Prawo blogosfery okładka

Średnia Ocena:


Prawo blogosfery

Blogi internetowe to wysoce zindywidualizowane strony internetowe z treściami tworzonymi przez konkretną osobę (rzadziej kilka osób), której osobowość, zainteresowania, umiejętności, odczucia i opinie wyróżniają blog spośród innych. W związku z coraz większą popularnością blogów zaczęły je prowadzić także różnego typu jednostki organizacyjne, czego przykładem są funkcjonujące w niemałej ilości blogi firmowe. Wzrostowi popularności blogów towarzyszy ich profesjonalizacja, też w aspekcie zarobkowego ich charakteru. Na blogach zaczęły pojawiać się nie tylko abstrakcyjne treści tworzone przez prowadzącego bloga, lecz również w coraz większym zakresie opinie i komentarze dotyczące konkretnych zdarzeń, usług albo produktów, co często wiąże się z sięganiem do twórczości albo prywatności innych osób. Rozpoczęcie prowadzenia bloga od strony technicznej jest bardzo proste. Pomysłowość, talent i pracowitość twórcy przekłada się najczęściej na sukces blogu. Sukces zaś liczy się nie tylko ilością odbiorców, lecz również zarobkami. Upowszechnienie blogów, choć jest zjawiskiem interesującym, a nawet – jak się wydaje – kulturowo i społecznie pożądanym, przekłada się na zawiązanie szeregu relacji z osobami albo jednostkami organizacyjnymi (przedsiębiorcami). W efekcie powstają rozliczne stosunki prawne. Celem książki jest przedstawienie problematyki blogów w świetle adekwatnych dla tej materii regulacji prawnych. Obecnie system regulacji w tym zakresie jest w wysokim stopniu niejasny i nieprzewidywalny. Poza klasycznymi kłopotami dla cyberprzestrzeni, jak szeroki zakres oddziaływania i trudności z ustaleniem tożsamości użytkowników, dochodzi kwestia wolności w Internecie i prawa do wypowiadania własnych ocen, czy po prostu opisywania wydarzeń ze własnego życia, które jednak ingerują w sferę prywatności drugiej osoby. Dzięki tej publikacji wszyscy zainteresowani mogą zapoznać się z takimi zagadnieniami jak: blog na tle uregulowań prasowych a także w kontekście regulacji dotyczącej telewizji, prawa autorskie do utworów tekstowych, graficznych i multimedialnych: utwory swoje zamieszczane na blogu, wykorzystanie cudzych utworów we swoich kompozycjach, odesłania elektroniczne do cudzych utworów, wyrażanie ocen i ingerencja w sferę prywatną a także zawodową (firmową) innych osób, odpowiedzialność za działania użytkowników, komercjalizacja bloga. Publikacja adresowana do blogerów, przedsiębiorców, medioznawców, prawników, naukowców, informatyków i wszystkich zainteresowanych rozwojem Internetu.

Szczegóły
Tytuł Prawo blogosfery
Autor: Goździaszek Łukasz
Rozszerzenie: brak
Język wydania: polski
Ilość stron:
Wydawnictwo: Wydawnictwo C.H. Beck
Rok wydania: 2014
Tytuł Data Dodania Rozmiar
Porównaj ceny książki Prawo blogosfery w internetowych sklepach i wybierz dla siebie najtańszą ofertę. Zobacz u nas podgląd ebooka lub w przypadku gdy jesteś jego autorem, wgraj skróconą wersję książki, aby zachęcić użytkowników do zakupu. Zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź szczegółowe informacje, opis i recenzje.

Prawo blogosfery PDF - podgląd:

Jesteś autorem/wydawcą tej książki i zauważyłeś że ktoś wgrał jej wstęp bez Twojej zgody? Nie życzysz sobie, aby podgląd był dostępny w naszym serwisie? Napisz na adres [email protected] a my odpowiemy na skargę i usuniemy zgłoszony dokument w ciągu 24 godzin.

 


Podgląd niedostępny.

 

promuj książkę

To twoja książka?

Wgraj kilka pierwszych stron swojego dzieła!
Zachęcisz w ten sposób czytelników do zakupu.