Średnia Ocena:
Smiles 2. Pupil's Book
To składająca się z trzech części seria podręczników do nauki języka angielskiego dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Wielki wybór ćwiczeń, piosenek, zabaw i gier sprawia, że dzieci z przyjemnością uczestniczą w lekcjach, stopniowo opanowując podstawy języka.
Szczegóły
Tytuł
Smiles 2. Pupil's Book
Autor:
Dooley Jenny,
Evans Virginia
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
Express Publishing
Rok wydania:
2015
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Smiles 2. Pupil's Book w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Smiles 2. Pupil's Book PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres
[email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: rm_60h_new_smiles_2.pdf - Rozmiar: 887 kB
Głosy:
-1
Pobierz
To twoja książka?
Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.
Smiles 2. Pupil's Book PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Alicja Cholewa-Zawadzka
ROZKŁAD MATERIAŁU
Z TEMATAMI LEKCJI
DO PODRĘCZNIKA WIELOLETNIEGO
(opracowany zgodnie z podstawą programową
obowiązującą od 2017 r.)
PRZEZNACZONY NA
60 GODZIN LEKCYJNYCH
lipiec 2018
© Express Publishing & EGIS
Strona 2
SMILES 2 New edition (poziom A1) – Rozkład materiału
(opracowany zgodnie z nową podstawą programową obowiązującą od 2017 r.)
przeznaczony na 60 godzin lekcyjnych
____________________________________________________________________________________________________________________
Smiles 2 New edition to druga część serii podręczników przeznaczonych dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Podręcznik wprowadza dzieci w świat
języka angielskiego oraz pozwala na systematyczne i konsekwentne realizowanie celu, jakim jest przygotowanie uczniów do dalszego rozwoju językowego. Został tak
zaprojektowany, aby podobać się dzieciom i zachęcać je do nauki języka. Przejrzysty układ treści oraz dobór ciekawych, nowoczesnych metod nauczania sprawiają, że
uczniowie chętnie i aktywnie uczestniczą w lekcji, rozwijając zarówno umiejętności receptywne, jak i produktywne. Materiał językowy w poszczególnych modułach
jest prezentowany i ćwiczony w formie zabawnych dialogów, historyjek obrazkowych, piosenek i rymowanek, gier oraz ciekawych, chętnie wykonywanych przez
dzieci ćwiczeń.
Przedstawiony poniżej szczegółowy rozkład materiału do podręcznika Smiles 2 New edition jest propozycją, a więc może być modyfikowany i dostosowany do
konkretnych warunków i możliwości edukacyjnych uczniów (wymiar godzin, liczebność klas i grup uczniów, środki dydaktyczne, uzdolnienia i preferencje dzieci itp.).
Materiał zawarty w podręczniku Smiles 2 New edition może być zrealizowany w trakcie ok. 60 godzin lekcyjnych, czyli przy 2 godzinach języka angielskiego
tygodniowo. Rozkład materiału zawiera informacje na temat każdej z lekcji zawartych w podręczniku, w odniesieniu do materiału leksykalnego, elementów
komunikacji, umiejętności językowych (elementów słuchania, czytania i pisania) oraz elementów innych umiejętności (np. manualnych, śpiewania czy pracy w grupie).
Orientacyjny czas realizacji materiału opiera się na następujących założeniach:
− zajęcia wstępne i lekcja Let’s Start! – łagodne wdrożenie dzieci do nauki, przypomnienie bohaterów serii, alfabetu angielskiego, podstawowych zwrotów
służących do witania się i przedstawiania oraz zwrotów używanych w klasie – 2 godziny dydaktyczne;
− wprowadzenie nowego materiału leksykalnego i struktur zdaniowych w każdym module – 3 godziny dydaktyczne;
− utrwalenie materiału – m.in. sekcje Craftwork, Project Time oraz Let’s play! – 1 godzina dydaktyczna;
− Smiles Magazine – wprowadzenie elementów wiedzy o innych krajach (Our World) i łączenie nauki języka angielskiego z treściami z innych obszarów nauczania
(Time for CLIL) – 1 godzina dydaktyczna;
− Check Point – powtórzenie materiału – 1 godzina dydaktyczna;
− Storytime – promowanie czytania dla przyjemności poprzez historyjki obrazkowe oparte na motywach baśni z różnych stron świata – 1 godzina dydaktyczna;
− sprawdzian wiadomości i umiejętności uczniów (Teacher’s Multimedia Resource Pack, zawiera m.in. klasówki, projekty, materiały dla dyslektyków) –
1 godzina dydaktyczna;
− My Green Passport (do każdego modułu, na końcu podręcznika) + omówienie sprawdzianu – 1 godzina dydaktyczna;
− lekcje okolicznościowe: Merry Christmas, Happy Easter, Mother’s Day, Father’s Day (na końcu podręcznika) – po 1 godzinie dydaktycznej;
− lekcje poświęcone polskim tradycjom, kulturze i historii: The Warsaw Mini Marathon, Fat Thursday – po 1 godzinie dydaktycznej.
Nauczyciel – w zależności od możliwości i tempa pracy uczniów – może również realizować materiał dodatkowy (jako opcjonalny zaznaczony innym kolorem):
− alfabet angielski, krótkie samogłoski i zbitki spółgłoskowe (w Teacher’s Multimedia Resource Pack) – 1 godzina dydaktyczna po każdym rozdziale (w sumie 6).
Jednak decyzja o tym, czy i kiedy wprowadzać elementy czytania i pisania należy do nauczyciela.
Podręcznik posiada nowoczesną obudowę, m.in.:
− oprogramowanie do tablic interaktywnych (Interactive Whiteboard Software) – umożliwia uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych i poszerzenie treści nauczania;
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 3
− interaktywny eBook (i-eBook) – zachęca i wdraża ucznia do samodzielnej pracy nad językiem; umożliwia wykonywanie ćwiczeń w interaktywnej formie,
wysłuchanie ścieżek dźwiękowych i obejrzenie filmów animowanych; pozwala grać w interaktywne gry językowe i korzystać z interaktywnego słowniczka
obrazkowego; zawiera także lekcje okolicznościowe (Let’s celebrate!) i tzw. reader (The Ugly Duckling) w formie filmu animowanego z opcją wyświetlania
tekstu.
