Średnia Ocena:
Wiedzieć i rozumieć, aby być obywatelem. Studium empiryczne
Edukacja obywatelska w okresie kryzysów ekonomicznych i politycznych, w okresie doraźności i relatywizacji wartości a także postępującego zaniku więzi społecznych nabiera szczególnego znaczenia.Jednym z podstawowych zadań szkoły jest wychowanie młodych obywateli dysponujących bogatym zasobem cnót i kompetencji obywatelskich określanych w kategoriach świadomości a także motywacji i dyspozycji do uczestnictwa społecznego. Czy szkoła wywiązuje się z tego zadania w Polsce, Europie i w świecie?Międzynarodowe badania ICCS (International Civic and Citizenship Education Study), których efekty są przedmiotem analiz w tej książce, objęły trzy wymiary: systemy szkolnej edukacji obywatelskiej, wiedzę obywatelską a także postawy obywatelskie czternastolatków. Problematyka publikacji dotyczy dwóch pierwszych. Autorka dokładnie przedstawia i poddaje analizie wyniki badania wiedzy obywatelskiej polskich gimnazjalistów na tle ich rówieśników z 37 krajów świata.Książka jest adresowana zarówno do środowiska pedagogów akademickich a także przedstawicieli nauk społecznych, jak i władz oświatowych a także nauczycieli na co dzień zajmujących się wychowaniem młodzieży.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Wiedzieć i rozumieć, aby być obywatelem. Studium empiryczne |
Autor: | Wiłkomirska Anna |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego |
Rok wydania: | 2013 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Wiedzieć i rozumieć, aby być obywatelem. Studium empiryczne PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!