Smiles 2. Pupil's Book okładka

Średnia Ocena:


Smiles 2. Pupil's Book

To składająca się z trzech części seria podręczników do nauki języka angielskiego dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Wielki wybór ćwiczeń, piosenek, zabaw i gier sprawia, że dzieci z przyjemnością uczestniczą w lekcjach, stopniowo opanowując podstawy języka.

Szczegóły
Tytuł Smiles 2. Pupil's Book
Autor: Dooley Jenny, Evans Virginia
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Express Publishing
Rok wydania: 2015
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Smiles 2. Pupil's Book w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Smiles 2. Pupil's Book PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: rm_60h_new_smiles_2.pdf - Rozmiar: 887 kB
Głosy: -1
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Smiles 2. Pupil's Book PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Alicja Cholewa-Zawadzka ROZKŁAD MATERIAŁU Z TEMATAMI LEKCJI DO PODRĘCZNIKA WIELOLETNIEGO (opracowany zgodnie z podstawą programową obowiązującą od 2017 r.) PRZEZNACZONY NA 60 GODZIN LEKCYJNYCH lipiec 2018 © Express Publishing & EGIS Strona 2 SMILES 2 New edition (poziom A1) – Rozkład materiału (opracowany zgodnie z nową podstawą programową obowiązującą od 2017 r.) przeznaczony na 60 godzin lekcyjnych ____________________________________________________________________________________________________________________ Smiles 2 New edition to druga część serii podręczników przeznaczonych dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Podręcznik wprowadza dzieci w świat języka angielskiego oraz pozwala na systematyczne i konsekwentne realizowanie celu, jakim jest przygotowanie uczniów do dalszego rozwoju językowego. Został tak zaprojektowany, aby podobać się dzieciom i zachęcać je do nauki języka. Przejrzysty układ treści oraz dobór ciekawych, nowoczesnych metod nauczania sprawiają, że uczniowie chętnie i aktywnie uczestniczą w lekcji, rozwijając zarówno umiejętności receptywne, jak i produktywne. Materiał językowy w poszczególnych modułach jest prezentowany i ćwiczony w formie zabawnych dialogów, historyjek obrazkowych, piosenek i rymowanek, gier oraz ciekawych, chętnie wykonywanych przez dzieci ćwiczeń. Przedstawiony poniżej szczegółowy rozkład materiału do podręcznika Smiles 2 New edition jest propozycją, a więc może być modyfikowany i dostosowany do konkretnych warunków i możliwości edukacyjnych uczniów (wymiar godzin, liczebność klas i grup uczniów, środki dydaktyczne, uzdolnienia i preferencje dzieci itp.). Materiał zawarty w podręczniku Smiles 2 New edition może być zrealizowany w trakcie ok. 60 godzin lekcyjnych, czyli przy 2 godzinach języka angielskiego tygodniowo. Rozkład materiału zawiera informacje na temat każdej z lekcji zawartych w podręczniku, w odniesieniu do materiału leksykalnego, elementów komunikacji, umiejętności językowych (elementów słuchania, czytania i pisania) oraz elementów innych umiejętności (np. manualnych, śpiewania czy pracy w grupie). Orientacyjny czas realizacji materiału opiera się na następujących założeniach: − zajęcia wstępne i lekcja Let’s Start! – łagodne wdrożenie dzieci do nauki, przypomnienie bohaterów serii, alfabetu angielskiego, podstawowych zwrotów służących do witania się i przedstawiania oraz zwrotów używanych w klasie – 2 godziny dydaktyczne; − wprowadzenie nowego materiału leksykalnego i struktur zdaniowych w każdym module – 3 godziny dydaktyczne; − utrwalenie materiału – m.in. sekcje Craftwork, Project Time oraz Let’s play! – 1 godzina dydaktyczna; − Smiles Magazine – wprowadzenie elementów wiedzy o innych krajach (Our World) i łączenie nauki języka angielskiego z treściami z innych obszarów nauczania (Time for CLIL) – 1 godzina dydaktyczna; − Check Point – powtórzenie materiału – 1 godzina dydaktyczna; − Storytime – promowanie czytania dla przyjemności poprzez historyjki obrazkowe oparte na motywach baśni z różnych stron świata – 1 godzina dydaktyczna; − sprawdzian wiadomości i umiejętności uczniów (Teacher’s Multimedia Resource Pack, zawiera m.in. klasówki, projekty, materiały dla dyslektyków) – 1 godzina dydaktyczna; − My Green Passport (do każdego modułu, na końcu podręcznika) + omówienie sprawdzianu – 1 godzina dydaktyczna; − lekcje okolicznościowe: Merry Christmas, Happy Easter, Mother’s Day, Father’s Day (na końcu podręcznika) – po 1 godzinie dydaktycznej; − lekcje poświęcone polskim tradycjom, kulturze i historii: The Warsaw Mini Marathon, Fat Thursday – po 1 godzinie dydaktycznej. Nauczyciel – w zależności od możliwości i tempa pracy uczniów – może również realizować materiał dodatkowy (jako opcjonalny zaznaczony innym kolorem): − alfabet angielski, krótkie samogłoski i zbitki spółgłoskowe (w Teacher’s Multimedia Resource Pack) – 1 godzina dydaktyczna po każdym rozdziale (w sumie 6). Jednak decyzja o tym, czy i kiedy wprowadzać elementy czytania i pisania należy do nauczyciela. Podręcznik posiada nowoczesną obudowę, m.in.: − oprogramowanie do tablic interaktywnych (Interactive Whiteboard Software) – umożliwia uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych i poszerzenie treści nauczania; © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 3 − interaktywny eBook (i-eBook) – zachęca i wdraża ucznia do samodzielnej pracy nad językiem; umożliwia wykonywanie ćwiczeń w interaktywnej formie, wysłuchanie