Średnia Ocena:
Przedsiębiorczość, produktywność i konkurencyjność regionów Polski
Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja konkurencyjności polskich regionów na poziomie NUTS-2 wraz z jej dynamiką i zróżnicowaniem. W dorobku polskich badaczy znajduje się dużo opracowań z zakresu konkurencyjności regionów w przestrzeni europejskiej. Znaczna ich element ma jednak charakter opisowy z dominującą rolą ocen jakościowych. Zdecydowanie mniej jest natomiast analiz sensu stricto ilościowych, prowadzących do modelowania procesów w celu określenia ich stabilności i możliwości wykorzystania w przewidywaniach. Inaczej mówiąc, chodzi o poznanie struktury przyczynowej konkurencyjności regionalnej. Jest to pewne wyzwanie podjęte przez autorów. Schemat przyjętej sekwencji poznawczej można sprowadzić do określenia potencjału, następnie pozycji i w rezultacie wyznaczenia zakresu dynamiki: kierunku, poziomu ex ante, zróżnicowania i zbieżności. Sposoby wykorzystane do realizacji celu badawczego obejmują wielowymiarową analizę porównawczą, modelowanie równań strukturalnych, regresyjne analizy panelowe i przestrzenne a także testy pozwalające identyfikować i weryfikować konwergencję regionalną. Ilościowe badania prawidłowości w gospodarce regionalnej można określić ekonometrią regionalną.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Przedsiębiorczość, produktywność i konkurencyjność regionów Polski |
Autor: | Korol Janusz, Kusideł Ewa, Szczuciński Przemysław |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Adam Marszałek |
Rok wydania: | 2015 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
Przedsiębiorczość, produktywność i konkurencyjność regionów Polski PDF Ebook podgląd:
Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby pdf był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.
Wgraj PDF
To Twoja książka? Dodaj kilka pierwszych stronswojego dzieła, aby zachęcić czytelników do zakupu!