Średnia Ocena:
Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować
W opinii potocznej do dzisiaj pokutuje przekonanie, że osoby zdolne nie potrzebują żadnego wsparcia i pomocy, gdyż idealnie radzą sobie w szkole, a w przyszłości z pewnością osiągną sukces zawodowy. Nic bardziej mylnego. Nauczyciele, a także osoby odpowiedzialne za zarządzanie kształceniem, powinni przyjąć założenie, iż uczniowie zdolni mają specjalne potrzeby edukacyjne i szczególne wymagania. Autorka niniejszej książki obszernie opisuje zagadnienie zdolności. W wyczerpujący sposób przedstawia charakterystykę i sposoby identyfikacji osób zdolnych już od młodszych lat, popierając ją przykładami. Przedstawia też zagrożenia rozwojowe, które mogą dotyczyć dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami, a także wyjaśnia, dlaczego element uczniów zdolnych może mieć kłopoty w uczeniu się. Opisuje koncepcje kształcenia takich uczniów i podaje przykłady funkcjonujących programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze. Ponadto autorka pokazuje obszerną charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego jako osoby o szczególnych cechach osobowości, która jednocześnie jest mistrzem, mentorem, przewodnikiem i tłumaczem własnych podopiecznych.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować |
Autor: | Limont Wiesława |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Profesjonalne |
Rok wydania: | 2011 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!