Steps Plus. Język angielski. Podręcznik. Klasa 4. Szkoła podstawowa + CD PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Steps Plus dla klasy 4. Klasa IV a. Wymagania edukacyjne
niezbędne do otrzymania przez uczniów ocen śródrocznych
i rocznych z języka angielskiego w roku szkolnym 2021/22.
First Steps
OCENA
CEL KSZTAŁCENIA WG
PODSTAWY PROGRAMOWEJ
BARDZO DOBRA DOBRA DOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA
Rozumienie wypowiedzi Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe
wypowiedzi ustne i pisemne z wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu
zakresu obejmującego słownictwo i obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki
środki językowe uwzględnione w językowe uwzględnione w rozdziale językowe uwzględnione w rozdziale First językowe uwzględnione w rozdziale First
rozdziale First Steps i wykonuje First Steps i wykonuje zadania Steps i wykonuje zadania sprawdzające Steps i wykonuje zadania sprawdzające
zadania sprawdzające rozumienie sprawdzające rozumienie tych rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając
tych tekstów, nie popełniając tekstów, popełniając niewielkie błędy. dużo błędów. bardzo dużo błędów
błędów.
Zachowania społeczne i interakcja Uczeń wita się, żegna i przedstawia Uczeń wita się, żegna i przedstawia Uczeń wita się, żegna i przedstawia Uczeń wita się, żegna i przedstawia
siebie i inne osoby, stosując siebie i inne osoby, stosując właściwe siebie i inne osoby, stosując częściowo siebie i inne osoby, nie stosując
właściwe formy grzecznościowe, nie formy grzecznościowe i popełniając odpowiednie formy grzecznościowe, właściwych form grzecznościowych
popełniając większych błędów. niewielkie błędy językowe, nie popełniając błędy językowe, które w popełniając błędy językowe, które w
wpływające na zrozumienie niewielkim stopniu wpływają na właściwe znacznym stopniu wpływają na właściwe
wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi.
Opis przedmiotów Uczeń w sposób płynny opisuje Uczeń opisuje różne przedmioty, Uczeń opisuje różne przedmioty, Uczeń opisuje różne przedmioty, stosując
różne przedmioty, uwzględniając ich stosując często używane przymiotniki i stosując często używane przymiotniki i często używane przymiotniki i
kolor i odległość, nie popełniając uwzględniając ich położenie, uwzględniając ich położenie, popełniając uwzględniając ich położenie, popełniając
większych błędów. popełniając niewielkie błędy językowe, błędy językowe, które w niewielkim błędy językowe, które w znacznym
nie wpływające na zrozumienie stopniu wpływają na właściwe stopniu wpływają na właściwe
wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi.
Uzyskiwanie informacji Uczeń w sposób płynny udziela, Uczeń udziela, pyta i prosi o Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje
pyta i prosi o informacje związane z informacje związane z literowaniem związane z literowaniem imion i związane z literowaniem imion i wyrazów,
literowaniem imion i wyrazów, imion i wyrazów, kolorem wyrazów, kolorem przedmiotów, kolorem przedmiotów, popełniając błędy
kolorem przedmiotów. przedmiotów, popełniając drobne popełniając błędy językowe, które w językowe, które w znacznym stopniu
błędy językowe, nie wpływające na niewielkim stopniu wpływają na właściwe wpływają na właściwe zrozumienie
zrozumienie wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi. wypowiedzi.
Gramatyka i słownictwo Uczeń poprawnie stosuje poznane Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z
słownictwo z rozdziału First Steps rozdziału First Steps (litery alfabetu, rozdziału First Steps (litery alfabetu, rozdziału First Steps (litery alfabetu,
(litery alfabetu, nazwy produktów nazwy produktów spożywczych, nazwy produktów spożywczych, nazwy nazwy produktów spożywczych, nazwy
spożywczych, nazwy ubrań, nazwy nazwy ubrań, nazwy mebli, nazwy ubrań, nazwy mebli, nazwy kolorów, ubrań, nazwy mebli, nazwy kolorów,
mebli, nazwy kolorów, zabawek, kolorów, zabawek, przyborów zabawek, przyborów szkolnych, nazwy zabawek, przyborów szkolnych, nazwy
przyborów szkolnych, nazwy pór szkolnych, nazwy pór roku, miesięcy, pór roku, miesięcy, dni tygodnia), a pór roku, miesięcy, dni tygodnia), a także
Steps Plus dla klasy IV: kryteria oceny Oxford University Press Strona 1
Strona 2
roku, miesięcy, dni tygodnia), a dni tygodnia), a także zaimki także zaimki wskazujące this/that, zaimki wskazujące this/that, przedimki
także zaimki wskazujące this/that, wskazujące this/that, przedimki przedimki nieokreślone a/an oraz tryb nieokreślone a/an oraz tryb rozkazujący
przedimki nieokreślone a/an oraz nieokreślone a/an oraz tryb rozkazujący, popełniając liczne błędy. popełniając bardzo liczne błędy.
tryb rozkazujący. rozkazujący , popełniając nieliczne
błędy.
UNIT 1
OCENA
CEL KSZTAŁCENIA WG
PODSTAWY PROGRAMOWEJ
BARDZO DOBRA DOBRA DOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA
Opis ludzi Uczeń w sposób płynny opisuje Uczeń opisuje swojego najlepszego Uczeń opisuje swojego najlepszego Uczeń opisuje swojego najlepszego
swojego najlepszego kolegę/najlepszą koleżankę, kolegę/najlepszą koleżankę, kolegę/najlepszą koleżankę,
kolegę/najlepszą koleżankę, uwzględniając ich imię, pochodzenie, uwzględniając ich imię, pochodzenie, uwzględniając ich imię, pochodzenie,
uwzględniając ich imię, wiek, pochodzenie zainteresowania i wiek, pochodzenie zainteresowania i wiek, pochodzenie zainteresowania i stan
pochodzenie, wiek, pochodzenie stan rodzinny, popełniając niewielkie stan rodzinny, popełniając błędy rodzinny, popełniając błędy językowe,
zainteresowania i stan rodzinny, nie błędy językowe, nie wpływające na językowe, które w niewielkim stopniu które w znacznym stopniu wpływają na
popełniając większych błędów. zrozumienie wypowiedzi. wpływają na właściwe zrozumienie właściwe zrozumienie wypowiedzi.
wypowiedzi.
