Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne
Średnia Ocena:
Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne
Cykl alles klar Neu. Zakres podstawowy to podręcznik słynny i ceniony przez nauczycieli za tradycyjne, wygodne rozwiązania i skuteczność w nauce języka. Został napisany z humorem i jest przyjazny dla uczniów. Z alles klar Neu prosto poprowadzisz zajęcia, korzystając ze sprawdzonych rozwiązań, i pomożesz uczniom przygotować się do nowej matury.
Szczegóły
Tytuł
Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne
Autor:
Łuniewska Krystyna,
Tworek Urszula,
Wąsik Zofia
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Rok wydania:
2015
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Alles klar Neu 1. Podręcznik. Zakres podstawowy. Szkoły ponadgimnazjalne PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Wymagania na poszczególne oceny. Język niemiecki. Klasa pierwsza, druga, trzecia; Zasadnicza Szkoła Zawodowa. Podręcznik „alles klar Neu” Zakres
podstawowy: K. Łuniewska, U. Tworek, Z. Wąsik
Dział: Terminkalender • Tagesablauf • Am Wochenende
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• wymienić kilka czynności • opowiedzieć krótko, co można • opowiedzieć swobodnie, co • opowiedzieć swobodnie, co • opowiedzieć swobodnie
codziennych wykonywanych robić podczas przykładowych robi dana osoba, na robi on sam oraz co robi dana i szczegółowo, co robi podczas
wciągu tygodnia dni tygodnia podstawie jej kalendarza osoba, na podstawie jej tygodnia, oraz podać
kalendarza częstotliwość tych czynności
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności przy pomocy trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
nauczyciela lub kolegów nauczyciela
• wymienić kilka czynności • wymienić wiele czynności • opowiedzieć przebieg dnia • opowiedzieć o przebiegu • opowiedzieć swobodnie
porannych, popołudniowych porannych, popołudniowych danej osoby na podstawie własnego dnia i obszernie o przebiegu
i wieczornych i wieczornych tekstu własnego dnia
• odróżnić zdania w czasie • opowiedzieć krótko i prostymi • opowiedzieć krótko i prostymi • opowiedzieć o swoim • opowiedzieć obszernie
teraźniejszym od zdań zdaniami o wydarzeniach zdaniami o wydarzeniach ostatnim weekendzie i swobodnie o swoim ostatnim
w czasie przeszłym z weekendu na podstawie z weekendu bez zaglądania do weekendzie
materiału w książce podręcznika
• stosować zasady wymowy • stosować zasady wymowy • stosować zasady wymowy • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady
i pisowni z licznymi i pisowni z nielicznymi i pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni
uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które mogą
zakłócać komunikację nieznacznie zakłócać
komunikację
• podać zasadę tworzenia • tworzyć zdania i pytania • stosować w zdaniach • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
formy czasu przeszłego w czasie przeszłym Perfekt i pytaniach czas przeszły czas przeszły Perfekt stosować w wypowiedziach
Perfekt Perfekt czas przeszły Perfekt
1
Strona 2
Dział: Wohnen in Deutschland • Das Haus von Anjas Familie • Anjas Zimmer • Zimmersuche
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności przy pomocy trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
nauczyciela lub kolegów nauczyciela
• rozróżnić klika typów • opowiedzieć, w jakim domu • opowiedzieć, w jakim domu • opowiedzieć obszernie • opowiedzieć swobodnie
budynków mieszka mieszka, i opisać krótko o miejscu zamieszkania o miejscu zamieszkania oraz
okolicę swojego miejsca i okolicy przedstawić zalety i wady
zamieszkania okolicy, w której mieszka
• wymienić podstawowe • wymienić wiele pomieszczeń • wymienić pomieszczenia • przyporządkować różne • opisać dokładnie
pomieszczenia w domu w domu i nazwać jego w domu, nazwać jego rodzaje mebli poszczególnym umeblowanie poszczególnych
poszczególne kondygnacje kondygnacje, nazwać różne pomieszczeniom w domu pomieszczeń w domu
rodzaje mebli
• powiedzieć, że mieszka • opisać swój pokój za pomocą • opisać swój pokój za pomocą • opowiedzieć obszernie • opowiedzieć swobodnie
w domu lub mieszkaniu i ma podstawowych podstawowych o wyglądzie i umeblowaniu o wyglądzie i umeblowaniu
swój pokój lub go nie ma przymiotników przymiotników i wymienić swojego pokoju swojego pokoju oraz ocenić
meble, które w nim stoją wygląd różnych pomieszczeń
• zrozumieć w ogłoszeniu • odpowiedzieć na podstawowe • zadać kilka pytań dotyczących • zadać pytania dotyczące • rozmawiać na temat
podstawowe informacje pytania dotyczące mieszkania mieszkania z ogłoszenia i na mieszkania z ogłoszenia mieszkania z ogłoszenia,
dotyczące mieszkania z ogłoszenia nie odpowiedzieć i udzielić na nie przedstawić jego zalety i wady
wyczerpujących odpowiedzi
• przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę
z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli,
wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno-
gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycz-nych
• odmienić czasownik modalny • odmienić czasownik modalny • tworzyć zdania • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
wollen w czasie Präsens wollen w czasie Präsens i użyć z czasownikiem modalnym czasownik modalny wollen stosować w wypowiedziach
go w zdaniu wollen w czasie Präsens w czasie Präsens czasownik modalny wollen
w czasie Präsens
2
Strona 3
