Daniken Erich Von - Objawienia

Szczegóły
Tytuł Daniken Erich Von - Objawienia
Rozszerzenie: PDF
Jesteś autorem/wydawcą tego dokumentu/książki i zauważyłeś że ktoś wgrał ją bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zabroniony dokument w ciągu 24 godzin.

Daniken Erich Von - Objawienia PDF - Pobierz:

Pobierz PDF

 

Zobacz podgląd pliku o nazwie Daniken Erich Von - Objawienia PDF poniżej lub pobierz go na swoje urządzenie za darmo bez rejestracji. Możesz również pozostać na naszej stronie i czytać dokument online bez limitów.

Daniken Erich Von - Objawienia - podejrzyj 20 pierwszych stron:

Strona 1 Erich von Däniken Objawienia Fenomeny, które wstrząsają światem Strona 2 Słowo wstępne Musiałem napisać tę książkę. Z myślą o niej nosiłem się od dziesięciu lat, gdy po raz pierwszy znalazłem się w Lourdes, w owym gigantycznym ogrodzie, gdzie tak bujnie krzewią się obok siebie i kwitną: nadzieja, rozpacz i biznes. Poszukiwałem na wszystkich kontynentach śladów moich bogów--astronautów, nie pomijając jednocześnie sposobności odwiedzenia wszelkich dostępnych miejsc objawień. Jakże one były w gruncie rzeczy do siebie podobne! Coraz bardziej utwierdzałem się w przekonaniu, że zjawiska te dotyczą nas wszystkich. Z bogów-astronautów nie zrezygnowałem, jednakże są tematy, które niczym jabłka jesienią dojrzewają same. Strona 3 Kim są ludzie posiadający predyspozycje do „odbierania" objawień? Neurastenicy dręczeni religijnymi urojeniami? Czy kościoły chrześcijańskie, zwłaszcza Kościół rzymskokatolicki, mają prawo czerpać korzyści z cudów uznanych przez nie za „prawdziwe"? Czy słowo Boże — jedynie miarodajną i ostateczną instancję kościelnych orzeczeń — należy rzeczywiście uważać za natchnione przez Ducha Świętego? Czy dogmaty Kościoła rzymskokatolickiego, odgrywające zasadniczą rolę również przy objawieniach, pochodzą od Boga? Czy różnego rodzaju cuda, jakie bez wątpienia dokonują się w miejscach religijnych pielgrzymek, są oszustwem czy oszukiwaniem samego siebie? Strona 4 Czy istnieje wiedza medyczna i przyrodnicza, która mogłaby wytłumaczyć te fenomeny w sposób wiarygodny? Podróżowałem do miejsc objawień, szperałem po rozmaitych bibliotekach, rosły stosy materiałów, a mnie ogarniały coraz większe wątpliwości. Już taki jestem, że nie umiem przyjmować niczego na wiarę. 5 Strona 5 Wolałbym raczej wiedzieć, robiąc użytek z danego nam od Boga rozsądku, co można wytłumaczyć bez powoływania się na anonimo- wego i o wszystko pomawianego Ducha Świętego. Toteż zabrałem się do pracy jak ciekawski robotnik w winnicy Pana, jak ktoś, dla kogo Bóg jest zbyt wysoką instancją, by nieustannie przywoływać Go do pomocy w argumentacji. Po wieloletnim zgłębianiu tych zjawisk chyba mogę zaryzykować stwierdzenie, że dotychczas nie było podobnego kompendium. Stąd też niektóre kwestie pozostaną naturalnie otwarte. Mam jednakże nadzieję, że w przyszłości nie tylko instancje kościelne, ale również właściwi naukowcy zajmą się zbadaniem przyczyn i skutków ogromnego kompleksu objawień i cudów, aby odważnie, w sposób godny zaufania sprostować to, co w obiegowych pojęciach jest nieprawdziwe. Strona 6 Chciałbym bardzo serdecznie podziękować panu doktorowi Robertowi Kehlowi z Zurychu za wiele cennych pomysłów