Średnia Ocena:
Wielkie ewakuacje
W latach II wojny światowej miały miejsce operacje, jakie w przeszłości lub wcale nie występowały, lub miały miejsce na stosunkowo niewielką skalę. Do takich operacji zaliczyć należy m.in. wielkie morskie operacje ewakuacyjne. Takie operacje nigdy nie są łatwe, szczególnie gdy nacierające wojska nieprzyjacielskie mają znaczną przewagę. Ewakuacja drogą morską wymaga użycia znacznej ilości okrętów i statków transportowych, a także sprawnej organizacji. Czasem jednak to nie wystarczało. Potrzebne było jeszcze coś, czego nie można wcześniej przygotować ani zaplanować – zwyczajne... szczęście.W tej książce pdf A. Perepeczko przedstawił trzy operacje ewakuacyjne na olbrzymią skalę na froncie europejskim: odwrót wojska Sprzymierzonych z Norwegii w czerwcu 1940 r., ewakuację w maju-czerwcu 1940 r. z zajmowanej przez Niemców Francji a także wycofanie się z Grecji korpusu brytyjskiego najpierw ze nieustannego lądu na Kretę pod koniec kwietnia 1941 r., a następnie z Krety do Egiptu pod koniec maja 1941 r. Opisywane ewakuacje zakończyły się sukcesem, a uratowani żołnierze, jak też sprzęt bojowy, mogli być wykorzystani w innych działaniach bojowych. Podkreślić należy, że w dwóch operacjach istotną rolę odegrały polskie okręty i statki transportowe, a wśród uratowanych żołnierzy było kilkadziesiąt tysięcy Polaków. Relację autora wzbogaca kilkadziesiąt zdjęć dokumentalnych a także 13 map i szkiców.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Wielkie ewakuacje |
Autor: | Perepeczko Andrzej |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Alma-Press Sp. z o.o. |
Rok wydania: | 2010 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Wielkie ewakuacje PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!