W rozkładzie materiału zastosowano następujące skróty i kolor czcionki:
− PB – podręcznik ucznia (Pupil’s Book);
− AB – zeszyt ćwiczeń (Activity Book);
− np. 1.9, 2.1, 3.2 itd. – wymagania szczegółowe z podstawy programowej dla I etapu edukacyjnego (niebieski kolor czcionki);
− TMRP – multimedialny pakiet materiałów dla nauczyciela (Teacher’s Multimedia Resource Pack);
− i-eBook – interaktywny eBook zawierający materiał z podręcznika ucznia;
− * …… – informacje (data zajęć) do uzupełnienia przez nauczyciela.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 4
ROZKŁAD MATERIAŁU – S M I L E S 2 NEW EDITION
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
LET’S START!
Leksyka: Słuchanie i czytanie: Mówienie: AB
− powitanie: hello − piosenka pt. Hello – wskazywanie − powtarzanie nowych zwrotów ●str. 2, ćw. 1–2
PB: str. 4–5,
− alfabet angielski bohaterów podręcznika na ilustracji w − śpiewanie piosenek pt. Hello i Alphabet
str. 111 (Songs
Gramatyka: kolejności zgodnej z treścią piosenki − (w parach) krótkie dialogi sterowane – witanie się, 5.1, 5.2
& Chants)
− zwroty: I’m (Ben). This is my friend, − odnajdywanie liter alfabetu we właściwej przedstawianie siebie i innych osób, np. A: I’m
(Ruby). Hello, (Lilly)! kolejności w diagramie literowym Ben. This is my friend, Ruby. B: Hello, Ben! Hello, i-eBook (PB)
− piosenka pt. Alphabet Ruby!
LEKCJA 1
− odczytywanie liter alfabetu we właściwej TMRP
kolejności ●Name Tags
− literowanie swojego imienia
………… 1.1 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 6.1, 6.2, 6.4, 10
− sprawności manualne: pisanie – uzupełnianie imion bohaterów podręcznika (AB)
− spostrzegawczość: łączenie kropek oznaczonych literami i podpisanie powstałej ilustracji (AB)
Temat lekcji: 1. Czego i jak będziemy się uczyć na lekcjach języka angielskiego? Witanie się, przedstawianie siebie i innych osób.
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 6–7,
− polecenia klasowe: stand up, sit down, − piosenka pt. Keep moving – − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 3, ćw. 3
str. 111 (Songs
open your book, close your book wykonywanie czynności zgodnie z − śpiewanie piosenki pt. Keep moving
& Chants),
Gramatyka: treścią nagrania − wydawanie poleceń koleżankom/kolegom: stand 5.1, 5.2, 5.3
str. 112
− zwroty: Stand up! Sit down! Keep Czytanie: up, sit down, open your book, close your book
(Pictionary)
LEKCJA 2
moving! − dobieranie poleceń do ilustracji i-eBook (PB)
1.3 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 6.1, 10 TMRP
●Name Tags
………… − sprawności manualne: pisanie – uzupełnianie poleceń + dobieranie podpisów do ilustracji (AB)
Temat lekcji: 1. Keep moving – polecenia klasowe.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 5
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Moduł 1 – MY FAMILY
Leksyka: Słuchanie: Pisanie i mówienie: AB
PB: str. 8–9,
− członkowie rodziny: mummy, daddy, − słuchanie i powtarzanie nowego − zapisywanie nazw członków rodziny ●str. 4, ćw. 1
str. 111 (Songs
sister, brother, grandma, grandpa słownictwa przedstawionych na ilustracji + przedstawianie ich
& Chants),
Gramatyka: − piosenka pt. My family (This is my mummy, itd.) 3.1, 3.2
str. 112
− zwroty: This is my family. Hello, − historyjka obrazkowa (ćw. 3) Mówienie:
(Pictionary)
Mummy! Hello, Daddy! Czytanie: − powtarzanie nowego słownictwa i-eBook (PB)
− historyjka obrazkowa – odnajdywanie − śpiewanie piosenki pt. My family
LEKCJA 3
podanych wypowiedzi (ćw. 4) − udzielanie odpowiedzi na pytania: Who are they?
Who is she?
− odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej
………… 1.1 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 6.3, 10
− czytanie, spostrzegawczość: dobieranie podpisów do ilustracji (AB)
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 3) – AB, Story Cutouts (str. 53)
Temat lekcji: 1. My Family – członkowie rodziny.
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 10–11, − nazwy kształtów: circle, square, − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 5, ćw. 2
str. 111 (Songs triangle, rectangle słownictwa − śpiewanie piosenki pt. Shapes
& Chants), Gramatyka: − piosenka pt. Shapes + rysowanie − udzielanie odpowiedzi na pytania: Is Liam happy? 3.1, 3.2, 7
str. 112 − zwroty: It’s a circle. kształtów w powietrzu Is Lilly ready?
(Pictionary) − historyjka obrazkowa (ćw. 7) − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej i-eBook (PB)
Czytanie: Pisanie i mówienie:
LEKCJA 4
− historyjka obrazkowa – wybieranie − uzupełnianie zdań – zapisywanie nazw kształtów
właściwego kształtu (ćw. 4) przedstawionych na ilustracji + nazywanie ich
1.1, 1.3 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 5.2, 6.1, 6.3
…………
− czytanie, spostrzegawczość: zaznaczanie, które z podanych kształtów znajdują się na ilustracji (AB)
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 7) – AB, Story Cutouts (str. 55)
Temat lekcji: 1. It’s a circle – nazwy figur geometrycznych.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 6
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 12–13, − nazwy kolorów: red, blue, green, − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 6, ćw. 3–4
str. 111 (Songs yellow, orange, pink słownictwa − nazywanie kolorów wskazanych przedmiotów
& Chants), Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 9) − udzielanie odpowiedzi na pytania: Who’s this? 5.2, 7
str. 112 − zwroty: There’s Mummy. There’s − polecenia – kolorowanie narysowanych What colour is ... ?
