Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
"Książkę rekomenduję do druku z wyraźnym przekonaniem, że będzie czytana i cytowana, stanowi bowiem wartościowe kompendium wiedzy, obejmujące jasno określone pole problemowe, a jednocześnie posiadające skrystalizowaną myśl/ideę przewodnią. Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – »są nieustannym fragmentem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, lecz także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnorakich etapach jego życia, dając szanse na rozwój, ale stanowiąc też o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają«. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z »edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki«. prof. zw. dr. hab. Zbyszko Melosik Dociekania o transgresji w edukacji w polecanej książce pdf podzielone zostały na cztery części.W pierwszej z nich, zatytułowanej "Transgresje. Edukacja i otoczenie społeczne", znalazło się siedem artykułów, w których podjęto następujące zagadnienia: hybrydowości dyscyplin naukowych, tranzycji z edukacji akademickiej na rynek pracy, transgresyjnych kontekstów edukacji osób starszych, kompetencji społecznych gimnazjalistów w kontekście ich aktywności w przestrzeni wirtualnej, doświadczeń adaptacyjnych dzieci po zakończeniu edukacji wczesnoszkolnej, poziomu zaufania rodziców na różnorakich etapach edukacji ich dzieci a także barier edukacyjnych w środowisku wiejskim. Transgresje w perspektywie pedeutologicznej to druga element publikacji. Zawiera pięć tekstów poświęconych: rozpoznaniu kompetencji przyszłych nauczycieli, transgresyjnemu wymiarowi awansu zawodowego nauczycieli, kształtowaniu się tożsamości zawodowej nauczycieli w kontekście transgresji biograficznych, rozwojowi profesjonalnemu włoskich surdopedagogów a także samoocenie kompetencji muzycznych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W części trzeciej, zatytułowanej "Transgresje w edukacji wczesnoszkolnej", autorzy artykułów omawiają takie zagadnienia, jak: transgresyjny wymiar aktywności poznawczej dziecka, dojrzałość szkolna, progi programowe w edukacji wczesnoszkolnej, dynamika przestrzeni klasy w edukacji wczesnoszkolnej oraz amerykański program wspierania rozwoju umiejętności szkolnych dzieci w edukacji początkowej. Publikację zamyka element czwarta "Transgresyjny wymiar specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży", w której zaprezentowano artykuły na temat: koncepcji nauczania transgresyjnego jako odpowiedzi na specjalne potrzeby edukacyjne, rozwijania wybranych kompetencji uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, kompetencji nauczycieli języka angielskiego w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, gotowości nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do pracy z dzieckiem przewlekle chorym, roli rodziców w pokonywaniu przeszkód w rozwoju dzieci uzdolnionych, barier w kształceniu uczniów zdolnych w czeskiej szkole a także szans dzieci zdolnych z rodzin dotkniętych ubóstwem.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Transgresje w edukacji. Tom 1 |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: | 2014 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Książka ebook super, bardzo ciekawa, naprawdę warto przeczytać Zalecam