Zachowania społeczne i interakcja Uczeń wita się, żegna i przedstawia Uczeń wita się, żegna i przedstawia Uczeń wita się, żegna i przedstawia Uczeń wita się, żegna i przedstawia
się, podając swoje imię, przedstawia siebie i inne osoby, stosując właściwe siebie i inne osoby, stosując częściowo siebie i inne osoby, nie stosując
inne osoby, stosując właściwe formy formy grzecznościowe i popełniając odpowiednie formy grzecznościowe, właściwych form grzecznościowych
grzecznościowe, nie popełniając niewielkie błędy językowe, nie popełniając błędy językowe, które w popełniając błędy językowe, które w
większych błędów. wpływające na zrozumienie niewielkim stopniu wpływają na właściwe znacznym stopniu wpływają na właściwe
wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi.
Rozumienie wypowiedzi Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe
wypowiedzi ustne i pisemne z wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu
zakresu obejmującego słownictwo i obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki
środki językowe uwzględnione w językowe uwzględnione w rozdziale 1 językowe uwzględnione w rozdziale 1 językowe uwzględnione w rozdziale 1
rozdziale 1 i wykonuje zadania i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające
sprawdzające rozumienie tych rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając
tekstów, nie popełniając błędów. niewielkie błędy. dużo błędów. bardzo dużo błędów.
Reagowanie ustne Uczeń uczestniczy w prostej Uczeń uczestniczy w prostej Uczeń uczestniczy w bardzo prostej Uczeń stara się uczestniczyć w bardzo
rozmowie, właściwie i zrozumiale rozmowie, w miarę zrozumiale i rozmowie, reaguje w typowych prostej rozmowie związanej z
reaguje w sytuacjach adekwatnie reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych przedstawianiem się, podawaniem
komunikacyjnych związanych z sytuacjach komunikacyjnych z przedstawianiem się, podawaniem informacji dotyczących swojego wieku i
przedstawianiem się, podawaniem związanych z przedstawianiem się, informacji dotyczących swojego wieku i daty urodzin, korzystając w dużej mierze
informacji dotyczących swojego podawaniem informacji dotyczących daty urodzin, często wzorując się na z pomocy nauczyciela, popełniając błędy
wieku i daty urodzin. swojego wieku i daty urodzin , modelu rozmowy i korzystając z pomocy językowe, które w znacznym stopniu
popełniając niewielkie błędy językowe. nauczyciela, popełniając błędy wpływają na właściwe zrozumienie
językowe, które w niewielkim stopniu wypowiedzi.
wpływają na właściwe zrozumienie
wypowiedzi.
Gramatyka i słownictwo Uczeń poprawnie stosuje poznane Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z
słownictwo z rozdziału 1 (nazwy rozdziału 1(nazwy członków rodziny, rozdziału 1(nazwy członków rodziny, rozdziału 1(nazwy członków rodziny,
członków rodziny, słownictwo słownictwo związane z danymi słownictwo związane z danymi słownictwo związane z danymi
związane z danymi osobowymi, osobowymi, nazwy miesięcy, liczebniki osobowymi, nazwy miesięcy, liczebniki osobowymi, nazwy miesięcy, liczebniki 1-
nazwy miesięcy, liczebniki 1-20), a 1-20), a także czasownik be w formie 1-20), a także czasownik be w formie 20), a także czasownik be w formie
Steps Plus dla klasy IV: kryteria oceny Oxford University Press Strona 2
Strona 3
także czasownik be w formie twierdzącej i przeczącej, dopełniacz ‘s, twierdzącej i przeczącej, dopełniacz ‘s, twierdzącej i przeczącej, dopełniacz ‘s,
twierdzącej i przeczącej, dopełniacz popełniając nieliczne błędy; zazwyczaj popełniając liczne błędy; często popełnia popełniając bardzo liczne błędy; błędnie
‘s; stosuje wielkie litery w nazwach prawidłowo stosuje wielkie litery w błędy w zastosowaniu wielkich liter w stosuje wielkie litery w nazwach miesięcy,
miesięcy, dni tygodnia oraz w nazwach miesięcy, dni tygodnia oraz nazwach miesięcy, dni tygodnia oraz w dni tygodnia oraz w przypadku imion,
przypadku imion, nazwisk i nazw w przypadku imion, nazwisk i nazw przypadku imion, nazwisk i nazw nazwisk i nazw państw.
państw. państw. państw.
Tworzenie tekstu pisemnego Uczeń pisze krótki tekst na temat Uczeń pisze krótki tekst na temat Uczeń pisze krótki tekst na temat Uczeń pisze krótki tekst na temat własnej
własnej osoby, uwzględniając własnej osoby, uwzględniając własnej osoby, uwzględniając osoby, uwzględniając podstawowe dane
podstawowe dane na swój temat i podstawowe dane na swój temat i podstawowe dane na swój temat i na swój temat i przedstawiając członków
przedstawiając członków swojej przedstawiając członków swojej przedstawiając członków swojej rodziny, swojej rodziny, popełniając błędy
rodziny, nie popełniając większych rodziny, popełniając niewielkie błędy popełniając błędy językowe, które w językowe, które w znacznym stopniu
błędów i stosując właściwą formę i językowe, nie wpływające na niewielkim stopniu wpływają na właściwe wpływają na właściwe zrozumienie
styl wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi, stosując w zrozumienie wypowiedzi, stosując wypowiedzi, nie zachowując właściwej
miarę właściwą formę i styl. częściowo właściwą formę i styl. formy i stylu.