(Pictionary) Daddy. But where’s Charlie? w zeszycie kształtów zgodnie z treścią − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej i-eBook (PB)
nagrania − (w parach) krótkie dialogi sterowane – pytania i
− piosenka pt. Goodbye, goodbye odpowiedzi dotyczące kolorów kształtów (na
LEKCJA 5
Czytanie: podstawie nagrania)
− historyjka obrazkowa – wybieranie − śpiewanie piosenki pt. Goodbye, goodbye
właściwego zwrotu (ćw. 10)
………… 1.1, 1.3 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 5.2, 6.1, 6.3, 10
− pisanie i sprawności manualne: podpisywanie ilustracji właściwymi nazwami kolorów (AB) + rysowanie ulubionego koloru i podpisywanie
powstałej ilustracji (AB)
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 9) – AB, Story Cutouts (str. 57)
Temat lekcji: 1. What colour are they? – nazwy kolorów.
– Czytanie: Mówienie: AB
− opis ilustracji (kształty i kolory) – − nazywanie kolorów kształtów na ilustracji ●str. 7, ćw. 5
określanie, czy podane informacje są − udzielanie odpowiedzi na pytania: What is this?
PB: str. 14–15 prawdziwe, czy nie Who is this? What colour is it? 5.2, 7
− dobieranie nazw członków rodziny do Pisanie i mówienie:
postaci na ilustracji − Project Time: przygotowanie i prezentacja pracy i-eBook (PB)
LEKCJA 6
projektowej This is my family! na forum klasy
TMRP
1.1 2.1, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2,4.4, 5.3, 6.1, 6.3, 10 ●The Chimp
Family!
− sprawności manualne: Craftwork – wykonanie maski misia przy użyciu kół różnej wielkości (PB + TMRP)
…………
− pisanie i spostrzegawczość: uzupełnianie brakujących liter w wyrazach + dobieranie naklejek do podpisów na ilustracji (AB)
Temat lekcji: 1. My favourite colour! – przygotowanie pracy projektowej.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 7
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka: Słuchanie i czytanie: Mówienie:
− przymiotniki: big, small − opisy miejsc w Anglii i Egipcie − udzielanie odpowiedzi na pytania: What colour is i-eBook (PB)
Smiles − nazwy budowli: London Eye, pyramid the flag? What shape is it? Is it a small family? Is it
Magazine − nazwy geograficzne: England, Egypt a big family?
PB: str. 16–17 Gramatyka: − ICT Club: prezentacja na forum klasy ciekawego
− zwroty: This is the London Eye in miejsca w Polsce i jego kształtu
− Think: liczenie członków rodziny na ilustracjach +
LEKCJA 7
England. It’s a circle.
określanie, czy jest to duża, czy mała rodzina
1.1, 8.2 2.1, 2.2, 3.1, 7 4.1, 4.2, 4.4, 6.1, 6.3, 10, 11
…………
− rozumienie relacji: duża rodzina vs. mała rodzina (PB)
Temat lekcji: 1. This is a ... – ciekawe miejsca na świecie i w Polsce. A big family or a small family? – opisywanie rodzin na ilustracjach.
Leksyka: Słuchanie i czytanie: Mówienie: AB
Storytime − rzeczowniki: rose, king, bee − rosyjska historyjka obrazkowa: Storytime − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 8, ćw. 6
PB: str. 18–19, − przymiotnik: clever – The King and the Bee − (w grupach) odgrywanie dialogu z historyjki
str. 116 Gramatyka: obrazkowej 3.1, 7
(Storytime − zwroty: I’m sorry, my King! Where’s − określanie morału historyjki (Values)
Pictionary) the real rose? i-eBook (PB)
LEKCJA 8
1.13 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.3, 6.1, 9, 10, 11 TMRP
●Story Cards
− sprawności manualne i czytanie: kolorowanie obrazka + wybieranie właściwego podpisu (AB)
………… − spostrzegawczość: układanie kart obrazkowych wg kolejności chronologicznej wydarzeń (TMRP)
Temat lekcji: 1. The King and the Bee – praca z tekstem.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 8
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka i gramatyka: Czytanie: Mówienie: AB
− powtórzenie słownictwa i konstrukcji − dobieranie podpisów do postaci na − nazywanie postaci na ilustracjach (członkowie ●str. 9; 10–11
zdaniowych z modułu 1 ilustracji rodziny)
CheckPoint 1 Słuchanie: − udzielanie odpowiedzi na pytania: Who’s this? 5.1, 5.2, 9, 10
PB: str. 20–21 − polecenia – rysowanie kształtów zgodnie What colour is it?
z treścią nagrania Pisanie: i-eBook (PB)
Słuchanie, czytanie i wymowa: − zapisywanie nazw kolorów zgodnie z ilustracjami
− Sounds Spot!: litery i głoski – − podpisywanie ilustracji – członkowie rodziny, TMRP
LEKCJA 9
rozpoznawanie i produkowanie kształty, kolory (AB) ●My Shapes!
dźwięków (this, mother, brother)
Pictionary (PB)
1.1 2.1, 2.2, 2.3, 3.2, 7 4.2, 5.1, 5.2, 6.1, 6.3, 9, 10, 11 ●str. 112
…………
− samoocena: określanie swojej wiedzy poprzez rysowanie w zeszycie i kolorowanie odpowiedniej „buźki” (PB) oraz zaznaczanie właściwej
kratki (AB)
− praca w grupie: gra planszowa utrwalająca poznane słownictwo (AB)
Temat lekcji: 1. Powtórzenie i utrwalenie słownictwa i konstrukcji zdaniowych z modułu 1.
