Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Naczelnym tematem w niniejszej pracy jest zagadnienie, czy współczesny teatr eksperymentalny ma szansę wykształcić swoje miejsce teatralne (analogiczne do budynku tradycyjnego teatru) i czym jest współczesna przestrzeń performatywna. Głównym zagadnieniem nie jest w niej nietradycyjne używanie budynku teatralnego, ale analiza przestrzeni teatralnej jako wyprodukowanej przestrzeni społecznej. Dlatego również w pierwszej części analizowane są przemiany miejsca i przestrzeni teatralnej jako wyraz społecznej morfologii. Odwołując się do rozpoznań Henriego Lefebvre'a autorka przedstawia w jaki sposób przestrzeń i miejsce teatru są efektem społecznej produkcji przestrzeni. W drugiej natomiast przedstawia polskich twórców, którzy eksperymentowali z całą materią teatru, gdzie eksperyment z przestrzenią był jedynie częścią eksperymentu a także tymi, którzy wykorzystywali w własnych eksperymentach teatralnych miejsca inne niż tradycyjne teatry; miejsca, z jakich korzystały polskie eksperymentalne teatry a także jakie produkowały w nich przestrzenie. Zapytaniem postawionym w niniejszej pracy jest, jak i czy przez własną praktykę omawiani artyści i grupy przezwyciężyli kartezjański prymat wizualności teatralnej a także w jaki sposób świadomość kontekstu swoich miejsc teatralnych wpłynęła na ich praktykę.
| Szczegóły | |
|---|---|
| Tytuł | Teatr może być w byle kącie |
| Autor: | Ostrowska Joanna |
| Rozszerzenie: | brak |
| Język wydania: | polski |
| Ilość stron: | |
| Wydawnictwo: | UAM Wydawnictwo Naukowe |
| Rok wydania: | |
| Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
|---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.