Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela okładka

Średnia Ocena:


Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela

Prezentowany przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Alicji Tanajewskiej, Renaty Naprawy i Doroty Kołodziejskiej "Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, dużym i niepełnosprawnością sprzężoną", cz. 1 (Jesień), 2 (Zima), 3 (Wiosna), 4 (Lato). Przewodnik umożliwi nauczycielom: monitorowanie realizacji podstawy programowej uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, zaplanowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla własnego ucznia a także zapis tematów realizacji zajęć w dziennikach lekcyjnych.

Szczegóły
Tytuł Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela
Autor: Tanajewska Alicja, Naprawa Renata
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo Harmonia
Rok wydania: 2017
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: Jniem_SP_aha.Neu_kl_8_Rozklad_materialu.pdf - Rozmiar: 177 kB
Głosy: 0
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Śladami pór roku. Przewodnik dla nauczyciela PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału  Szkoła podstawowa ROZ­KŁAD MA­TE­RIA­ŁU NA 60 JED­NOSTEK LEK­CYJ­NYCH Wymagania Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej Rozdział 1 – Ich lade dich ein! Wann hast du 2 • pory roku, miesiące, • mówienie: pytanie o datę oraz poda- • liczebniki po- II.2, VIII.2, II.5, XIII, XII, Geburtstag? urodziny, terminy wanie daty rządkowe VIII.2, X, II.2, II.5, II.5 , V.1, • święta i uroczystości • określanie terminów • zaimek nieoso- IV.1, VI.5, XI, VI.3, II.5, III.1, • wiadomości kultu- • opisywanie wydarzeń bowy man VIII.1, XI, VI.3 roznawcze na temat • proste opisywanie pogody Niemiec: zwyczaje • wyrażanie preferencji i upodobań świąteczne • słuchanie (rozumienie selektywne) Wer macht 1 • planowanie przyjęcia • czytanie (rozumienie globalne) • zaimek osobowy VIII.2, XIII, II.2, II.5, II.5, V.1, die Torte? urodzinowego • słuchanie (rozumienie selektywne) w bierniku VI.3, VI.5, IV.2 • członkowie rodziny • pisanie (przedstawianie intencji • przyimek für • koledzy, przyjaciele i planów, wyrażanie własnego zdania): e-mail Danke für 2 • święta i uroczystości • mówienie: zapraszanie i dziękowanie • zaimek dzierżaw- II.5, III.5, II.5, II.4, VII.8, die Einladung • zaproszenia za zaproszenie czy w bierniku VI.7, VI.12, X, XI, VII.7, VII.3, • pisanie: zaproszenia VII.12, VII.13 • stosowanie strategii komunikacyjnych • czytanie (rozumienie selektywne): zaproszenia Wer mag 2 • święta i uroczystości: • czytanie (rozumienie selektywne) • zaimek osobowy III.4, III.4, VI.3, VI.3, II.2, VI.8, doch keine prezenty • mówienie: wyrażanie aprobaty w celowniku IV.3, IV.4 Geschenke? i dezaprobaty • wybieranie prezentów i argumento- wanie decyzji • słuchanie (rozumienie selektywne) Voll im 2 • organizowanie przy- • mówienie: prowadzenie rozmów III.4, II.5, XI, V.2, V.3, XI, VI.3, Partystress jęcia urodzinowego na temat przygotowań do przyjęcia VI.8, IX.1, XI, VIII.1, X, VI.3, • relacjonowanie przebiegu przyjęcia VI.7, VI.12, IV.6, IV.7, IV.3 urodzinowego • składanie gratulacji, życzeń i podzię- kowań za życzenia • wyrażanie uczuć (radość, niezado- wolenie) • opisywanie miejsc i czynności • słuchanie i czytanie (rozumienie selektywne) Powtórzenie 1 X, XI, XIII Test 1 X sprawdzający AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk 1 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018 Strona 2 Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału  Szkoła podstawowa Wymagania Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej Rozdział 2 – Wohnen In einem 2 • dom, miejsce za- • czytanie (rozumienie selektywne) • słówko pytające III.4, IV.1, IV.4, IV.5, III.1, V.1 Hochhaus mieszkania: centrum • mówienie: opisywanie miejsca wo miasta zamieszkania • rodzajnik • określanie zalet i wad miesz­kania określony w centrum i na obrzeżach miasta i nieokreślony • wyrażanie opinii i upodobań w celowniku • rozmowy na temat miejsca zamiesz- kania • wykorzystywanie techniki samo­ dzielnej pracy nad językiem: sporzą- dzanie notatek • pisanie: kartka pocztowa Julia wohnt 1 • dom, miejsce • czytanie (rozumienie selektywne) III.1, III.4, VI.4, VI.12, XI, X, in einem zamieszkania IV.1, IV.5 Einfamilienhaus Im Haus 1 • dom: opis domu i po- • mówienie: określanie położenia (na • tworzenie III.4, IV.1, XII, VIII.1, X, IV.1 von Familie mieszczeń domu i ich parterze, na piętrze itp.) i wielkości rzeczowników Beckmann wyposażenia mieszkania złożonych • określanie położenia • nazywanie i opisywanie poszczegól- nych pomieszczeń oraz ich wyposa- żenia (meble i sprzęty) na podstawie ilustracji i / lub tekstu pisanego • czytanie (rozumienie selektywne): przysłowia Die Katze 2 • wyposażenie domu, • mówienie: określanie położenia • przyimki: an, auf, VIII.1, II.5, II.5, II.5, VIII.1, X, spielt neben pokoju: meble przedmiotów i osób in, hinter, neben, IV.1, IV.5 dem Sessel i przedmioty co- • opisywanie miejsc i czynności über, unter, vor, dziennego użytku • nazywanie i opisywanie mebli i przed- zwischen z ce- • czynności życia miotów znajdujących się w pokoju lownikiem codziennego młodzieżowym • czasowniki: sein, • określanie ich miejsca w pokoju stehen, sitzen, • przekazywanie informacji zawartych liegen, hängen w materiałach wizualnych • słuchanie (rozumienie selektywne) Mein zweiter 2 • wyposażenie pokoju: • czytanie (rozumienie selektywne) • zaimek dzierżaw- VIII.2, VIII.1, IV.1, IV.2, IV.5, Name ist Chaos meble i przedmioty • mówienie: dokładne określanie poło- czy w celowniku IV.6, VIII.1, X, VI.3, VI.3, XI, codziennego użytku żenia przedmiotów • utrwalenie IV.1, V.1, V.3, V.4, V.5 • życie rodzinne • opisywanie własnego pokoju przyimków • pytanie o miejsce z celowni­kiem • wyrażanie przypuszczenia co do położenia różnych przedmiotów Powtórzenie 1 X, XI, XIII AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk 2 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018 Strona 3 Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału  Szkoła podstawowa Wymagania Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej Test 1 X sprawdzający Rozdział 3 – Ferien, Freizeit, Urlaub Snowboard 1 • podróżowanie • mówienie: opisywanie różnych • wyrażenia: man VIII.1, IV.1, IV.2, IV.4, II.2, II.4, oder i turystyka sposobów spędzania wakacji i ferii muss i man kann II.5, IV.2, V.2, VII.3, VII.5, Segelboot? • formy spędzania zimowych • przyimki VII.8, VII.11, VI.3, VI.5 czasu wolnego • przedstawianie planów na przyszłość stosowane przy • wakacje i ferie (plany na wakacje i ferie zimowe) odpowiedzi na zimowe • opisywanie ilustracji pytanie wohin?: • słuchanie (rozumienie selektywne) zu, nach, in, an, auf Sommer in 2 • formy spędzania cza- • słuchanie (rozumienie selektywne) • przyimek mit II.5, XI, VI.5, VI.4, VI.3, VI.4, der Stadt su wolnego: wakacje • mówienie: prowadzenie rozmów na XI, V.4, V.5, VII.3, VII.4, VII.12 w mieściex temat spędzania wakacji w mieście • doskonalenie wyrażania własnej opinii Ferien sind 1 • święta i uroczystości: • słuchanie (rozumienie selektywne) • przyimki: von ... II.2, II.5, VII.1, III.4, IV.1, XII, immer zu kurz! terminy • mówienie: przekazywanie informacji bis ... i vom ... bis IV.1, X, VII.3, VII.8 • wiadomości zawartych w materiałach wizualnych zum ... krajoznawcze (mapa, tabela) i kulturoznawcze na • określanie i porównywanie terminów temat Niemiec: kraje ferii w Niemczech i Polsce związkowe i terminy ferii Jeder möchte 1 • podróżowanie • słuchanie (rozumienie globalne • möchte + II.2, II.5, II.5, V.1, V.2, VI.4, etwas anderes i turystyka i selektywne) Infinitiv VI.5, VII.3, VII.4, X, IX.1, IX.2, • formy spędzania • mówienie: rozmawianie o podróżach • przyimki: nach VIII.1, IV.3, IV.6 czasu wolnego dalekich i bliskich i in • nazwy krajów • planowanie wakacji i języków • pisanie: wymarzony cel podróży • elementy wiedzy wakacyjnej o krajach niemiec- kiego obszaru językowego i Unii Europejskiej Gute Fahrt! 