Średnia Ocena:
Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela
Prezentowany przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Alicji Tanajewskiej, Renaty Naprawy i Doroty Kołodziejskiej "Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, dużym i niepełnosprawnością sprzężoną", cz. 1 (Jesień), 2 (Zima), 3 (Wiosna), 4 (Lato).
Przewodnik umożliwi nauczycielom:
monitorowanie realizacji podstawy programowej uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym,
zaplanowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla własnego ucznia a także zapis tematów realizacji zajęć w dziennikach lekcyjnych.
Szczegóły
Tytuł
Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela
Autor:
Tanajewska Alicja,
Naprawa Renata
Rozszerzenie:
brak
Język wydania:
polski
Ilość stron:
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Harmonia
Rok wydania:
2017
Tytuł
Data Dodania
Rozmiar
Porównaj ceny książki Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.
Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela PDF - podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres
[email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Pobierz PDF
Nazwa pliku: Jniem_SP_aha.Neu_kl_8_Rozklad_materialu.pdf - Rozmiar: 177 kB
Głosy:
0
Pobierz
To twoja książka?
Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.
Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału Szkoła podstawowa
ROZKŁAD MATERIAŁU NA 60 JEDNOSTEK LEKCYJNYCH
Wymagania
Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy
lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej
Rozdział 1 – Ich lade dich ein!
Wann hast du 2 • pory roku, miesiące, • mówienie: pytanie o datę oraz poda- • liczebniki po- II.2, VIII.2, II.5, XIII, XII,
Geburtstag? urodziny, terminy wanie daty rządkowe VIII.2, X, II.2, II.5, II.5 , V.1,
• święta i uroczystości • określanie terminów • zaimek nieoso- IV.1, VI.5, XI, VI.3, II.5, III.1,
• wiadomości kultu- • opisywanie wydarzeń bowy man VIII.1, XI, VI.3
roznawcze na temat • proste opisywanie pogody
Niemiec: zwyczaje • wyrażanie preferencji i upodobań
świąteczne • słuchanie (rozumienie selektywne)
Wer macht 1 • planowanie przyjęcia • czytanie (rozumienie globalne) • zaimek osobowy VIII.2, XIII, II.2, II.5, II.5, V.1,
die Torte? urodzinowego • słuchanie (rozumienie selektywne) w bierniku VI.3, VI.5, IV.2
• członkowie rodziny • pisanie (przedstawianie intencji • przyimek für
• koledzy, przyjaciele i planów, wyrażanie własnego zdania):
e-mail
Danke für 2 • święta i uroczystości • mówienie: zapraszanie i dziękowanie • zaimek dzierżaw- II.5, III.5, II.5, II.4, VII.8,
die Einladung • zaproszenia za zaproszenie czy w bierniku VI.7, VI.12, X, XI, VII.7, VII.3,
• pisanie: zaproszenia VII.12, VII.13
• stosowanie strategii komunikacyjnych
• czytanie (rozumienie selektywne):
zaproszenia
Wer mag 2 • święta i uroczystości: • czytanie (rozumienie selektywne) • zaimek osobowy III.4, III.4, VI.3, VI.3, II.2, VI.8,
doch keine prezenty • mówienie: wyrażanie aprobaty w celowniku IV.3, IV.4
Geschenke? i dezaprobaty
• wybieranie prezentów i argumento-
wanie decyzji
• słuchanie (rozumienie selektywne)
Voll im 2 • organizowanie przy- • mówienie: prowadzenie rozmów III.4, II.5, XI, V.2, V.3, XI, VI.3,
Partystress jęcia urodzinowego na temat przygotowań do przyjęcia VI.8, IX.1, XI, VIII.1, X, VI.3,
• relacjonowanie przebiegu przyjęcia VI.7, VI.12, IV.6, IV.7, IV.3
urodzinowego
• składanie gratulacji, życzeń i podzię-
kowań za życzenia
• wyrażanie uczuć (radość, niezado-
wolenie)
• opisywanie miejsc i czynności
• słuchanie i czytanie (rozumienie
selektywne)
Powtórzenie 1 X, XI, XIII
Test 1 X
sprawdzający
AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk
1 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018
Strona 2
Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału Szkoła podstawowa
Wymagania
Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy
lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej
Rozdział 2 – Wohnen
In einem 2 • dom, miejsce za- • czytanie (rozumienie selektywne) • słówko pytające III.4, IV.1, IV.4, IV.5, III.1, V.1
Hochhaus mieszkania: centrum • mówienie: opisywanie miejsca wo
miasta zamieszkania • rodzajnik
• określanie zalet i wad mieszkania określony
w centrum i na obrzeżach miasta i nieokreślony
• wyrażanie opinii i upodobań w celowniku
• rozmowy na temat miejsca zamiesz-
kania
• wykorzystywanie techniki samo
dzielnej pracy nad językiem: sporzą-
dzanie notatek
• pisanie: kartka pocztowa
Julia wohnt 1 • dom, miejsce • czytanie (rozumienie selektywne) III.1, III.4, VI.4, VI.12, XI, X,
in einem zamieszkania IV.1, IV.5
Einfamilienhaus
Im Haus 1 • dom: opis domu i po- • mówienie: określanie położenia (na • tworzenie III.4, IV.1, XII, VIII.1, X, IV.1
von Familie mieszczeń domu i ich parterze, na piętrze itp.) i wielkości rzeczowników
Beckmann wyposażenia mieszkania złożonych
• określanie położenia • nazywanie i opisywanie poszczegól-
nych pomieszczeń oraz ich wyposa-
żenia (meble i sprzęty) na podstawie
ilustracji i / lub tekstu pisanego
• czytanie (rozumienie selektywne):
przysłowia
Die Katze 2 • wyposażenie domu, • mówienie: określanie położenia • przyimki: an, auf, VIII.1, II.5, II.5, II.5, VIII.1, X,
spielt neben pokoju: meble przedmiotów i osób in, hinter, neben, IV.1, IV.5
dem Sessel i przedmioty co- • opisywanie miejsc i czynności über, unter, vor,
dziennego użytku • nazywanie i opisywanie mebli i przed- zwischen z ce-
• czynności życia miotów znajdujących się w pokoju lownikiem
codziennego młodzieżowym • czasowniki: sein,
• określanie ich miejsca w pokoju stehen, sitzen,
• przekazywanie informacji zawartych liegen, hängen
w materiałach wizualnych
• słuchanie (rozumienie selektywne)
Mein zweiter 2 • wyposażenie pokoju: • czytanie (rozumienie selektywne) • zaimek dzierżaw- VIII.2, VIII.1, IV.1, IV.2, IV.5,
Name ist Chaos meble i przedmioty • mówienie: dokładne określanie poło- czy w celowniku IV.6, VIII.1, X, VI.3, VI.3, XI,
codziennego użytku żenia przedmiotów • utrwalenie IV.1, V.1, V.3, V.4, V.5
• życie rodzinne • opisywanie własnego pokoju przyimków
• pytanie o miejsce z celownikiem
• wyrażanie przypuszczenia co do
położenia różnych przedmiotów
Powtórzenie 1 X, XI, XIII
AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk
2 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018
Strona 3
Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału Szkoła podstawowa
Wymagania
Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy
lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej
Test 1 X
sprawdzający
Rozdział 3 – Ferien, Freizeit, Urlaub
Snowboard 1 • podróżowanie • mówienie: opisywanie różnych • wyrażenia: man VIII.1, IV.1, IV.2, IV.4, II.2, II.4,
oder i turystyka sposobów spędzania wakacji i ferii muss i man kann II.5, IV.2, V.2, VII.3, VII.5,
Segelboot? • formy spędzania zimowych • przyimki VII.8, VII.11, VI.3, VI.5
czasu wolnego • przedstawianie planów na przyszłość stosowane przy
• wakacje i ferie (plany na wakacje i ferie zimowe) odpowiedzi na
zimowe • opisywanie ilustracji pytanie wohin?:
• słuchanie (rozumienie selektywne) zu, nach, in, an,
auf
Sommer in 2 • formy spędzania cza- • słuchanie (rozumienie selektywne) • przyimek mit II.5, XI, VI.5, VI.4, VI.3, VI.4,
der Stadt su wolnego: wakacje • mówienie: prowadzenie rozmów na XI, V.4, V.5, VII.3, VII.4, VII.12
w mieściex temat spędzania wakacji w mieście
• doskonalenie wyrażania własnej opinii
Ferien sind 1 • święta i uroczystości: • słuchanie (rozumienie selektywne) • przyimki: von ... II.2, II.5, VII.1, III.4, IV.1, XII,
immer zu kurz! terminy • mówienie: przekazywanie informacji bis ... i vom ... bis IV.1, X, VII.3, VII.8
• wiadomości zawartych w materiałach wizualnych zum ...