ścieżek dźwiękowych i obejrzenie filmów animowanych; pozwala grać w interaktywne gry językowe i korzystać z interaktywnego słowniczka obrazkowego; zawiera także lekcje okolicznościowe (Let’s celebrate!) i tzw. reader (The Ugly Duckling) w formie filmu animowanego z opcją wyświetlania tekstu. W rozkładzie materiału zastosowano następujące skróty i kolor czcionki: − PB – podręcznik ucznia (Pupil’s Book); − AB – zeszyt ćwiczeń (Activity Book); − np. 1.9, 2.1, 3.2 itd. – wymagania szczegółowe z podstawy programowej dla I etapu edukacyjnego (niebieski kolor czcionki); − TMRP – multimedialny pakiet materiałów dla nauczyciela (Teacher’s Multimedia Resource Pack); − i-eBook – interaktywny eBook zawierający materiał z podręcznika ucznia; − * …… – informacje (data zajęć) do uzupełnienia przez nauczyciela. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 4 ROZKŁAD MATERIAŁU – S M I L E S 2 NEW EDITION ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** LET’S START! Leksyka: Słuchanie i czytanie: Mówienie: AB − powitanie: hello − piosenka pt. Hello – wskazywanie − powtarzanie nowych zwrotów ●str. 2, ćw. 1–2 PB: str. 4–5, − alfabet angielski bohaterów podręcznika na ilustracji w − śpiewanie piosenek pt. Hello i Alphabet str. 111 (Songs Gramatyka: kolejności zgodnej z treścią piosenki − (w parach) krótkie dialogi sterowane – witanie się, 5.1, 5.2 & Chants) − zwroty: I’m (Ben). This is my friend, − odnajdywanie liter alfabetu we właściwej przedstawianie siebie i innych osób, np. A: I’m (Ruby). Hello, (Lilly)! kolejności w diagramie literowym Ben. This is my friend, Ruby. B: Hello, Ben! Hello, i-eBook (PB) − piosenka pt. Alphabet Ruby! LEKCJA 1 − odczytywanie liter alfabetu we właściwej TMRP kolejności ●Name Tags − literowanie swojego imienia ………… 1.1 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 6.1, 6.2, 6.4, 10 − sprawności manualne: pisanie – uzupełnianie imion bohaterów podręcznika (AB) − spostrzegawczość: łączenie kropek oznaczonych literami i podpisanie powstałej ilustracji (AB) Temat lekcji: 1. Czego i jak będziemy się uczyć na lekcjach języka angielskiego? Witanie się, przedstawianie siebie i innych osób. Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 6–7, − polecenia klasowe: stand up, sit down, − piosenka pt. Keep moving – − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 3, ćw. 3 str. 111 (Songs open your book, close your book wykonywanie czynności zgodnie z − śpiewanie piosenki pt. Keep moving & Chants), Gramatyka: treścią nagrania − wydawanie poleceń koleżankom/kolegom: stand 5.1, 5.2, 5.3 str. 112 − zwroty: Stand up! Sit down! Keep Czytanie: up, sit down, open your book, close your book (Pictionary) LEKCJA 2 moving! − dobieranie poleceń do ilustracji i-eBook (PB) 1.3 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 6.1, 10 TMRP ●Name Tags ………… − sprawności manualne: pisanie – uzupełnianie poleceń + dobieranie podpisów do ilustracji (AB) Temat lekcji: 1. Keep moving – polecenia klasowe. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 5 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Moduł 1 – MY FAMILY Leksyka: Słuchanie: Pisanie i mówienie: AB PB: str. 8–9, − członkowie rodziny: mummy, daddy, − słuchanie i powtarzanie nowego − zapisywanie nazw członków rodziny ●str. 4, ćw. 1 str. 111 (Songs sister, brother, grandma, grandpa słownictwa przedstawionych na ilustracji + przedstawianie ich & Chants), Gramatyka: − piosenka pt. My family (This is my mummy, itd.) 3.1, 3.2 str. 112 − zwroty: This is my family. Hello, − historyjka obrazkowa (ćw. 3) Mówienie: (Pictionary) Mummy! Hello, Daddy! Czytanie: − powtarzanie nowego słownictwa i-eBook (PB) − historyjka obrazkowa – odnajdywanie − śpiewanie piosenki pt. My family LEKCJA 3 podanych wypowiedzi (ćw. 4) − udzielanie odpowiedzi na pytania: Who are they? Who is she? − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej ………… 1.1 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 6.3, 10 − czytanie, spostrzegawczość: dobieranie podpisów do ilustracji (AB) − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 3) – AB, Story Cutouts (str. 53) Temat lekcji: 1. My Family – członkowie rodziny. Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 10–11, − nazwy kształtów: circle, square, − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 5, ćw. 2 str. 111 (Songs triangle, rectangle słownictwa − śpiewanie piosenki pt. Shapes & Chants), Gramatyka: − piosenka pt. Shapes + rysowanie − udzielanie odpowiedzi na pytania: Is Liam happy? 3.1, 3.2, 7 str. 112 − zwroty: It’s a circle. kształtów w powietrzu Is Lilly ready? (Pictionary) − historyjka obrazkowa (ćw. 7) − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej i-eBook (PB) Czytanie: Pisanie i mówienie: LEKCJA 4 − historyjka obrazkowa – wybieranie − uzupełnianie zdań – zapisywanie nazw kształtów właściwego kształtu (ćw. 4) przedstawionych na ilustracji + nazywanie ich 1.1, 1.3 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 5.2, 6.1, 6.3 ………… − czytanie, spostrzegawczość: zaznaczanie, które z podanych kształtów znajdują się na ilustracji (AB) − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 7) – AB, Story Cutouts (str. 55) Temat lekcji: 1. It’s a circle – nazwy figur geometrycznych. