Teoria rozwiązywania innowacyjnych zadań okładka

Średnia Ocena:


Teoria rozwiązywania innowacyjnych zadań

Celem niniejszej książki jest doręczenie zweryfikowanych empirycznie informacji o poziomie dyspozycji do myślenia twórczego młodszych uczniów i możliwościach stymulowania ich potencjału twórczego przez zastosowanie metodyki Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ – Pedagogiki) w procesie dydaktyczno-wychowawczym na etapie nauczania początkowego.Książka składa się z trzech części. Element pierwsza ma charakter teoretyczny i dotyczy kłopotów twórczości w świetle wybranych pozycji literatury zagadnienia. Zawiera charakterystykę wybranych aspektów rozwoju dzidziusia w najmłodszym wieku szkolnym. Zwrócona została tu uwaga na osobę nauczyciela kształcenia zintegrowanego, działania metodyczne i organizacyjne podejmowane przez niego w procesie edukacyjnym a także na istotę TRIZ – Pedagogiki i możliwości jej zastosowania w procesie dydaktycznym na pierwszym etapie instytucjonalnej edukacji dziecka.W drugiej części książki przedstawiono założenia metodologiczne i organizacyjne badań empirycznych opartych na metodzie eksperymentu pedagogicznego. Opisano cele badań, kłopoty i hipotezy badawcze, zmienne i ich wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badań, teren i zakres badań a także metody opracowania i prezentacji efektów badań.Trzecia element książki zawiera analizę i interpretację uzyskanych efektów badań eksperymentalnych, a kończą ją podsumowanie i wnioski, wykaz bibliograficzny, spis tabel, wykresów a także załączniki.Prowadzenie badań naukowych dotyczących procesu wczesnej edukacji dzidziusia i sposobów optymalizacji pracy szkolnej tudzież skuteczności jej oddziaływania na dzieci staje się obecnie niezmiernie ważną i pilną sprawą społeczną. Moim zamiarem było nie tylko wzbogacenie teoretycznej wiedzy pedagogicznej przez poznanie, opisanie i interpretowanie fragmentów procesu dydaktyczno-wychowawczego na etapie nauczania początkowego, ale także sformułowanie propozycji zmian na lepsze, wprowadzanie innowacji, próby wdrożenia metodyki TRIZ – Pedagogiki w drodze eksperymentowania.Skromnym zamiarem autorki jest wzięcie udziału – za pośrednictwem tej książki – w ważnej dyskusji ponad obliczem współczesnego nauczania początkowego jako pierwszego etapu edukacji dziecka. Treść książki nie wyczerpuje podjętej problematyki, która ze względu na własną złożoność i rangę pozostaje stale otwarta dla dalszych eksploracji badawczych.Książka jest adresowana do szerokiego kręgu Czytelników, którzy interesują się poszukiwaniem nowatorskich rozwiązań organizacyjno-metodycznych, unowocześnianiem i doskonaleniem edukacji wczesnoszkolnej. Autorka ma nadzieję, że publikacja stanie się pożyteczną lekturą uzupełniającą dla studentów pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, nauczycieli nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego a także wszystkich, którzy są żywo zainteresowani wychowaniem młodych Polaków.

Szczegóły
Tytuł Teoria rozwiązywania innowacyjnych zadań
Autor: Stańczak Irena
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Teoria rozwiązywania innowacyjnych zadań w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Teoria rozwiązywania innowacyjnych zadań PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.