Sztuka komunikacji według Franciszka okładka

Średnia Ocena:


Sztuka komunikacji według Franciszka

Papież Franciszek od początku własnego pontyfikatu wzbudza zainteresowanie mediów i sympatię opinii publicznej. Udało mu się w ciągu paru miesięcy dokonać rzeczy niebywałej, został „Człowiekiem roku 2013” tygodnika „TIME” i miesięcznika środowiska LGBT „The Advocate”. Został również okrzyknięty „królem internetu”, gdyż liczba efektów hasła „papież Franciszek” przewyższyła liczbę „kliknięć” i wpisów w wyszukiwarkach nie tylko jego poprzedników, lecz też światowych przywódców (w tym Obamy i Putina). Twitty papieża śledzi i komentuje kilkanaście milionów internautów, a internet pełen jest „memów” z Franciszkiem, i w przeważającej większości są one wyrazem sympatii do niego. Wszystkie te zjawiska można uznać za fenomen popularności nowego papieża i sukces wizerunkowy. Na sukces ten złożyło się kilka czynników: gesty typowo wizerunkowe (np. stare buty), łatwość w nawiązywaniu bezpośrednich kontaktów („selfie” z papieżem), wykorzystanie możliwości sieci i aktywność w niej, lecz przede wszystkim jego wypowiedzi. To zainteresowanie papieżem ze strony różnorakich środowisk, zwłaszcza tych pozostających na obrzeżach Kościoła albo poza nim, spowodował „język Franciszka”, czyli to jak, a przede wszystkim, co mówi. Odpowiadając na to zainteresowanie, przygotowujemy do wydania publikację zawierającą zestaw wypowiedzi papieża Franciszka wygłaszanych albo publikowanych przy różnorakich okazjach. Dzięki nim można poddać analizie „język Franciszka”, w tym te elementy, które powodują, że w mediach świeckich pisze się, iż przemienił on „język Kościoła”. Nie mniej kluczowe jest badanie, czy i ewentualne w jaki sposób i na ile przemiana języka wypowiedzi papieża przekłada się na zmianę nauczania Kościoła. Innymi słowy: czy wypowiedzi papieża Franciszka to przemiana doktryny (lub choćby jej zapowiedź), czy również doktryna pozostaje niezmienna, lecz zmienia się sposób komunikowania się Kościoła ze światem? Dla wielu ludzi, zwłaszcza tych, którzy od Kościoła odeszli, nie widząc w nim miejsca dla siebie, są to zapytania kluczowe. To ci drudzy, słysząc o „Kościele wyruszającym w drogę”, potrzebie prac ponad „teologią kobiety”, „docieraniu do peryferii”, konieczności „dialogu ze współczesnymi facetami i kobietami”, sprzeciwie względem „ekonomii wykluczenia i nierówności społecznej, która zabija”, tak pozytywnie oceniają Franciszka. I to z nimi właśnie udało się papieżowi nawiązać dialog, dzięki realizacji w praktyce komunikacyjnej „kulturze spotkania”, której poświęcił własne pierwsze orędzie na Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Sądzimy, że publikacja spotka się z zainteresowaniem teologów, medioznawców i wszystkich zainteresowanych nauczaniem papieża Franciszka a także współczesną doktryną medialną Kościoła katolickiego.

Szczegóły
Tytuł Sztuka komunikacji według Franciszka
Autor: Marcyński Krzysztof, Laskowska Małgorzata
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Sztuka komunikacji według Franciszka w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Sztuka komunikacji według Franciszka PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.