UNIT 2
OCENA
CEL KSZTAŁCENIA WG
PODSTAWY PROGRAMOWEJ
BARDZO DOBRA DOBRA DOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA
Opis miejsc Uczeń w sposób płynny opisuje Uczeń opisuje swoją salę lekcyjną, Uczeń opisuje swoją salę lekcyjną, Uczeń opisuje swoją salę lekcyjną,
swoją salę lekcyjną, uwzględniając uwzględniając położenie znajdujących uwzględniając położenie znajdujących uwzględniając położenie znajdujących się
położenie znajdujących się w niej się w niej przedmiotów i przyborów, a się w niej przedmiotów i przyborów, a w niej przedmiotów i przyborów, a także
przedmiotów i przyborów, a także także opisuje wymarzoną klasę w także opisuje wymarzoną klasę w formie opisuje wymarzoną klasę w formie pracy
opisuje wymarzoną klasę w formie formie pracy projektowej, stosując w pracy projektowej, stosując podstawowe projektowej, popełniając błędy językowe,
pracy projektowej, stosując miarę różnorodne słownictwo, słownictwo, popełniając błędy językowe, które w znacznym stopniu wpływają na
różnorodne słownictwo, nie popełniając niewielkie błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na właściwe zrozumienie wypowiedzi.
popełniając większych błędów. nie wpływające na zrozumienie właściwe zrozumienie wypowiedzi.
wypowiedzi.
Rozumienie wypowiedzi Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe
wypowiedzi ustne i pisemne z wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu
zakresu obejmującego słownictwo i obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki
środki językowe uwzględnione w językowe uwzględnione w rozdziale 2 językowe uwzględnione w rozdziale 2 i językowe uwzględnione w rozdziale 2
rozdziale 2 i wykonuje zadania i wykonuje zadania sprawdzające wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające
sprawdzające rozumienie tych rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając
tekstów, nie popełniając błędów. niewielkie błędy. dużo błędów. bardzo dużo błędów
Zachowania społeczne i interakcja Uczeń pyta i udziela informacji Uczeń pyta i udziela informacji Uczeń pyta i udziela informacji Uczeń pyta i udziela informacji związanej
związanej z aktualną godziną, związanej z aktualną godziną, stosując związanej z aktualną godziną, stosując z aktualną godziną, nie stosując
stosując właściwe formy właściwe formy grzecznościowe i częściowo odpowiednie formy właściwych form grzecznościowych
grzecznościowe, nie popełniając popełniając niewielkie błędy językowe, grzecznościowe, popełniając błędy popełniając błędy językowe, które w
większych błędów. nie wpływające na zrozumienie językowe, które w niewielkim stopniu znacznym stopniu wpływają na właściwe
wypowiedzi. wpływają na właściwe zrozumienie zrozumienie wypowiedzi.
wypowiedzi.
Steps Plus dla klasy IV: kryteria oceny Oxford University Press Strona 3
Strona 4
Uzyskiwanie informacji Uczeń w sposób płynny udziela, Uczeń udziela, pyta i prosi o Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje
pyta i prosi o informacje związane z informacje związane z ulubionymi związane z ulubionymi przedmiotami związane z ulubionymi przedmiotami
ulubionymi przedmiotami szkolnymi. przedmiotami szkolnymi, popełniając szkolnymi, popełniając błędy językowe, szkolnymi, popełniając błędy językowe,
drobne błędy językowe, nie które w niewielkim stopniu wpływają na które w znacznym stopniu wpływają na
wpływające na zrozumienie właściwe zrozumienie wypowiedzi. właściwe zrozumienie wypowiedzi.
wypowiedzi.
Gramatyka i słownictwo Uczeń poprawnie stosuje poznane Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z
słownictwo z rozdziału 2 (nazwy rozdziału 2 (nazwy przedmiotów rozdziału 2(nazwy przedmiotów rozdziału 2 (nazwy przedmiotów
przedmiotów znajdujących się w sali znajdujących się w sali lekcyjnej, znajdujących się w sali lekcyjnej, nazwy znajdujących się w sali lekcyjnej, nazwy
lekcyjnej, nazwy przyborów nazwy przyborów szkolnych, nazwy przyborów szkolnych, nazwy przyborów szkolnych, nazwy
szkolnych, nazwy przedmiotów przedmiotów szkolnych), a także przedmiotów szkolnych), a także przedmiotów szkolnych), a także przyimki
szkolnych), a także przyimki przyimki miejsca, czasownik be w przyimki miejsca, czasownik be w miejsca, czasownik be w pytaniach i
miejsca, czasownik be w pytaniach i pytaniach i krótkich odpowiedziach, pytaniach i krótkich odpowiedziach, krótkich odpowiedziach, zaimki pytające
krótkich odpowiedziach, zaimki zaimki pytające what, when, where, zaimki pytające what, when, where, who, what, when, where, who, przecinki i
pytające what, when, where, who, who, przecinki i spójnik and, przecinki i spójnik and, popełniając spójnik and, popełniając bardzo liczne
przecinki i spójnik and. popełniając nieliczne błędy. liczne błędy. błędy.
Tworzenie tekstu pisemnego Uczeń opisuje swoją szkołę i Uczeń opisuje swoją szkołę i Uczeń opisuje swoją szkołę i przedmioty Uczeń opisuje swoją szkołę i przedmioty
przedmioty szkolne, nie popełniając przedmioty szkolne, popełniając szkolne, popełniając błędy językowe, szkolne, popełniając błędy językowe,
większych błędów i stosując niewielkie błędy językowe, nie które w niewielkim stopniu wpływają na które w znacznym stopniu wpływają na
właściwą formę i styl wypowiedzi. wpływające na zrozumienie właściwe zrozumienie wypowiedzi, właściwe zrozumienie wypowiedzi, nie
wypowiedzi, stosując w miarę stosując częściowo właściwą formę i zachowując właściwej formy i stylu.
właściwą formę i styl. styl.
