Strona 1
Zestaw zadań Zmiany stanów skupienia grupa A
................................................................................. ............ ................. .................
imię i nazwisko lp. w dzienniku klasa data
1. Oceń prawdziwość podanych zdań. Wstaw znak X w odpowiednią kratkę.
W czasie krzepnięcia temperatura cieczy maleje. prawda fałsz
Gdy substancja topnieje, jej temperatura jest stała. prawda fałsz
2. Przejście ze stanu stałego w gazowy to:
A. parowanie B. skraplanie C. sublimacja D. krzepnięcie
3. Wskaż temperaturę, w której woda może parować:
A. −4∘C B. 28∘C C. 115∘C D. −34∘C
4. W garnku w kształcie walca jest 10 litrów wody. Która z wymienionych czynności spowoduje szybsze
1
wyparowanie 20 części tej wody?
A. zwiększenie ilości wody w garnku C. zwiększenie temperatury wody
B. wolniejszy ruch powietrza nad powierzchnią wody D. przelanie wody do węższego garnka
5. W tabeli podano temperatury topnienia i wrzenia kilku substancji.
Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli odpowiedz na pytania.
a) Która z tych substancji ma najwyższą zarówno temperaturę topnienia, jak i temperaturę wrzenia?
b) Które z tych substancji znajdują się w stanie ciekłym, gdy mają temperaturę równą 2600∘C?
c) Podaj zakres temperatury, w którym aluminium jest w stanie ciekłym.
d) Które z tych substancji, mając temperaturę 2300∘C, są w stanie gazowym, a mając temperaturę 500∘C
— w stanie stałym?
Wybór zadań: Elżbeita Wyszyńska 1261129 Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Strona 2
Zestaw zadań Zmiany stanów skupienia grupa B
................................................................................. ............ ................. .................
imię i nazwisko lp. w dzienniku klasa data
1. Oceń prawdziwość podanych zdań. Wstaw znak X w odpowiednią kratkę.
W czasie krzepnięcia temperatura cieczy jest stała. prawda fałsz
Gdy substancja topnieje, jej temperatura rośnie. prawda fałsz
2. Przejście ze stanu ciekłego w gazowy to:
A. parowanie B. skraplanie C. topnienie D. sublimacja
3. Wskaż temperaturę, w której woda może parować:
A. −24∘C B. 128∘C C. 25∘C D. −3∘C
4. W garnku w kształcie walca jest 10 litrów wody. Która z wymienionych czynności spowoduje szybsze
1
wyparowanie 20 części tej wody?
A. zwiększenie temperatury wody C. zwiększenie ilości wody w garnku
B. wolniejszy ruch powietrza nad powierzchnią wody D. przelanie wody do węższego garnka
5. W tabeli podano temperatury topnienia i wrzenia kilku substancji.
Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli odpowiedz na pytania.
a) Która z tych substancji ma najniższą zarówno temperaturę topnienia, jak i temperaturę wrzenia?
b) Które z tych substancji znajdują się w stanie ciekłym, gdy mają temperaturę równą 1600∘C?
c) Podaj zakres temperatury, w którym wolfram jest w stanie ciekłym.
d) Które z tych substancji, mając temperaturę 2600∘C, są w stanie gazowym, a mając temperaturę 300∘C
— w stanie stałym?
Wybór zadań: Elżbeita Wyszyńska 1261129 Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Strona 3
Zestaw zadań Zmiany stanów skupienia grupa C
................................................................................. ............ ................. .................
imię i nazwisko lp. w dzienniku klasa data
1. Oceń prawdziwość podanych zdań. Wstaw znak X w odpowiednią kratkę.
W czasie krzepnięcia temperatura cieczy maleje. prawda fałsz
Gdy substancja topnieje, jej temperatura rośnie. prawda fałsz
2. Przejście ze stanu ciekłego w stały to:
A. skraplanie B. resublimacja C. topnienie D. krzepnięcie
3. Wskaż temperaturę, w której woda może parować:
A. 4∘C B. −18∘C C. 124∘C D. −6∘C
4. W garnku w kształcie walca jest 10 litrów wody. Która z wymienionych czynności spowoduje szybsze
1
wyparowanie 20 części tej wody?
A. zmniejszenie temperatury wody C. zwiększenie ilości wody w garnku
B. szybszy ruch powietrza nad powierzchnią wody D. przelanie wody do węższego garnka
5. W tabeli podano temperatury topnienia i wrzenia kilku substancji.
Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli odpowiedz na pytania.
a) Która z tych substancji ma najwyższą zarówno temperaturę topnienia, jak i temperaturę wrzenia?
b) Które z tych substancji znajdują się w stanie ciekłym, gdy mają temperaturę równą 2500∘C?
c) Podaj zakres temperatury, w którym srebro jest w stanie ciekłym.
d) Które z tych substancji, mając temperaturę 2600∘C, są w stanie gazowym, a mając temperaturę 600∘C
— w stanie stałym?
Wybór zadań: Elżbeita Wyszyńska 1261129 Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Strona 4
Zestaw zadań Zmiany stanów skupienia grupa D
................................................................................. ............ ................. .................
imię i nazwisko lp. w dzienniku klasa data
1. Oceń prawdziwość podanych zdań. Wstaw znak X w odpowiednią kratkę.
W czasie krzepnięcia temperatura cieczy jest stała. prawda fałsz
Gdy substancja topnieje, jej temperatura się nie zmienia. prawda fałsz
2. Przejście ze stanu gazowego w stały to:
A. parowanie B. resublimacja C. topnienie D. krzepnięcie
3. Wskaż temperaturę, w której woda może parować:
A. −2∘C B. 118∘C C. −142∘C D. 34∘C
4. W garnku w kształcie walca jest 10 litrów wody. Która z wymienionych czynności spowoduje szybsze
1
wyparowanie 20 części tej wody?
A. zmniejszenie temperatury wody C. zwiększenie ilości wody w garnku
B. wolniejszy ruch powietrza nad powierzchnią wody D. przelanie wody do szerszego garnka
5. W tabeli podano temperatury topnienia i wrzenia kilku substancji.
Na podstawie informacji zamieszczonych w tabeli odpowiedz na pytania.
a) Która z tych substancji ma najwyższą zarówno temperaturę topnienia, jak i temperaturę wrzenia?
b) Które z tych substancji znajdują się w stanie ciekłym, gdy mają temperaturę równą 2700∘C?
c) Podaj zakres temperatury, w którym ołów jest w stanie ciekłym.
d) Które z tych substancji, mając temperaturę 2200∘C, są w stanie gazowym, a mając temperaturę 300∘C
— w stanie stałym?
Wybór zadań: Elżbeita Wyszyńska 1261129 Copyright © Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Recenzje
Zakochałam się w tej książce pdf ! Książka ebook przejrzyście napisana prostym zrozumiałym językiem. Fantastyczna dla samouków. Z czystym sumieniem zalecam :D
Przydatne dla osób bardziej zaawansowanych. Te początkujące nie wyniosą z niego raczej większych korzyści. Wszystkie zagadnienia gramatyczne ładnie zebrane i uporządkowane. Zadowalająca oprawa graficzna. Osobom początkującym zalecam podręczniki z serii dla szkół ponadgimnazjalnych tego wydawnictwa (Wot i my).
Książka ebook w przystępny sposób pomaga nauczyć się gramatyki rosyjskiej a także przyswoić dużo niezbędnych słów. Zalecam dla wszystkich osób, którzy pragną nauczyć się języka rosyjskiego, niezależnie od wieku.