Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
 
            W czym tkwi sekret atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia pomiędzy mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu zdarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?Autor bada relację pomiędzy mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna albo jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki oferuje refleksję ponad zapytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.
| Szczegóły | |
|---|---|
| Tytuł | Religia, media, mitologia | 
| Autor: | Majewski Józef | 
| Rozszerzenie: | brak | 
| Język wydania: | polski | 
| Ilość stron: | |
| Wydawnictwo: | Wydawnictwo Słowo / obraz terytoria | 
| Rok wydania: | 2010 | 
| Tytuł | Data Dodania | Rozmiar | 
|---|
 
            PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.