oraz materiały, które udostępnił mi jako zaproszony do współpracy Autor. Dr Kehl studiował teologię, potem prawo i ekonomię polityczną. Z jego komentarzy prawnych na co dzień korzystają szwajcarscy adwokaci i sędziowie. Obok licznych publikacji dr. Kehla szczególnie dwa dzieła z zakresu teologii moralnej zdobyły mu rozgłos. Równocześnie chciałbym wyrazić podziękowanie dwudziestu trzem wydawcom, którzy przyczynią się do spopularyzowania w świecie tej książki. Bonstetten koło Zurychu Erich von Däniken w sierpniu 1974 roku Strona 7 6 Strona 8 I. Czy można mówić o objawieniach? Niestety, nigdy nie byłem naocznym świadkiem objawienia. Ani razu żaden z dwunastu tysięcy świętych nie powiedział mi: „Pochwalony". Gdy jednak po raz pierwszy znalazłem się w Lourdes, a było to przed dziesięciu laty, uświadomiłem sobie, że te fenomenalne zjawiska dotyczą w jakiejś mierze nas wszystkich. Widziałem ludzi owładniętych ekstatycznym uniesieniem, słuchałem chóralnego śpiewu, płynącego z głębi ich udręczonych serc. Patrzyłem na bezmiar cierpienia, a wykorzys- tywanie ufności tych wierzących istot wzbudzało we mnie obrzydzenie. Nie ujrzałem cudu. Sto dwadzieścia pięć lat temu w Lourdes czternastoletnia dziewczynka miała cudowne widzenie. Od tego czasu po dziś dzień każdego roku nawiedza to miejsce pięć milionów pielgrzymów. „Lourdes" stało się niejako znakiem firmowym dla setek tysięcy miejscowości, będących celem Strona 9 turystyki religijnej, w których „pracuje się" za pomocą identycznych lub podobnych rekwizytów. Czym jednak można wyjaśnić to misterium — żeby się posłużyć terminologią katolicką — „obecności łaski bożej w człowieku"? Zawsze najpierw jest widzenie. Wizualny kontakt osoby lub niewielkiej grupy osób z członkami Rodziny Bożej (na katolickim Zachodzie przeważnie z Marią, matką Jezusa, z archaniołami, z Jezusem Chrystusem, a nawet z Bogiem Ojcem in persona). Postacie występujące w objawieniach nie przejawiają neutralnej postawy. Nie są to goście jedynie obserwujący, rozdzielający uśmiechy i błogosławieństwa — oni pouczają ludzi, co im czynić wolno, a co jest absolutnie zakazane. Każda ze zjaw zapewnia, że jest wysłanniczką nieba, ambasadorem Boga, że posiada moc uzdrawiania, zbawienia ludzkości, lecz także jej zniszczenia. Ingerują w sprawy religii i polityki, opanowują umysły zastępów bojowników. Czy Niebo zwraca Strona 10 się ku Ziemi? 7 Uganiałem się za moimi bogami-astronautami, ale nie mogłem zapomnieć wrażeń wyniesionych z Lourdes. Gromadziłem „urzędowe" doniesienia na temat objawień oraz traktaty sprzedawane w miejscach pielgrzymek. W każdym przypadku, gdziekolwiek to było, wizjonerzy przyciągali nie kończące się procesje pątników bez względu na Strona 11 to, czy Kościół uznał cud za „prawdziwy", czy zakazał uznawania za taki lub tylko milcząco tolerował. „Czemu Kościół nie może przeszkodzić, temu błogosławi" (Kurt Tucholsky). Silniejsze jednak od każdego zakazu będzie zawsze ludzkie pragnienie wiary w cuda. Więcej niż połowa ludzkości wierzy w cuda Przed paroma laty w Republice Federalnej Niemiec i w Berlinie Zachodnim przeprowadzono reprezentatywne badanie opinii publicznej. 