Średnia Ocena:
WieloPolska. Nowe struktury, nowe zróżnicowania
Stereotypowy, lecz i najbardziej utrwalony w świadomości polskich obywateli jest podział na centralno-zachodnią grupę regionów Polski – bliższą standardom cywilizacyjnym Europy Zachodniej – a także południowo-wschodnią, bardziej zacofaną. To bardzo uproszczona wizja, a współczesne przeobrażenia wyraźnie skomplikowały ten dychotomiczny podział.Jaki jest obraz regionalnej mapy Polski? Czy podziały ekonomiczne, kulturowo-społeczne i polityczne są tak wyraźne, czy przeciwnie, ulegają zatarciu?Prognoza dotycząca przyszłej dynamiki różnic i dystansów międzyregionalnych a także możliwości wpływania korekcyjnego na te procesy stale wzbudza dużo dyskusji i kontrowersji. Autorzy przekonują, że zamiast mówić o jednym silnie zintegrowanym kraju, należy raczej eksponować jego regionalne odmienności, które upoważniają do używania metaforycznego terminu Wielopolska. Ich dyskusja została skoncentrowana na diagnozie czynników mogących zniwelować, a nie pogłębiać odmienności międzyregionalne.Książka nieźle wpisuje się w socjologiczny dyskurs o regionach, który szybko rozwija się od lat 80. XX wieku. Podjęto próbę integralnego spojrzenia na ich problematykę a także jej aspektowego ujęcia. Zawarto także pogłębione studia ponad wybranymi regionami a także wniesiono cenne prace odnoszące się do regionu opolskiego.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | WieloPolska. Nowe struktury, nowe zróżnicowania |
Autor: | Szczepański Marek, Śliz Anna |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
WieloPolska. Nowe struktury, nowe zróżnicowania PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!