe części • sprawnie opisać części • sprawnie i bezbłędnie stosując głównie przymiotnik garderoby, stosując garderoby opisywać rzadziej spotykane 9 Strona 10 w funkcji orzecznika przymiotnik w funkcji części garderoby przydawki i orzecznika • podać kilka określeń • powiedzieć o swoim stylu • szczegółowo opowiedzieć o • opisać osobę, która zmieniła • dyskutować na temat stylu dotyczących stylu ubierania ubierania się w różnych preferowanym przez siebie swój styl ubierania się ubierania się się sytuacjach stylu ubierania się • podać, co jest aktualnie • podać argumenty za i przeciw • podać argumenty za i przeciw • wypowiadać się na temat roli • dyskutować na temat mody i modne piercingowi i tatuażom piercingowi i tatuażom oraz mody w życiu człowieka jej roli we współczesnym wyrazić swoją opinie na ich świecie temat • stosować przymiotnik • podać zasady odmiany • odmienić przymiotnik po • w wypowiedziach posługiwać • w wypowiedziach sprawnie w funkcji orzecznika przymiotnika po rodzajniku rodzajniku określonym, się przymiotnikiem po i bezbłędnie posługiwać się określonym, nieokreślonym, nieokreślonym, przeczeniu rodzajniku określonym, przymiotnikiem po rodzajniku przeczeniu kein oraz zaimkach kein oraz zaimkach nieokreślonym, przeczeniu określonym, nieokreślonym, dzierżawczych dzierżawczych kein, zaimkach dzierżawczych, przeczeniu kein, zaimkach zaimkach np.: dieser, jener dzierżawczych, zaimkach, np.: oraz liczebnikach beide, alle dieser, jener oraz liczebnikach beide, alle • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności, korzystając trudności bez pomocy użyciem słownika słownika z pomocy nauczyciela lub nauczyciela kolegów • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie zakłócać komunikację zakłócają komunikacji • napisać list i e-mail prywatny, • napisać list i e-mail prywatny, • napisać list i e-mail prywatny, • napisać list i e-mail prywatny, • napisać list i e-mail prywatny, zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno- ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno- leksykalno- -gramatycznych -gramatyczne leksykalno- -gramatyczne -gramatyczne -gramatyczne • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać 10 Strona 11 na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno- -gramatyczne leksykalno- leksykalno- -gramatyczne -gramatycznych -gramatyczne -gramatyczne Dział: Was tut dir weh? • Rund um die Gesundheit • Suchte Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • podać kilka dolegliwości i • zapytać o samopoczucie i • uczestniczyć w rozmowie jako • opowiedzieć o przebiegu • szczegółowo opowiedzieć o chorób udzielić informacji na ten pacjent lub lekarz choroby chorobie, podając jej temat przyczyny, przebieg i skutki • poprosić o ustalenie terminu • w rozmowie z pracownikiem • uczestniczyć w rozmowie jako • negocjować termin wizyty • sprawnie i bezbłędnie wizyty gabinetu lekarskiego użyć pacjent lub pracownik negocjować termin wizyty podstawowych zwrotów gabinetu lekarskiego koniecznych do ustalenia terminu wizyty u lekarza • podać kilka sposobów • udzielić porad dotyczących • udzielić porad dotyczących • udzielić szczegółowo porad • dyskutować o przyczynie zapobiegania chorobom zapobiegania i leczenia zapobiegania i leczenia dotyczących zapobiegania i kłopotów zdrowotnych oraz podstawowych schorzeń różnych schorzeń leczenia różnych schorzeń zdrowym trybie życia • podać podstawowe nałogi • podać kilka przyczyn i • podać przyczyny i skutki • bezbłędnie wypowiadać się na • dyskutować na temat skutków uzależnień od uzależnień od nikotyny i temat przyczyn, skutków przyczyn i skutków różnych nikotyny środków odurzających różnych uzależnień oraz uzależnień oraz zapobiegania zapobiega- im nia im • dopasować związane ze • podać wybrane idiomy i • podać i użyć w wypowiedzi • w wypowiedziach