krajoznawcze (mapa, tabela)
i kulturoznawcze na • określanie i porównywanie terminów
temat Niemiec: kraje ferii w Niemczech i Polsce
związkowe i terminy
ferii
Jeder möchte 1 • podróżowanie • słuchanie (rozumienie globalne • möchte + II.2, II.5, II.5, V.1, V.2, VI.4,
etwas anderes i turystyka i selektywne) Infinitiv VI.5, VII.3, VII.4, X, IX.1, IX.2,
• formy spędzania • mówienie: rozmawianie o podróżach • przyimki: nach VIII.1, IV.3, IV.6
czasu wolnego dalekich i bliskich i in
• nazwy krajów • planowanie wakacji
i języków • pisanie: wymarzony cel podróży
• elementy wiedzy wakacyjnej
o krajach niemiec-
kiego obszaru
językowego i Unii
Europejskiej
Gute Fahrt! 2 • podróżowanie • czytanie (rozumienie selektywne) • przyimek mit III.4, V.5, VI.3, II.5, III.4, X,
i turystyka: środki • pisanie: wady i zalety podróżowania • spójnik deshalb V.1, V.2, V.5, V.7, IV.1, IV.2,
transportu różnymi środkami transportu • spójnik zwar ..., IV.3
• praca z atlasem aber ...
Habt ihr Spaß 2 • kultura: twórcy i ich • słuchanie (rozumienie selektywne) VIII.1, IV.2, II.4, IV.2, IX.1,
an Musik? dzieła, uczestnictwo • mówienie: wyrażanie opinii VI.4, VI.5, X, VI.3, VI.4
w kulturze
Powtórzenie 1 X, XI, XIII
Test 1 X
sprawdzający
AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk
3 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018
Strona 4
Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału Szkoła podstawowa
Wymagania
Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy
lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej
Rozdział 4 – In der Stadt
Im Ballon über 3 • orientacja w terenie • mówienie: określanie położenia różnych • czasowniki mo- VIII.2, VIII.1, VIII.1, II.5, II.5,
der Stadt • strony świata i kie- miejsc w mieście, określanie miejsca po- dalne: können III.4, IV.1, XI, IV.1, X, X, VI.3,
runki bytu i celu, do którego się zmierza i mögen VI.11
• liczebniki główne od • opis i lokalizacja miejsc oraz kierunków
100 wzwyż • przekazywanie informacji zawartych
• daty w materiałach wizualnych (plan miasta)
• miasto: budynki, • słuchanie i czytanie (rozumienie
instytucje, nazwy ulic globalne i selektywne)
• podawanie daty
Mit dem 2 • orientacja w terenie • mówienie: opisywanie drogi • czasownik mo- III.4, VI.11, II.4, VI.3, II.5, VI.3,
Detektiv durch • kierunki, opisywanie • określanie kierunku dalny müssen VIII.1, X, VII.3
die Stadt drogi • słuchanie (rozumienie selektywne) • przyimek zu
Am Morgen auf 2 • miasto: zdarzenie na • czytanie (rozumienie selektywne) • czasowniki III.3, III.4, IV.2, VIII.1, III.4,
der Kreuzung skrzyżowaniu • mówienie: nazywanie środków modalne: dürfen IV.5, VI.10
• środki lokomocji lokomocji, interpretacja znaków i müssen
drogowcych
• pisanie: opisywanie zdarzeń
Eine 1 • elementy wiedzy • mówienie: opisywanie miejscowości III.6, XII, XIII, III.3, III.4, V.1,
Stadtrundfahrt o krajach niemiec- z jej zaletami i wadami V.2, III.4, V.1, V.4, V.7, IX.1, XI
kojęzycznych i Unii • zbieranie informacji na temat innych
Europejskiej: wiado- ciekawych miast
mości krajoznawcze
