magiczne drzewo czerwone kszesło
ola
Szczegóły |
Tytuł |
magiczne drzewo czerwone kszesło |
Rozszerzenie: |
PDF |
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres
[email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.
magiczne drzewo czerwone kszesło PDF - Pobierz:
Pobierz PDF
Zobacz podgląd pliku o nazwie magiczne drzewo czerwone kszesło PDF poniżej lub pobierz go na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Możesz również pozostać na naszej stronie i czytać dokument online bez limitów.
magiczne drzewo czerwone kszesło - podejrzyj 20 pierwszych stron:
Strona 1
Klasa 4. Ułamki zwykłe str. 1/5
................................................................................. ............ ................. .................
imię i nazwisko lp. w dzienniku klasa data
1. Zapisz za pomocą ułamka zwykłego, jaka część figury została zamalowana.
2. Jakie liczby zaznaczono kropkami na poniższej osi liczbowej?
A. 1
4
i 1 14 B. 1
4
i 1 34 C. 1
3
i 1 13 D. 1
3
i 2 13
3. Wstaw znak > lub < .
2
7 . . . . .
4
7
3
5 . . . . .
3
8
1 51 . . . . . 1 61
4. Uzupełnij:
3 18 3
5 25 24
= =
5. Oblicz. Wyniki przedstaw w postaci ułamka nieskracalnego. Wyłącz całości.
a) 2
7
+ 4
7
= e) 15
17
− 8
17
=
6
+ 7
= f) 5 18 − 3 23
11
=
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8 8 23
b)
c) 2 49 + 3
= g) 7 − 5
=
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
9 9
d) 3 87 + 2 38 = h) 4 38 − 2 78 =
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
6. Czy podane zdania są prawdziwe? Wstaw znak X w odpowiednią kratkę.
4
7
4 doby to tygodnia. TAK NIE
31
100
31 gramów to kilograma. TAK NIE
5 m 9 cm = 5 100
9
m TAK NIE
1 35 h = 96 min TAK NIE
7. Uporządkuj podane liczby od najmniejszej do największej: 2 16 22
9
, 9, 9, 1 39 , 4 19 .
8. Ala, Basia, Celina i Dorota dostały takie same czekolady. Na przerwie sprzeczały się, która
z nich zjadła najwięcej swojej czekolady. Rozstrzygnij spór dziewczynek, wiedząc, że Ala
4
zjadła 13 czekolady, Basia 62 , Celina 12 8
, a Dorota 24 czekolady.
Wybór zadań: Anna Fido 2826528 Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Strona 2
Astr. 2/5
9. Bartek przeznaczył w piątek łącznie 5 1 godziny wolnego czasu na jeżdżenie rowerem, czy-
5
tanie książki i spacer. Oblicz, ile czasu zajął mu spacer, i uzupełnij tabelkę.
Jeżdżenie rowerem 2 45 godz.
Czytanie książki 1 35 godz.
Spacer
10. Martyna i Oskar dostali w maju od mamy jednakowe kieszonkowe. Martyna wydała 2 swoich
5
3
pieniędzy, a resztę włożyła do skarbonki. Oskar zaś na wydatki przeznaczył 10 otrzymanej
kwoty. Które z dzieci więcej zaoszczędziło w maju?
*11. Ułamek mówi o sobie: „Jestem nieskracalny. Mój licznik jest o 10 mniejszy od mianownika.”
Wypisz wszystkie ułamki mniejsze od 21 spełniające te warunki.
12. Zapisz, jakie części figur zacieniowano.
13. Spośród liczb zapisanych poniżej wybierz ułamek siedem dziewiątych.
A. 9
7
B. 7,9 C. 79 D. 7
9
14. Na różanej rabacie rosło 7 krzaków róż herbacianych, 9 krzaków róż w kolorze białym
i 10 krzaków róż czerwonych. Jaka część wszystkich róż miała kolor biały?
