Średnia Ocena:
Smak zmiany. Nowe formy społecznej organizacji rolnictwa i konsumpcji żywności w Unii Europejskiej
Wojciech Goszczyński przedstawia, na przykładzie paru krajów europejskich, w tym Polski, próby budowania nowych, alternatywnych sieci łączących rolnictwo z konsumentami, sprzyjających tworzeniu systemu zrównoważonej produkcji i konsumpcji żywności. Praca została w wielkim stopniu poświęcona kształtowaniu ruchów społecznych związanych z wytwarzaniem i dostarczaniem najważniejszego produktu ludzkości, jakim jest żywność. Tworzenie alternatywnych sieci produkcji, dystrybucji i konsumpcji żywności w naszym państwie jest słabo zaawansowane. Wynika to m.in. z braku odpowiednich rozwiązań instytucjonalnych, w tym prawnych, a także niedostatecznego zaangażowania społecznego. Z tego punktu widzenia bardzo użyteczne i pouczające jest zaznajomienie się z doświadczeniami państw europejskich wyżej od nas rozwiniętych: Austrii, Francji i Wielkiej Brytanii, które pokazuje autor. Omówił on też nieliczne przypadki tego typu alternatywnych działań w Polsce. Poza częścią analityczno-opisową, w niniejszej publikacji znajduje się dużo ciekawych rozważań o kondycji współczesnej socjologii wsi i rolnictwa a także o świeżych nurtach teoretycznych w niej występujących.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Smak zmiany. Nowe formy społecznej organizacji rolnictwa i konsumpcji żywności w Unii Europejskiej |
Autor: | Goszczyński Wojciech |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo naukowe Scholar |
Rok wydania: |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Smak zmiany. Nowe formy społecznej organizacji rolnictwa i konsumpcji żywności w Unii Europejskiej PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!