Walka i zagłada białostockiego ghetta okładka

Średnia Ocena:


Walka i zagłada białostockiego ghetta

Książka ebook Szymona Datnera została ogłoszona drukiem w 1946 r. nakładem Wojewódzkiej Żydowskiej Komisji Historycznej w Białymstoku. Była to pierwsza publikacja tego oddziału Komisji, przez dużo lat zresztą jedna z nielicznych ebooków – nie tylko w Polsce – o getcie białostockim. Spisana przez Datnera relacja łączy w sobie cechy świadectwa i próbę historycznej rekonstrukcji faktów (problem ten dokładnie analizuje Katrin Stoll w zamieszczonym w tym tomie tekście). To książka mocna, opowiadająca o świecie, który dzisiaj ciężko sobie wyobrazić, choć tak przecież nieodległym. Stawiająca niewygodne pytania. Niedopuszczająca lektury obojętnej. O sile przekazu potyczki i zagłady przesądza nie tylko nasączony emocjami język, ostrość wypowiadanych przez autora sądów i bezkompromisowość ferowanych przez niego ocen, lecz także świadomość, że opowiada on o doświadczeniach własnych, jego zamordowanej rodziny i społeczności, których do końca swego życia nie przestał być częścią.

Szczegóły
Tytuł Walka i zagłada białostockiego ghetta
Autor: Datner Szymon
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Żydowski Instytut Historyczny
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Walka i zagłada białostockiego ghetta w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Walka i zagłada białostockiego ghetta PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.