Średnia Ocena:
Przekładaniec nr 25/2011. Między Miłoszem a Miłoszem
"Materiały układają się w całość, którą określić można jako „Ameryka Miłosza" albo „Miłosz w Ameryce" - z rozmaitymi światowymi przyległościami. (...) Temat ten okazał się nadzwyczaj inspirujący - większość artykułów reprezentuje poziom zdecydowanie nieprzeciętny, a nawet wybitny, wnosząc nieznane albo przynajmniej ciekawe motywy do wiedzy o twórczości Czesława Miłosza (...). Miłosz, jakim go widzimy przez pryzmat najciekawszych tekstów, to, po pierwsze - poeta wiele silniej związany z literaturą światową, niż zazwyczaj się u nas sądzi, po drugie - zafascynowany krytyk Zachodu, po trzecie - nieufny i namiętny czytelnik poezji amerykańskiej, po czwarte - poeta do gruntu niejednoznaczny, być może złakniony jednoznaczności, ale w istocie wymykający się jednostronnym opisom, po piąte - autor należący do obydwu światów (pośredniczący pomiędzy nimi, absorbowany przez nie). Imponuje produktywność spojrzenia od strony amerykanistycznej. (...) W podejściu do noblisty przeważa chęć odnowienia portretu, niewiele za to znajdujemy ceremonii bezkrytycznego podziwu, które po części opanowały refleksję o poecie. Dzięki temu dobremu gatunkowi uznania dla Miłosza czytelnik w licznych tekstach znajdzie powody do namysłu, sporu czy samodzielnych studiów".Z recenzji wydawniczej
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Przekładaniec nr 25/2011. Między Miłoszem a Miłoszem |
Autor: | Opracowanie zbiorowe |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wydania: | 2012 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Przekładaniec nr 25/2011. Między Miłoszem a Miłoszem PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!