Schizofrenik jako błazen. O roli szaleństwa w wyobraźni kulturowej okładka

Średnia Ocena:


Schizofrenik jako błazen. O roli szaleństwa w wyobraźni kulturowej

W monografii wykazujemy liczne podobieństwa pomiędzy kulturowymi figurami - błaznem i schizofrenikiem, a w konsekwencji – także pomiędzy funkcjami, które pełnią oni w kulturze i podzielanej przez społeczeństwo wizji rzeczywistości. Zarówno schizofrenik jak i błazen są zawsze outsiderami, są inni i obcy. Autorzy "Sformułowanie schizofrenik jako błazen może się wydać kontrowersyjne. Używamy go jednak z rozmysłem i bynajmniej nie po to, by uwłaczać osobom chorym psychicznie. Nasze intencje są całkowicie przeciwne. Jesteśmy przekonani, że schizofrenik (jako stereotypowy szaleniec) a także błazen pełnią w fantazji kulturowej analogiczne i bardzo kluczowe role. Są podobni do tego wręcz stopnia, że stanowią jedną figurę, a dokładniej . Schizofrenik należy do szerszej kategorii błaznów. Twierdzenie to jest główną tezą naszej książki".

Szczegóły
Tytuł Schizofrenik jako błazen. O roli szaleństwa w wyobraźni kulturowej
Autor: Stasiuk Monika, Baran Tomasz
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Difin
Rok wydania:
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Schizofrenik jako błazen. O roli szaleństwa w wyobraźni kulturowej w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Schizofrenik jako błazen. O roli szaleństwa w wyobraźni kulturowej PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.