Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Pomiędzy pracownikami a pracodawcami istnieje układ oparty na wymianie. Pracodawca potrzebuje pracy ludzkiej do realizacji własnych przedsięwzięć. Pracownik oczekuje w zamian rekompensaty, nie tylko w postaci zapłaty. Układ ten byłby idealny, gdyby oczekiwania obydwu stron mogły być w pełni zaspokajane. W rzeczywistości ciężko o zrównoważenie aspiracji obydwu stron. Pracodawcy chcą, żeby pracownicy pracowali więcej i chętniej. Ci drudzy wysuwają zastrzeżenia, co do poziomu zaspokojenia ich potrzeb. Każdy chce osiągnąć jak najwięcej, lecz przewaga sił leży po stronie dających zatrudnienie. To oni dyktują warunki, od których zależy zadowolenie ludzi świadczących pracę. Podejmując próbę rozwiązania tego problemu, najlepiej zatem dążyć do konsensusu, czyli usuwać powody niedogodności odczuwanych przez pracowników tak, żeby mogli oni lepiej wykonywać własne zadania.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Psychospołeczne bariery zaspokajania potrzeb pracowników. Diagnozowanie sytuacji pracy |
Autor: | Bieńkowska Jolanta |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Rok wydania: | 2013 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Publikacja przydatna wszystkim pragnącym doskonalić relacje interpersonalne z personelem. Wskazana jako lektura obowiązkowa dla studentów zarządzania.