− powtórzenie materiału z modułu 1 TMRP
●Module Test 1
LEKCJA 10
PB: str. 8–21
1.1, 2.1, 2.2, 2.3, 3.2, 6.1
…………
Temat lekcji: 1. Sprawdzian wiadomości i umiejętności (Moduł 1).
Leksyka: – Mówienie:
My Green − wyrażenie: save water − udzielanie odpowiedzi na pytanie: Who saves i-eBook (PB)
Passport water? – na podstawie ilustracji
PB: str. 104 Rysownie i mówienie:
− przygotowanie i prezentacja pracy plastycznej nt.
LEKCJA 11
wykorzystania wody w domu ucznia i sposobu jej
oszczędzania
………… 1.12 4.1, 4.2, 6.1
− sprawności manualne: praca plastyczna – wykorzystanie wody i sposoby jej oszczędzania (PB)
Temat lekcji: 1. My Green Passport: Save Water! – oszczędzamy wodę. Omówienie sprawdzianu.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 9
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka: Słuchanie, czytanie i powtarzanie: Mówienie:
− rzeczowniki: apple, ant, arm, − rzeczowniki rozpoczynające się na literę − nazywanie elementów przedstawionych na ilustracji i-eBook (PB)
alligator, axe, bed, ball, banana, bee, a, b, c, d, e, f − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this?
TMRP: book, cat, cup, car, clock, carrot, dog, Czytanie: Pisanie: TMRP:
Alphabet doll, duck, desk, drum, egg, elf, exit, − dobieranie wyrazów do ilustracji − uzupełnianie wyrazów brakującymi literami ●Alphabet (a, b, c,
(a, b, c, d, e, f) elephant, fish, frog, flag, fire − odnajdywanie i zakreślanie wyrazów w − rozwiązywanie krzyżówki d, e, f)
− liczebniki: eight, five diagramie + dobieranie wyrazów do − zapisywanie nazw przedmiotów i zwierząt ●Word Cards
elementów ilustracji widocznych na ilustracji
− dobieranie podanych wyrazów do − zapisywanie wyrazów zaczynających się na literę b
właściwych ilustracji (na podstawie ilustracji)
− odczytywanie wyrazów + określanie, czy − układanie wyrazów z rozsypanki literowej +
podpis jest zgodny z ilustracją podpisywanie ilustracji
− dobieranie w pary elementów ilustracji, − łączenie kropek na ilustracji + podpisywanie
których nazwy rozpoczynają się na tę powstałego obiektu
samą literę
− łączenie wyrazów zapisanych dużymi i
OPCJONALNIE
małymi literami z ilustracjami
− określanie, w których miejscach ilustracji
znajdują się podane przedmioty +
dorysowywanie nowych przedmiotów w
podanych miejscach ilustracji
…………
2.1, 2.3, 3.2, 7 4.1, 4.2, 5.1, 5.2, 5.3, 6.1, 6.3, 9, 11
− sprawności manualne: kolorowanie obrazków; rysowanie ilustracji zgodnych z podanymi podpisami; kolorowanie tych elementów
ilustracji, których nazwy rozpoczynają się na literę B; kolorowanie na niebiesko chmurek z wyrazami zawierającymi literę C
Temat lekcji: 1. My Alphabet – poznajemy litery a, b, c, d, e i f.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 10
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Moduł 2 – MY HOUSE
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 22–23,
− rzeczownik: tree house − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 12, ćw. 1
str. 111 (Songs
− wyposażenie domu: chair, table, słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: What is this?
& Chants),
radio, bed − piosenka pt. My Tree House Where are they? What colour is it? 5.2, 7
str. 112–113
(Pictionary)
Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 3) − (w parach) krótkie dialogi sterowane – pytania i
− zwroty: What’s this? It’s a radio. Czytanie: odpowiedzi, np. A: What’s this? B: It’s a ... . itd. i-eBook (PB)
Come to my tree house. Come with − historyjka obrazkowa – wyszukiwanie − śpiewanie piosenki pt. My Tree House
LEKCJA 12
me. informacji szczegółowych (przedmioty i − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej
ich kolory) Pisanie:
− uzupełnianie brakujących wyrazów (na podstawie
tekstu historyjki obrazkowej)
…………
1.2 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 5.2, 6.1, 6.3, 10
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 3) – AB, Story Cutouts (str. 59)
− spostrzegawczość i pisanie: dobieranie kolorów do przedmiotów + opisywanie przedmiotów – kolory (AB)
Temat lekcji: 1. My House – wyposażenie domu.
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 24–25, − nazwy pomieszczeń w domu/ − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 13, ćw. 2
str. 111 (Songs mieszkaniu: kitchen, bedroom słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this?
& Chants), − rzeczownik: garden − piosenka pt. Where’s Charlie? Where’s Mummy? Who’s this? 3.1, 7
str. 113 Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 7) − (w parach) krótkie dialogi sterowane – pytania i
(Pictionary) − zaimki: he, she Czytanie: odpowiedzi, np. A: Where’s Mummy? B: She’s in i-eBook (PB)
− zwroty: Where’s Mummy? She’s in − historyjka obrazkowa – wybieranie the kitchen. itd.
LEKCJA 13
the kitchen. właściwego uzupełnienia zdania (2 opcje) − śpiewanie piosenki pt. Where’s Charlie?
− odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej
Pisanie:
− uzupełnianie luk w zdaniach (ćw. 5)
………… 1.2 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.3, 10
− spostrzegawczość: odnajdywanie informacji szczegółowej (2 opcje) w historyjce obrazkowej (PB)
− czytanie: dobieranie właściwych odpowiedzi do pytań dot. ilustracji (AB)
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 7) – AB, Story Cutouts (str. 61)
Temat lekcji: 1. Where’s Mummy? – pomieszczenia w domu.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 11
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 26–27, − nazwy pomieszczeń w domu/ − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 14, ćw. 3
str. 111 (Songs mieszkaniu: living room, bathroom słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: Where’s
& Chants), − wyposażenie domu: bath − historyjka obrazkowa (ćw. 9) Charlie? Where are they? Is Charlie in the kitchen? 3.1, 7
str. 113 Gramatyka: − cztery krótkie dialogi – dobieranie osób itd.