UNIT 3
OCENA
CEL KSZTAŁCENIA WG
PODSTAWY PROGRAMOWEJ
BARDZO DOBRA DOBRA DOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA
Rozumienie wypowiedzi Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe
wypowiedzi ustne i pisemne z wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu
zakresu obejmującego słownictwo i obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki
środki językowe uwzględnione w językowe uwzględnione w rozdziale 3 językowe uwzględnione w rozdziale 3 językowe uwzględnione w rozdziale 3
rozdziale 3 i wykonuje zadania i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające
sprawdzające rozumienie tych rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając
tekstów, nie popełniając błędów. niewielkie błędy. dużo błędów. bardzo dużo błędów
Reagowanie ustne Uczeń uczestniczy w prostej Uczeń uczestniczy w prostej Uczeń uczestniczy w bardzo prostej Uczeń stara się uczestniczyć w bardzo
rozmowie, w której zakłada kartę rozmowie, w której zakłada kartę rozmowie, w której zakłada kartę prostej rozmowie, w której zakłada kartę
członkowską, właściwie i zrozumiale członkowską, w miarę zrozumiale członkowską, właściwie i zrozumiale członkowską, właściwie i zrozumiale
reaguje w tego typu sytuacjach reaguje w tego typu sytuacjach reaguje w tego typu sytuacjach reaguje w tego typu sytuacjach
komunikacyjnych związanych z komunikacyjnych związanych z komunikacyjnych związanych z komunikacyjnych związanych z
przedstawianiem się, podawaniem przedstawianiem się, podawaniem przedstawianiem się, podawaniem przedstawianiem się, podawaniem
informacji dotyczących swoich informacji dotyczących swoich danych informacji dotyczących swoich danych informacji dotyczących swoich danych
danych osobowych, uwzględniając osobowych, uwzględniając swoje imię osobowych, uwzględniając swoje imię i osobowych, uwzględniając swoje imię i
swoje imię i nazwisko oraz adres i nazwisko oraz adres zamieszkania, nazwisko oraz adres zamieszkania, nazwisko oraz adres zamieszkania,
zamieszkania. popełniając niewielkie błędy językowe. często wzorując się na modelu rozmowy korzystając w dużej mierze z pomocy
i korzystając z pomocy nauczyciela, nauczyciela, popełniając błędy językowe,
popełniając błędy językowe, które w
Steps Plus dla klasy IV: kryteria oceny Oxford University Press Strona 4
Strona 5
niewielkim stopniu wpływają na właściwe które w znacznym stopniu wpływają na
zrozumienie wypowiedzi. właściwe zrozumienie wypowiedzi.
Uzyskiwanie informacji Uczeń w sposób płynny udziela, Uczeń udziela, pyta i prosi o Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje
pyta i prosi o informacje związane z informacje związane z danymi związane z danymi osobowymi oraz z związane z danymi osobowymi oraz z
danymi osobowymi oraz z osobowymi oraz z położeniem położeniem przedmiotów, popełniając położeniem przedmiotów, popełniając
położeniem przedmiotów. przedmiotów, popełniając drobne błędy językowe, które w niewielkim błędy językowe, które w znacznym
błędy językowe, nie wpływające na stopniu wpływają na właściwe stopniu wpływają na właściwe
zrozumienie wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi.
Gramatyka i słownictwo Uczeń poprawnie stosuje poznane Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z
słownictwo z rozdziału 3 (w tym, rozdziału 3 (w tym, m.in., nazwy rozdziału 3 (w tym, m.in., nazwy rozdziału 3 (w tym, m.in., nazwy
m.in., nazwy pomieszczeń w domu, pomieszczeń w domu, nazwy pomieszczeń w domu, nazwy elementów pomieszczeń w domu, nazwy elementów
nazwy elementów wyposażenia elementów wyposażenia domu i wyposażenia domu i mebli), czasownik wyposażenia domu i mebli), czasownik
domu i mebli), czasownik be, mebli), czasownik be, konstrukcję be, konstrukcję There is/There are, be, konstrukcję There is/There are,
konstrukcję There is/There are, There is/There are, przyimki miejsca, przyimki miejsca, a,any, popełniając przyimki miejsca, a,any, popełniając
przyimki miejsca, a,any. a,any, popełniając nieliczne błędy. liczne błędy. bardzo liczne błędy.
Tworzenie tekstu pisemnego Uczeń tworzy pisemny opis swojego Uczeń tworzy pisemny opis swojego Uczeń tworzy pisemny opis swojego Uczeń tworzy pisemny opis swojego
pokoju, a także wybranego pokoju, a także wybranego polskiego pokoju, a także wybranego polskiego pokoju, a także wybranego polskiego
polskiego zamku w ramach pracy zamku w ramach pracy projektowej, zamku w ramach pracy projektowej, zamku w ramach pracy projektowej,
projektowej , nie popełniając popełniając niewielkie błędy językowe, popełniając błędy językowe, które w popełniając błędy językowe, które w
większych błędów i stosując nie wpływające na zrozumienie niewielkim stopniu wpływają na właściwe znacznym stopniu wpływają na właściwe
właściwą formę i styl wypowiedzi. wypowiedzi, stosując w miarę zrozumienie wypowiedzi, stosując zrozumienie wypowiedzi, nie zachowując
właściwą formę i styl. częściowo właściwą formę i styl. właściwej formy i stylu.