• podać zasadę tworzenia • tworzyć rzeczowniki złożone • stosować w zdaniach • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
rzeczowników złożonych rzeczowniki złożone rzeczowniki złożone stosować w wypowiedziach
rzeczowniki złożone
• wymienić przyimki łączące się • zastosować rzeczownik • tworzyć zdania z przyimkami, • poprawnie stosować • sprawnie i bezbłędnie
z celownikiem i biernikiem w odpowiednim przypadku po stosując odpowiedni przyimek w wypowiedziach przyimki stosować w wypowiedziach
przyimkach i przypadek rzeczownika z rzeczownikami przyimki z rzeczownikami
Dział: Mahlzeiten • Essen außer Haus• Gesundes Essen
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• nazwać kilka produktów • opisać śniadanie za pomocą • opisać krótko podstawowe • opisać obszernie dowolny • sprawnie i bezbłędnie opisać
spożywczych podstawowych nazw posiłki posiłek dowolny posiłek i przedstawić
produktów spożywczych swoje zwyczaje żywieniowe
• przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę
z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli,
wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno -
gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycznych
• wymienić kilka czynności przy • dopasować do obrazka nazwę • podać składniki i nazwać • podać składniki i nazwać • sprawnie i bezbłędnie opisać
przygotowaniu posiłku odpowiedniej czynności przy czynności przy przygotowaniu czynności przy sposób przygotowywania
przygotowywaniu posiłku prostej potrawy przygotowywaniu złożonych dowolnej potrawy
potraw
• odmienić formę czasownika • odmienić formę czasownika • tworzyć zdania z formą • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
sollte w czasie Präsens sollte w czasie Präsens i użyć czasownika sollte w czasie formę czasownika sollte stosować w wypowiedziach
jej w zdaniu Präsens w czasie Präsens formę czasownika sollte
w czasie Präsens
• podać zasadę zastosowania • tworzyć zdania z zaimkiem • stosować w zdaniach zaimek • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
zaimka bezosobowego man bezosobowym man bezosobowy man zaimek bezosobowy man stosować w wypowiedziach
zdania z zaimkiem
bezosobowym man
Dział: Einkaufen – wo und was? • Im Lebensmittelgeschäft • Im Bekleidungsgeschäft • Im Supermarkt
3
Strona 4
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• rozróżnić kilka typów sklepów • nazwać sklepy i towary, które • powiedzieć, dlaczego robi • opowiadać o różnych • opowiadać o zaletach
można w nich kupić zakupy w określonym sklepie miejscach, gdzie można robić i wadach zakupów w różnych
zakupy miejscach
• wymienić podstawowe • wymienić podstawowe • sporządzić listę zakupów • poprowadzić rozmowę • sprawnie poprowadzić
opakowania produktów opakowania produktów spożywczych z wyszcze- podczas zakupów w sklepie rozmowę podczas zakupów
spożywczych spożywczych i przyporząd- gólnieniem opakowania spożywczym w sklepie spożywczym
kować im odpowiednie i miary
produkty
• wymienić podstawowe nazwy • wymienić podstawowe nazwy • powiedzieć, jakie ubranie • poprowadzić rozmowę • sprawnie poprowadzić
elementów garderoby elementów garderoby i opisać chciałby kupić, podać jego podczas zakupów w sklepie rozmowę podczas zakupów
je za pomocą podstawowych wzór i rozmiar odzieżowym w sklepie odzieżowym
określeń
Dział: Einkaufen – wo und was? • Im Lebensmittelgeschäft • Im Bekleidungsgeschäft • Im Supermarkt
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę
z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli,
wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno-
gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycz-nych
• wymienić zasady tworzenia • stosować odpowiedni szyk po • tworzyć zdania ze spójnikami • poprawnie stosować • sprawnie i bezbłędnie
zdań ze spójnikami weil i dass spójnikach weil i dass weil i dass w wypowiedziach zdania ze stosować w wypowiedziach
spójnikami weil i dass zdania ze spójnikami weil
i dass
• odmienić czasownik modalny • odmienić czasownik modalny • tworzyć zdania • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
müssen w czasie Präsens müssen w czasie Präsens z czasownikiem modalnym czasownik modalny stosować w wypowiedziach
i użyć go w zdaniu müssen w czasie Präsens müssen w czasie Präsens czasownik modalny
müssen w czasie Präsens
4
Strona 5
Dział: Sportarten• Wie sportlich sind deutsche Jugendliche? • Sporttag in der Schule
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• wymienić kilka dyscyplin • wymienić kilka dyscyplin • opisać krótko wybrane • opowiedzieć krótko, jakie • opowiedzieć swobodnie
sportowych sportowych i dopasować do dyscypliny sportowe sporty uprawia i obszernie, jakie sporty
nich znanych sportowców uprawia i dlaczego warto
uprawiać sport
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności przy pomocy trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
nauczyciela lub kolegów nauczyciela
• przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę
z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli,
wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno-
gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycz-nych
• zrozumieć podstawowe • zadać pytania dotyczące • zadać kilka pytań dotyczących • zadać pytania dotyczące • swobodnie i bez-błędnie
informacje z ogłoszenia ogłoszenia o imprezie ogłoszenia o imprezie ogłoszenia o imprezie zrelacjonować imprezę
o imprezie sportowej sportowej sportowej sportowej i udzielić na nie sportową, w której brał udział