(Pictionary) − zwroty: Is Charlie in the living room? do pomieszczeń − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej i-eBook (PB)
No, he isn’t. Is he in the bathroom? − piosenka pt. Follow me − (w parach) krótkie dialogi sterowane – pytania i
LEKCJA 14
Yes, he is. He’s in the bath! Czytanie: odpowiedzi dot. osób i pomieszczeń (na podstawie TMRP
− historyjka obrazkowa – udzielanie ćw. 11) ●Things inside/
odpowiedzi na pytanie do historyjki − śpiewanie piosenki pt. Follow me outside the house
1.2 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 6.1, 6.3, 10
…………
− czytanie i sprawności manualne: rysowanie przedmiotów zgodnie z treścią zdań (AB)
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 9) – AB, Story Cutouts (str. 63)
Temat lekcji: 1. Is Charlie in the kitchen? – zadajemy pytania.
Leksyka: Czytanie: Mówienie: AB
− powtórzenie: wyposażenie domu, − dobieranie nazw pomieszczeń do − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this? ●str. 15, ćw. 4
pomieszczenia w domu ilustracji What colour is it?
PB: str. 28–29 Gramatyka: − Craftwork: (w parach) krótkie dialogi sterowane – 3.1, 5.2, 7
− zwroty: Follow me! Where am I? In pytania i odpowiedzi dot. części domu i ich
the bedroom! kolorów i-eBook (PB)
− zabawa Let’s play! – odgadywanie miejsc w domu
na podstawie pantomimy (Where am I?) TMRP
LEKCJA 15
Pisanie i mówienie: ●A house
− Project Time: przygotowanie i prezentacja pracy
projektowej My Room! na forum klasy
1.2 2.1, 3.1, 7 4.1, 4.2, 4.4, 5.3, 6.1, 6.3, 10
…………
− sprawności manualne: Craftwork – wykonanie pracy plastycznej A house (PB+TMRP) + rysowanie ilustracji do pracy projektowej My
Room! (PB)
− czytanie, sprawności manualne i pisanie: dobieranie naklejek do podanych wyrazów + łączenie naklejek z postaciami + uzupełnianie zdań
(AB)
Temat lekcji: 1. My Room! – przygotowanie pracy projektowej.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 12
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka: Słuchanie i czytanie: Mówienie:
Smiles − nazwy państw: the UK, Canada, − krótkie teksty nt. domów w różnych − powtarzanie nowego słownictwa i-eBook (PB)
Magazine Holland krajach − ICT Club: prezentacja na forum klasy wybranego
PB: str. 30–31, − nazwy domów: cottage, igloo, − wykonywanie usłyszanych czynności domu w Polsce TMRP
str. 111 (Songs houseboat (bend, stretch, jump, twist, run) − nazywanie elementów domu na ilustracji
& Chants) − nazwy części domu: chimney, door, − piosenka pt. This is my house − śpiewanie piosenki pt. This is my house
floor, window
LEKCJA 16
− czasowniki: bend, jump, run, stretch,
twist
Gramatyka:
− zwroty: This is a cottage in the UK.
Look at the garden. It’s lovely!
…………
1.2, 8.2 2.1, 2.2, 3.1, 7 4.1, 4.2, 4.3, 6.1, 11
Temat lekcji: 1. Domy na świecie. This is my house! – piosenka.
Leksyka: Słuchanie i czytanie: Mówienie: AB
Storytime
− rzeczowniki: fire, owl − kanadyjska historyjka obrazkowa: − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 16, ćw. 5
PB: str. 32–33,
− czasownik: play Storytime – The Fire Owl − (w grupach) odgrywanie dialogu z historyjki
str. 117 6.1, 7
Gramatyka: obrazkowej
(Storytime
Pictionary) − zwroty: Stay here! Look after the fire! − określanie morału historyjki (Values)
Ok, Daddy! Bye! i-eBook (PB)
LEKCJA 17
1.13 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.3, 6.1, 9, 10, 11 TMRP
●Story Cards
…………
− spostrzegawczość i sprawności manualne: kolorowanie ilustracji wg podanego kodu (AB) + kolorowanie i układanie kart obrazkowych wg
kolejności chronologicznej wydarzeń (TMRP)
Temat lekcji: 1. The Fire Owl – praca z tekstem.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 13
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka i gramatyka: Słuchanie: Mówienie: AB
− powtórzenie słownictwa i konstrukcji − pięć krótkich opisów ilustracji – − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this? ●str. 17; 18–19
zdaniowych z modułu 2 podawanie kolorów przedmiotów What colour is it?
CheckPoint 2 zgodnie z treścią nagrania − opisywanie przedmiotów na ilustracji – kolory (na 5.1, 5.2, 7
PB: str. 34–35 Czytanie: podstawie nagrania)
− dobieranie zakończeń zdań do ich Pisanie: i-eBook (PB)
początków (na podstawie ilustracji) − zapisywanie w zeszycie, co przedstawiają ilustracje
Słuchanie, czytanie i wymowa: − podpisywanie ilustracji – pomieszczenia i TMRP
LEKCJA 18
− Sounds Spot!: litery i głoski – wyposażenie domu (AB) ●This is my house!
rozpoznawanie i produkowanie ●Splash, Splash!
dźwięków (three, bath)
Pictionary (PB)
1.2 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 7 4.2, 5.2, 6.1, 6.3, 9, 10, 11 ●str. 112–113
…………
− samoocena: określanie swojej wiedzy poprzez rysowanie w zeszycie i kolorowanie odpowiedniej „buźki” (PB) oraz zaznaczanie właściwej
kratki (AB)
− praca w grupie: gra planszowa utrwalająca poznane słownictwo (AB)
Temat lekcji: 1. Powtórzenie i utrwalenie słownictwa i konstrukcji zdaniowych z modułu 2.
