Średnia Ocena:
Wojna za Trzy Biliony Dolarów
Ile tak naprawdę kosztuje Amerykę inwazja na Irak w 2003 roku?Jak jedna decyzja o rozpoczęciu wojny przemieniła świat?Odpowiedzi na te zapytania próbują udzielić: noblista w dziedzinie ekonomii, Joseph E. Stiglitz i Linda J. Bilmes, specjalistka od finansów publicznych z Uniwersytetu Harvarda.Autorzy podejmują niełatwe zadanie podsumowania kosztów wojny w Iraku. Uwzględniają działania zbrojne, leczenie weteranów, utracone możliwości, makroekonomiczne skutki dla gospodarki amerykańskiej. Piszą również o stratach, które poniosły inne kraje zaangażowane w konflikt.Książka jest ważnym głosem w dyskusji o zasadności interwencji w Iraku. Pozwala czytelnikowi zrozumieć powagę skutków tej wojny. Autorzy publikacji umiejętnie łączą publicystyczną przejrzystość z naukowym podejściem analitycznym. Dzięki temu czytelnicy mogą wyobrazić sobie skalę oddziaływania wojny w Iraku na współczesny świat.Za 1 bilion dolarów można by: * wybudować 8 milionów dodatkowych mieszkań; * pokryć roczne koszty zatrudnienia około 15 milionów dodatkowych nauczycieli w szkołach publicznych; * zapłacić za roczną naukę 120 milionów dzieci w klasach o poszerzonym programie; * opłacić roczne ubezpieczenie zdrowotne dla 530 milionów dzieci; * zapewnić 43 milionom studentów czteroletnie stypendia na publicznych uczelniach.A teraz pomnóżmy wszystkie te liczby przez trzy.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Wojna za Trzy Biliony Dolarów |
Autor: | Stiglitz Joseph E., Bilmes Linda J. |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wydania: | 2009 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Wojna za Trzy Biliony Dolarów PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!