Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy okładka

Średnia Ocena:


Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy

Ryzyka istotnie wpływają na każdą decyzję, bowiem już sama decyzja o wyborze konkretnego rodzaju (typu) strategii stanowi obszar występowania ryzyk. Następnie, ryzyka pojawiają się niejednokrotnie w procesie budowania koncepcji a także realizacji obranej strategii, powodując przyśpieszenie albo również opóźnienia w generowaniu wyników strategii. Ryzyka mogą też doprowadzić do zmiany kierunków i wyników strategii. Tym samym, na strategię w kontekście zarówno jej wyboru, jak i samej implementacji, w każdym momencie mają wpływ ryzyka występujące w środowisku zewnętrznym, jak i wewnętrznym.Jednocześnie, organizacje egzystują po to, by realizować cele, jakie są przed nimi stawiane przez akcjonariuszy, którzy stanowią najistotniejszych interesariuszy każdej firmy. Każdy z inwestorów decydując się na odłożenie w okresie konsumpcji i tym samym inwestycję w dane przedsiębiorstwo oczekuje wzrostu wartości firmy. Jest to równocześnie główny cel strategii, według której podąża organizacja.Zatem biorąc pod uwagę, iż turbulentne środowisko zewnętrze i wewnętrzne - ulegające zmianom w błyskawicznym tempie, pełne niepewności a także różnych ryzyk, których natężenie wciąż wzrasta - wpływa na wybór strategiczny, koncepcję a także realizację strategii przez firmę, to ono też przekłada się na sytuację akcjonariusza inwestującego swoje środki w dany podmiot. Od wybranej strategii zależy przecież stopa zwrotu z inwestycji, jakiej oczekuje akcjonariusz. Czyli, to właśnie ryzyka występujące w bezpośrednim i pośrednim otoczeniu podmiotu determinują poziom wartości osiąganej przez akcjonariusza. Jednym z najważniejszych ryzyk, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, które stanowi główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika z niewystarczającego poziomu dostrzegania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne a także przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu, jak też wielu niejasności kryjących się w samym pojęciu ryzyka strategicznego. Ryzyka istotnie wpływają na każdą decyzję, bowiem już sama decyzja o wyborze konkretnego rodzaju (typu) strategii stanowi obszar występowania ryzyk. Następnie, ryzyka pojawiają się niejednokrotnie w procesie budowania koncepcji a także realizacji obranej strategii, powodując przyśpieszenie albo również opóźnienia w generowaniu wyników strategii. Ryzyka mogą też doprowadzić do zmiany kierunków i wyników strategii. Tym samym, na strategię w kontekście zarówno jej wyboru, jak i samej implementacji, w każdym momencie mają wpływ ryzyka występujące w środowisku zewnętrznym, jak i wewnętrznym.Jednocześnie, organizacje egzystują po to, by realizować cele, jakie są przed nimi stawiane przez akcjonariuszy, którzy stanowią najistotniejszych interesariuszy każdej firmy. Każdy z inwestorów decydując się na odłożenie w okresie konsumpcji i tym samym inwestycję w dane przedsiębiorstwo oczekuje wzrostu wartości firmy. Jest to równocześnie główny cel strategii, według której podąża organizacja.Zatem biorąc pod uwagę, iż turbulentne środowisko zewnętrze i wewnętrzne - ulegające zmianom w błyskawicznym tempie, pełne niepewności a także różnych ryzyk, których natężenie wciąż wzrasta - wpływa na wybór strategiczny, koncepcję a także realizację strategii przez firmę, to ono też przekłada się na sytuację akcjonariusza inwestującego swoje środki w dany podmiot. Od wybranej strategii zależy przecież stopa zwrotu z inwestycji, jakiej oczekuje akcjonariusz. Czyli, to właśnie ryzyka występujące w bezpośrednim i pośrednim otoczeniu podmiotu determinują poziom wartości osiąganej przez akcjonariusza. Jednym z najważniejszych ryzyk, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, które stanowi główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika z niewystarczającego poziomu dostrzegania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne a także przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu, jak też wielu niejasności kryjących się w samym pojęciu ryzyka strategicznego.

Szczegóły
Tytuł Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy
Autor: Wereda-Kolasińska Magdalena
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: CeDeWu Sp. z o.o.
Rok wydania: 2011
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.