UNIT 4
OCENA
CEL KSZTAŁCENIA WG
PODSTAWY PROGRAMOWEJ
BARDZO DOBRA DOBRA DOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA
Rozumienie wypowiedzi Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe
wypowiedzi ustne i pisemne z wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu
zakresu obejmującego słownictwo i obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki
środki językowe uwzględnione w językowe uwzględnione w rozdziale 4 językowe uwzględnione w rozdziale 4 językowe uwzględnione w rozdziale 4
rozdziale 4 i wykonuje zadania i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające
sprawdzające rozumienie tych rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając
tekstów, nie popełniając błędów. niewielkie błędy. dużo błędów. bardzo dużo błędów
Zachowania społeczne i interakcja Uczeń prosi o pozwolenie, udziela Uczeń prosi o pozwolenie, udziela lub Uczeń prosi o pozwolenie, udziela lub Uczeń prosi o pozwolenie, udziela lub
lub odmawia pozwolenia, stosując odmawia pozwolenia, stosując odmawia pozwolenia, stosując odmawia pozwolenia, nie stosując
właściwe formy grzecznościowe, nie właściwe formy grzecznościowe i częściowo odpowiednie formy właściwych form grzecznościowych
popełniając większych błędów. popełniając niewielkie błędy językowe, grzecznościowe, popełniając błędy popełniając błędy językowe, które w
nie wpływające na zrozumienie językowe, które w niewielkim stopniu znacznym stopniu wpływają na właściwe
wypowiedzi. wpływają na właściwe zrozumienie zrozumienie wypowiedzi.
wypowiedzi.
Steps Plus dla klasy IV: kryteria oceny Oxford University Press Strona 5
Strona 6
Reagowanie ustne Uczeń uczestniczy w prostej Uczeń uczestniczy w prostej Uczeń uczestniczy w bardzo prostej Uczeń stara się uczestniczyć w bardzo
rozmowie, właściwie i zrozumiale rozmowie, w miarę zrozumiale i rozmowie, reaguje w typowych prostej rozmowie stara się reagować w
reaguje w sytuacjach adekwatnie reaguje w typowych sytuacjach komunikacyjnych związanych typowych sytuacjach komunikacyjnych
komunikacyjnych związanych z sytuacjach komunikacyjnych z przedstawianiem się, podawaniem związanych z przedstawianiem się,
przedstawianiem się, podawaniem związanych z przedstawianiem się, informacji dotyczących codziennych podawaniem informacji dotyczących
informacji dotyczących codziennych podawaniem informacji dotyczących spraw, typu godzina, literowanie codziennych spraw, typu godzina,
spraw, typu godzina, literowanie codziennych spraw, typu godzina, swojego imienia, często wzorując się na literowanie swojego imienia, korzystając
swojego imienia. literowanie swojego imienia, modelu rozmowy i korzystając z pomocy w dużej mierze z pomocy nauczyciela,
popełniając niewielkie błędy językowe. nauczyciela, popełniając błędy popełniając błędy językowe, które w
językowe, które w niewielkim stopniu znacznym stopniu wpływają na właściwe
wpływają na właściwe zrozumienie zrozumienie wypowiedzi.
wypowiedzi.
Uzyskiwanie i udzielanie informacji Uczeń w sposób płynny udziela, Uczeń udziela, pyta i prosi o Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje
pyta i prosi o informacje związane z informacje związane z uprawianymi związane z uprawianymi dyscyplinami związane z uprawianymi dyscyplinami
uprawianymi dyscyplinami dyscyplinami sportowymi, popełniając sportowymi, popełniając błędy językowe, sportowymi, popełniając błędy językowe,
sportowymi. drobne błędy językowe, nie które w niewielkim stopniu wpływają na które w znacznym stopniu wpływają na
wpływające na zrozumienie właściwe zrozumienie wypowiedzi. właściwe zrozumienie wypowiedzi.
wypowiedzi.
Gramatyka i słownictwo Uczeń poprawnie stosuje poznane Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z
słownictwo z rozdziału 4 (w tym, rozdziału 4 (w tym, m.in., nazwy rozdziału 4 (w tym, m.in., nazwy rozdziału 4 (w tym, m.in., nazwy
m.in., nazwy czynności czynności wykonywanych w wolnym czynności wykonywanych w wolnym czynności wykonywanych w wolnym
wykonywanych w wolnym czasie, czasie, nazwy dyscyplin sportowych), czasie, nazwy dyscyplin sportowych), czasie, nazwy dyscyplin sportowych),
nazwy dyscyplin sportowych), czasownik modalny can, popełniając czasownik modalny can, popełniając czasownik modalny can, popełniając
czasownik modalny can. nieliczne błędy. liczne błędy. bardzo liczne błędy.
Tworzenie tekstu pisemnego Uczeń pisze tekst, w którym opisuje Uczeń pisze tekst, w którym opisuje Uczeń pisze tekst, w którym opisuje Uczeń pisze tekst, w którym opisuje
swojego ulubionego sportowca i swojego ulubionego sportowca i swojego ulubionego sportowca i jego/jej swojego ulubionego sportowca i jego/jej
jego/jej umiejętności, nie popełniając jego/jej umiejętności, popełniając umiejętności, popełniając błędy umiejętności, popełniając błędy językowe,
większych błędów i stosując niewielkie błędy językowe, nie językowe, które w niewielkim stopniu które w znacznym stopniu wpływają na
właściwą formę i styl wypowiedzi. wpływające na zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie właściwe zrozumienie wypowiedzi, nie
wypowiedzi, stosując w miarę wypowiedzi, stosując częściowo zachowując właściwej formy i stylu.
właściwą formę i styl. właściwą formę i styl.
UNIT 5
OCENA
CEL KSZTAŁCENIA WG
PODSTAWY PROGRAMOWEJ
BARDZO DOBRA DOBRA DOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA
Opis rzeczy Uczeń w sposób płynny opisuje Uczeń opisuje różne zwierzęta, Uczeń opisuje różne zwierzęta, Uczeń opisuje różne zwierzęta,
różne zwierzęta, uwzględniając ich uwzględniając ich części ciała, uwzględniając ich części ciała, wielkość i uwzględniając ich części ciała, wielkość i
części ciała, wielkość i kolor, nie wielkość i kolor, popełniając niewielkie kolor, popełniając błędy językowe, które kolor, popełniając błędy językowe, które
popełniając większych błędów. błędy językowe, nie wpływające na w niewielkim stopniu wpływają na w znacznym stopniu wpływają na
zrozumienie wypowiedzi. właściwe zrozumienie wypowiedzi. właściwe zrozumienie wypowiedzi.