wyczerpujących odpowiedzi
• podać zasadę stopniowania • stopniować przymiotniki • stosować w zdaniach • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
przymiotników i przysłówków i przy-słówki przymiotniki i przysłówki przymiotniki i przysłów-ki stosować w wypowiedziach
w róż-nych stopniach w różnych stopniach przymiotniki i przysłów-ki
w różnych stopniach
• podać zasady tworzenia • tworzyć rzeczowniki • stosować w zdaniach • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
rzeczowników pochodzących podchodzące do czasowników rzeczowniki pochodzące od rzeczowniki pochodzące od stosować w wypowiedziach
od czasowników czasowników czasowników rzeczowniki pochodzące od
czasowników
Dział: Verkehrsmittel •Reiseauskunft • In Salzburg • Nach dem Weg fragen
Uczeń potrafi:
5
Strona 6
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• nazwać podstawowe środki • powiedzieć, jakimi środkami • powiedzieć, jakimi środkami • przedstawić wady i zalety • opowiadać swobodnie
komunikacji komunikacji podróżuje komunikacji podróżuje podróżowania wybranymi o wadach i zaletach
(nie)chętnie (nie)chętnie, i uzasadnić swoje środkami komunikacji podróżowania różnymi
zdanie środkami komunikacji
• zrozumieć podstawowe • zrozumieć dokładnie • zadać podstawowe pytania • zadać pytania dotyczące • przeprowadzić swobodnie
informacje na tablicy informacje na tablicy o interesujące go połączenia połączeń kolejowych i na nie i bez-błędnie rozmowę na
odjazdów na dworcu odjazdów na dworcu kolejowe odpowiedzieć temat połączeń kolejowych
w kasie na dworcu
• przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę • przeprowadzić rozmowę
z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli,
wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno-
gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycz-nych
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności przy pomocy trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
nauczyciela lub kolegów nauczyciela
• zapytać o drogę i wskazać • krótko poinformować, jak • opisać, jak dojść do • udzielić dokładnych informacji, • wskazać najdogodniejszy
drogę na planie miasta dojść do określonego miejsca określonego miejsca jak dojść do określonego sposób dotarcia do
miejsca określonego miejsca
• wymienić zasady tworzenia • stosować odpowiedni szyk • tworzyć zdania pytające • poprawnie stosować • sprawnie i bezbłędnie
zdań pytających zależnych w zdaniach pytających zależne w wypowiedziach zdania stosować w wypowiedziach
zależnych pytające zależne zdania pytające zależne
• wymienić przyimki łączące się • zastosować rzeczownik • tworzyć zdania z przyimkami, • poprawnie stosować • sprawnie i bezbłędnie
z celownikiem i z biernikiem w odpowiednim przypadku po stosując odpowiedni przyimek w wypowiedziach przyimki stosować w wypowiedziach
przyimkach i przypadek rzeczownika z rzeczownikami przyimki z rzeczownikami
Dział: Urlaubspläne • Im Reisebüro
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• powiedzieć kiedy zaczynają się • powiedzieć od kiedy do kiedy • opowiedzieć co można robić • opowiedzieć o swoich • opowiedzieć o jakimś
w wakacje i ferie zimowe trwają wakacje i ferie zimowe w czasie różnych przerw od wakacjach i feriach zimowych szczególnym wydarzeniu,
6
Strona 7
szkoły w zależności od pory lub feriach innych osób które miało miejsce podczas
roku jego wypoczynku od szkoły
• odnaleźć w ogłoszeniu • odpowiedzieć na podstawowe • zadać kilka pytań dotyczących • zadać pytania na temat oferty • dyskutować na temat różnych
podstawowe informacje pytania dotyczące oferty oferty wakacyjnej i na nie wakacyjnej i udzielić na nie ofert wakacyjnych,
o ofercie wakacyjnej wakacyjnej odpowiedzieć wyczerpujących odpowiedzi przedstawić ich zalety i wady
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności przy pomocy trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
nauczyciela lub kolegów nauczyciela
• napisać list oficjalny, • napisać list oficjalny, • napisać list oficjalny, • napisać list oficjalny, • napisać list oficjalny,
zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę,
właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu
spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki
oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno-
ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatycznych
gramatyczne leksykalno-gramatyczne
• stosować zasady wymowy • stosować zasady wymowy • stosować zasady wymowy • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady
i pisowni z licznymi i pisowni z nielicznymi i pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni
uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które mogą
zakłócać komunikację nieznacznie zakłócać
komunikację
• odmienić czasownik modalny • odmienić czasownik modalny • tworzyć zdania • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
dürfen w czasie Präsens dürfen w czasie Präsens i użyć z czasownikiem modalnym czasownik modalny dürfen stosować czasownik modalny
go w zdaniu dürfen w czasie Präsens w czasie Präsens dürfen w czasie Präsens
• odmienić wszystkie • odmienić wszystkie • tworzyć zdania • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
czasowniki modalne czasowniki modalne i użyć je z czasownikami modalnymi czasowniki modalne stosować w wypowiedziach
w zdaniu czasowniki modalne
Dział: Nach den Ferien • Mit wem in die Ferien? • Verloren? Gestohlen?