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 6 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 12–13, − nazwy kolorów: red, blue, green, − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 6, ćw. 3–4 str. 111 (Songs yellow, orange, pink słownictwa − nazywanie kolorów wskazanych przedmiotów & Chants), Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 9) − udzielanie odpowiedzi na pytania: Who’s this? 5.2, 7 str. 112 − zwroty: There’s Mummy. There’s − polecenia – kolorowanie narysowanych What colour is ... ? (Pictionary) Daddy. But where’s Charlie? w zeszycie kształtów zgodnie z treścią − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej i-eBook (PB) nagrania − (w parach) krótkie dialogi sterowane – pytania i − piosenka pt. Goodbye, goodbye odpowiedzi dotyczące kolorów kształtów (na LEKCJA 5 Czytanie: podstawie nagrania) − historyjka obrazkowa – wybieranie − śpiewanie piosenki pt. Goodbye, goodbye właściwego zwrotu (ćw. 10) ………… 1.1, 1.3 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 5.2, 6.1, 6.3, 10 − pisanie i sprawności manualne: podpisywanie ilustracji właściwymi nazwami kolorów (AB) + rysowanie ulubionego koloru i podpisywanie powstałej ilustracji (AB) − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 9) – AB, Story Cutouts (str. 57) Temat lekcji: 1. What colour are they? – nazwy kolorów. – Czytanie: Mówienie: AB − opis ilustracji (kształty i kolory) – − nazywanie kolorów kształtów na ilustracji ●str. 7, ćw. 5 określanie, czy podane informacje są − udzielanie odpowiedzi na pytania: What is this? PB: str. 14–15 prawdziwe, czy nie Who is this? What colour is it? 5.2, 7 − dobieranie nazw członków rodziny do Pisanie i mówienie: postaci na ilustracji − Project Time: przygotowanie i prezentacja pracy i-eBook (PB) LEKCJA 6 projektowej This is my family! na forum klasy TMRP 1.1 2.1, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2,4.4, 5.3, 6.1, 6.3, 10 ●The Chimp Family! − sprawności manualne: Craftwork – wykonanie maski misia przy użyciu kół różnej wielkości (PB + TMRP) ………… − pisanie i spostrzegawczość: uzupełnianie brakujących liter w wyrazach + dobieranie naklejek do podpisów na ilustracji (AB) Temat lekcji: 1. My favourite colour! – przygotowanie pracy projektowej. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 7 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka: Słuchanie i czytanie: Mówienie: − przymiotniki: big, small − opisy miejsc w Anglii i Egipcie − udzielanie odpowiedzi na pytania: What colour is i-eBook (PB) Smiles − nazwy budowli: London Eye, pyramid the flag? What shape is it? Is it a small family? Is it Magazine − nazwy geograficzne: England, Egypt a big family? PB: str. 16–17 Gramatyka: − ICT Club: prezentacja na forum klasy ciekawego − zwroty: This is the London Eye in miejsca w Polsce i jego kształtu − Think: liczenie członków rodziny na ilustracjach + LEKCJA 7 England. It’s a circle. określanie, czy jest to duża, czy mała rodzina 1.1, 8.2 2.1, 2.2, 3.1, 7 4.1, 4.2, 4.4, 6.1, 6.3, 10, 11 ………… − rozumienie relacji: duża rodzina vs. mała rodzina (PB) Temat lekcji: 1. This is a ... – ciekawe miejsca na świecie i w Polsce. A big family or a small family? – opisywanie rodzin na ilustracjach. Leksyka: Słuchanie i czytanie: Mówienie: AB Storytime − rzeczowniki: rose, king, bee − rosyjska historyjka obrazkowa: Storytime − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 8, ćw. 6 PB: str. 18–19, − przymiotnik: clever – The King and the Bee − (w grupach) odgrywanie dialogu z historyjki str. 116 Gramatyka: obrazkowej 3.1, 7 (Storytime − zwroty: I’m sorry, my King! Where’s − określanie morału historyjki (Values) Pictionary) the real rose? i-eBook (PB) LEKCJA 8 1.13 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.3, 6.1, 9, 10, 11 TMRP ●Story Cards − sprawności manualne i czytanie: kolorowanie obrazka + wybieranie właściwego podpisu (AB) ………… − spostrzegawczość: układanie kart obrazkowych wg kolejności chronologicznej wydarzeń (TMRP) Temat lekcji: 1. The King and the Bee – praca z tekstem. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 8 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka i gramatyka: Czytanie: Mówienie: AB − powtórzenie słownictwa i konstrukcji − dobieranie podpisów do postaci na − nazywanie postaci na ilustracjach (członkowie ●str. 9; 10–11 zdaniowych z modułu 1 ilustracji rodziny) CheckPoint 1 Słuchanie: − udzielanie odpowiedzi na pytania: Who’s this? 5.1, 5.2, 9, 10 PB: str. 20–21 − polecenia – rysowanie kształtów zgodnie What colour is it? z treścią nagrania Pisanie: i-eBook (PB) Słuchanie, czytanie i wymowa: − zapisywanie nazw kolorów zgodnie z ilustracjami − Sounds Spot!: litery i głoski – − podpisywanie ilustracji – członkowie rodziny, TMRP LEKCJA 9 rozpoznawanie i produkowanie kształty, kolory (AB) ●My Shapes! dźwięków (this, mother, brother) Pictionary (PB) 1.1 2.1, 2.2, 2.3, 3.2, 7 4.2, 5.1, 5.2, 6.1, 6.3, 9, 10, 11 ●str. 112 ………… − samoocena: określanie swojej wiedzy poprzez rysowanie w zeszycie i kolorowanie odpowiedniej „buźki” (PB) oraz zaznaczanie właściwej kratki (AB) − praca w grupie: gra planszowa utrwalająca poznane słownictwo (AB) Temat lekcji: 1. Powtórzenie i utrwalenie słownictwa i konstrukcji zdaniowych z modułu 1. − powtórzenie materiału z modułu 1 TMRP ●Module Test 1 LEKCJA 10 PB: str. 8–21 1.1, 2.1, 2.2, 2.3, 3.2, 6.1 ………… Temat lekcji: 1. Sprawdzian wiadomości i umiejętności (Moduł 1). Leksyka: – Mówienie: My Green − wyrażenie: save water − udzielanie odpowiedzi na pytanie: Who saves i-eBook (PB) Passport water? – na podstawie ilustracji PB: str. 104 Rysownie i mówienie: − przygotowanie i prezentacja pracy plastycznej nt. LEKCJA 11 wykorzystania wody w domu ucznia i sposobu jej oszczędzania ………… 1.12 4.1, 4.2, 6.1 − sprawności manualne: praca plastyczna – wykorzystanie wody i sposoby jej oszczędzania (PB) Temat lekcji: 1. My Green Passport: Save Water! – oszczędzamy wodę. Omówienie sprawdzianu. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 9 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka: Słuchanie, czytanie i powtarzanie: Mówienie: − rzeczowniki: apple, ant, arm, − rzeczowniki rozpoczynające się na literę − nazywanie elementów przedstawionych na ilustracji i-eBook (PB) alligator, axe, bed, ball, banana, bee, a, b, c, d, e, f − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this? TMRP: book, cat, cup, car, clock, carrot, dog, Czytanie: Pisanie: TMRP: Alphabet doll, duck, desk, drum, egg, elf, exit, − dobieranie wyrazów do ilustracji − uzupełnianie wyrazów brakującymi literami ●Alphabet (a, b, c, (a, b, c, d, e, f) elephant, fish, frog, flag, fire − odnajdywanie i zakreślanie wyrazów w − rozwiązywanie krzyżówki d, e, f) − liczebniki: eight, five diagramie + dobieranie wyrazów do − zapisywanie nazw przedmiotów i zwierząt ●Word Cards elementów ilustracji widocznych na ilustracji − dobieranie podanych wyrazów do − zapisywanie wyrazów zaczynających się na literę b właściwych ilustracji (na podstawie ilustracji) − odczytywanie wyrazów + określanie, czy − układanie wyrazów z rozsypanki literowej + podpis jest zgodny z ilustracją podpisywanie ilustracji − dobieranie w pary elementów ilustracji, − łączenie kropek na ilustracji + podpisywanie których nazwy rozpoczynają się na tę powstałego obiektu samą literę − łączenie wyrazów zapisanych dużymi i OPCJONALNIE małymi literami z ilustracjami − określanie, w których miejscach ilustracji znajdują się podane przedmioty + dorysowywanie nowych przedmiotów w podanych miejscach ilustracji ………… 2.1, 2.3, 3.2, 7 4.1, 4.2, 5.1, 5.2, 5.3, 6.1, 6.3, 9, 11 − sprawności manualne: kolorowanie obrazków; rysowanie ilustracji zgodnych z podanymi podpisami; kolorowanie tych elementów ilustracji, których nazwy rozpoczynają się na literę B; kolorowanie na niebiesko chmurek z wyrazami zawierającymi literę C Temat lekcji: 1. My Alphabet – poznajemy litery a, b, c, d, e i f. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 10 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Moduł 2 – MY HOUSE Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 22–23, − rzeczownik: tree house − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 12, ćw. 1 str. 111 (Songs − wyposażenie domu: chair, table, słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: What is this? & Chants), radio, bed − piosenka pt. My Tree House Where are they? What colour is it? 5.2, 7 str. 112–113 (Pictionary) Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 3) − (w parach) krótkie dialogi sterowane – pytania i − zwroty: What’s this? It’s a radio. Czytanie: odpowiedzi, np. A: What’s this? B: It’s a ... . itd. i-eBook (PB) Come to my tree house. Come with − historyjka obrazkowa – wyszukiwanie − śpiewanie piosenki pt. My Tree House LEKCJA 12 me. informacji szczegółowych (przedmioty i − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej ich kolory) Pisanie: − uzupełnianie brakujących wyrazów (na podstawie tekstu historyjki obrazkowej) ………… 1.2 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 5.2, 6.1, 6.3, 10 − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 3) – AB, Story Cutouts (str. 59) − spostrzegawczość i pisanie: dobieranie kolorów do przedmiotów + opisywanie przedmiotów – kolory (AB) Temat lekcji: 1. My House – wyposażenie domu. Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 24–25, − nazwy pomieszczeń w domu/ − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 13, ćw. 2 str. 111 (Songs mieszkaniu: kitchen, bedroom słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this? & Chants), − rzeczownik: garden − piosenka pt. Where’s Charlie? Where’s Mummy? Who’s this? 3.1, 7 str. 113 Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 7) − (w parach) krótkie dialogi sterowane – pytania i (Pictionary) − zaimki: he, she Czytanie: odpowiedzi, np. A: Where’s Mummy? B: She’s in i-eBook (PB) − zwroty: Where’s Mummy? She’s in − historyjka obrazkowa – wybieranie the kitchen. itd. LEKCJA 13 the kitchen. właściwego uzupełnienia zdania (2 opcje) − śpiewanie piosenki pt. Where’s Charlie? − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej Pisanie: − uzupełnianie luk w zdaniach (ćw. 5) ………… 1.2 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.3, 10 − spostrzegawczość: odnajdywanie informacji szczegółowej (2 opcje) w historyjce obrazkowej (PB) − czytanie: dobieranie właściwych odpowiedzi do pytań dot. ilustracji (AB) − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 7) – AB, Story Cutouts (str. 61) Temat lekcji: 1. Where’s Mummy? – pomieszczenia w domu. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 11 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 26–27, − nazwy pomieszczeń w domu/ − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 14, ćw. 3 str. 111 (Songs mieszkaniu: living room, bathroom słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: Where’s & Chants), − wyposażenie domu: bath − historyjka obrazkowa (ćw. 9) Charlie? Where are they? Is Charlie in the kitchen? 