Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Autorzy publikacji odpowiadają na zapytania o to, co ma wspólnego matematyka z kreatywnością i czy nauczanie i uczenie się matematyki może być twórcze. Ich zdaniem lekcje matematyki są doskonałą okazją do kształtowania i badania kreatywności, a twórcze momenty aha! wspomagają proces uczenia się i rozwój poznawczy wszystkich uczniów, nie tylko tych najzdolniejszych. Książka ebook wprowadza do nauczania matematyki sformułowaną przez Koestlera teorię bisocjacji – kreatywności momentu aha! Autorzy łączą ją z konstruktywistycznymi koncepcjami uczenia się, tworząc podstawy nowej teorii, która integruje kreatywność z uczeniem się i pozwala omówić momenty wglądu na różnorakich etapach rozwoju ucznia. Zebrane w tej publikacji teksty rzucają światło na kreatywne doświadczenie eureka w matematyce, które omawiane jest w rozmaitych kontekstach: afektu, procesów poznawczych, teorii uwagi a także neuronauki i kreatywności komputerowej. Pozycja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych kreatywnością w nauce, nauczycieli matematyki i przedmiotów ścisłych, badaczy ludzkiej kreatywności i specjalistów od kreatywności komputerowej, a także rodziców, którzy chcą pielęgnować twórczą postawę u własnych dzieci. ****** Creativity of an Aha! Moment and Mathematics Education The authors of the publication answer questions about what mathematics has to do with creativity and whether learning mathematics can be creative. In their opinion, maths lessons are an excellent opportunity to shape and explore creativity, and creative aha! moments support the learning process and cognitive development of all students, not only the most talented ones. The book introduces the theory of bisociation – the creativity of an aha! moment, formulated by Koestler, into the teaching of mathematics. The authors combine it with constructivist concepts of learning, forming the basis of a new theory, which integrates creativity and allows to describe moments of insight at different stages of student development. The texts collected in the publication shed light on the creative experience of eureka in mathematics, which is discussed in various contexts: affection, cognitive processes, attention theory, neuroscience and computational creativity.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Aha! Twórcze olśnienia w matematyce z perspektywy ucznia i nauczyciela |
Autor: | Baker William, Czarnocha Bronisław |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wydania: | 2025 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.