Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Treści zawarte w książce pdf dotyczą przede wszystkim codziennego świata jednostek poddawanych oddziaływaniu plakatu jako narzędzia propagandy. Plakat z uwagi na własną formę i sposób dystrybucji dociera do niemal każdego. Możemy w nim ujrzeć matrycę różnorodnych form wizualnej propagandy i różnorakich form wizualnego oddziaływania (wpływania, manipulowania, inżynierii społecznej), też tych dalekich od propagandy wojennej (reklamy). Opisano wielość sposobów dociekania znaczeń i sensów poddawanych analizie plakatów. Generalnie w socjologii tematyka skupia się wokół badania teraźniejszości, a w socjologii wizualnej wokół aktualnych i współczesnych wizualizacji. Interpretacja plakatów wymaga znacznej wiedzy historycznej, a także znajomości formalnej stylistyki komponowania obrazów w danym czasie historycznym i obszarze geograficznym. W wielu opisach autorzy starają się odsłonić wielowarstwowość obrazów, zdejmując warstwę po warstwie, docierają do podstawowych motywów i technik perswazyjnych plakatów wojennych. Prace te stanowią bardzo ważny przyczynek do rozwoju technik analitycznych w socjologii wizualnej, a także – szerzej – w socjologii jakościowej. Zainteresują one zarówno badaczy, jak i studentów takich kierunków, jak socjologia, historia, antropologia społeczna, lecz również historyków sztuki, politologów czy psychologów społecznych. Może również zaciekawi większe grono czytelników.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej |
Autor: | Ferenc Tomasz, Dymarczyk Waldemar, Chomczyński Piotr |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wydania: | 2011 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.