Większy Klucz Salomona - pełna wersja

Szczegóły
Tytuł Większy Klucz Salomona - pełna wersja
Rozszerzenie: PDF
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.

Większy Klucz Salomona - pełna wersja PDF - Pobierz:

Pobierz PDF

 

Zobacz podgląd pliku o nazwie Większy Klucz Salomona - pełna wersja PDF poniżej lub pobierz go na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Możesz również pozostać na naszej stronie i czytać dokument online bez limitów.

Większy Klucz Salomona - pełna wersja - podejrzyj 20 pierwszych stron:

Strona 1 Clavicula Salomonis Niniejszy grymuar to średniowieczna wersja tzw. Clavicula Salomonis, czyli Większego Klucza Salomona, przetłumaczona i przedrukowana na język polski w 2000 roku we Wrocławiu pod nadzorem Celestyny Puziewicz w serii „Biblioteka Wiedzy Tajemnej” (tom 9). „Jest to jeden z najsławniejszych grimoires, czyli średniowiecznych ksiąg, w których zostały spisane tajemnice magii, zaklęcia i inna wiedza tajemna. Autorstwo księgi przypisuje się biblijnemu królowi Salomonowi (...). Klucz Salomona przez wieki był dostępnie Opracowanie: Celestyna Puziewicz wyłącznie jako rękopis, a dopiero niedawno został udostępniony do druku. (...) Okultyści wszystkich czasów bardzo wysoko oceniali Wrocław, 2000 niniejsze dzieło, będące podstawą średniowiecznej magii Numer ISBN: kabalistycznej i ceremonialnej - magii opartej na wierzeniach judeochrześcijańskich i Kabale, charakteryzującej się wysokim Wydawca: Wydawnictwo FOX, Liczba stron: 130 stopniem skomplikowania”. Strona 2 Grimoire, grymuar – zgodnie z tym, co pisze Crowley (A. Crowley, Goecja wg Aleistera Crowleya, Wrocław 2000, Wydawnictwo FOX, s. 11), słowo grimoire wywodzi się od francuskiego i oznacza księga czarodziejska lub nieczytelne pismo. W „Goecji” Crowleya znaleźć moŜemy równieŜ informacje na temat poszczególnych wersji Większego Klucza Salomona, które się zachowały (od s.32). Niniejszy skan tej ksiąŜki nie zawiera wstępu – zaczyna się od s. 13, gdzie rozpoczyna się właściwa część tej ksiąŜki. Z Wikipedii: „Większy Klucz Salomona (Klucz Salomona, Clavicula Salomonis, Clavis Salomonis) – grimoire, którego autorstwo przypisuje się królowi Salomonowi. Kopie pochodzą z czasów średniowiecza lub późniejszych. Księga zawiera wiele zdań i terminów opierających się na tekstach talmudycznych i kabalistycznych. Prawdopodobnie zainspirował powstanie późniejszych dzieł tj. Lemegeton (Mniejszy Klucz Salomona), chociaŜ jest wiele róŜnic między nimi. Styl, w którym napisano Większy Klucz Salomona jest typowy dla czasów średniowiecznych. Wiele ksiąg przypisywanych Salomonowi datuje się na czas pomiędzy 1000-1453 r., czyli czas wypraw krzyŜowych, który wpłynął na kontakty z Ŝydowskimi kabalistami i arabskimi alchemikami. Większy Klucz Salomona róŜni się od innych podobnych ksiąg tym, Ŝe nie ma w nim Ŝadnych wzmianek o demonach, a jedynie szczegółowe przepisy dotyczące wykonywania operacji magicznych. Większy Klucz Salomona podzielony jest na dwie części zawierające inwokacje do duchów i sposoby ochrony wzywającego (zwanego w księdze egzorcystą) przed ich szkodliwym działaniem, a takŜe zaklęcia zmuszające te duchy do posłuszeństwa. We wstępie rzekomy autor, Salomon, zwraca się do swego syna Roboama ze wskazaniami dotyczącymi uŜywania "Klucza". W księdze tej jest takŜe napisane jak przygotować atrament, słuŜący do pisania magicznych symboli koniecznych w eksperymentach, z krwi nietoperza zmieszanej z innymi wymyślnymi składnikami. Wszystkie składniki potrzebne do wykonania magicznych rysunków i amuletów są szczegółowo opisane, podobnie jak samo ich przygotowanie. Sam mag równieŜ powinien oczyścić się w dokładnie opisany sposób zanim przystąpi do rytuałów. Tak samo wyszczególniony jest rodzaj stroju, jaki powinien załoŜyć. Większy Klucz Salomona zawiera instrukcje dotyczące praktykowania nekromancji, stawania się niewidzialnym, szkodzenia wrogom, odnajdywania skarbów itp. WaŜne jest dokładne przestrzeganie dni i godzin, w jakich powinny być wykonywane poszczególne operacje magiczne, jak równieŜ wiele innych szczegółów tj. przygotowanie magicznego kręgu i magicznych narzędzi. Warunkiem niezbędnym jest bojaźń BoŜa i czystość moralna.” Strona 3 Strona 4 Strona 5 Strona 6 Strona 7 Strona 8 Strona 9 Strona 10 Strona 11 Strona 12 Strona 13 Strona 14 Strona 15 Strona 16 Strona 17 Strona 18 Strona 19 Strona 20