posługiwać • w wypowiedziach posługiwać zdrowiem proste idiomy i przysłowia związane z idiomy i przysłowia związane z bezbłędnie idiomami i się sprawnie i bezbłędnie przysłowia do ich polskich tematem „Zdrowie” tematem „Zdrowie” przysłowiami związanymi z różnorodnymi idiomami i odpowiedników tematem „Zdrowie” przysłowiami związanymi z tematem „Zdrowie” 11 Strona 12 • podać zasady odmiany • odmienić i użyć w wypowiedzi • odmienić i użyć w wypowiedzi • w wypowiedziach posługiwać • w wypowiedziach sprawnie i przymiotnika przed przymiotnik przed przymiotnik przed się przymiotnikiem przed bezbłędnie posługiwać się rzeczownikiem bez rodzajnika rzeczownikiem bez rodzajnika rzeczownikiem bez rodzajnika rzeczownikiem bez rodzajnika przymiotnikiem przed w mianowniku i bierniku w mianowniku i bierniku w mianowniku, celowniku i we wszystkich przypadkach rzeczownikiem bez rodzajnika bierniku • podać zasady tworzenia zdań • stosować odpowiedni szyk po • tworzyć zdania ze spójnikiem • w wypowiedziach poprawnie • w wypowiedziach sprawnie i ze spójnikiem wenn spójniku wenn w prostych wenn stosować zdania ze bezbłędnie stosować zdania zdaniach spójnikiem wenn ze spójnikiem wenn • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności, korzystając z trudności bez pomocy użyciem słownika słownika pomocy nauczyciela lub nauczyciela kolegów • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie zakłócać komunikację zakłócają komunikacji • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno- ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno- leksykalno- -gramatycznych -gramatyczne leksykalno- -gramatyczne -gramatyczne -gramatyczne • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno- -gramatyczne leksykalno- leksykalno- -gramatyczne -gramatycznych -gramatyczne -gramatyczne 12 Strona 13 Dział: Rund um das Geld • Dienstleistungen • Die Panne Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • podać kilka wydatków, które • odpowiedzieć krótko na • poinformować o swoich • uczestniczyć w rozmowie na • dyskutować na temat młodzi ludzie finansują za pytania dotyczące wydatków, wydatkach, oszczędzaniu temat wydatków, umiejętnego gospodarowania swoje kieszonkowe oszczędzania pieniędzy i pieniędzy i sposobie oszczędzania pieniędzy i pieniędzmi sposobie dorabiania do dorabiania do kieszonkowego sposobów dorabiania do kieszonkowego kieszonkowego • dopasować obrazki do nazw • podać różne formy płatności • podać ulubione formy • podać ulubione formy • dyskutować na temat różnych form płatności płatności i uzasadnić swój płatności i wyczerpująco różnorodnych form płatności wybór wyjaśnić swój wybór • poinformować o chęci • odpowiedzieć na proste • uczestniczyć jako klient lub • uczestniczyć jako klient lub • dyskutować na temat posiadania konta pytania pracownika banku pracownik banku w rozmowie pracownik banku w rozmowie różnorodnych sposobów dotyczącej zakładania konta dotyczącej zakładania konta, oszczędzania pieniędzy uwzględniając negocjację warunków umowy • poprosić o wybraną usługę na • odpowiedzieć na proste • uczestniczyć w rozmowie na • uczestniczyć w rozmowie jako • dyskutować na temat różnych poczcie pytania dotyczące usług oraz poczcie jako klient lub klient lub osoba świadcząca usług w charakterze klienta poprosić o niektóre z nich na pracownik poczty różne usługi lub osoby świadczącej usługi poczcie • poinformować o awarii • w rozmowie z pracownikiem • przeprowadzić rozmowę z • opowiedzieć szczegółowo o • opowiedzieć o zaistniałym samochodu służby drogowej użyć pracownikiem służby zaistniałym zdarzeniu na zdarzeniu na drodze, podając podstawowych zwrotów drogowej drodze szczegółowo jego przyczyny i związanych z awarią skutki samochodu • podać zasady tworzenia zdań • stosować odpowiedni szyk po • tworzyć zdania ze spójnikami • w wypowiedziach poprawnie • w wypowiedziach sprawnie i ze spójnikami spójnikach damit i um…zu damit i um…zu stosować zdania ze bezbłędnie stosować zdania damit i um…zu spójnikiem damit i um…zu ze spójnikami damit, um…zu oraz dass • odmienić czasownik lassen w • stosować odpowiedni szyk w • tworzyć zdania z • w wypowiedziach poprawnie • w wypowiedziach sprawnie i czasie teraźniejszym zdaniach z czasownikiem czasownikiem stosować zdania z bezbłędnie stosować zdania z lassen lassenwystępującym w czasownikiem lassen czasownikiem lassen różnych znaczeniach 13 Strona 14 • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności, korzystając z trudności bez pomocy użyciem słownika słownika pomocy nauczyciela lub nauczyciela kolegów • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie zakłócać komunikację zakłócają komunikacji • napisać e-list prywatny, • napisać list prywatny, • napisać list prywatny, • napisać list prywatny, • napisać list prywatny, zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno- ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatycznych gramatyczne leksykalno-gramatyczne • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno- gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycznych Dział: Feierlichkeiten • Advent und Weihnachten • Ostern Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • podać kilka nazw uroczystości • podać podstawowe • poinformować o przebiegu • podać argumenty za i przeciw • dyskutować na temat rodzinnych informacje na temat uroczystości rodzinnych wczesnemu zawieraniu wczesnego zawierania ważniejszych uroczystości małżeństw małżeństw rodzinnych • podać nazwy uroczystości • podać kilka zwyczajów • podać zwyczaje związane z • podać zwyczaje związane z • wyrazić swoją opinię na temat 14 Strona 15 kościelnych związanych z wybranym dwoma wybranym świętami różnymi świętami kościelnymi roli świąt w życiu człowieka świętem kościelnymi w Polsce kościelnymi w Polsce i w w Polsce i w Niemczech Niemczech • dopasować życzenia z okazji • podać wybrane życzenia • podać i użyć w wypowiedzi • używać różnorodnych życzeń • posługiwać się sprawnie i różnych świąt do ich polskich związane ze świętami życzenia związane ze związanych ze świętami bezbłędnie różnorodnymi odpowiedników świętami życzeniami z okazji świąt • podać zasady tworzenia • stosować odpowiedni szyk w • tworzyć zdania z konstrukcją • w wypowiedziach poprawnie • w wypowiedziach sprawnie i konstrukcji bezokolicznikowej zdaniach z konstrukcją bezokolicznikową z zu i bez zu stosować konstrukcję bezbłędnie stosować zdania z z zu bezokolicznikową z zu i bez zu bezokolicznikową z zu i bez zu konstrukcją bezokolicznikową z zu i bez zu • podać zasady tworzenia • stosować odpowiedni szyk w • tworzyć zdania ze spójnikiem • w wypowiedziach poprawnie • w wypowiedziach sprawnie i zdania ze spójnikiem trotzdem zdaniach ze spójnikiem trotzdem stosować zdania ze bezbłędnie stosować zdania trotzdem spójnikiem trotzdem ze spójnikiem trotzdem • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności, korzystając z trudności bez pomocy użyciem słownika słownika pomocy nauczyciela lub nauczyciela kolegów • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie zakłócać komunikację zakłócają komunikacji • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno- ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatycznych gramatyczne leksykalno-gramatyczne • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno- 15 Strona 16 gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycznych Dział: Was ist typisch deutsch? • Deutschland entdecken Uczeń potrafi: Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący • podać kilka cech • podać wybrane stereotypy • podać różnorodne stereotypy • podać różnorodne stereotypy • dyskutować na temat charakterystycznych dla związane z