3.1, 7 str. 113 Gramatyka: − cztery krótkie dialogi – dobieranie osób itd. (Pictionary) − zwroty: Is Charlie in the living room? do pomieszczeń − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej i-eBook (PB) No, he isn’t. Is he in the bathroom? − piosenka pt. Follow me − (w parach) krótkie dialogi sterowane – pytania i LEKCJA 14 Yes, he is. He’s in the bath! Czytanie: odpowiedzi dot. osób i pomieszczeń (na podstawie TMRP − historyjka obrazkowa – udzielanie ćw. 11) ●Things inside/ odpowiedzi na pytanie do historyjki − śpiewanie piosenki pt. Follow me outside the house 1.2 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 6.1, 6.3, 10 ………… − czytanie i sprawności manualne: rysowanie przedmiotów zgodnie z treścią zdań (AB) − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 9) – AB, Story Cutouts (str. 63) Temat lekcji: 1. Is Charlie in the kitchen? – zadajemy pytania. Leksyka: Czytanie: Mówienie: AB − powtórzenie: wyposażenie domu, − dobieranie nazw pomieszczeń do − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this? ●str. 15, ćw. 4 pomieszczenia w domu ilustracji What colour is it? PB: str. 28–29 Gramatyka: − Craftwork: (w parach) krótkie dialogi sterowane – 3.1, 5.2, 7 − zwroty: Follow me! Where am I? In pytania i odpowiedzi dot. części domu i ich the bedroom! kolorów i-eBook (PB) − zabawa Let’s play! – odgadywanie miejsc w domu na podstawie pantomimy (Where am I?) TMRP LEKCJA 15 Pisanie i mówienie: ●A house − Project Time: przygotowanie i prezentacja pracy projektowej My Room! na forum klasy 1.2 2.1, 3.1, 7 4.1, 4.2, 4.4, 5.3, 6.1, 6.3, 10 ………… − sprawności manualne: Craftwork – wykonanie pracy plastycznej A house (PB+TMRP) + rysowanie ilustracji do pracy projektowej My Room! (PB) − czytanie, sprawności manualne i pisanie: dobieranie naklejek do podanych wyrazów + łączenie naklejek z postaciami + uzupełnianie zdań (AB) Temat lekcji: 1. My Room! – przygotowanie pracy projektowej. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 12 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka: Słuchanie i czytanie: Mówienie: Smiles − nazwy państw: the UK, Canada, − krótkie teksty nt. domów w różnych − powtarzanie nowego słownictwa i-eBook (PB) Magazine Holland krajach − ICT Club: prezentacja na forum klasy wybranego PB: str. 30–31, − nazwy domów: cottage, igloo, − wykonywanie usłyszanych czynności domu w Polsce TMRP str. 111 (Songs houseboat (bend, stretch, jump, twist, run) − nazywanie elementów domu na ilustracji & Chants) − nazwy części domu: chimney, door, − piosenka pt. This is my house − śpiewanie piosenki pt. This is my house floor, window LEKCJA 16 − czasowniki: bend, jump, run, stretch, twist Gramatyka: − zwroty: This is a cottage in the UK. Look at the garden. It’s lovely! ………… 1.2, 8.2 2.1, 2.2, 3.1, 7 4.1, 4.2, 4.3, 6.1, 11 Temat lekcji: 1. Domy na świecie. This is my house! – piosenka. Leksyka: Słuchanie i czytanie: Mówienie: AB Storytime − rzeczowniki: fire, owl − kanadyjska historyjka obrazkowa: − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 16, ćw. 5 PB: str. 32–33, − czasownik: play Storytime – The Fire Owl − (w grupach) odgrywanie dialogu z historyjki str. 117 6.1, 7 Gramatyka: obrazkowej (Storytime Pictionary) − zwroty: Stay here! Look after the fire! − określanie morału historyjki (Values) Ok, Daddy! Bye! i-eBook (PB) LEKCJA 17 1.13 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.3, 6.1, 9, 10, 11 TMRP ●Story Cards ………… − spostrzegawczość i sprawności manualne: kolorowanie ilustracji wg podanego kodu (AB) + kolorowanie i układanie kart obrazkowych wg kolejności chronologicznej wydarzeń (TMRP) Temat lekcji: 1. The Fire Owl – praca z tekstem. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 13 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka i gramatyka: Słuchanie: Mówienie: AB − powtórzenie słownictwa i konstrukcji − pięć krótkich opisów ilustracji – − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this? ●str. 17; 18–19 zdaniowych z modułu 2 podawanie kolorów przedmiotów What colour is it? CheckPoint 2 zgodnie z treścią nagrania − opisywanie przedmiotów na ilustracji – kolory (na 5.1, 5.2, 7 PB: str. 34–35 Czytanie: podstawie nagrania) − dobieranie zakończeń zdań do ich Pisanie: i-eBook (PB) początków (na podstawie ilustracji) − zapisywanie w zeszycie, co przedstawiają ilustracje Słuchanie, czytanie i wymowa: − podpisywanie ilustracji – pomieszczenia i TMRP LEKCJA 18 − Sounds Spot!: litery i głoski – wyposażenie domu (AB) ●This is my house! rozpoznawanie i produkowanie ●Splash, Splash! dźwięków (three, bath) Pictionary (PB) 1.2 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 7 4.2, 5.2, 6.1, 6.3, 9, 10, 11 ●str. 112–113 ………… − samoocena: określanie swojej wiedzy poprzez rysowanie w zeszycie i kolorowanie odpowiedniej „buźki” (PB) oraz zaznaczanie właściwej kratki (AB) − praca w grupie: gra planszowa utrwalająca poznane słownictwo (AB) Temat lekcji: 1. Powtórzenie i utrwalenie słownictwa i konstrukcji zdaniowych z modułu 2. − powtórzenie materiału z modułu 2 TMRP PB: str. 22–35 ●Module Test 2 LEKCJA 19 1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 5.2, 6.1, 7 ………… Temat lekcji: 1. Sprawdzian wiadomości i umiejętności (Moduł 2). Leksyka i gramatyka: Czytanie: Mówienie: My Green − słownictwo związane z − plakat nt. segregowania śmieci − udzielanie odpowiedzi na pytania: What is this? i-eBook (PB) Passport segregowaniem odpadów: recycle, Pisanie: PB: str. 105 bottles, cans, paper, aluminium, glass, − podpisanie plakatu nt. segregowania śmieci LEKCJA 20 plastic 1.12 3.1, 7 5.3, 6.1, 6.3 ………… − sprawności manualne: przygotowanie plakatu nt. segregowania śmieci (PB) Temat lekcji: 1. My Green Passport: Recycle! – segregujemy śmieci. Omówienie sprawdzianu. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 14 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka: Słuchanie, czytanie i powtarzanie: Mówienie: − rzeczowniki: glass, guitar, girl, goat, − wyrazy rozpoczynające się na literę g, h, − nazywanie elementów przedstawionych na ilustracji i-eBook (PB) TMRP: garden, hat, horse, house, hot dog, i, j, k, l − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this? Alphabet hippo, igloo, Indian, iguana, ink, jeep, Czytanie: TMRP: Pisanie: Worksheets ●Alphabet jug, jacket, juice, jam, kite, king, − dobieranie zakończeń wyrazów do ich − podpisywanie ilustracji (g, h, i, j, k, l) koala, key, kangaroo, lemon, lion, początków − uzupełnianie brakujących liter w podanych Worksheets (g, h, i, lollipop, ladybird, lorry − odczytywanie wyrazów + określanie, czy wyrazach + zakreślanie ilustracji zgodnej z j, k, l) − przyimki: in podpis jest zgodny z ilustracją podpisem ●Word Cards − zakreślanie w podanych grupach tych − zapisywanie wyrazów zaczynających się na literę h wyrazów, które nie pasują do (na podstawie ilustracji) pozostałych − odnajdywanie liter na ilustracji + zapisywanie − wyszukiwanie w ciągu liter wyrazów wyrazów zaczynających się na te litery zaczynających się na literę i − dorysowywanie brakujących elementów + − dobieranie ilustracji do haseł w podpisywanie ilustracji krzyżówce − odnajdywanie na ilustracji obiektów, których − odnajdywanie w labiryncie „drogi” + nazwy zaczynają się na literę l + zapisywanie tych OPCJONALNIE zaznaczanie nazw napotkanych obiektów wyrazów − zakreślanie litery, od której rozpoczyna się nazwa przedmiotu na ilustracji − rozpoznawanie obiektów na fragmentach ilustracji + zakreślanie właściwego podpisu ………… 2.1, 2.3, 3.2, 7 4.1, 4.2, 5.1, 5.2, 6.1, 9, 11 − sprawności manualne i czytanie: kolorowanie tych elementów ilustracji, których nazwy rozpoczynają się na literę H; kolorowanie tych wyrazów, w których występuje litera I; kolorowanie tych pól, w których znajdują się wyrazy zawierające literę k − sprawności manualne: dorysowywanie ilustracji wg wzoru; kolorowanie ilustracji Temat lekcji: 1. My Alphabet – poznajemy litery g, h, i, j, k i l. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 15 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Moduł 3 – MY BIRTHDAY Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 36–37, − liczebniki główne 1–12 − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 20, ćw. 1 str. 111 (Songs Gramatyka: słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytanie: How old are & Chants), − zwroty: I’m happy today! It’s my − (w parach) pokazywanie podanej liczby you? Who’s this? Is she happy? 5.2, 7 str. 113–114 (Pictionary) birthday! Happy Birthday! How old za pomocą palców − śpiewanie piosenki pt. Birthday are you? I’m (seven). − historyjka obrazkowa (ćw. 3) − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej i-eBook (PB) Czytanie: Pisanie: LEKCJA 21 − piosenka pt. Birthday − zapisywanie słownie liczebników − historyjka obrazkowa – podawanie wieku Lilly (3 opcje) ………… 1.1 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 6.1, 6.2, 6.3, 6.4 − umiejętność dodawania i odejmowania, pisanie: zapisywanie wieku na podstawie wykonanych prostych działań matematycznych + dobieranie tortów ze świeczkami do wieku (AB) − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 3) – AB, Story Cutouts (str. 65) Temat lekcji: 1. How old are you? –pytanie o wiek. Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 38–39, − nazwy artykułów spożywczych: − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 21, ćw. 2 str. 111 (Songs burgers, chips, apples, bananas, słownictwa − wyrażanie swoich preferencji żywieniowych (I like & Chants), sandwiches, chocolate − piosenka pt. Food ... ! I don’t like … .) 3.1, 3.2, 7 str. 114 Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 7) − śpiewanie piosenki pt. Food (Pictionary) − zwroty: Mmm, chips! I like chips! Czytanie: − udzielanie odpowiedzi na pytania: Who’s this? i-eBook (PB) − historyjka obrazkowa (ćw. 7) – Where is she? Which food can you see? LEKCJA 22 uzupełnianie luk w zdaniach − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej − dobieranie właściwych podpisów do ilustracji (2 opcje) (AB) 1.6 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 5.2, 6.1, 6.3, 6.5 ………… − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 7) – AB, Story Cutouts (str. 67) Temat lekcji: 1. I like … ./ I don’t like … . – wyrażanie preferencji żywieniowych. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 16 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 40–41, − nazwy artykułów spożywczych: ice − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 22, ćw. 3 str. 111 (Songs cream, pizza, milk, orange juice, cake słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: Where are they? & Chants), Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 9) What’s on the table? 