Średnia Ocena:
Świat jest tylko umysłem, czyli filozofia buddyjska z przymrużeniem (trzeciego) oka
Kontynuacja książki "Pustka jest radością, czyli filozofia buddyjska z przymrużeniem (trzeciego) oka". Po objaśnieniu głównej tezy o pustości wszystkich zjawisk, w tej książce pdf twórca objaśnia drugie z fundamentalnych twierdzeń buddyjskiej filozofii, mówiące że doświadczany świat nie jest niczym innym jak tylko umysłem. W oparciu o dużo żartobliwych przykładów dowodzi, że to na pozór szalone stwierdzenie jest w istocie poglądem bardzo spójnym, znacznie logiczniejszym od założenia istnienia realnego świata na zewnątrz umysłu; i do tego poglądem, który jest szansą na olbrzymią wolność i radość, co jest celem buddyjskiej ścieżki. Na tej ścieżce można odkryć wyjątkowy potencjał i doskonałość naszego umysłu pozostające zwykle naszym nieuświadomionym bogactwem. „Rozważcie więc taką oto propozycję: absolutna wolność za zmianę przekonania dotyczącego świata. Może nie brzmi to aż tak źle jak się na początku wydawało? Jeśli tak, to bądźcie teraz gotowi na pozbycie się paru skostniałych koncepcji na temat tego, jakimi rzeczy są, ponieważ to właśnie owe koncepcje, a nie rzeczy, ograniczają nasze doświadczenie, do którego prawdopodobnie każdy chętnie dodałby sporą dawkę wolności”. (ze Wstępu autora)
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Świat jest tylko umysłem, czyli filozofia buddyjska z przymrużeniem (trzeciego) oka |
Autor: | Przybysławski Artur |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Iskry |
Rok wydania: | 2018 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Świat jest tylko umysłem, czyli filozofia buddyjska z przymrużeniem (trzeciego) oka PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!