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• nazwać podstawowe sposoby • nazwać różnorodne sposoby • opowiedzieć, jak spędził • opowiedzieć o swoich • opowiedzieć o swoich
spędzania wakacji spędzania wakacji wakacje wakacjach lub wakacjach wakacjach lub wakacjach
7
Strona 8
innych osób innych osób, podczas których
miało miejsce jakieś niezwykłe
zdarzenie
• zapytać o preferencje innych • zadać kilka prostych pytań • zadać pytania dotyczące • sprawnie przeprowadzić • stosując urozmaicone
osób dotyczące spędzania dotyczących wakacji kolegi / wakacji kolegi / koleżanki oraz wywiad dotyczący wakacji słownictwo, sprawnie
wakacji oraz udzielić koleżanki oraz udzielić udzielić odpowiedzi na innych osób oraz udzielić i bezbłędnie przeprowadzić
odpowiedzi na niektóre odpowiedzi na proste pytania pytania dotyczące własnych odpowiedzi na pytania wywiad dotyczący wakacji
pytania związane z tematyką dotyczące własnych wakacji wakacji dotyczące własnych wakacji innych osób oraz udzielić
wakacyjną odpowiedzi na pytania
dotyczące własnych wakacji
• powiedzieć, z kim najczęściej • powiedzieć, z kim najczęściej • podać kilka argumentów za i • podać argumenty za i przeciw • dyskutować na temat wakacji
spędza wakacje spędza wakacje i uzasadnić przeciw wakacjom spędzonym wakacjom spędzonym z z rodziną i wakacji
swój wybór z rodziną i wakacjom z rodziną i wakacjom z z przyjaciółmi
przyjaciółmi przyjaciółmi
• odnaleźć w ogłoszeniu • odpowiedzieć na podstawowe • zadać kilka pytań na temat • zadać pytania i udzielić • dyskutować na temat
podstawowe informacje o pytania dotyczące zaginionego przedmiotu i wyczerpującej odpowiedzi na problemu kradzieży
zaginionym przedmiocie zaginionego przedmiotu udzielić odpowiedzi na jego temat zaginionego
temat przedmiotu
• odmienić czasowniki sein i • odmienić i wstawić w zdaniu • tworzyć zdania z • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
haben w czasie Präteritum czasowniki sein i haben w czasownikami sein i haben w czasowniki sein i haben w stosować w wypowiedziach
czasie Präteritum czasie Präteritum czasie Präteritum czasowniki sein i haben w
czasie Präteritum
• podać zasady tworzenia czasu • wstawić w zdaniu formy czasu • tworzyć zdania pytające i • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
Perfekt Perfekt i tworzyć samodzielnie oznajmujące w czasie Perfekt czas Perfekt stosować czas Perfekt w
proste zdania oznajmujące w wypowiedziach
czasie Perfekt
• podać zasady tworzenia form • podać rzeczowniki w • tworzyć zdania w dopełniaczu • stosować w wypowiedziach • sprawnie i bezbłędnie
dopełniacza dopełniaczu formy dopełniacza stosować formy dopełniacza
w wypowiedziach
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności, korzystając z trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
pomocy nauczyciela lub nauczyciela
kolegów
• stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady
8
Strona 9
pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni
uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie
zakłócać komunikację zakłócają komunikacji
• napisać ogłoszenie i e-mail • napisać ogłoszenie i e-mail • napisać ogłoszenie i e-mail • napisać ogłoszenie i e-mail • napisać ogłoszenie i e-mail
prywatny, zachowując prywatny, zachowując prywatny, zachowując prywatny, zachowując prywatny, zachowując
częściowo właściwą formę, częściowo właściwą formę, w właściwą formę, spójny i właściwą formę, spójny i właściwą formę, spójny i
częściowo spójny i logiczny miarę spójny i logiczny układ logiczny układ tekstu oraz logiczny układ tekstu oraz logiczny układ tekstu oraz
układ tekstu oraz tekstu oraz wykorzystując wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
wykorzystując bardzo ubogie mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno-
struktury leksykalno- leksykalno- leksykalno- -gramatyczne -gramatycznych
-gramatyczne -gramatyczne -gramatyczne
• opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać
na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane
oraz wypowiadać się na oraz wypowiadać się na oraz wypowiadać się na oraz wypowiadać się na oraz wypowiadać się na
podstawie materiału podstawie materiału podstawie materiału podstawie materiału podstawie materiału
stymulującego, wykorzystując stymulującego, wykorzystując stymulującego, wykorzystując stymulującego, wykorzystując stymulującego, wykorzystując
bardzo ubogie struktury mało urozmaicone struktury w miarę urozmaicone urozmaicone struktury szeroki zakres struktur
leksykalno- leksykalno- struktury leksykalno- leksykalno- leksykalno-
-gramatyczne -gramatyczne -gramatyczne -gramatyczne -gramatycznych