2 • podróżowanie • czytanie (rozumienie selektywne) • przyimek mit III.4, V.5, VI.3, II.5, III.4, X, i turystyka: środki • pisanie: wady i zalety podróżowania • spójnik deshalb V.1, V.2, V.5, V.7, IV.1, IV.2, transportu różnymi środkami transportu • spójnik zwar ..., IV.3 • praca z atlasem aber ... Habt ihr Spaß 2 • kultura: twórcy i ich • słuchanie (rozumienie selektywne) VIII.1, IV.2, II.4, IV.2, IX.1, an Musik? dzieła, uczestnictwo • mówienie: wyrażanie opinii VI.4, VI.5, X, VI.3, VI.4 w kulturze Powtórzenie 1 X, XI, XIII Test 1 X sprawdzający AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk 3 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018 Strona 4 Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału  Szkoła podstawowa Wymagania Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej Rozdział 4 – In der Stadt Im Ballon über 3 • orientacja w terenie • mówienie: określanie położenia różnych • czasowniki mo- VIII.2, VIII.1, VIII.1, II.5, II.5, der Stadt • strony świata i kie- miejsc w mieście, określanie miejsca po- dalne: können III.4, IV.1, XI, IV.1, X, X, VI.3, runki bytu i celu, do którego się zmierza i mögen VI.11 • liczebniki główne od • opis i lokalizacja miejsc oraz kierunków 100 wzwyż • przekazywanie informacji zawartych • daty w materiałach wizualnych (plan miasta) • miasto: budynki, • słuchanie i czytanie (rozumienie instytucje, nazwy ulic globalne i selektywne) • podawanie daty Mit dem 2 • orientacja w terenie • mówienie: opisywanie drogi • czasownik mo- III.4, VI.11, II.4, VI.3, II.5, VI.3, Detektiv durch • kierunki, opisywanie • określanie kierunku dalny müssen VIII.1, X, VII.3 die Stadt drogi • słuchanie (rozumienie selektywne) • przyimek zu Am Morgen auf 2 • miasto: zdarzenie na • czytanie (rozumienie selektywne) • czasowniki III.3, III.4, IV.2, VIII.1, III.4, der Kreuzung skrzyżowaniu • mówienie: nazywanie środków modalne: dürfen IV.5, VI.10 • środki lokomocji lokomocji, interpretacja znaków i müssen drogowcych • pisanie: opisywanie zdarzeń Eine 1 • elementy wiedzy • mówienie: opisywanie miejscowości III.6, XII, XIII, III.3, III.4, V.1, Stadtrundfahrt o krajach niemiec- z jej zaletami i wadami V.2, III.4, V.1, V.4, V.7, IX.1, XI kojęzycznych i Unii • zbieranie informacji na temat innych Europejskiej: wiado- ciekawych miast mości krajoznawcze na temat Niemiec • miasto Boutique oder 2 • zakupy i usługi: • mówienie: przekazywanie informacji • czasownik lassen IV.1, IV.1, IV.2, IV.5, V.5, IV.5 Second hand? rodzaje sklepów, dotyczących zakupów, opisywanie za- towary, korzystanie let i wad kupowania w supermarkecie z usług i sklepiku osiedlowym, prowadzenie rozmów w typowych sytuacjach zwią- zanych z codziennym korzystaniem z usług i urządzeń • słuchanie (rozumienie selektywne) Powtórzenie 1 X, XI, XIII Test 1 X sprawdzający Rozdział 5 – Große und kleine Geschichten Unser Skilehrer 2 • podróżowanie i tury- • czytanie (rozumienie globalne i selek- • czasownik mo- III.4, III.4, VI.3, X, VI.3, VI.12, war einfach styka: wycieczki tywne): e-mail dalny wollen VI.5, VI.8, VI.11, VII.3, VII.12, klasse! • ferie zimowe • mówienie: minione przyjęcie urodzi- • czas przeszły VII.13 • wiadomości kulturo- nowe, wyrażanie emocji Präteritum znawcze i krajoznaw- • przedstawianie faktów z przeszłości czasowników: cze na temat Austrii sein i haben (Innsbruck) AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk 4 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018 Strona 5 Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału  Szkoła podstawowa Wymagania Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej • krajobraz • koledzy i znajomi • formy spędzania czasu wolnego Manchmal 2 • czynności życia • czytanie (rozumienie selektywne) • czas przeszły VIII.1, XIII, II.2, II.5, IV.1, geht halt alles codziennego • słuchanie (rozumienie globalne) Perfekt IV.2, IV.2, V.2, X, IV.2, IV.6, schief ... • mówienie