53 procent ankietowanych odpowiedziało, że wierzy w cuda i objawienia, 36 procent, że nie wierzy, a 11 nie wypowiedziało się jednoznacznie. Myślę, że te wyniki są znamienne nie tylko dla badanego obszaru i jego ankietowanych mieszkańców. Są kraje, zwłaszcza katolickie, gdzie liczba wierzących w Strona 12 cuda jest procentowo znacznie większa. Na jakiej glebie kwitnie wiara w cuda? Jakaż to odwieczna siła pozwala się jej rozwijać? Niezależnie od czasu, miejsca, kultury. Bez względu na rodzaj i charakter religii. Chcąc sobie uświadomić znaczenie tego fenomenu, móc go w ogóle zrozumieć, trzeba bliżej poznać „wizjonerów" oraz miejsca i okoliczności z nimi związane. Dlatego na wstępie przytoczę zadziwiająco szczegółowe opisy niektórych przypadków, które zawierają w sobie wszystkie istotne cechy tego rodzaju dziwów. Rosa mystica Wydarzenie, które sprawiło, że Montichiari, położone dziesięć kilometrów od Brescii we Włoszech, stało się głośne, miało miejsce wiosną 1947 roku. Młoda pielęgniarka Pierina Gilli Strona 13 ujrzała w szpitalnej kaplicy „piękną Panią" w fioletowej sukni. Postać unosiła się w powietrzu. Obca Pani płakała. W jej piersi tkwiły trzy miecze, przy czym nie było widać ani kropli krwi. Nieznajoma ze smutkiem wyrzekła: „Modlitwa--Ofiara-Pokuta". 9 Bogobojna panna Pierina była zakłopotana. Czy to duch? Czy zwodzą ją oczy i rozum? A może ona, prosta dziewczyna, ma do czynienia z „prawdziwym" objawieniem? Na razie osobliwe wydarzenie zachowała dla siebie. 13 lipca 1947 roku niezwykła historia się powtórzyła. Tym razem piękna Pani wystąpiła w bieli, a w jej piersi zamiast mieczy tkwiły trzy róże: biała, czerwona i żółta. Wylękniona Pierina Strona 14 zapytała: — Kim jesteś, Pani? — Dama odpowiedziała łaskawie z uśmiechem: — Jestem matką Jezusa i matką wszystkich... Pragnę, aby co roku dzień 13 lipca święcono jako dzień „Tajemniczej Róży" (Rosa mystica) [1]. Co powiedziawszy, zjawa rozpłynęła się powoli. Cudowne zjawisko powtórzyło się w wiejskim kościele 22 października oraz 16 i 22 listopada. Obca Pani odpowiadała na wiele pytań Pieriny. Wzruszające było trzecie z tych spotkań, kiedy uroczyście przyrzekła, że objawi się w tym samym miejscu 8 grudnia w południe. Wielki dzień Montichiari Wieść o niezwykłych przeżyciach Pieriny dawno już rozniosła się poza Montichiari po całej Lombardii. Nic zatem dziwnego, że 8 grudnia przybyło tu kilka tysięcy ludzi, którzy tłumnie zapełnili kościół i ulice. Główna postać Strona 15 widowiska, Pierina Gilli, z trudem, prawie na siłę przepchnęła się do kościoła. Tam uklękła na środku nawy, w miejscu gdzie już trzykrotnie objawiła się jej piękna dama, od dawna nazywana przez ludzi „Matką Boską". Pierina wraz z tłumem wiernych i ciekawych odmawiała różaniec. Nagle wykrzyknęła: — O, Madonna! — Zrobiło się cicho, jak makiem zasiał. Nikt niczego nie widział, to znaczy: niektórzy nie byli zupełnie pewni, czy czegoś jednak nie widzą. W każdym razie wszyscy wpatrywali się w Pierinę, żeby nie uronić niczego z dialogu dziewczyny z Matką Boską. W krótkich, szeptem wypowiadanych słowach wiadomości z kościoła docierały do tłumu oczekującego na zewnątrz. Mówiono, że Pierina ujrzała Matkę Boską stojącą na wysokich, białych jak śnieg schodach, tym razem też z różami: białą, czerwoną i żółtą. Pani z uduchowionym uśmiechem wyjawiła: — Jam jest Niepokalane