Dział: Aussehen • Kleider machen Leute • Rund um die Mode und Trends
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• podać kilka przymiotników • opisać wygląd człowieka, • opisać wygląd człowieka, • sprawnie opisać wygląd • sprawnie i bezbłędnie opisać
określających wygląd stosując głównie przymiotnik stosując przymiotnik w funkcji człowieka człowieka o nietypowym
człowieka w funkcji orzecznika przydawki i orzecznika wyglądzie
• nazwać kilka części ciała • opisać części ciała, stosując • opisać podstawowe części • sprawnie opisać części ciała • sprawnie i bezbłędnie opisać
głównie przymiotnik w funkcji ciała, stosując przymiotnik różne części ciała
orzecznika w funkcji przydawki
i orzecznika
• nazwać kilka części garderoby • opisać części garderoby, • opisać podstawowe części • sprawnie opisać części • sprawnie i bezbłędnie
stosując głównie przymiotnik garderoby, stosując garderoby opisywać rzadziej spotykane
9
Strona 10
w funkcji orzecznika przymiotnik w funkcji części garderoby
przydawki i orzecznika
• podać kilka określeń • powiedzieć o swoim stylu • szczegółowo opowiedzieć o • opisać osobę, która zmieniła • dyskutować na temat stylu
dotyczących stylu ubierania ubierania się w różnych preferowanym przez siebie swój styl ubierania się ubierania się
się sytuacjach stylu ubierania się
• podać, co jest aktualnie • podać argumenty za i przeciw • podać argumenty za i przeciw • wypowiadać się na temat roli • dyskutować na temat mody i
modne piercingowi i tatuażom piercingowi i tatuażom oraz mody w życiu człowieka jej roli we współczesnym
wyrazić swoją opinie na ich świecie
temat
• stosować przymiotnik • podać zasady odmiany • odmienić przymiotnik po • w wypowiedziach posługiwać • w wypowiedziach sprawnie
w funkcji orzecznika przymiotnika po rodzajniku rodzajniku określonym, się przymiotnikiem po i bezbłędnie posługiwać się
określonym, nieokreślonym, nieokreślonym, przeczeniu rodzajniku określonym, przymiotnikiem po rodzajniku
przeczeniu kein oraz zaimkach kein oraz zaimkach nieokreślonym, przeczeniu określonym, nieokreślonym,
dzierżawczych dzierżawczych kein, zaimkach dzierżawczych, przeczeniu kein, zaimkach
zaimkach np.: dieser, jener dzierżawczych, zaimkach, np.:
oraz liczebnikach beide, alle dieser, jener oraz liczebnikach
beide, alle
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności, korzystając trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
z pomocy nauczyciela lub nauczyciela
kolegów
• stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady
pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni
uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie
zakłócać komunikację zakłócają komunikacji
• napisać list i e-mail prywatny, • napisać list i e-mail prywatny, • napisać list i e-mail prywatny, • napisać list i e-mail prywatny, • napisać list i e-mail prywatny,
zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę,
właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu
spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki
oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno-
ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno- leksykalno- -gramatycznych
-gramatyczne leksykalno- -gramatyczne -gramatyczne
-gramatyczne
• opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać
10
Strona 11
na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane
oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę
z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli,
wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno-
-gramatyczne leksykalno- leksykalno- -gramatyczne -gramatycznych
-gramatyczne -gramatyczne
Dział: Was tut dir weh? • Rund um die Gesundheit • Suchte
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• podać kilka dolegliwości i • zapytać o samopoczucie i • uczestniczyć w rozmowie jako • opowiedzieć o przebiegu • szczegółowo opowiedzieć o
chorób udzielić informacji na ten pacjent lub lekarz choroby chorobie, podając jej
temat przyczyny, przebieg i skutki
• poprosić o ustalenie terminu • w rozmowie z pracownikiem • uczestniczyć w rozmowie jako • negocjować termin wizyty • sprawnie i bezbłędnie
wizyty gabinetu lekarskiego użyć pacjent lub pracownik negocjować termin wizyty
podstawowych zwrotów gabinetu lekarskiego
koniecznych do ustalenia
terminu wizyty u lekarza
• podać kilka sposobów • udzielić porad dotyczących • udzielić porad dotyczących • udzielić szczegółowo porad • dyskutować o przyczynie
zapobiegania chorobom zapobiegania i leczenia zapobiegania i leczenia dotyczących zapobiegania i kłopotów zdrowotnych oraz
podstawowych schorzeń różnych schorzeń leczenia różnych schorzeń zdrowym trybie życia
• podać podstawowe nałogi • podać kilka przyczyn i • podać przyczyny i skutki • bezbłędnie wypowiadać się na • dyskutować na temat
skutków uzależnień od uzależnień od nikotyny i temat przyczyn, skutków przyczyn i skutków różnych
nikotyny środków odurzających różnych uzależnień oraz uzależnień oraz zapobiegania
zapobiega- im
nia im
• dopasować związane ze • podać wybrane idiomy i • podać i użyć w wypowiedzi • w wypowiedziach posługiwać • w wypowiedziach posługiwać
zdrowiem proste idiomy i przysłowia związane z idiomy i przysłowia związane z bezbłędnie idiomami i się sprawnie i bezbłędnie
przysłowia do ich polskich tematem „Zdrowie” tematem „Zdrowie” przysłowiami związanymi z różnorodnymi idiomami i
odpowiedników tematem „Zdrowie” przysłowiami związanymi z
tematem „Zdrowie”
11
Strona 12
• podać zasady odmiany • odmienić i użyć w wypowiedzi • odmienić i użyć w wypowiedzi • w wypowiedziach posługiwać • w wypowiedziach sprawnie i
przymiotnika przed przymiotnik przed przymiotnik przed się przymiotnikiem przed bezbłędnie posługiwać się
rzeczownikiem bez rodzajnika rzeczownikiem bez rodzajnika rzeczownikiem bez rodzajnika rzeczownikiem bez rodzajnika przymiotnikiem przed
w mianowniku i bierniku w mianowniku i bierniku w mianowniku, celowniku i we wszystkich przypadkach rzeczownikiem bez rodzajnika
bierniku
• podać zasady tworzenia zdań • stosować odpowiedni szyk po • tworzyć zdania ze spójnikiem • w wypowiedziach poprawnie • w wypowiedziach sprawnie i
ze spójnikiem wenn spójniku wenn w prostych wenn stosować zdania ze bezbłędnie stosować zdania
zdaniach spójnikiem wenn ze spójnikiem wenn
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności, korzystając z trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
pomocy nauczyciela lub nauczyciela
kolegów
• stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady
pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni
uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie
zakłócać komunikację zakłócają komunikacji
• napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny,
zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę,
właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu
spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki
oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno-
ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno- leksykalno- -gramatycznych
-gramatyczne leksykalno- -gramatyczne -gramatyczne
-gramatyczne
• opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać
na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane
oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę
z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli,
wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno-
-gramatyczne leksykalno- leksykalno- -gramatyczne -gramatycznych
-gramatyczne -gramatyczne
12
Strona 13
Dział: Rund um das Geld • Dienstleistungen • Die Panne
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• podać kilka wydatków, które • odpowiedzieć krótko na • poinformować o swoich • uczestniczyć w rozmowie na • dyskutować na temat
młodzi ludzie finansują za pytania dotyczące wydatków, wydatkach, oszczędzaniu temat wydatków, umiejętnego gospodarowania
swoje kieszonkowe oszczędzania pieniędzy i pieniędzy i sposobie oszczędzania pieniędzy i pieniędzmi
sposobie dorabiania do dorabiania do kieszonkowego sposobów dorabiania do
kieszonkowego kieszonkowego
• dopasować obrazki do nazw • podać różne formy płatności • podać ulubione formy • podać ulubione formy • dyskutować na temat
różnych form płatności płatności i uzasadnić swój płatności i wyczerpująco różnorodnych form płatności
wybór wyjaśnić swój wybór
• poinformować o chęci • odpowiedzieć na proste • uczestniczyć jako klient lub • uczestniczyć jako klient lub • dyskutować na temat
posiadania konta pytania pracownika banku pracownik banku w rozmowie pracownik banku w rozmowie różnorodnych sposobów
dotyczącej zakładania konta dotyczącej zakładania konta, oszczędzania pieniędzy
uwzględniając negocjację
warunków umowy
• poprosić o wybraną usługę na • odpowiedzieć na proste • uczestniczyć w rozmowie na • uczestniczyć w rozmowie jako • dyskutować na temat różnych
poczcie pytania dotyczące usług oraz poczcie jako klient lub klient lub osoba świadcząca usług w charakterze klienta
poprosić o niektóre z nich na pracownik poczty różne usługi lub osoby świadczącej usługi
poczcie
• poinformować o awarii • w rozmowie z pracownikiem • przeprowadzić rozmowę z • opowiedzieć szczegółowo o • opowiedzieć o zaistniałym
samochodu służby drogowej użyć pracownikiem służby zaistniałym zdarzeniu na zdarzeniu na drodze, podając
podstawowych zwrotów drogowej drodze szczegółowo jego przyczyny i