15. Jedną trzecią sernika podzielono na dwa równe kawałki. Jaką częścią całego sernika jest
każdy z tych kawałków?
16. Uzupełnij.
Zacieniowano . . . . . . . . . . . trójkąta, a zakreskowano — . . . . . . . . . . . .
Pozostała jego część stanowi . . . . . . . . . . . trójkąta.
17. Cztery i trzy siódme to:
A. 4
37
B. 4 37 C. 4 37 D. 43
7
Wybór zadań: Anna Fido 2826528 Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Strona 3
Astr. 3/5
18. Odpowiedz na pytania.
a) 66 gramów – jaka to część kilograma? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
b) 2 doby – jaka to część bieżącego miesiąca?
3 61
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
c) godziny – ile to minut? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19. Uzupełnij:
a) 2 32 godziny – to . . . . . . . . minut. b) 1 14 kilometra – to . . . . . . . . metrów.
20. Mama skończyła pracę o 1630 . Po pracy była na zakupach 1 2 godziny i wracała pieszo
5
do domu przez 23 godziny. O której godzinie wróciła do domu?
21. a) Pod zaznaczonym na osi liczbowej punktem wpisz odpowiedni ułamek.
7
8
b) Zaznacz na osi ułamek .
22. Narysuj oś liczbową i zaznacz liczby: 1 , 1 , 1 5 , 2 1 , 3 3 .
8 4 8 4 8
23. Porównaj podane liczby:
a) 9
25 . . . . .
11
25
b) 7
17 . . . . .
7
14
c) 1 17
8
. . . . . 1 17
2
d) 1 35 . . . . . 1 73
24. Ania chce kupić swoją ulubioną chałwę. W sklepie w tej samej cenie są dwa opakowania —
4 4
zawierające 11 kg i 10 kg chałwy. Które opakowanie powinna wybrać?
25. Ola wydała mniej niż połowę kieszonkowego. Jeden z ułamków opisuje, jaka część kieszon-
kowego jej pozostała. Zaznacz ten ułamek.
3 3 1 1
5 7 2 3
A. B. C. D.
26. Uzupełnij zdanie ułamkami wybranymi spośród podanych: 2 , 4 , 8 , 4 , 7 , 4 , 6 .
9 9 9 8 8 11 11
1 1
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . to ułamki mniejsze od 2 , a . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . — większe od 2 .
27. Rozszerz każdy z ułamków do ułamka o liczniku 24.
a) 1
4
= . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
b) 3
5
= . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
c) 8
11
= . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
28. Oceń prawdziwość zdań. Wstaw znak X w odpowiednią kratkę.
4 8
9 18
to mniej niż . prawda fałsz
5 9
15 27
to tyle samo co . prawda fałsz
13
17
Ułamek to ułamek nieskracalny. prawda fałsz
29. Do licznika ułamka 11 dodajemy 11, a jego mianownik zwiększamy dwa razy. Obie czynności
13
powtarzamy trzykrotnie. Czy otrzymany ułamek jest nieskracalny? Odpowiedź uzasadnij.
Wybór zadań: Anna Fido 2826528 Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Strona 4
Astr. 4/5
30. W którym z podpunktów są zapisane tylko ułamki niewłaściwe?
A. 5
8
, 1 41 , 1 27 B. 7
5
, 2 51 , 3
5
C. 7 11 4
4 2 3
, , D. 1 7 11
3 8 9
, ,
31. Zapisz podane liczby w postaci ułamka niewłaściwego:
2 15 = . . . . . . . . . . . . . . . . .
1 76 = . . . . . . . . . . . . . . . . .
5 35 = . . . . . . . . . . . . . . . . .
25
6 .
32. Tomek poprawnie zaznaczył na osi liczbowej liczbę Między jakimi liczbami naturalnymi
znajduje się ta liczba na osi liczbowej?
33. Który z ułamków jest mniejszy?
9 8 100 89
8 9 110 88
a) czy . . . . . . . . b) czy . . . . . . . .