− powtórzenie materiału z modułu 2 TMRP
PB: str. 22–35 ●Module Test 2
LEKCJA 19
1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 5.2, 6.1, 7
…………
Temat lekcji: 1. Sprawdzian wiadomości i umiejętności (Moduł 2).
Leksyka i gramatyka: Czytanie: Mówienie:
My Green − słownictwo związane z − plakat nt. segregowania śmieci − udzielanie odpowiedzi na pytania: What is this? i-eBook (PB)
Passport segregowaniem odpadów: recycle, Pisanie:
PB: str. 105 bottles, cans, paper, aluminium, glass, − podpisanie plakatu nt. segregowania śmieci
LEKCJA 20
plastic
1.12 3.1, 7 5.3, 6.1, 6.3
…………
− sprawności manualne: przygotowanie plakatu nt. segregowania śmieci (PB)
Temat lekcji: 1. My Green Passport: Recycle! – segregujemy śmieci. Omówienie sprawdzianu.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 14
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka: Słuchanie, czytanie i powtarzanie: Mówienie:
− rzeczowniki: glass, guitar, girl, goat, − wyrazy rozpoczynające się na literę g, h, − nazywanie elementów przedstawionych na ilustracji i-eBook (PB)
TMRP: garden, hat, horse, house, hot dog, i, j, k, l − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this?
Alphabet hippo, igloo, Indian, iguana, ink, jeep, Czytanie: TMRP:
Pisanie:
Worksheets ●Alphabet
jug, jacket, juice, jam, kite, king, − dobieranie zakończeń wyrazów do ich − podpisywanie ilustracji
(g, h, i, j, k, l) koala, key, kangaroo, lemon, lion, początków − uzupełnianie brakujących liter w podanych Worksheets (g, h, i,
lollipop, ladybird, lorry − odczytywanie wyrazów + określanie, czy wyrazach + zakreślanie ilustracji zgodnej z j, k, l)
− przyimki: in podpis jest zgodny z ilustracją podpisem ●Word Cards
− zakreślanie w podanych grupach tych − zapisywanie wyrazów zaczynających się na literę h
wyrazów, które nie pasują do (na podstawie ilustracji)
pozostałych − odnajdywanie liter na ilustracji + zapisywanie
− wyszukiwanie w ciągu liter wyrazów wyrazów zaczynających się na te litery
zaczynających się na literę i − dorysowywanie brakujących elementów +
− dobieranie ilustracji do haseł w podpisywanie ilustracji
krzyżówce − odnajdywanie na ilustracji obiektów, których
− odnajdywanie w labiryncie „drogi” + nazwy zaczynają się na literę l + zapisywanie tych
OPCJONALNIE
zaznaczanie nazw napotkanych obiektów wyrazów
− zakreślanie litery, od której rozpoczyna
się nazwa przedmiotu na ilustracji
− rozpoznawanie obiektów na fragmentach
ilustracji + zakreślanie właściwego
podpisu
…………
2.1, 2.3, 3.2, 7 4.1, 4.2, 5.1, 5.2, 6.1, 9, 11
− sprawności manualne i czytanie: kolorowanie tych elementów ilustracji, których nazwy rozpoczynają się na literę H; kolorowanie tych
wyrazów, w których występuje litera I; kolorowanie tych pól, w których znajdują się wyrazy zawierające literę k
− sprawności manualne: dorysowywanie ilustracji wg wzoru; kolorowanie ilustracji
Temat lekcji: 1. My Alphabet – poznajemy litery g, h, i, j, k i l.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 15
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Moduł 3 – MY BIRTHDAY
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 36–37,
− liczebniki główne 1–12 − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 20, ćw. 1
str. 111 (Songs
Gramatyka: słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytanie: How old are
& Chants),
− zwroty: I’m happy today! It’s my − (w parach) pokazywanie podanej liczby you? Who’s this? Is she happy? 5.2, 7
str. 113–114
(Pictionary)
birthday! Happy Birthday! How old za pomocą palców − śpiewanie piosenki pt. Birthday
are you? I’m (seven). − historyjka obrazkowa (ćw. 3) − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej i-eBook (PB)
Czytanie: Pisanie:
LEKCJA 21
− piosenka pt. Birthday − zapisywanie słownie liczebników
− historyjka obrazkowa – podawanie
wieku Lilly (3 opcje)
………… 1.1 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 6.1, 6.2, 6.3, 6.4
− umiejętność dodawania i odejmowania, pisanie: zapisywanie wieku na podstawie wykonanych prostych działań matematycznych +
dobieranie tortów ze świeczkami do wieku (AB)
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 3) – AB, Story Cutouts (str. 65)
Temat lekcji: 1. How old are you? –pytanie o wiek.
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 38–39, − nazwy artykułów spożywczych: − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 21, ćw. 2
str. 111 (Songs burgers, chips, apples, bananas, słownictwa − wyrażanie swoich preferencji żywieniowych (I like
& Chants), sandwiches, chocolate − piosenka pt. Food ... ! I don’t like … .) 3.1, 3.2, 7
str. 114 Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 7) − śpiewanie piosenki pt. Food
(Pictionary) − zwroty: Mmm, chips! I like chips! Czytanie: − udzielanie odpowiedzi na pytania: Who’s this? i-eBook (PB)
− historyjka obrazkowa (ćw. 7) – Where is she? Which food can you see?
LEKCJA 22
uzupełnianie luk w zdaniach − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej
− dobieranie właściwych podpisów do
ilustracji (2 opcje) (AB)
1.6 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 5.2, 6.1, 6.3, 6.5
…………
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 7) – AB, Story Cutouts (str. 67)
Temat lekcji: 1. I like … ./ I don’t like … . – wyrażanie preferencji żywieniowych.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 16
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 40–41, − nazwy artykułów spożywczych: ice − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 22, ćw. 3
str. 111 (Songs cream, pizza, milk, orange juice, cake słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: Where are they?