związanych z awarią skutki
samochodu
• podać zasady tworzenia zdań • stosować odpowiedni szyk po • tworzyć zdania ze spójnikami • w wypowiedziach poprawnie • w wypowiedziach sprawnie i
ze spójnikami spójnikach damit i um…zu damit i um…zu stosować zdania ze bezbłędnie stosować zdania
damit i um…zu spójnikiem damit i um…zu ze spójnikami damit, um…zu
oraz dass
• odmienić czasownik lassen w • stosować odpowiedni szyk w • tworzyć zdania z • w wypowiedziach poprawnie • w wypowiedziach sprawnie i
czasie teraźniejszym zdaniach z czasownikiem czasownikiem stosować zdania z bezbłędnie stosować zdania z
lassen lassenwystępującym w czasownikiem lassen czasownikiem lassen
różnych znaczeniach
13
Strona 14
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności, korzystając z trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
pomocy nauczyciela lub nauczyciela
kolegów
• stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady
pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni
uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie
zakłócać komunikację zakłócają komunikacji
• napisać e-list prywatny, • napisać list prywatny, • napisać list prywatny, • napisać list prywatny, • napisać list prywatny,
zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę,
właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu
spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki
oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno-
ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatycznych
gramatyczne leksykalno-gramatyczne
• opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać
na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane
oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę
z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli,
wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno-
gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycznych
Dział: Feierlichkeiten • Advent und Weihnachten • Ostern
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• podać kilka nazw uroczystości • podać podstawowe • poinformować o przebiegu • podać argumenty za i przeciw • dyskutować na temat
rodzinnych informacje na temat uroczystości rodzinnych wczesnemu zawieraniu wczesnego zawierania
ważniejszych uroczystości małżeństw małżeństw
rodzinnych
• podać nazwy uroczystości • podać kilka zwyczajów • podać zwyczaje związane z • podać zwyczaje związane z • wyrazić swoją opinię na temat
14
Strona 15
kościelnych związanych z wybranym dwoma wybranym świętami różnymi świętami kościelnymi roli świąt w życiu człowieka
świętem kościelnymi w Polsce kościelnymi w Polsce i w w Polsce i w Niemczech
Niemczech
• dopasować życzenia z okazji • podać wybrane życzenia • podać i użyć w wypowiedzi • używać różnorodnych życzeń • posługiwać się sprawnie i
różnych świąt do ich polskich związane ze świętami życzenia związane ze związanych ze świętami bezbłędnie różnorodnymi
odpowiedników świętami życzeniami z okazji świąt
• podać zasady tworzenia • stosować odpowiedni szyk w • tworzyć zdania z konstrukcją • w wypowiedziach poprawnie • w wypowiedziach sprawnie i
konstrukcji bezokolicznikowej zdaniach z konstrukcją bezokolicznikową z zu i bez zu stosować konstrukcję bezbłędnie stosować zdania z
z zu bezokolicznikową z zu i bez zu bezokolicznikową z zu i bez zu konstrukcją bezokolicznikową
z zu i bez zu
• podać zasady tworzenia • stosować odpowiedni szyk w • tworzyć zdania ze spójnikiem • w wypowiedziach poprawnie • w wypowiedziach sprawnie i
zdania ze spójnikiem trotzdem zdaniach ze spójnikiem trotzdem stosować zdania ze bezbłędnie stosować zdania
trotzdem spójnikiem trotzdem ze spójnikiem trotzdem
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności, korzystając z trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
pomocy nauczyciela lub nauczyciela
kolegów
• stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady
pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni
uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie
zakłócać komunikację zakłócają komunikacji
• napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny, • napisać e-mail prywatny,
zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę,
właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu
spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki
oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno-
ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatycznych
gramatyczne leksykalno-gramatyczne
• opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać • opisać obrazek, odpowiadać
na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane na pytania z nim związane
oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę oraz przeprowadzić rozmowę
z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli, z odgrywaniem roli,
wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno-
15
Strona 16
gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycznych
Dział: Was ist typisch deutsch? • Deutschland entdecken
Uczeń potrafi:
Dopuszczający Dostateczny Dobry Bardzo dobry Celujący
• podać kilka cech • podać wybrane stereotypy • podać różnorodne stereotypy • podać różnorodne stereotypy • dyskutować na temat
charakterystycznych dla związane z Niemcami związane z Niemcami związane z Niemcami i wyrazić stereotypów związanych z
Niemców swoją opinię na ich temat Niemcami
• przyporządkować nazwiska • podać nazwiska kilku znanych • mówić o osiągnięciach • mówić o osiągnięciach • zaprezentować znane sylwetki
kilku znanych Niemców do Niemców i określić związane z znanych Niemców znanych Niemców i wyrazić Niemców w formie
dziedzin nauki, kultury i sztuki nimi dziedziny nauki, kultury i swoją opinię na ich temat prezentacji multimedialnej
sztuki
• nazwać kilka zabytków w • prowadzić prostą rozmowę w • uczestniczyć w rozmowie jako • opowiedzieć o zabytkach i • zaprezentować zabytki i
Niemczech informacji turystycznej turysta lub pracownik atrakcjach turystycznych atrakcje turystyczne Niemiec i
informacji turystycznej Niemiec ze szczególnym Polski
uwzględnieniem Berlina
• podać zasady tworzenia • tworzyć przymiotniki • stosować w zdaniach • stosować przymiotniki • sprawnie i bezbłędnie
przymiotników pochodzących pochodzące od nazw przymiotniki pochodzące od pochodzące od nazw stosować przymiotniki
od nazw miejscowości miejscowości nazw miejscowości miejscowości w pochodzące od nazw
wypowiedziach miejscowości w
wypowiedziach
• zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub • zrozumieć tekst ze słuchu lub
pisany o niskim stopniu pisany o niskim stopniu pisany ze sporadycznym pisany z minimalnym użyciem pisany bez użycia słownika
trudności, korzystając z trudności bez pomocy użyciem słownika słownika
pomocy nauczyciela lub nauczyciela
kolegów
• stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady wymowy i • stosować zasady poprawnej • bezbłędnie stosować zasady
pisowni z licznymi pisowni z nielicznymi pisowni z nielicznymi wymowy i pisowni poprawnej wymowy i pisowni
uchybieniami uchybieniami, które mogą uchybieniami, które nie
zakłócać komunikację zakłócają komunikacji
• napisać kartkę pocztową, • napisać kartkę pocztową, • napisać kartkę pocztową • napisać kartkę pocztową, • napisać kartkę pocztową,
zachowując częściowo zachowując częściowo zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę, zachowując właściwą formę,
16
Strona 17
właściwą formę, częściowo właściwą formę, w miarę spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu
spójny i logiczny układ tekstu spójny i logiczny układ tekstu oraz wykorzystując w miarę oraz wykorzystując oraz wykorzystując szeroki
oraz wykorzystując bardzo oraz wykorzystując mało urozmaicone struktury urozmaicone struktury zakres struktur leksykalno-
ubogie struktury leksykalno- urozmaicone struktury leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatycznych
gramatyczne leksykalno-gramatyczne
• przeprowadzić rozmowę z • przeprowadzić rozmowę z • przeprowadzić rozmowę z • przeprowadzić rozmowę z • przeprowadzić rozmowę z
odgrywaniem roli, odgrywaniem roli, odgrywaniem roli, odgrywaniem roli, odgrywaniem roli,
wykorzystując bardzo ubogie wykorzystując mało wykorzystując w miarę wykorzystując urozmaicone wykorzystując szeroki zakres
struktury leksykalno- urozmaicone struktury urozmaicone struktury struktury leksykalno- struktur leksykalno-
gramatyczne leksykalno-gramatyczne leksykalno-gramatyczne gramatyczne gramatycznych
17
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklam, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Czytaj więcejOK
Recenzje
Poziom całkowicie podstawowy. Od zera. jak dla tych co zaczęli naukę idealny jednak większość miała niemiecki w gimnazjum i ci na prawdę się nudzą...
Podręcznik zgodny z opisem , zamówienie błyskawiczne. Serdecznie zalecam zakupy przez strone internetową.
Podręcznik zgodny z opisem , zamówienie błyskawiczne
Dynamiczna dostawa, produkt zgodny z zamówionym, dostarczona faktura.Polecam!
Produkt trafił do mnie w stanie nienaruszonym. Wysyłka sprawna :)
Polecam. Podręcznik zawiera treści zgodne z postawa programową, interesujące ćwiczenia i zadania powtórkowe.
niezła dla początkujących .Dobra cena i wysyłka .Polecam.
dynamiczna realizacja - 2 dni od zamówienia książka ebook była już gotowa do odbioru. Miła i kulturalna obsługa. Polecam.