Rozumienie wypowiedzi Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe
wypowiedzi ustne i pisemne z wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu
zakresu obejmującego słownictwo i obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki
środki językowe uwzględnione w językowe uwzględnione w rozdziale 5 językowe uwzględnione w rozdziale 5 językowe uwzględnione w rozdziale 5
rozdziale 5 i wykonuje zadania i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające
Steps Plus dla klasy IV: kryteria oceny Oxford University Press Strona 6
Strona 7
sprawdzające rozumienie tych rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając
tekstów, nie popełniając błędów. niewielkie błędy. dużo błędów. bardzo dużo błędów
Gramatyka i słownictwo Uczeń poprawnie stosuje poznane Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z
słownictwo z rozdziału 5 (w tym, rozdziału 5 (w tym, m.in., nazwy rozdziału 5 (w tym, m.in., nazwy rozdziału 5 (w tym, m.in., nazwy zwierząt,
m.in., nazwy zwierząt, nazwy części zwierząt, nazwy części ciała zwierząt) zwierząt, nazwy części ciała zwierząt) a nazwy części ciała zwierząt) a także
ciała zwierząt) a także przyimki a także przyimki miejsca, czasownik także przyimki miejsca, czasownik przyimki miejsca, czasownik have/has
miejsca, czasownik have/has got, have/has got, spójnik and, popełniając have/has got, spójnik and, popełniając got, spójnik and, popełniając bardzo
spójnik and. nieliczne błędy. liczne błędy. liczne błędy.
Tworzenie tekstu pisemnego Uczeń pisze tekst, w którym opisuje Uczeń pisze tekst, w którym opisuje Uczeń pisze tekst, w którym opisuje Uczeń pisze tekst, w którym opisuje
wymyślone przez siebie zwierzę i wymyślone przez siebie zwierzę i jego wymyślone przez siebie zwierzę i jego wymyślone przez siebie zwierzę i jego
jego wygląd, nie popełniając wygląd, popełniając niewielkie błędy wygląd, popełniając błędy językowe, wygląd, popełniając błędy językowe,
większych błędów i stosując językowe, nie wpływające na które w niewielkim stopniu wpływają na które w znacznym stopniu wpływają na
właściwą formę i styl wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi, stosując w właściwe zrozumienie wypowiedzi, właściwe zrozumienie wypowiedzi, nie
miarę właściwą formę i styl. stosując częściowo właściwą formę i zachowując właściwej formy i stylu.
styl.
UNIT 6
OCENA
CEL KSZTAŁCENIA WG
PODSTAWY PROGRAMOWEJ
BARDZO DOBRA DOBRA DOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA
Opis ludzi Uczeń w sposób płynny opisuje Uczeń opisuje wygląd zewnętrzny Uczeń opisuje wygląd zewnętrzny osób, Uczeń opisuje wygląd zewnętrzny osób,
wygląd zewnętrzny osób, osób, uwzględniając różne elementy uwzględniając różne elementy twarzy i uwzględniając różne elementy twarzy i
uwzględniając różne elementy twarzy i włosy, a także opisuje różne włosy, a także opisuje różne osoby z włosy, a także opisuje różne osoby z
twarzy i włosy, a także opisuje różne osoby z uwzględnieniem danych uwzględnieniem danych osobowych, uwzględnieniem danych osobowych,
osoby z uwzględnieniem danych osobowych, wyglądu, osobowości i wyglądu, osobowości i talentów, wyglądu, osobowości i talentów,
osobowych, wyglądu, osobowości i talentów, popełniając niewielkie błędy popełniając błędy językowe, które w popełniając błędy językowe, które w
talentów, nie popełniając większych językowe, nie wpływające na niewielkim stopniu wpływają na właściwe znacznym stopniu wpływają na właściwe
błędów. zrozumienie wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi.
Rozumienie wypowiedzi Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe
wypowiedzi ustne i pisemne z wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu
zakresu obejmującego słownictwo i obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki
środki językowe uwzględnione w językowe uwzględnione w rozdziale 6 językowe uwzględnione w rozdziale 6 językowe uwzględnione w rozdziale 6
rozdziale 6 i wykonuje zadania i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające
sprawdzające rozumienie tych rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając
tekstów, nie popełniając błędów. niewielkie błędy. dużo błędów. bardzo dużo błędów.
Porównywanie Uczeń w sposób płynny porównuje Uczeń porównuje ilustracje, Uczeń porównuje ilustracje, popełniając Uczeń porównuje ilustracje, popełniając
ilustracje, nie popełniając większych popełniając niewielkie błędy językowe, błędy językowe, które w niewielkim błędy językowe, które w znacznym
błędów. nie wpływające na zrozumienie stopniu wpływają na właściwe stopniu wpływają na właściwe
wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi.
Uzyskiwanie i udzielanie informacji Uczeń w sposób płynny udziela, Uczeń udziela, pyta i prosi o Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje
pyta i prosi o informacje związane z informacje związane z wyglądem związane z wyglądem różnych osób związane z wyglądem różnych osób oraz
wyglądem różnych osób oraz różnych osób oraz posiadanymi oraz posiadanymi rzeczami, członkami posiadanymi rzeczami, członkami
rzeczami, członkami rodziny, rodziny, popełniając błędy językowe, rodziny, popełniając błędy językowe,
Steps Plus dla klasy IV: kryteria oceny Oxford University Press Strona 7
Strona 8
posiadanymi rzeczami, członkami popełniając drobne błędy językowe, które w niewielkim stopniu wpływają na które w znacznym stopniu wpływają na
rodziny. nie wpływające na zrozumienie właściwe zrozumienie wypowiedzi. właściwe zrozumienie wypowiedzi.
wypowiedzi.