& Chants), Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 9) What’s on the table? 3.1, 3.2, 7
str. 114 − zwroty: What’s your favourite food? − cztery krótkie wypowiedzi – wybieranie − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej
(Pictionary) My favourite food is pizza! Happy ulubionego jedzenia (2 opcje) − (w parach) krótkie dialogi sterowane – pytania i i-eBook (PB)
Birthday, Lilly! − piosenka pt. Happy Birthday odpowiedzi nt. ulubionego jedzenia (na podstawie
LEKCJA 23
Czytanie: ćw. 11)
− historyjka obrazkowa (ćw. 9) – − śpiewanie piosenki pt. Happy Birthday
uzupełnianie zdania
− dobieranie list artykułów spożywczych
do ilustracji (AB)
…………
1.1, 1.6 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.2, 6.1, 6.3, 6.5, 10
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 9) – AB, Story Cutouts (str. 69)
Temat lekcji: 1. What’s your favourite food? – nazwy artykułów spożywczych.
Leksyka: Czytanie: Mówienie: AB
− powtórzenie: liczebniki 1–12, − listy artykułów spożywczych – − udzielanie odpowiedzi na pytania: How old are ●str. 23, ćw. 4
artykuły spożywcze określanie (yes/no), które z nich zostały you? What’s this?
PB: str. 42–43 Gramatyka: przedstawione na ilustracji − zabawa Let’s play! – szukanie osoby „do pary” (np. 5.1, 5.2, 7
− zwroty: I like chips! I don’t like chips! I like chips! – I don’t like chips!)
Pisanie: i-eBook (PB)
− podpisywanie narysowanego tortu ze świeczkami –
podawanie wieku (I’m ... years old.) TMRP
LEKCJA 24
− Project Time: przygotowanie kartki z życzeniami ●Food templates
urodzinowymi ●Happy Birthday!
1.6 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.4, 5.2, 5.3, 6.1, 6.2, 6.3, 6.5, 10
…………
− sprawności manualne: rysowanie tortu urodzinowego ze świeczkami (PB); Craftwork – wykonanie kartki z życzeniami urodzinowymi
(PB+TMRP)
− spostrzegawczość, czytanie i sprawności manualne: wyszukiwanie nazw artykułów spożywczych w ciągu liter + odnajdywanie i
umieszczanie w odpowiednich miejscach naklejek z artykułami spożywczymi (AB)
Temat lekcji: 1. Happy Birthday! – wykonanie kartki z życzeniami urodzinowymi.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 17
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka: Słuchanie: Mówienie:
− nazwy państw: the UK, Italy, Japan − krótkie wypowiedzi nt. ulubionych − powtarzanie nowego słownictwa i-eBook (PB)
Smiles − nazwy potraw: fish and chips, pasta, potraw osób z różnych krajów – − udzielanie odpowiedzi na pytania: Where is Brian
Magazine rice słuchanie i wskazywanie właściwych from? What’s his favourite food? itd. TMRP
PB: str. 44–45 − owoce i warzywa: oranges, corn, ilustracji − ICT Club: przygotowanie i prezentacja pracy
bananas, apples, tomatoes, pears, projektowej (ulubiona polska potrawa) na forum
strawberries, peppers klasy
− wyrażenia: from trees, from plants − grupowanie owoców i warzyw wg kryterium, gdzie
LEKCJA 25
Gramatyka: rosną (na drzewie, na grządkach)
− zwroty: This is (Brian). (He)’s from Reagowanie:
(the UK). (His) favourite food is (fish − zabawa Chinese Whisper
and chips).
…………
8.2 2.1, 2.2, 3.1, 7 4.1, 4.2, 5.3, 6.1, 6.3, 10, 11
− sprawności manualne: rysowanie ilustracji do pracy projektowej nt. ulubionej polskiej potrawy (PB)
Temat lekcji: 1. Potrawy z różnych krajów. From trees or from plants? – warzywa i owoce.
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
Storytime
− zabawki: doll, kite, ball − historyjka obrazkowa ze Sri Lanki: − (w grupach) odgrywanie dialogu z historyjki ●str. 24, ćw. 5
PB: str. 46–47,
− rzeczowniki: schoolbag, present Storytime – Mummy’s Birthday obrazkowej
str. 117
Gramatyka: Czytanie: − określanie morału historyjki (Values) 3.1, 3.2, 7
(Storytime
− zwroty: It’s Mummy’s birthday − śledzenie tekstu historyjki z serii
Pictionary)
tomorrow. What can I give her? Storytime – Mummy’s Birthday. i-eBook (PB)
LEKCJA 26
− określanie, które zdania są zgodne z
ilustracją (AB) TMRP
●Story Cards
1.13 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.3, 6.1, 9, 10, 11
…………
− spostrzegawczość i sprawności manualne: kolorowanie i układanie kart obrazkowych wg kolejności chronologicznej wydarzeń (TMRP)
Temat lekcji: 1. Mummy’s Birthday – praca z tekstem.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 18
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka i gramatyka: Słuchanie: Mówienie: AB
− powtórzenie słownictwa i konstrukcji − wypowiedź Lilly – wybieranie − liczenie świeczek na tortach i określanie wieku ●str. 25; 26–27
zdaniowych z modułu 3 właściwych odpowiedzi (2 opcje) podanych osób
CheckPoint 3 Słuchanie, czytanie i wymowa: Pisanie: 5.1, 5.2, 7
PB: str. 48–49 − Sounds Spot!: litery i głoski – − układanie wyrazów z rozsypanki literowej i ich
rozpoznawanie i produkowanie zapisywanie i-eBook (PB)
LEKCJA 27
dźwięków (chief, chips) − podpisywanie ilustracji – liczebniki i artykuły
spożywcze (AB) TMRP
●Yummy!
1.2, 1.5 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 7 4.2, 4.4, 5.2, 6.1, 6.3, 9, 10, 11
Pictionary (PB)
………… − samoocena: określanie swojej wiedzy poprzez rysowanie w zeszycie i kolorowanie odpowiedniej „buźki” (PB) oraz zaznaczanie właściwej ●str. 113–114
kratki (AB)
− praca w grupie: gra planszowa utrwalająca poznane słownictwo (AB)
Temat lekcji: 1. Powtórzenie i utrwalenie słownictwa i konstrukcji zdaniowych z modułu 3.
