Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Losy się tak przede wszystkim z powodu szybko rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, lecz też z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu paru ostatnich lat diametralnie się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest dużym wzrostem w stosunku do dwóch, w stale wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, lecz także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych kłopotów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ebook ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w odsłony 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza dynamicznie odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej. Dowiesz się Czym są shadery Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej Jak programować potok renderujący Na czym polega i jak funkcjonuje teselacja Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader) Powinieneś znać API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL |
Autor: | Sydow Piotr, Sobiesiak Karol |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wydania: | 2015 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.