Poczęcie. Jam jest Maryja Strona 16 Łaski, matka mego boskiego Syna Jezusa Chrystusa. I zstępując po białych schodach rzekła do Pieriny: — Pragnę, aby od mego przybycia do Montichiari nazywano mnie „Tajemniczą 11 Strona 17 Różą". — Po czym, stanąwszy na dolnych stopniach, przyrzekła: — Ktokolwiek tu, na tych kamieniach, pomodli się i uroni łzy skruchy, odnajdzie pewną drogę do nieba i przez moje matczyne serce dozna opieki i łaski. Potem przez dziewiętnaście lat nic się nie działo. I jak to zwykle bywa, jedni ludzie drwili z Pieriny, a inni czcili ją jak świętą. Od 8 grudnia 1947 roku kościół, w którym miało miejsce objawienie, stał się celem pielgrzymek rzesz wiernych i pragnących uzdrowienia, ponieważ tu, w Montichiari, dokonywały się cuda za cudami. Co do tego nie było najmniejszej wątpliwości. Źródło w Fontanelle 17 kwietnia 1966 roku — była to niedziela przewodnia — Pierina spędzała w Fontanelle, miejscu odległym od Montichiari zaledwie o trzy Strona 18 kilometry. Gdy siedziała na stopniach wiodących do źródełka, nagle zobaczyła „Tajemniczą Różę". Postać unosiła się nad strumykiem. Pani zażądała, żeby Pierina po trzykroć z góry na dół ucałowała stopnie schodów, a na najniższym ustawiła z lewej strony krucyfiks. Pierina wypełniła rozkazy. 13 maja 1966 roku Pierina modliła się przy źródle, a wraz z nią było tam około dwudziestu osób. O godzinie 1140 znów ukazała się „Tajem- nicza Róża" i wyraziła konkretne życzenie: — Pragnę, aby powstał tu wygodny zbiornik wody, w którym byłoby można zanurzać chorych. — Tym razem ośmielona już Pierina zapytała panią z różami: — Jak ma się nazywać to źródło? — Usłyszała odpowiedź: — Źródło Łaski. — Pierina wypytywała dalej: — Pani, czego pragniesz, aby zostało spełnione w Fontanelle? — Uczynków Strona 19 miłosierdzia wobec chorych, którzy będą tu przybywali [2].— Co powiedziawszy, święta Dziewica zniknęła. Chorzy będą uzdrawiani przy źródle w Fontanelle! Lotem błyskawicy wieść rozeszła się po kraju, był to nieomal nakaz: Sprowadzajcie chorych! I rzeczywiście miały tu miejsce cudowne uzdrowienia. 8 czerwca. Ponad sto osób klęczy, modląc się u źródła. Krótko po godzinie 1500 przybywa Pierina. Wzywa obecnych do wspólnego różańca. W kilka chwil później przerywa modlitwę, wołając: — Spójrzcie w niebo! Nie tylko Pierina, lecz również niektórzy z wiernych widzą Matkę Boską, unoszącą się nad łanem zboża sześć metrów powyżej źródła. 12 Strona 20 Hostie dla Fatimy, papieża i wiernych I znów objawia się Pani z trzema różami. Tym razem Matka Boska wyraża życzenie, aby z ziarna zebranych tu kłosów upiec hostie. Hostie powinny być dostarczone do Rzymu, a 13 października do Fatimy w Portugalii. Powiedziawszy to, zamierza się oddalić, ale Pierina błaga, żeby jeszcze pozostała. Święta Dziewica odwraca się więc do wybranki Pieriny, a ta przedkłada Jej prośby i pytania wiernych, duchownych oraz chorych. 6 sierpnia. Ponad dwieście osób modli się przy źródle. O godzinie 143 ° nadchodzi Pierina i zachęca wszystkich do wspólnego odmawiania różańca. Przy czwartej tajemnicy przerywa modlitwę. — Nasza droga Pani jest tu! — woła. Cichną modlitwy i rozmowy. Wszyscy przysłuchują się dialogowi Pieriny z niewidzialną dla nich istotą. Na prośbę o bliższe wskazówki,