34. Wstaw znak <, > lub =.
a) 5
21
2...... 2
b) 4 . . . . . . 92 c) 7
51
2...... 2
d) 24
23
4 ...... 4
35. Jola i jej 2 koleżanki kupiły 2 pizze. Jaką część pizzy, przy jednakowym podziale, dostanie
każda z dziewcząt?
1 2 3 3
2 3 4 2
A. pizzy B. pizzy C. pizzy D. pizzy
36. W koszyku jest 27 jabłek. Podzielono je równo pomiędzy sześć osób. Po ile jabłek otrzymała
każda z nich? Wynik zapisz w postaci liczby mieszanej.
37. Ola wykonała cztery działania. W którym popełniła błąd?
A. 7 : 5 = 1 52 B. 5 : 3 = 2 12 C. 5 : 6 = 5
6
D. 6 : 5 = 1 51
odcinka w skali 1 : 200, i uzyskali cztery wyniki: 25 cm, 2 21 cm, 2 cm 5 mm, 10
38. Odcinek w rzeczywistości ma długość 5 m. Uczniowie obliczali, jaka będzie długość tego
4 cm. Ile wśród
nich jest wyników poprawnych?
A. jeden B. dwa C. trzy D. cztery
39. Oblicz:
a) 1
5
+ 2
5
= c) 3 74 + 2 17 =
3
+ 3 28 = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . d) 12 13 + 7 23 = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8
b)
40. Oblicz (wyłącz całości, jeśli to możliwe):
a) 5
6
+ 3
6
=. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . b) 4 87 + 5
8
=. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
41. Mama Klaudii kupiła 5 4 kg jabłek i 3 2 kg gruszek. Ile razem ważyły kupione owoce?
5 5
42. Mama przygotowała sok dla dzieci. Majka wypiła 1 3 szklanki soku, Alek wypił 1 1 szklanki,
4 4
a Dominik 1 41 szklanki tego soku. Ile łącznie szklanek soku wypiły dzieci?
Wybór zadań: Anna Fido 2826528 Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Strona 5
Astr. 5/5
43. Która liczba nie jest wynikiem dodawania 2 3 + 4 5 ?
7 7
A. 6 87 B. 50
7
C. 6 14
8
D. 7 71
44. Wpisz w kratce odpowiednią liczbę.
a) 7
8
+ =1 b) 3 11
7
+ =4 c) 2 79 + =5
45. Liczba o 2 3 mniejsza od 4 5 to:
7 7
A. 6 87 B. 2 27 C. 4 72 D. 2
7
46. Oblicz:
a) 7
10
− 3
10
=. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . b) 4 75 − 1 37 = . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
47. Uzupełnij tabelkę:
− 45
3 5
48. Oblicz (wyłącz całości, jeśli to możliwe):
a) 10 − 5
8
=. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . b) 2 13
2
− 4
13
=. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
49. Jaką liczbę należy dodać do 3 1 , aby otrzymać 7 5 ?
7 7
50. W sklepie było 16 kg gruszek. Pierwszy klient kupił 5 4 kg gruszek, drugi 4 9 kg, a trzeci –
10 10
resztę. Ile kilogramów gruszek nabył trzeci kupujący?
51. O ile suma liczb 2 3 i 1 4 jest większa od różnicy tych liczb?
7 7
52. Która różnica jest większa od 1 i jednocześnie mniejsza od 2?
A. 6 31 − 4 32 B. 7 73 − 3 47 C. 5 89 − 1 97 D. 6 15 − 3 45
53. Dane są 4 liczby, o których wiadomo, że każda następna jest o 2 3 większa od poprzedniej.
4
Ostatnią z tych liczb jest 12 12 . Znajdź te liczby i oblicz ich sumę.
54. Oblicz. Wynik przedstaw w najprostszej postaci. Pamiętaj o kolejności wykonywania działań.
5 12
7
+ 1 11
12
− 5 12
1
− 1 12
5
= . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Wybór zadań: Anna Fido 2826528 Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe