Spór o podmiotowość. Perspektywa interdyscyplinarna okładka

Średnia Ocena:


Spór o podmiotowość. Perspektywa interdyscyplinarna

"Zagadnienie podmiotowości należy do podstawowego obszaru refleksji filozoficznej, będącego przedmiotem stałego sporu, który od czasów nowożytnych przybrał na sile i trwa nieprzerwanie do dziś. Filozoficzna historia nowożytności przyzwyczaiła nas spoglądać na podmiot jak na pojęcie, które weszło na wciąż do filozofii za sprawą Kartezjusza. Tymczasem kategoria podmiotu ma bardzo długą historię, sięgającą znacznie dalej niż urodziny nowożytnej myśli. W ostatnich dziesięcioleciach kategoria ta nieustanna się także przedmiotem badań empirycznych, co zmusiło do ponowienia zapytania o jej zakres i operatywność a także otworzyło szereg ważnych kwestii, m.in. czy współczesna nauka dysponuje odpowiednimi narzędziami do uchwycenia podmiotowości? Czy efekty badań empirycznych mogą prowadzić do zmiany naszego pojmowania samych siebie a także jakiego rodzaju podmiotowość zakłada projekt postludzkiej kondycji."Ze wstępu

Szczegóły
Tytuł Spór o podmiotowość. Perspektywa interdyscyplinarna
Autor: Opracowanie zbiorowe
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Księgarnia Akademicka
Rok wydania: 2016
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Spór o podmiotowość. Perspektywa interdyscyplinarna w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Spór o podmiotowość. Perspektywa interdyscyplinarna PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.