Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Debata przedstawiona w niniejszym tomie koncentruje się na czterech kręgach zagadnień. Pierwszy z nich, wprowadzający, poświęcony jest ogólnym kłopotom zmiany społecznej i stanowi ważny kontekst dalszych rozważań. Po prezentacji ważniejszych psychologicznych i lingwistycznych aspektów pojęcia "zmiana" następuje omówienie cech współczesnej zmiany społecznej i - co jest kluczowe ze względu na tematykę tomu - zmiany edukacyjnej. Druga element dotyczy problematyki trwałości i zmiany w szkolnictwie wyższym. Znajdują się tu: opracowania na temat relacji pomiędzy aktualnymi zmianami w szkole wyższej a jakością kształcenia, rozważania poświęcone kształceniu pedagogów w kontekście zmian i reform w szkolnictwie wyższym, refleksje na temat fragmentów trwałych w szkole wyższej a także dokonujących się zmian tożsamości uniwersytetu. Dopełniają je wypowiedzi o zrównoważonym rozwoju na uniwersytecie a także zmianie sposobu myślenia o uczeniu się dorosłych. W trzeciej części zawarte są wybrane oceny współczesnych kłopotów i zjawisk w szkolnictwie wyższym. Pierwsza z nich ujmuje problematykę wspólnoty akademickiej i tożsamości studenta w kontekście wpływów różnorakich ideologii. Kolejne opracowania dotyczą "grzechów głównych" kształcenia nauczycieli i relacji pomiędzy ich kształceniem a zatrudnieniem. W jednym z opracowań podjęto również zagadnienia funkcjonowania studentów niepełnosprawnych w środowisku akademickim. Książkę zamyka element poznawcza, w której autorzy przedstawiają egzemplifikację zagraniczne zmian zachodzących w szkołach wyższych. Szerzej zaprezentowane są doświadczenia związane z wprowadzeniem tych zmian w Republice Czeskiej, w państwach nordyckich i Anglii. Niniejsza książka ebook nie wyczerpuje - co jest oczywiste - problematyki przebiegu zmian na uczelniach wyższych, w tym także tych, które zostały zainicjowane przez wprowadzenie świeżych ustaleń legislacyjnych. Przybliżają jednak refleksje, odczucia i aktualne problemy, które nurtują nauczycieli akademickich.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Szkoła wyższa w toku zmian. Diagnozy i konstatacje |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.