Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Panuje przekonanie, że uczeń z zespołem ADHD to poważny kłopot dla współczesnej rodziny i szkoły. Niełatwo jest tym dwóm środowiskom zaakceptować jego „złożoną inność”. Być może wynika to z niezrozumienia, czym tak naprawdę jest ADHD. Ważne jest zatem, żeby wiedza o zespole ADHD była rozpowszechniana na dużą skalę, zarówno w środowiskach rodzinnych, jak i szkolnych. To głównie na nich spoczywa ciężar wychowania i kształcenia dzieci, w tym też dzieci z zespołem ADHD. Powstaje podstawowe pytanie: jaki jest poziom wiedzy środowiska rodzinnego i szkolnego na temat zespołu ADHD u dzieci w najmłodszym wieku szkolnym? Poszukiwanie odpowiedzi na powyższe zapytania poświęcona jest niniejsza publikacja, która składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy teoretycznych podstaw badań, drugi zawiera założenia metodologiczne badań własnych, a w rozdziale trzecim zaprezentowano efekty badań a także płynące z nich wnioski i zalecenia dla osób odpowiadających za wychowanie i kształcenie dzieci z ADHD. Pierwszy epizod – Teoretyczne podstawy badań – obejmuje trzy podrozdziały. W pierwszym zamieszczono charakterystykę środowiska rodzinnego i szkolnego jako najistotniejszych środowisk w życiu dziecka. Dlatego również ważne jest, żeby w obydwu tych środowiskach był wysoki poziom świadomości w odniesieniu do problemu ADHD. Warto zaznaczyć, że tylko kompetentny nauczyciel, dzięki własnej wiedzy z zakresu ADHD, jest w stanie dynamicznie pomóc dzidziusiowi przejawiającemu symptomy tego zespołu. Nauczyciel powinien służyć wsparciem i poradą rodzicom dzidziusia z zespołem ADHD. Drugi podrozdział przedstawia podstawową wiedzę na temat ADHD, a w szczególności genezy powstania zespołu ADHD, głównych przyczyn, objawów zaburzenia, kryteriów diagnozy a także typów i form leczenia. W rozdziale tym scharakteryzowano też główne problemy, z jakimi borykają się uczniowie mający symptomy ADHD, a także najkorzystniejsze warunki do pracy dla takich dzieci. W podrozdziale trzecim opisano aspekty prawne i praktyczne dzieci z zespołem ADHD. W związku z tym omówiono prawa przysługujące dzieciakom z ADHD a także działalność stowarzyszeń na rzecz takich dzieci. Refleksji poddano poglądy na temat leków przepisywanych dzieciakom a także ich refundacji. Zaprezentowano także, co jest ważne z punktu widzenia praktyki, przykładowe rozwiązania niezbędne w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo. Zamieszczono też charakterystykę pomocy dydaktycznej w formie programu na płycie CD (ADHD w pigułce) dla rodziców i nauczycieli w wychowaniu i kształceniu dzidziusia z nadpobudliwością psychoruchową a także prezentacji szkoleniowej (PDF pt. ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi). Drugi rozdział, jak już wspomniałam, poświęcony jest metodologii badań swoich – przedstawiono w nim główny kłopot badawczy, sposoby i narzędzia badawcze, a także charakterystykę badanych osób a także terenu badań. Trzeci epizod stanowi element empiryczną książki, zawiera opis swoich badań a także analizę ich wyników. Książkę zamykają wnioski i spostrzeżenia z przeprowadzonych badań dotyczących zarówno wiedzy środowiska rodzinnego i szkolnego na temat dzieci z zespołem ADHD, jak i porad odnoszących się do pracy z tymi dziećmi.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym |
Autor: | Herda-Płonka Katarzyna |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.