Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną okładka

Średnia Ocena:


Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną

Treść książki jest kontynuacją pierwszej pt. Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym, wydanej w Oficynie Wydawniczej "Impuls". W obu publikacjach są opisywane przyczyny, patomechanizmy, objawy i rodzaje zaburzeń artykulacji a także metody ich ­diagnozy. Niniejsza książka ebook składa się z pięciu części. Pierwsza zawiera omówienie normy artykulacyjnej spółgłosek polskich najczęściej zaburzonych u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Normę wymawianiową Autorka przedstawiła w celu ustalenia podstaw teoretycznych, których jej badania dotyczą. W części drugiej zaprezentowała stan badań ponad artykulacją i jej zaburzeniami, rodzaje zaburzeń artykulacyjnych, a także przyjętą terminologię i klasyfikację dotyczącą zaburzeń mowy, w tym artykulacji. W trzeciej Autorka opisała wybrane metodologiczne podstawy badań swoich ponad zaburzeniami artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Sformułowała kłopoty i zapytania badawcze, a także hipotezy. Ponadto zaprezentowała metodę zbierania materiału badawczego i propozycję swoich narzędzi badawczych. W części czwartej przedstawiła jakościowe i ilościowe efekty badań ponad zaburzeniami artykulacji, sprawnością aparatu artykulacyjnego, funkcjami fizjologicznymi w obrębie obwodowego narządu mowy, budową nasady, a także praktyczne porady dotyczące prowadzenia diagnozy logopedycznej w odniesieniu do tych wyników. Część piąta zawiera analizę porównawczą z uwzględnieniem wyników badań a także dyskusję ponad poglądami na temat zaburzeń artykulacji i jej przyczyn pokazywanych w literaturze przedmiotu. W podsumowaniu zamieszczone zostały najistotniejsze efekty badań i wnioski praktyczne dotyczące diagnozy logopedycznej. O wyborze tematyki zadecydowały potrzeby naukowe i długoletnia praktyka logopedyczna. Już na początku drogi zawodowej zauważyła, że proces diagnozy i terapii zaburzeń mowy dzieci wstępujących do szkoły jest ciągle nieusystematyzowany, a stan opieki logopedycznej w przedszkolach i szkołach podstawowych niewystarczający. Autorka żywi nadzieję, że książka ebook przyczyni się do głębszego i lepszego poznania trudności dzieci w zakresie artykulacji a także pomoże logopedom w dokonywaniu wnikliwej diagnozy i właściwego planowania terapii. Chciałaby, żeby zaprezentowane efekty badań, rozwiązania diagnostyczne i uwagi okazały się przydatne w codziennej pracy z dzieciakami mającymi zaburzenia mowy, służyły dydaktyce a także przyczyniły się do poprawy stanu opieki logopedycznej w przedszkolach i szkołach podstawowych.

Szczegóły
Tytuł Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną
Autor: Jeżewska-Krasnodębska Ewa
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.