Gramatyka i słownictwo Uczeń poprawnie stosuje poznane Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z
słownictwo z rozdziału 6 (w tym, rozdziału 6 (w tym, m.in., przymiotniki i rozdziału 6 (w tym, m.in., przymiotniki i rozdziału 6 (w tym, m.in., przymiotniki i
m.in., przymiotniki i rzeczowniki, rzeczowniki, słownictwo służące rzeczowniki, słownictwo służące rzeczowniki, słownictwo służące
słownictwo służące opisywaniu opisywaniu wyglądu zewnętrznego, opisywaniu wyglądu zewnętrznego, opisywaniu wyglądu zewnętrznego,
wyglądu zewnętrznego, nazwy nazwy członków rodziny), a także nazwy członków rodziny), a także nazwy członków rodziny), a także
członków rodziny), a także czasownik have got, przymiotniki czasownik have got, przymiotniki czasownik have got, przymiotniki
czasownik have got, przymiotniki dzierżawcze, zaimki wskazujące this, dzierżawcze, zaimki wskazujące this, dzierżawcze, zaimki wskazujące this,
dzierżawcze, zaimki wskazujące that, these, those, spójniki and i but, that, these, those, spójniki and i but, that, these, those, spójniki and i but
this, that, these, those, spójniki and i popełniając nieliczne błędy. popełniając liczne błędy. popełniając bardzo liczne błędy.
but.
Tworzenie tekstu pisemnego Uczeń tworzy tekst, w którym Uczeń tworzy tekst, w którym opisuje Uczeń tworzy tekst, w którym opisuje Uczeń tworzy tekst, w którym opisuje
opisuje wybraną osobę ze swojej wybraną osobę ze swojej rodzin z wybraną osobę ze swojej rodzin z wybraną osobę ze swojej rodzin z
rodzin z uwzględnieniem danych uwzględnieniem danych osobowych, uwzględnieniem danych osobowych, uwzględnieniem danych osobowych,
osobowych, wyglądu, osobowości i wyglądu, osobowości i talentów, wyglądu, osobowości i talentów, wyglądu, osobowości i talentów,
talentów, nie popełniając większych popełniając niewielkie błędy językowe, popełniając błędy językowe, które w popełniając błędy językowe, które w
błędów i stosując właściwą formę i nie wpływające na zrozumienie niewielkim stopniu wpływają na właściwe znacznym stopniu wpływają na właściwe
styl wypowiedzi. wypowiedzi, stosując w miarę zrozumienie wypowiedzi, stosując zrozumienie wypowiedzi, nie zachowując
właściwą formę i styl. częściowo właściwą formę i styl. właściwej formy i stylu.
Wyrażanie opinii Uczeń w sposób płynny wyraża i Uczeń wyraża swoją opinię temat Uczeń wyraża swoją opinię temat Uczeń wyraża swoją opinię temat
uzasadnia swoją opinię na temat utalentowanych osób, opisanych w utalentowanych osób, opisanych w utalentowanych osób, opisanych w
utalentowanych osób, opisanych w przeczytanym tekście, nie popełniając przeczytanym tekście, nie popełniając przeczytanym tekście, nie popełniając
przeczytanym tekście, nie większych błędów, popełniając większych błędów, popełniając błędy większych błędów, popełniając błędy
popełniając większych błędów. niewielkie błędy językowe, nie językowe, które w niewielkim stopniu językowe, które w znacznym stopniu
wpływające na zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie
wypowiedzi. wypowiedzi. wypowiedzi.
UNIT 7
OCENA
CEL KSZTAŁCENIA WG
PODSTAWY PROGRAMOWEJ
BARDZO DOBRA DOBRA DOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA
Rozumienie wypowiedzi Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe
wypowiedzi ustne i pisemne z wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu
zakresu obejmującego słownictwo i obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki
środki językowe uwzględnione w językowe uwzględnione w rozdziale 7 i językowe uwzględnione w rozdziale 7 i językowe uwzględnione w rozdziale 7 i
rozdziale 7 i wykonuje zadania wykonuje zadania sprawdzające wykonuje zadania sprawdzające wykonuje zadania sprawdzające
sprawdzające rozumienie tych rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając
tekstów, nie popełniając błędów. niewielkie błędy. dużo błędów. bardzo dużo błędów
Zachowania społeczne i interakcja Uczeń kupuje bilet autobusowy, Uczeń kupuje bilet autobusowy, Uczeń kupuje bilet autobusowy, stosując Uczeń kupuje bilet autobusowy, nie
stosując właściwe formy stosując właściwe formy częściowo odpowiednie formy stosując właściwych form
grzecznościowe, nie popełniając grzecznościowe i popełniając grzecznościowe, popełniając błędy grzecznościowych popełniając błędy
większych błędów. niewielkie błędy językowe, nie językowe, które w niewielkim stopniu językowe, które w znacznym stopniu
wpływające na zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie
wypowiedzi. wypowiedzi. wypowiedzi.
Steps Plus dla klasy IV: kryteria oceny Oxford University Press Strona 8
Strona 9
Opis czynności Uczeń w sposób płynny opisuje Uczeń opisuje czynności i wydarzenia Uczeń opisuje czynności i wydarzenia Uczeń opisuje czynności i wydarzenia
czynności i wydarzenia dnia dnia codziennego, popełniając dnia codziennego, popełniając błędy dnia codziennego, popełniając błędy
codziennego, nie popełniając niewielkie błędy językowe, nie językowe, które w niewielkim stopniu językowe, które w znacznym stopniu
większych błędów. wpływające na zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie
wypowiedzi. wypowiedzi. wypowiedzi.
Uzyskiwanie i udzielanie informacji Uczeń w sposób płynny udziela, Uczeń udziela, pyta i prosi o Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje
pyta i prosi o informacje związane z informacje związane z często związane z często wykonywanymi związane z często wykonywanymi
często wykonywanymi zajęciami wykonywanymi zajęciami domowymi, zajęciami domowymi, popełniając błędy zajęciami domowymi, popełniając błędy
domowymi. popełniając drobne błędy językowe, językowe, które w niewielkim stopniu językowe, które w znacznym stopniu
nie wpływające na zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie
wypowiedzi. wypowiedzi. wypowiedzi.