na temat Niemiec
• miasto
Boutique oder 2 • zakupy i usługi: • mówienie: przekazywanie informacji • czasownik lassen IV.1, IV.1, IV.2, IV.5, V.5, IV.5
Second hand? rodzaje sklepów, dotyczących zakupów, opisywanie za-
towary, korzystanie let i wad kupowania w supermarkecie
z usług i sklepiku osiedlowym, prowadzenie
rozmów w typowych sytuacjach zwią-
zanych z codziennym korzystaniem
z usług i urządzeń
• słuchanie (rozumienie selektywne)
Powtórzenie 1 X, XI, XIII
Test 1 X
sprawdzający
Rozdział 5 – Große und kleine Geschichten
Unser Skilehrer 2 • podróżowanie i tury- • czytanie (rozumienie globalne i selek- • czasownik mo- III.4, III.4, VI.3, X, VI.3, VI.12,
war einfach styka: wycieczki tywne): e-mail dalny wollen VI.5, VI.8, VI.11, VII.3, VII.12,
klasse! • ferie zimowe • mówienie: minione przyjęcie urodzi- • czas przeszły VII.13
• wiadomości kulturo- nowe, wyrażanie emocji Präteritum
znawcze i krajoznaw- • przedstawianie faktów z przeszłości czasowników:
cze na temat Austrii sein i haben
(Innsbruck)
AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk
4 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018
Strona 5
Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału Szkoła podstawowa
Wymagania
Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy
lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej
• krajobraz
• koledzy i znajomi
• formy spędzania
czasu wolnego
Manchmal 2 • czynności życia • czytanie (rozumienie selektywne) • czas przeszły VIII.1, XIII, II.2, II.5, IV.1,
geht halt alles codziennego • słuchanie (rozumienie globalne) Perfekt IV.2, IV.2, V.2, X, IV.2, IV.6,
schief ... • mówienie i pisanie: przedstawianie czasowników V.2, V.7
faktów z przeszłości regularnych
Klassentreffen 2 • życie towarzyskie: • słuchanie (rozumienie selektywne) • formy imiesłowu II.5, II.5, V.2, II.1, VI.3, V.2,
bei Luise formy spędzania • mówienie i pisanie: przedstawianie czasu przeszłego V.5
czasu wolnego faktów z przeszłości czasowników
• uczucia i emocje • wyrażanie opinii regularnych
rozdzielnie
złożonych
Das hat 2 • kultura: twórcy i ich • mówienie: relacjonowanie wydarzeń • czas prze- VIII.1, VI.3, III.4, III.1, III.4,
Geschichte dzieła związanych z życiem i dorobkiem szły Perfekt VIII.1, VI.3, XI, XII, IX.1, VI.3,
gemacht • wynalazki i odkrycia znanych twórców kultury, nauki czasowników IX.1
naukowe i techniki nierozdzielnie
• elementy wiedzy • uzyskiwanie i udzielanie informacji na złożonych,
o krajach niemiec- ten temat nieregularnych
kojęzycznych i Unii • podawanie dat i nieregularnych
Europejskiej rozdzielnie
i nierozdzielnie
złożonych
Was hast du 2 • czynności życia • słuchanie (rozumienie selektywne) • czas prze- II.5, II.2, III.4, II.5, VI.3, VII.3,
den ganzen Tag codziennego • mówienie: relacjonowanie wydarzeń szły Perfekt X, VII.3, VII.12
gemacht? z przeszłości z czasownikiem
• prośba o informację i udzielenie posiłkowym sein
informacji na temat czynności życia
codziennego (w czasie przeszłym)
Powtórzenie 1 X, XI, XIII
Test 1 X
sprawdzający
Rozdział 6 – Bleib gesund!
Ach je! Es tut 1 • zdrowie • słuchanie i czytanie (rozumienie • spójnik weil XIV, XIII, III.2, X, II.2, V.5, V.1,
sehr weh • podstawowe choro- globalne) wprowadzający X, III.4, V.2, V.3, IV.2
by i dolegliwości oraz • mówienie: opisywanie stanu zdrowia zdania pod-
ich leczenie i przyczyn choroby rzędne
• lekarze różnych • opisywanie dolegliwości
specjalności • pisanie: wyrażanie własnej opinii
• części ciała i argumentowanie, informowanie
o swoim stanie zdrowia
AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk
5 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018
Strona 6
Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału Szkoła podstawowa
Wymagania
Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy
lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej
Wie oft 2 • samopoczucie • mówienie: nawiązywanie rozmowy, • czasownik mo- VIII.1, II.5, II.5, X, V.1, III.4,
soll ich die • podstawowe choro- opisywanie dolegliwości w trakcie dalny sollen VIII.2, VI.3, VI.8, X, VI.8, VI.3
Medikamente by i dolegliwości oraz wizyty u lekarza
einnehmen? ich leczenie • uzyskiwanie informacji na temat
sposobu leczenia
• udzielanie porad
• czytanie (rozumienie selektywne):
recepta
• słuchanie (rozumienie globalne
i selektywne)
Lieber Net 2 • choroby i dolegli- • czytanie (rozumienie globalne III.4, III.2, III.4, IV.1, V.1, V.2,
Doktor ... wości i selektywne) V.7, X, IV.2, V.2, V.7
• porady • mówienie: opisywanie dolegliwości
• wyrażanie emocji (radość, zaniepoko-
jenie), dodawanie otuchy
• pisanie: e-mail, list
• wyrażanie prośby o pozwolenie,
udzielanie i odmawianie pozwolenia
Lebst du 1 • zdrowie: higieniczny • czytanie i słuchanie (rozumienie II.5, IV.1, IV.5, XI, X, V.5, X,
gesund? Ein tryb życia selektywne) IV.1, IV.5
Interview • mówienie: opisywanie czynności
i zachowań składających się na higie-
niczny tryb życia
• udzielanie i uzyskiwanie informacji
na ten temat
Sport ist in! 2 • sport: dyscypliny • słuchanie i czytanie (rozumienie • utrwalenie zdań VIII.1, VIII.1, IX.1, II.2, II.5, X,
sportowe, sportow- globalne i selektywne) ze spójnikiem VI.3, VI.5
cy, wybrany sprzęt • mówienie: przeprowadzanie ankiety, weil
sportowy wyrażanie opinii na temat uprawia-
nia sportu i dyscyplin sportowych,
opisywanie ludzi, miejsc i czynności
związanych z popularnymi dyscypli-
nami sportu, udzielanie i uzyskiwanie
informacji na temat poszczególnych
dyscyplin sportu
Powtórzenie 1 X, XI, XIII
Test 1 X
sprawdzający
AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk
6 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018