Niemcami związane z Niemcami związane z Niemcami i wyrazić stereotypów związanych z Niemców swoją opinię na ich temat Niemcami • przyporządkować nazwiska • podać nazwiska kilku znanych • mówić o osiągnięciach • mówić o osiągnięciach • zaprezentować znane sylwetki kilku znanych Niemców do Niemców i określić związane z znanych Niemców znanych Niemców i wyrazić Niemców w formie dziedzin nauki, kultury i sztuki nimi dziedziny nauki, kultury i swoją opinię na ich temat prezentacji multimedialnej sztuki • nazwać kilka zabytków w • prowadzić prostą rozmowę w • uczestniczyć w rozmowie jako • opowiedzieć o zabytkach i • zaprezentować zabytki i Niemczech informacji turystycznej turysta lub pracownik atrakcjach turystycznych atrakcje turystyczne Niemiec i informacji turystycznej Niemiec ze szczególnym Polski uwzględnieniem Berlina • podać zasady tworzenia • tworzyć przymiotniki • stosować w zdaniach • stosować przymiotniki • sprawnie i bezbłędnie przymiotników pochodzących pochodzące od nazw przymiotniki pochodzące od pochodzące od nazw stosować przymiotniki od nazw miejscowości miejscowości nazw miejscowości miejscowości w pochodzące od nazw wypowiedziach miejscowości w wypowiedziach • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika trudności, korzystając z trudności bez pomocy użyciem słownika słownika pomocy nauczyciela lub nauczyciela kolegów • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie zakłócać komunikację zakłócają komunikacji • napisać kartkę pocztową, • napisać kartkę pocztową, • napisać kartkę pocztową • napisać kartkę pocztową, • napisać kartkę pocztową, zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, 16 Strona 17 właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno- ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatycznych gramatyczne leksykalno-gramatyczne • przeprowadzić rozmowę z • przeprowadzić rozmowę z • przeprowadzić rozmowę z • przeprowadzić rozmowę z • przeprowadzić rozmowę z odgrywaniem roli, odgrywaniem roli, odgrywaniem roli, odgrywaniem roli, odgrywaniem roli, wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno- gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycznych 17

O nas

PDF-X.PL to narzędzie, które pozwala Ci na darmowy upload plików PDF bez limitów i bez rejestracji a także na podgląd online kilku pierwszych stron niektórych książek przed zakupem, wyszukiwanie, czytanie online i pobieranie dokumentów w formacie pdf dodanych przez użytkowników. Jeśli jesteś autorem lub wydawcą książki, możesz pod jej opisem pobranym z empiku dodać podgląd paru pierwszych kartek swojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu. Powyższe działania dotyczą stron tzw. promocyjnych, pozostałe strony w tej domenie to dokumenty w formacie PDF dodane przez odwiedzających. Znajdziesz tu różne dokumenty, zapiski, opracowania, powieści, lektury, podręczniki, notesy, treny, baśnie, bajki, rękopisy i wiele więcej. Część z nich jest dostępna do pobrania bez opłat. Poematy, wiersze, rozwiązania zadań, fraszki, treny, eseje i instrukcje. Sprawdź opisy, detale książek, recenzje oraz okładkę. Dowiedz się więcej na oficjalnej stronie sklepu, do której zaprowadzi Cię link pod przyciskiem "empik". Czytaj opracowania, streszczenia, słowniki, encyklopedie i inne książki do nauki za free. Podziel się swoimi plikami w formacie "pdf", odkryj olbrzymią bazę ebooków w formacie pdf, uzupełnij ją swoimi wrzutkami i dołącz do grona czytelników książek elektronicznych. Zachęcamy do skorzystania z wyszukiwarki i przetestowania wszystkich funkcji serwisu. Na www.pdf-x.pl znajdziesz ukryte dokumenty, sprawdzisz opisy ebooków, galerie, recenzje użytkowników oraz podgląd wstępu niektórych książek w celu promocji. Oceniaj ebooki, pisz komentarze, głosuj na ulubione tytuły i wrzucaj pliki doc/pdf na hosting. Zapraszamy!