i pisanie: przedstawianie czasowników V.2, V.7 faktów z przeszłości regularnych Klassentreffen 2 • życie towarzyskie: • słuchanie (rozumienie selektywne) • formy imiesłowu II.5, II.5, V.2, II.1, VI.3, V.2, bei Luise formy spędzania • mówienie i pisanie: przedstawianie czasu przeszłego V.5 czasu wolnego faktów z przeszłości czasowników • uczucia i emocje • wyrażanie opinii regularnych rozdzielnie złożonych Das hat 2 • kultura: twórcy i ich • mówienie: relacjonowanie wydarzeń • czas prze- VIII.1, VI.3, III.4, III.1, III.4, Geschichte dzieła związanych z życiem i dorobkiem szły Perfekt VIII.1, VI.3, XI, XII, IX.1, VI.3, gemacht • wynalazki i odkrycia znanych twórców kultury, nauki czasowników IX.1 naukowe i techniki nierozdzielnie • elementy wiedzy • uzyskiwanie i udzielanie informacji na złożonych, o krajach niemiec- ten temat nieregularnych kojęzycznych i Unii • podawanie dat i nieregularnych Europejskiej rozdzielnie i nierozdzielnie złożonych Was hast du 2 • czynności życia • słuchanie (rozumienie selektywne) • czas prze- II.5, II.2, III.4, II.5, VI.3, VII.3, den ganzen Tag codziennego • mówienie: relacjonowanie wydarzeń szły Perfekt X, VII.3, VII.12 gemacht? z przeszłości z czasownikiem • prośba o informację i udzielenie posiłkowym sein informacji na temat czynności życia codziennego (w czasie przeszłym) Powtórzenie 1 X, XI, XIII Test 1 X sprawdzający Rozdział 6 – Bleib gesund! Ach je! Es tut 1 • zdrowie • słuchanie i czytanie (rozumienie • spójnik weil XIV, XIII, III.2, X, II.2, V.5, V.1, sehr weh • podstawowe choro- globalne) wprowadzający X, III.4, V.2, V.3, IV.2 by i dolegliwości oraz • mówienie: opisywanie stanu zdrowia zdania pod- ich leczenie i przyczyn choroby rzędne • lekarze różnych • opisywanie dolegliwości specjalności • pisanie: wyrażanie własnej opinii • części ciała i argumentowanie, informowanie o swoim stanie zdrowia AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk 5 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018 Strona 6 Język niemiecki | aha! Neu | Klasa 8 | Rozkład materiału  Szkoła podstawowa Wymagania Temat Liczba Zakres Umiejętności / Gramatyka szczegółowe podstawy lekcji godzin tematyczny Funkcje językowe programowej Wie oft 2 • samopoczucie • mówienie: nawiązywanie rozmowy, • czasownik mo- VIII.1, II.5, II.5, X, V.1, III.4, soll ich die • podstawowe choro- opisywanie dolegliwości w trakcie dalny sollen VIII.2, VI.3, VI.8, X, VI.8, VI.3 Medikamente by i dolegliwości oraz wizyty u lekarza einnehmen? ich leczenie • uzyskiwanie informacji na temat sposobu leczenia • udzielanie porad • czytanie (rozumienie selektywne): recepta • słuchanie (rozumienie globalne i selektywne) Lieber Net 2 • choroby i dolegli- • czytanie (rozumienie globalne III.4, III.2, III.4, IV.1, V.1, V.2, Doktor ... wości i selektywne) V.7, X, IV.2, V.2, V.7 • porady • mówienie: opisywanie dolegliwości • wyrażanie emocji (radość, zaniepoko- jenie), dodawanie otuchy • pisanie: e-mail, list • wyrażanie prośby o pozwolenie, udzielanie i odmawianie pozwolenia Lebst du 1 • zdrowie: higieniczny • czytanie i słuchanie (rozumienie II.5, IV.1, IV.5, XI, X, V.5, X, gesund? Ein tryb życia selektywne) IV.1, IV.5 Interview • mówienie: opisywanie czynności i zachowań składających się na higie- niczny tryb życia • udzielanie i uzyskiwanie informacji na ten temat Sport ist in! 2 • sport: dyscypliny • słuchanie i czytanie (rozumienie • utrwalenie zdań VIII.1, VIII.1, IX.1, II.2, II.5, X, sportowe, sportow- globalne i selektywne) ze spójnikiem VI.3, VI.5 cy, wybrany sprzęt • mówienie: przeprowadzanie ankiety, weil sportowy wyrażanie opinii na temat uprawia- nia sportu i dyscyplin sportowych, opisywanie ludzi, miejsc i czynności związanych z popularnymi dyscypli- nami sportu, udzielanie i uzyskiwanie informacji na temat poszczególnych dyscyplin sportu Powtórzenie 1 X, XI, XIII Test 1 X sprawdzający AUTORZY: Anna Potapowicz, Krzysztof Tkaczyk 6 © Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2018