Gramatyka i słownictwo Uczeń poprawnie stosuje poznane Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z
słownictwo z rozdziału 7 (w tym, rozdziału 7 (w tym, m.in., nazwy rozdziału 7 (w tym, m.in., nazwy rozdziału 7 (w tym, m.in., nazwy
m.in., nazwy czynności dnia czynności dnia codziennego), a także czynności dnia codziennego), a także czynności dnia codziennego), a także
codziennego), a także czas present czas present simple, przysłówki czas present simple, przysłówki czas present simple, przysłówki
simple, przysłówki częstotliwości. częstotliwości, popełniając nieliczne częstotliwości popełniając liczne błędy. częstotliwości, popełniając bardzo liczne
błędy. błędy.
Tworzenie tekstu pisemnego Uczeń pisze tekst, w którym opisuje Uczeń pisze tekst, w którym opisuje Uczeń pisze tekst, w którym opisuje Uczeń pisze tekst, w którym opisuje
przebieg dnia, zachowując właściwą przebieg dnia, zachowując właściwą przebieg dnia, zachowując właściwą przebieg dnia, zachowując właściwą
kolejność wydarzeń, nie popełniając kolejność wydarzeń, popełniając kolejność wydarzeń, popełniając błędy kolejność wydarzeń, popełniając błędy
większych błędów i stosując niewielkie błędy językowe, nie językowe, które w niewielkim stopniu językowe, które w znacznym stopniu
właściwą formę i styl wypowiedzi. wpływające na zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie wpływają na właściwe zrozumienie
wypowiedzi, stosując w miarę wypowiedzi, stosując częściowo wypowiedzi, nie zachowując właściwej
właściwą formę i styl. właściwą formę i styl. formy i stylu.
UNIT 8
OCENA
CEL KSZTAŁCENIA WG
PODSTAWY PROGRAMOWEJ
BARDZO DOBRA DOBRA DOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA
Rozumienie wypowiedzi Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe Uczeń rozumie proste, typowe
wypowiedzi ustne i pisemne z wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu
zakresu obejmującego słownictwo i obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki obejmującego słownictwo i środki
środki językowe uwzględnione w językowe uwzględnione w rozdziale 8 językowe uwzględnione w rozdziale 8 językowe uwzględnione w rozdziale 8
rozdziale 8 i wykonuje zadania i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające i wykonuje zadania sprawdzające
sprawdzające rozumienie tych rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając rozumienie tych tekstów, popełniając
tekstów, nie popełniając błędów. niewielkie błędy. dużo błędów. bardzo dużo błędów
Reagowanie ustne Uczeń uczestniczy w prostej Uczeń uczestniczy w prostej rozmowie Uczeń uczestniczy w bardzo prostej Uczeń stara się uczestniczyć w bardzo
rozmowie na temat swoich na temat swoich zainteresowań i rozmowie na temat swoich prostej rozmowie na temat swoich
zainteresowań i hobby. hobby, popełniając niewielkie błędy zainteresowań i hobby, często wzorując zainteresowań i hobby, korzystając w
językowe. się na modelu rozmowy i korzystając z dużej mierze z pomocy nauczyciela,
pomocy nauczyciela, popełniając błędy popełniając błędy językowe, które w
językowe, które w niewielkim stopniu znacznym stopniu wpływają na właściwe
wpływają na właściwe zrozumienie zrozumienie wypowiedzi.
wypowiedzi.
Steps Plus dla klasy IV: kryteria oceny Oxford University Press Strona 9
Strona 10
Uzyskiwanie informacji Uczeń w sposób płynny udziela, Uczeń udziela, pyta i prosi o Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje Uczeń udziela, pyta i prosi o informacje
pyta i prosi o informacje związane z informacje związane z upodobaniami, związane z upodobaniami, popełniając związane z upodobaniami, popełniając
upodobaniami. popełniając drobne błędy językowe, błędy językowe, które w niewielkim błędy językowe, które w znacznym
nie wpływające na zrozumienie stopniu wpływają na właściwe stopniu wpływają na właściwe
wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi. zrozumienie wypowiedzi.
Gramatyka i słownictwo Uczeń poprawnie stosuje poznane Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z Uczeń stosuje poznane słownictwo z
słownictwo z rozdziału 8 (w tym, rozdziału 8 (w tym, m.in., nazwy rozdziału 8 (w tym, m.in., nazwy rozdziału 8 (w tym, m.in., nazwy
m.in., nazwy czynności czynności wykonywanych w wolnym czynności wykonywanych w wolnym czynności wykonywanych w wolnym
wykonywanych w wolnym czasie, czasie, nazwy zainteresowań i hobby, czasie, nazwy zainteresowań i hobby, czasie, nazwy zainteresowań i hobby,
nazwy zainteresowań i hobby, nazwy zwierząt), czas present simple, nazwy zwierząt), czas present simple, nazwy zwierząt), czas present simple,
nazwy zwierząt), czas present przysłówki częstotliwości, spójnik or, przysłówki częstotliwości, spójnik or, przysłówki częstotliwości, spójnik or,
simple, przysłówki częstotliwości, popełniając nieliczne błędy. popełniając liczne błędy. popełniając bardzo liczne błędy.
spójnik or.
Tworzenie tekstu pisemnego Uczeń pisze tekst na temat Uczeń pisze tekst na temat spędzania Uczeń pisze tekst na temat spędzania Uczeń pisze tekst na temat spędzania
spędzania swojego wolnego czasu, swojego wolnego czasu, popełniając swojego wolnego czasu, popełniając swojego wolnego czasu, popełniając
nie popełniając większych błędów i niewielkie błędy językowe, nie błędy językowe, które w niewielkim błędy językowe, które w znacznym
stosując właściwą formę i styl wpływające na zrozumienie stopniu wpływają na właściwe stopniu wpływają na właściwe
wypowiedzi. wypowiedzi, stosując w miarę zrozumienie wypowiedzi, stosując zrozumienie wypowiedzi, nie zachowując
właściwą formę i styl. częściowo właściwą formę i styl. właściwej formy i stylu.
Steps Plus dla klasy IV: kryteria oceny Oxford University Press Strona 10