rzeźbienie piłą łańcuchową
Szczegóły |
Tytuł |
rzeźbienie piłą łańcuchową |
Rozszerzenie: |
PDF |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres
[email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
rzeźbienie piłą łańcuchową PDF - Pobierz:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd pliku o nazwie rzeźbienie piłą łańcuchową PDF poniżej lub pobierz go na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Możesz również pozostać na naszej stronie i czytać dokument online bez limitów.
rzeźbienie piłą łańcuchową - podejrzyj 20 pierwszych stron:
Strona 1
Strona 2
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 2/14
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku
Wydanie pierwsze, Toruń 2010
ISBN: 978-83-61744-17-7
Wszelkie prawa zastrzeżone!
Autor oraz Wydawnictwo dołożyli wszelkich starań, by informacje zawarte w tej publi-
kacji były kompletne, rzetelne i prawdziwe. Autor oraz Wydawnictwo Escape Magazi-
ne nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikające z wyko-
rzystania informacji zawartych w publikacji lub użytkowania tej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w publikacji są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź
towarowymi ich właścicieli. Wszelkie prawa zastrzeżone. Rozpowszechnianie całości
lub fragmentu w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Kopiowanie, kserowanie, foto-
grafowanie, nagrywanie, wypożyczanie, powielanie w jakiekolwiek formie powoduje
naruszenie praw autorskich.
Wydawnictwo Escape Magazine
bezpłatny fragment
Strona 3
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 3/14
Spis treści
1. Wstęp 5
2. Piła łańcuchowa a bezpieczeństwo rzeźbiarza 11
3. Dobór piły łańcuchowej 16
4. Dodatkowe wyposażenie warsztatu rzeźbiarza 19
5. Przygotowanie piły do pracy 26
6. Rzeźbienie piłą łańcuchową 48
7. Rzeźbienie niedźwiedzia krok po kroku 52
8. Wykańczanie rzeźby 175
9. Praktyczne wskazówki 188
10. Sprzedaż 190
Strona 4
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 4/14
Jeśli używasz programu Adobe Acrobat Reader, to teraz możesz nacisnąć
klawisz CTRL, a następnie (przytrzymując CTRL), wcisnąć literę L.
Jeśli używasz programu Foxit Reader, to wciśnij klawisz F11.
W ten sposób poradnik będzie widoczny na całym ekranie
(tzw. tryb pełnoekranowy), a strony możesz przewijać strzałkami.
Aby wyjść z trybu pełnoekranowego, wystarczy wcisnąć klawisz ESC.
Strona 5
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 5/14
7. Rzeźbienie niedźwiedzia krok po kroku
Teraz pokażę Ci, jak wyrzeźbić samą tylko piłą łańcuchową ponad metrowego niedźwiedzia. Co zna -
czy samą tylko piłą? Znaczy to dosłownie bez użycia rzeźbiarskich dłut. Dla wielu osób może być to
abstrakcją, jednak wierz mi, jest to jak najbardziej realne, o czym sam się za chwilę przekonasz!
Na początek potrzebowałem odpowiedni drewniany pień. Ze swojej kolekcji pieńków wybrałem
ładny kawałek świerka o wysokości ok. 130 cm i średnicy ok. 32 cm. Był to dość dobrze wysezono -
wany kawałek drewna, który suszył się stojąc sobie w cieniu pod dachem około dwóch lat.
Strona 6
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 6/14
Następnie, za pomocą dziecięcej kredy do rysowania na asfalcie, zrobiłem poziomą kreskę na szczy -
cie pnia w 1/3 jego średnicy. To wyznaczyło mi linię uszu i tu zrobiłem pierwsze głębokie nacięcie
piłą na głębokość jej prowadnicy.
Dodatkowo też podzieliłem kredą pień na mniej więcej cztery równe części wyznaczając w ten spo -
sób kolejno:
• obszar głowy <od uszu do barków>,
• obszar ramion <od barków do połowy brzucha>,
• obszar dolnych kończyn <od połowy brzucha do zakończenia dolnych łap>
• obszar podstawy, czyli wolną przestrzeń, dzięki której mogłem ewentualnie skorygować pro -
porcje misia.
Często rzeźbiąc stojące niedźwiedzie cały pień dzielę również na trzy części. Wszystko zależy od
tego, w jakiej pozycji ma być niedźwiedź. Jeżeli zrobiłeś uprzednio - tak jak zalecałem - swój model
z plasteliny, to przyjrzyj mu się uważnie i podziel go sobie na tyle części, ile uważasz za stosowne
i następnie przenieś to za pomocą kredy na pień.
Strona 7
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 7/14
1. 2.
3. 4.
Strona 8
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 8/14
5. 6.
W dalszej kolejności pogłębiłem obustronnie skośnie linię uszu i wykonałem również z dwóch stron
skośne, prostopadłe cięcie, aby odsłonić uszy.
Strona 9
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 9/14
1. 2.
3. 4.
Strona 10
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 10/14
Następnie wykonałem równoległe do linii uszu głębokie cięcie całą prowadnicą, mniej więcej
w połowie odległości między uszami, a przeciwległym rantem pnia, po czym odciąłem poziomo ka -
wałek drewna.
1. 2.
3. 4.
Strona 11
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 11/14
Następnym krokiem było poziome cięcie do uprzednio wykonanej linii uszu, które odsłoniło całko -
wicie ich obszar.
1. 2.
3. 4.
Strona 12
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 12/14
W ten sposób podzieliłem głowę misia, patrząc od góry, na trzy części tworząc charakterystyczne
schody, gdzie pierwszy najwyższy stopień to uszy, drugi to głowa, a trzeci najniższy to pysk.
Misie charakteryzują się tym, że mają płaski czoło, dlatego też nacięcie między pyskiem a głową nie
może być zbyt głębokie.
Następnie zabrałem się za docinanie głowy tak, aby ją nieznacznie zaokrąglić uważając zarazem,
aby nie dotknąć prowadnicą obszaru uszu. W międzyczasie skróciłem też trochę pysk misia, lekko
go zaokrąglając. Po zaokrągleniu poziom głowy zrównał mi się praktycznie z poziomem pyska.
Kolejnym krokiem było ostrożne wybranie drzewa z odcinka szyjnego techniką ślizgu (przyłożonej
bokiem prowadnicy), która wybiera drewno na przemian raz górną, raz dolną częścią łańcucha.
1. 2.
Strona 13
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 13/14
3. 4.
5. 6.
Strona 14
Bartłomiej Ilkiewicz, Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku, wyd. EscapeMagazine.pl 14/14
Pełna wersja poradnika
„Rzeźbienie piłą łańcuchową. Krok po kroku”