− powtórzenie materiału z modułu 3 TMRP
PB: str. 36–49 ●Module Test 3
LEKCJA 28
1.1, 1.6, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 5.2, 6.1, 7
…………
Temat lekcji: 1. Sprawdzian wiadomości i umiejętności (Moduł 3).
Leksyka: – Mówienie:
My Green − zabawki: train, car, boat − udzielanie odpowiedzi na pytanie (na podstawie i-eBook (PB)
Passport Gramatyka: ilustracji): What can you see?
PB: str. 106 − zwroty: Play with wooden toys. They − nazywanie zabawek na ilustracji
LEKCJA 29
are great and friendly to the planet! Mówienie i rozumienie relacji:
− wskazywanie ekologicznych zabawek
………… 1.12 4.1, 4.2, 6.1
Temat lekcji: 1. My Green Passport: Wooden Toys! – drewniane zabawki. Omówienie sprawdzianu.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 19
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Leksyka: Słuchanie, czytanie i powtarzanie: Mówienie:
− rzeczowniki: milk, mouse, man, moon, − wyrazy rozpoczynające się od liter m, n, − nazywanie elementów przedstawionych na ilustracji i-eBook (PB)
TMRP:
Alphabet
melon, nest, nose, nut, net, orange, o, p, q, r − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this?
Worksheets
octopus, ostrich, onion, oil, pen, Czytanie: − możliwie szybkie wypowiedzenie Nine nuts in a TMRP:
pencil, pizza, puppet, parrot, queen, − dobieranie zakończeń wyrazów do ich nest! ●Alphabet
(m, n, o, p, q,
r)
quilt, question, rabbit, rubber, ruler, początków Pisanie: Worksheets (m, n,
roof, robot − wyszukiwanie wyrazów w diagramie − układanie wyrazów z rozsypanki literowej o, p, q, r)
− liczebnik: nine − określanie, czy podpisy pod ilustracjami − zapisywanie wyrazów zaczynających się na literę m ●Word Cards
− przymiotnik: quiet są z nimi zgodne (na podstawie ilustracji)
− wyszukiwanie wyrazów w ciągu liter + − uzupełnianie luk w zdaniach (na podstawie
łączenie ich z przedmiotami na ilustracji ilustracji)
− trzy zdania – dobieranie właściwego − podpisywanie ilustracji
podpisu do ilustracji − grupowanie i zapisywanie podanych wyrazów wg
− wyszukiwanie w ciągu liter wyrazów kategorii (animals, food and drink, toys)
zawierających literę r − rozwiązywanie krzyżówki
OPCJONALNIE
2.1, 2.3, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 5.1, 5.2, 6.1, 9, 11
…………
− sprawności manualne: rysowanie lustracji zgodnie z podpisami; kolorowanie tych elementów ilustracji, których nazwy rozpoczynają się na
literę M; kolorowanie obiektów, których nazwy zaczynają się na literę O; kolorowanie tych wyrazów, które zawierają literę P; odnajdywanie
na ilustracji przedmiotów, których nazwy zaczynają się na P i kolorowanie ich
− spostrzegawczość: wyszukiwanie litery P na ilustracji
Temat lekcji: 1. My Alphabet – poznajemy litery m, n, o, p, q i r.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition
Strona 20
ROZDZIAŁ MATERIAŁ
ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI
ĆWICZENIOWY
DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI
**
Moduł 4 – MY ANIMALS
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 50–51,
− nazwy zwierząt: fish, bird, frog, − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 28, ćw. 1
str. 111 (Songs
chimp słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: What can a frog
& Chants),
− czasowniki: swim, sing, jump, dance − piosenka pt. Animals do? Who’s this? What’s this? What can Liam do? 3.1, 3.2, 7
str. 114
(Pictionary)
Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 3) − wskazywanie i nazywanie zwierząt na ilustracjach
− zwroty: I can jump like a frog! Czytanie: − odgadywanie czynności prezentowanych za i-eBook (PB)
− historyjka obrazkowa (ćw. 3) – pomocą pantomimy (np. I can ... like a ... !)
LEKCJA 30
udzielanie odpowiedzi na pytanie do − śpiewanie piosenki pt. Animals
tekstu − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej
− dobieranie krótkich wypowiedzi do Pisanie:
ilustracji (AB) − zapisywanie nazw zwierząt przedstawionych na
………… ilustracjach
1.12 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 6.3, 10
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 3) – AB, Story Cutouts (str. 71)
Temat lekcji: 1. I can jump like a frog! – nazwy zwierząt, czasowniki wyrażające umiejętności.
Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB
PB: str. 52–53, − nazwy zwierząt: horse, cat, parrot, − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 29, ćw. 2
str. 111 (Songs rabbit, snake black, brown, white, słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: Can you swim?
& Chants), pink − piosenka pt. I can jump … What can a horse do? Can the cat swim? Who are 3.1, 3.2, 7
str. 114–115 − czasowniki: run, climb, fly, hop, crawl − historyjka obrazkowa (ćw. 7) they? Where’s Charlie?
(Pictionary) Gramatyka: Czytanie: − (w grupach) informowanie, co zwierzę potrafi i na i-eBook (PB)
− zwroty: Charlie, where are you? Can − historyjka obrazkowa (ćw. 7) – tej podstawie odgadywanie jego nazwy
you run? Yes, I can./ No, I can’t. udzielanie odpowiedzi na pytanie do − śpiewanie piosenki pt. I can jump …
LEKCJA 31
tekstu − (w parach/grupach) wymyślanie swojej wersji
piosenki
− odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej
Pisanie:
………… − uzupełnianie luk w zdaniach (I can/can’t ... .)
(również w AB)
1.12 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 6.3, 10
− sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 7) – AB, Story Cutouts (str. 73)
Temat lekcji: 1. Can you run? – nasze umiejętności.
© Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition