Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Ryzyka istotnie wpływają na każdą decyzję, bowiem już sama decyzja o wyborze konkretnego rodzaju (typu) strategii stanowi obszar występowania ryzyk. Następnie, ryzyka pojawiają się niejednokrotnie w procesie budowania koncepcji a także realizacji obranej strategii, powodując przyśpieszenie albo również opóźnienia w generowaniu wyników strategii. Ryzyka mogą też doprowadzić do zmiany kierunków i wyników strategii. Tym samym, na strategię w kontekście zarówno jej wyboru, jak i samej implementacji, w każdym momencie mają wpływ ryzyka występujące w środowisku zewnętrznym, jak i wewnętrznym.Jednocześnie, organizacje egzystują po to, by realizować cele, jakie są przed nimi stawiane przez akcjonariuszy, którzy stanowią najistotniejszych interesariuszy każdej firmy. Każdy z inwestorów decydując się na odłożenie w okresie konsumpcji i tym samym inwestycję w dane przedsiębiorstwo oczekuje wzrostu wartości firmy. Jest to równocześnie główny cel strategii, według której podąża organizacja.Zatem biorąc pod uwagę, iż turbulentne środowisko zewnętrze i wewnętrzne - ulegające zmianom w błyskawicznym tempie, pełne niepewności a także różnych ryzyk, których natężenie wciąż wzrasta - wpływa na wybór strategiczny, koncepcję a także realizację strategii przez firmę, to ono też przekłada się na sytuację akcjonariusza inwestującego swoje środki w dany podmiot. Od wybranej strategii zależy przecież stopa zwrotu z inwestycji, jakiej oczekuje akcjonariusz. Czyli, to właśnie ryzyka występujące w bezpośrednim i pośrednim otoczeniu podmiotu determinują poziom wartości osiąganej przez akcjonariusza. Jednym z najważniejszych ryzyk, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, które stanowi główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika z niewystarczającego poziomu dostrzegania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne a także przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu, jak też wielu niejasności kryjących się w samym pojęciu ryzyka strategicznego. Ryzyka istotnie wpływają na każdą decyzję, bowiem już sama decyzja o wyborze konkretnego rodzaju (typu) strategii stanowi obszar występowania ryzyk. Następnie, ryzyka pojawiają się niejednokrotnie w procesie budowania koncepcji a także realizacji obranej strategii, powodując przyśpieszenie albo również opóźnienia w generowaniu wyników strategii. Ryzyka mogą też doprowadzić do zmiany kierunków i wyników strategii. Tym samym, na strategię w kontekście zarówno jej wyboru, jak i samej implementacji, w każdym momencie mają wpływ ryzyka występujące w środowisku zewnętrznym, jak i wewnętrznym.Jednocześnie, organizacje egzystują po to, by realizować cele, jakie są przed nimi stawiane przez akcjonariuszy, którzy stanowią najistotniejszych interesariuszy każdej firmy. Każdy z inwestorów decydując się na odłożenie w okresie konsumpcji i tym samym inwestycję w dane przedsiębiorstwo oczekuje wzrostu wartości firmy. Jest to równocześnie główny cel strategii, według której podąża organizacja.Zatem biorąc pod uwagę, iż turbulentne środowisko zewnętrze i wewnętrzne - ulegające zmianom w błyskawicznym tempie, pełne niepewności a także różnych ryzyk, których natężenie wciąż wzrasta - wpływa na wybór strategiczny, koncepcję a także realizację strategii przez firmę, to ono też przekłada się na sytuację akcjonariusza inwestującego swoje środki w dany podmiot. Od wybranej strategii zależy przecież stopa zwrotu z inwestycji, jakiej oczekuje akcjonariusz. Czyli, to właśnie ryzyka występujące w bezpośrednim i pośrednim otoczeniu podmiotu determinują poziom wartości osiąganej przez akcjonariusza. Jednym z najważniejszych ryzyk, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, które stanowi główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika z niewystarczającego poziomu dostrzegania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne a także przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu, jak też wielu niejasności kryjących się w samym pojęciu ryzyka strategicznego.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy |
Autor: | Wereda-Kolasińska Magdalena |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | CeDeWu Sp. z o.o. |
Rok wydania: | 2011 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.