Średnia Ocena:
Sekrety Łodzi. Część 2
Miał bliskie kontakty z mafią, szmuglował alkohol, wyłudził nad 8 mln dolarów i wspierał kampanię 35. Prezydenta USA Johna F. Kennedy’ego. Jego imię to John. John Factor. Rodzina: brat Max Factor narodzony w Zduńskiej Woli, słynny na całym świecie autor kosmetyków. Świt 14 sierpnia 1929 roku zwiastował cudowny dzień. Na stacji Łódź Kaliska panował duży ruch, z łoskotem domykano drzwi wagonów. Na towar czeka Widzewska Manufaktura. Zdarzenie: lokomotywa pociągu załadowanego przędzą wbija się w pierwszy wagon składu wiozącego żołnierzy 28. Pułku Strzelców Kaniowskich. Wystarczyło być aktorem, muzykiem, piękną dziewczyną albo włożyć gruby banknot do kieszeni kierownika i potężne dębowe drzwi były otwarte. Przy odrobinie szczęścia już po chwili można się było chwalić, że autorem guza jest Roman Polański. Miejsce: legendarny Spatif. Adres: Kościuszki 33/35. Na trotuarze stoją stoliki. Na stolikach kieliszki. W kieliszkach trunek dostarczany przez fabryki i… apteki. W ten sposób leczone są choroby brzucha i jego nieodłącznej towarzyszki duszy. Data: 1896. Miejsce: rozlewnia spirytusu i czystych wódek. Co łączy tych ludzi, miejsca i wydarzenia? Odpowiedź może być tylko jedna: nieokiełznana, dzika, szalona, nieprzewidywalna i jak zawsze idealna Łódź a także jej nierzadko jeszcze literacko nieodkryte okolice. Nie czekaj… Wyścig po tajemnice już się zaczął!
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Sekrety Łodzi. Część 2 |
Autor: | Kulik Anna, Perzyński Jacek |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Dom Wydawniczy Księży Młyn |
Rok wydania: | 2017 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Sekrety Łodzi. Część 2 PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!