Średnia Ocena:
Uszlachetniając przestrzeń. Jak działa gentryfikacja i jak się ją mierzy
Dzika reprywatyzacja lub rewitalizacja. Kawiarnie Starbucks i wakacje w Toskanii. Podpalenie klubu Jadłodajnia Filozoficzna, czy zatrważająca epidemia celiakii, choroby uniemożliwiającej spożycie glutenu. Co łączy te zjawiska? Czym jest gentryfikacja, w jaki sposób się rozwija a także jak należy ją mierzyć? Odpowiedzi na te zapytania kreśli książka ebook Łukasza Drozdy, będąca rzetelnym kompendium o tym zjawisku, charakterystycznym dla współczesnej przestrzeni zurbanizowanej, a coraz bardziej widocznym też w Polsce. „Uszlachetniając przestrzeń” opowiada o tym jak rodzi się i przebiega proces rugowania mniej zamożnych mieszkańców ze zdegradowanych sąsiedztw, kto za niego odpowiada, a także jakie to przynosi skutki: społeczne, ekonomiczne i przestrzenne. Książka ebook ta prezentuje jak badać gentryfikację, żeby dokonywać jej trafnych pomiarów i ocen, przygląda się różnorakim kontekstom „uszlachetniania” (dotyczącym także pomijanych w wielu gentryfikacyjnych debatach obszarów wsi), czy sprawdza w jaki sposób proces ten postępuje w Polsce. Ta pozycja z zakresu studiów miejskich stanowi kluczowy głos w dyskusji o przekształceniach osadnictwa w naszym państwie a także słynnej w ostatnim okresie tematyce rewitalizacji.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Uszlachetniając przestrzeń. Jak działa gentryfikacja i jak się ją mierzy |
Autor: | Drozda Łukasz |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Instytut Wydawniczy Książka i Prasa |
Rok wydania: | 2017 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Uszlachetniając przestrzeń. Jak działa gentryfikacja i jak się ją mierzy PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!