3.1, 3.2, 7 str. 114 − zwroty: What’s your favourite food? − cztery krótkie wypowiedzi – wybieranie − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej (Pictionary) My favourite food is pizza! Happy ulubionego jedzenia (2 opcje) − (w parach) krótkie dialogi sterowane – pytania i i-eBook (PB) Birthday, Lilly! − piosenka pt. Happy Birthday odpowiedzi nt. ulubionego jedzenia (na podstawie LEKCJA 23 Czytanie: ćw. 11) − historyjka obrazkowa (ćw. 9) – − śpiewanie piosenki pt. Happy Birthday uzupełnianie zdania − dobieranie list artykułów spożywczych do ilustracji (AB) ………… 1.1, 1.6 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.2, 6.1, 6.3, 6.5, 10 − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 9) – AB, Story Cutouts (str. 69) Temat lekcji: 1. What’s your favourite food? – nazwy artykułów spożywczych. Leksyka: Czytanie: Mówienie: AB − powtórzenie: liczebniki 1–12, − listy artykułów spożywczych – − udzielanie odpowiedzi na pytania: How old are ●str. 23, ćw. 4 artykuły spożywcze określanie (yes/no), które z nich zostały you? What’s this? PB: str. 42–43 Gramatyka: przedstawione na ilustracji − zabawa Let’s play! – szukanie osoby „do pary” (np. 5.1, 5.2, 7 − zwroty: I like chips! I don’t like chips! I like chips! – I don’t like chips!) Pisanie: i-eBook (PB) − podpisywanie narysowanego tortu ze świeczkami – podawanie wieku (I’m ... years old.) TMRP LEKCJA 24 − Project Time: przygotowanie kartki z życzeniami ●Food templates urodzinowymi ●Happy Birthday! 1.6 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.4, 5.2, 5.3, 6.1, 6.2, 6.3, 6.5, 10 ………… − sprawności manualne: rysowanie tortu urodzinowego ze świeczkami (PB); Craftwork – wykonanie kartki z życzeniami urodzinowymi (PB+TMRP) − spostrzegawczość, czytanie i sprawności manualne: wyszukiwanie nazw artykułów spożywczych w ciągu liter + odnajdywanie i umieszczanie w odpowiednich miejscach naklejek z artykułami spożywczymi (AB) Temat lekcji: 1. Happy Birthday! – wykonanie kartki z życzeniami urodzinowymi. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 17 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka: Słuchanie: Mówienie: − nazwy państw: the UK, Italy, Japan − krótkie wypowiedzi nt. ulubionych − powtarzanie nowego słownictwa i-eBook (PB) Smiles − nazwy potraw: fish and chips, pasta, potraw osób z różnych krajów – − udzielanie odpowiedzi na pytania: Where is Brian Magazine rice słuchanie i wskazywanie właściwych from? What’s his favourite food? itd. TMRP PB: str. 44–45 − owoce i warzywa: oranges, corn, ilustracji − ICT Club: przygotowanie i prezentacja pracy bananas, apples, tomatoes, pears, projektowej (ulubiona polska potrawa) na forum strawberries, peppers klasy − wyrażenia: from trees, from plants − grupowanie owoców i warzyw wg kryterium, gdzie LEKCJA 25 Gramatyka: rosną (na drzewie, na grządkach) − zwroty: This is (Brian). (He)’s from Reagowanie: (the UK). (His) favourite food is (fish − zabawa Chinese Whisper and chips). ………… 8.2 2.1, 2.2, 3.1, 7 4.1, 4.2, 5.3, 6.1, 6.3, 10, 11 − sprawności manualne: rysowanie ilustracji do pracy projektowej nt. ulubionej polskiej potrawy (PB) Temat lekcji: 1. Potrawy z różnych krajów. From trees or from plants? – warzywa i owoce. Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB Storytime − zabawki: doll, kite, ball − historyjka obrazkowa ze Sri Lanki: − (w grupach) odgrywanie dialogu z historyjki ●str. 24, ćw. 5 PB: str. 46–47, − rzeczowniki: schoolbag, present Storytime – Mummy’s Birthday obrazkowej str. 117 Gramatyka: Czytanie: − określanie morału historyjki (Values) 3.1, 3.2, 7 (Storytime − zwroty: It’s Mummy’s birthday − śledzenie tekstu historyjki z serii Pictionary) tomorrow. What can I give her? Storytime – Mummy’s Birthday. i-eBook (PB) LEKCJA 26 − określanie, które zdania są zgodne z ilustracją (AB) TMRP ●Story Cards 1.13 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.3, 6.1, 9, 10, 11 ………… − spostrzegawczość i sprawności manualne: kolorowanie i układanie kart obrazkowych wg kolejności chronologicznej wydarzeń (TMRP) Temat lekcji: 1. Mummy’s Birthday – praca z tekstem. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 18 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka i gramatyka: Słuchanie: Mówienie: AB − powtórzenie słownictwa i konstrukcji − wypowiedź Lilly – wybieranie − liczenie świeczek na tortach i określanie wieku ●str. 25; 26–27 zdaniowych z modułu 3 właściwych odpowiedzi (2 opcje) podanych osób CheckPoint 3 Słuchanie, czytanie i wymowa: Pisanie: 5.1, 5.2, 7 PB: str. 48–49 − Sounds Spot!: litery i głoski – − układanie wyrazów z rozsypanki literowej i ich rozpoznawanie i produkowanie zapisywanie i-eBook (PB) LEKCJA 27 dźwięków (chief, chips) − podpisywanie ilustracji – liczebniki i artykuły spożywcze (AB) TMRP ●Yummy! 1.2, 1.5 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 7 4.2, 4.4, 5.2, 6.1, 6.3, 9, 10, 11 Pictionary (PB) ………… − samoocena: określanie swojej wiedzy poprzez rysowanie w zeszycie i kolorowanie odpowiedniej „buźki” (PB) oraz zaznaczanie właściwej ●str. 113–114 kratki (AB) − praca w grupie: gra planszowa utrwalająca poznane słownictwo (AB) Temat lekcji: 1. Powtórzenie i utrwalenie słownictwa i konstrukcji zdaniowych z modułu 3. − powtórzenie materiału z modułu 3 TMRP PB: str. 36–49 ●Module Test 3 LEKCJA 28 1.1, 1.6, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 3.2, 5.2, 6.1, 7 ………… Temat lekcji: 1. Sprawdzian wiadomości i umiejętności (Moduł 3). Leksyka: – Mówienie: My Green − zabawki: train, car, boat − udzielanie odpowiedzi na pytanie (na podstawie i-eBook (PB) Passport Gramatyka: ilustracji): What can you see? PB: str. 106 − zwroty: Play with wooden toys. They − nazywanie zabawek na ilustracji LEKCJA 29 are great and friendly to the planet! Mówienie i rozumienie relacji: − wskazywanie ekologicznych zabawek ………… 1.12 4.1, 4.2, 6.1 Temat lekcji: 1. My Green Passport: Wooden Toys! – drewniane zabawki. Omówienie sprawdzianu. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 19 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Leksyka: Słuchanie, czytanie i powtarzanie: Mówienie: − rzeczowniki: milk, mouse, man, moon, − wyrazy rozpoczynające się od liter m, n, − nazywanie elementów przedstawionych na ilustracji i-eBook (PB) TMRP: Alphabet melon, nest, nose, nut, net, orange, o, p, q, r − udzielanie odpowiedzi na pytania: What’s this? Worksheets octopus, ostrich, onion, oil, pen, Czytanie: − możliwie szybkie wypowiedzenie Nine nuts in a TMRP: pencil, pizza, puppet, parrot, queen, − dobieranie zakończeń wyrazów do ich nest! ●Alphabet (m, n, o, p, q, r) quilt, question, rabbit, rubber, ruler, początków Pisanie: Worksheets (m, n, roof, robot − wyszukiwanie wyrazów w diagramie − układanie wyrazów z rozsypanki literowej o, p, q, r) − liczebnik: nine − określanie, czy podpisy pod ilustracjami − zapisywanie wyrazów zaczynających się na literę m ●Word Cards − przymiotnik: quiet są z nimi zgodne (na podstawie ilustracji) − wyszukiwanie wyrazów w ciągu liter + − uzupełnianie luk w zdaniach (na podstawie łączenie ich z przedmiotami na ilustracji ilustracji) − trzy zdania – dobieranie właściwego − podpisywanie ilustracji podpisu do ilustracji − grupowanie i zapisywanie podanych wyrazów wg − wyszukiwanie w ciągu liter wyrazów kategorii (animals, food and drink, toys) zawierających literę r − rozwiązywanie krzyżówki OPCJONALNIE 2.1, 2.3, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 5.1, 5.2, 6.1, 9, 11 ………… − sprawności manualne: rysowanie lustracji zgodnie z podpisami; kolorowanie tych elementów ilustracji, których nazwy rozpoczynają się na literę M; kolorowanie obiektów, których nazwy zaczynają się na literę O; kolorowanie tych wyrazów, które zawierają literę P; odnajdywanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zaczynają się na P i kolorowanie ich − spostrzegawczość: wyszukiwanie litery P na ilustracji Temat lekcji: 1. My Alphabet – poznajemy litery m, n, o, p, q i r. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition Strona 20 ROZDZIAŁ MATERIAŁ ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW ROZUMIENIE WYPOWIEDZI TWORZENIE WYPOWIEDZI ĆWICZENIOWY DATA* JĘZYKOWYCH & PRZETWARZANIE WYPOWIEDZI & REAGOWANIE NA WYPOWIEDZI ** Moduł 4 – MY ANIMALS Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 50–51, − nazwy zwierząt: fish, bird, frog, − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 28, ćw. 1 str. 111 (Songs chimp słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: What can a frog & Chants), − czasowniki: swim, sing, jump, dance − piosenka pt. Animals do? Who’s this? What’s this? What can Liam do? 3.1, 3.2, 7 str. 114 (Pictionary) Gramatyka: − historyjka obrazkowa (ćw. 3) − wskazywanie i nazywanie zwierząt na ilustracjach − zwroty: I can jump like a frog! Czytanie: − odgadywanie czynności prezentowanych za i-eBook (PB) − historyjka obrazkowa (ćw. 3) – pomocą pantomimy (np. I can ... like a ... !) LEKCJA 30 udzielanie odpowiedzi na pytanie do − śpiewanie piosenki pt. Animals tekstu − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej − dobieranie krótkich wypowiedzi do Pisanie: ilustracji (AB) − zapisywanie nazw zwierząt przedstawionych na ………… ilustracjach 1.12 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 6.3, 10 − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 3) – AB, Story Cutouts (str. 71) Temat lekcji: 1. I can jump like a frog! – nazwy zwierząt, czasowniki wyrażające umiejętności. Leksyka: Słuchanie: Mówienie: AB PB: str. 52–53, − nazwy zwierząt: horse, cat, parrot, − słuchanie i powtarzanie nowego − powtarzanie nowego słownictwa ●str. 29, ćw. 2 str. 111 (Songs rabbit, snake black, brown, white, słownictwa − udzielanie odpowiedzi na pytania: Can you swim? & Chants), pink − piosenka pt. I can jump … What can a horse do? Can the cat swim? Who are 3.1, 3.2, 7 str. 114–115 − czasowniki: run, climb, fly, hop, crawl − historyjka obrazkowa (ćw. 7) they? Where’s Charlie? (Pictionary) Gramatyka: Czytanie: − (w grupach) informowanie, co zwierzę potrafi i na i-eBook (PB) − zwroty: Charlie, where are you? Can − historyjka obrazkowa (ćw. 7) – tej podstawie odgadywanie jego nazwy you run? Yes, I can./ No, I can’t. udzielanie odpowiedzi na pytanie do − śpiewanie piosenki pt. I can jump … LEKCJA 31 tekstu − (w parach/grupach) wymyślanie swojej wersji piosenki − odgrywanie dialogu z historyjki obrazkowej Pisanie: ………… − uzupełnianie luk w zdaniach (I can/can’t ... .) (również w AB) 1.12 2.1, 2.2, 3.1, 3.2, 7 4.1, 4.2, 4.3, 4.4, 5.1, 5.2, 6.1, 6.2, 6.3, 10 − sprawności manualne: wycinanie kart obrazkowych (do historyjki z ćw. 7) – AB, Story Cutouts (str. 73) Temat lekcji: 1. Can you run? – nasze umiejętności. © Express Publishing & EGIS Rozkład materiału – SMILES 2 New edition