Ściąga. Szkoła podstawowa. Klasa 7-8 okładka

Średnia Ocena:


Ściąga. Szkoła podstawowa. Klasa 7-8

Książki z serii Ściąga są słynne naszym czytelnikom od wielu lat i cieszą się opinią kompleksowych pomocy edukacyjnych, potrzebnych w szybkiej i przyjemnej nauce języka polskiego. Stanowią one idealne wsparcie przed odpowiedzią, klasówką, sprawdzianem, wypracowaniem. Przedstawiamy nową odsłonę słynnej serii - książki dostosowane do nowej podstawy programowej, obowiązującej w szkole podstawowej od roku szkolnego 2017/2018. Ściąga przeznaczona dla klas 7-8 zawiera opracowania wszystkich obowiązkowych w tych dwóch latach nauki lektur i wierszy. Można tu znaleźć biografię autora, plan wydarzeń, dokładne charakterystyki bohaterów, szczegółowe streszczenia i wyczerpującą problematykę każdego utworu, a w przypadku wierszy także omówienia ich budowy. Wszystko przedstawiono przystępnym językiem, który sprawia, że praca z książką jest prosta i przyjemna.

Szczegóły
Tytuł Ściąga. Szkoła podstawowa. Klasa 7-8
Autor: Baczyński Jakub, Gradoń Olga, Karczewski Adam, Kremiec Anna, Matusiak Jakub, Molicki Damian
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo GREG
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Ściąga. Szkoła podstawowa. Klasa 7-8 w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Ściąga. Szkoła podstawowa. Klasa 7-8 PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Pobierz PDF

Nazwa pliku: test-sprawdzajacy-po-dziale-iv-kregowce-zmiennocieplne.pdf - Rozmiar: 1.15 MB
Głosy: -1
Pobierz

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.

Ściąga. Szkoła podstawowa. Klasa 7-8 PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:

 

Strona 1 Kręgowce zmiennocieplne ______________________________ __________________________ Test sprawdzający – rozdział IV imię i nazwisko ______________________________________ klasa data Grupa A 1 Zaznacz poprawne dokończenie zdania. (0–1 p.) Zwierzęta zmiennocieplne to zwierzęta, których temperatura ciała A. jest zawsze wyższa od temperatury otoczenia. B. jest zależna od temperatury otoczenia. C. jest zawsze niższa od temperatury otoczenia. D. jest stała – niezależnie od temperatury otoczenia. 2 Napisz, jakie znaczenie dla ryb mają poniższe cechy ich budowy. (0–3 p.) Głowa sztywno połączona z tułowiem: _________________________________________________________________________ Występowanie płetwy ogonowej: _________________________________________________________________________ Dachówkowato ułożone łuski: _________________________________________________________________________ 3 Poniższe rysunki przedstawiają narządy oddechowe przedstawicieli dwóch różnych grup kręgowców zmiennocieplnych. (0–2 p.) Wykreśl niepotrzebne wyrazy tak, aby zdania zawierały prawdziwe informacje. Gady oddychają za pomocą płuc przedstawionych na ilustracji A / B. Ich ściany są silnie / słabo pofałdowane, przez co powierzchnia oddechowa jest duża / mała. 4 Zaznacz, której grupy kręgowców dotyczą poniższe opisy. Uwaga: Niektóre stwierdzenia mogą dotyczyć więcej niż jednej grupy. (0–5 p.) Do zapłodnienia dochodzi poza organizmem samicy. Ryby Płazy Gady Okres rozmnażania tej grupy nazywamy tarłem. Ryby Płazy Gady Jaja tej grupy kręgowców nazywamy skrzekiem. Ryby Płazy Gady Są zwierzętami jajorodnymi. Ryby Płazy Gady Składają jaja na lądzie. Ryby Płazy Gady Strona 2 5 Płazy – jako zwierzęta dwuśrodowiskowe – są przystosowane zarówno do życia na lądzie, jak i w wodzie. Podaj jeden przykład przystosowania płazów do życia na lądzie i jeden przykład przystosowania do życia w wodzie. (0–2 p.) Przystosowanie do życia na lądzie: ________________________________________________________________________ Przystosowanie do życia w wodzie: ________________________________________________________________________ 6 Oceń, czy poniższe informacje dotyczące gadów są prawdziwe. Zaznacz literę P, jeśli informacja jest prawdziwa, albo literę F, jeśli jest fałszywa. (0–4 p.) 1. Skóra gadów jest nieprzepuszczalna dla gazów i wody. P F 2. Gady mają oczy pozbawione powiek. P F 3. W Polsce żyją przedstawiciele wszystkich grup gadów: jaszczurki, krokodyle, węże i żółwie. P F 4. Większość gadów żyje na lądzie. P F 7 Na zdjęciach przedstawiono trzy gatunki gadów żyjących w Polsce. Rozpoznaj je, a następnie zapisz ich nazwy gatunkowe. (0–2 p.) A. B. C. ________________ _______________ ________________ 8 Podaj po dwa przykłady pozytywnego znaczenia dla człowieka wymienionych grup kręgowców. (0–4 p.) A. ryb – ___________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ B. płazów – _________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ C. gadów – _________________________________________________________________ _________________________________________________________________________ 9 Przeczytaj poniższy tekst dotyczący jednego ze sposobów ochrony i ratowania przedstawicieli grupy kręgowców zmiennocieplnych, a następnie wykonaj polecenia. (0–2 p.) Duże znaczenie dla ratowania tych zwierząt ma dbanie o miejsca, w których żyją i się rozmnażają. Są to głównie duże, suche i dobrze nasłonecznione łąki oraz śródleśne polany. a) Zapisz, o której grupie kręgowców jest mowa. ___________________________________________ b) Podaj inny przykład ochrony tych zwierząt. _____________________________________________