Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Celem pracy była próba ukazania możliwości zastosowania fenomenologii Edmunda Husserla do teorii i praktyki badawczej w pedagogice. Żeby to uczynić, najpierw przedstawiono próbę rekonstrukcji najistotniejszych wątków myślowych fenomenologii Husserla. Okazało się, iż myśl twórcy fenomenologii jest wyjątkowo płodna i inspirująca zarówno w oryginalnej, choć ciągle nie w pełni odczytanej jeszcze formie, jak i w jej różnorodnych kontynuacjach i interpretacjach (Heidegger, Ingarden, Stein, Tischner, Lévinas, Schütz i wielu innych). Analiza wydatnie ukazała, iż myśl fenomenologiczna odnalazła własny „oddźwięk” niemalże we wszystkich współczesnych prądach i kierunkach filozoficznych. Nie mniejszą rolę fenomenologia Husserla odegrała w rozwijających się bardzo szybko naukach społecznych: socjologii, psychologii czy pedagogice. Niniejsza monografia to próba zasygnalizowania najważniejszych, jak się wydawało, dróg i ścieżek wykorzystania fenomenologii w świeżych obszarach i polach znaczeń. Jednocześnie twórca ma świadomość, że dokonany wybór ma charakter selektywny i nie w pełni reprezentatywny. W związku z tym pojawia się potrzeba prowadzenia dalszych poszukiwań i badań analitycznych, żeby w pełni i wielostronnie ukazać różnorodne wątki i ścieżki aplikacji myśli fenomenologicznej we współczesnych teoriach i praktykach badawczych realizowanych w naukach szczegółowych.
| Szczegóły | |
|---|---|
| Tytuł | W poszukiwaniu podstaw badań ejdetycznych w perspektywie fenomenologicznej na podstawie koncepcji Edmunda Husserla |
| Autor: | Ryk Andrzej |
| Rozszerzenie: | brak |
| Język wydania: | polski |
| Ilość stron: | |
| Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
| Rok wydania: | 2015 |
| Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
|---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.