Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Rozpatrując zagadnienie uczenia się w interakcjach społecznych, nie można zapomnieć o dwóch szczególnie ciekawych zjawiskach, jakimi są tutoring i binarne uczenie się . Pojęcie tutoringu zostało wprowadzone przez Davida Wooda na określenie nauczania nieformalnego, naturalnego i spontanicznego. Dochodzi do niego w sytuacjach interakcji społecznej wzbogacanej o naturalnie pojawiające się "okazje dydaktyczne" czy również "okazje edukacyjne". Nie wszyscy badacze jednak omawiają tutoring w odniesieniu do relacji dziecko-dorosły. Dużą rolę w procesie nauczania-uczenia przypisuje się tutorowi-rówieśnikowi. Prawdopodobnie niejeden nauczyciel zetknął się kiedyś z kłopotem niezrozumienia. Mimo, że na lekcji starał się tłumaczyć, pokazywać, stosować różnorodne sposoby nauczania, jednak uczniowie nie rozumieli, nie potrafili przyswoić wiedzy, choć niewątpliwie nauczyciel dokładał wszelkich starań, by mogli to osiągnąć. Pozwólmy więc, żeby rówieśnik przy naszej pomocy wyjaśnił, omówił swoimi słowami to, co my pragniemy przekazać. Na pewno znajdzie się dziecko, które szybciej zrozumie, o czym mówi nauczyciel. Pozwólmy dzieciakom uczyć się od siebie wzajemnie i my uczmy się od nich.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich |
Autor: | Pawlak Agnieszka |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo UMCS |
Rok wydania: | 2010 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.