Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Blogi internetowe to wysoce zindywidualizowane strony internetowe z treściami tworzonymi przez konkretną osobę (rzadziej kilka osób), której osobowość, zainteresowania, umiejętności, odczucia i opinie wyróżniają blog spośród innych. W związku z coraz większą popularnością blogów zaczęły je prowadzić także różnego typu jednostki organizacyjne, czego przykładem są funkcjonujące w niemałej ilości blogi firmowe. Wzrostowi popularności blogów towarzyszy ich profesjonalizacja, też w aspekcie zarobkowego ich charakteru. Na blogach zaczęły pojawiać się nie tylko abstrakcyjne treści tworzone przez prowadzącego bloga, lecz również w coraz większym zakresie opinie i komentarze dotyczące konkretnych zdarzeń, usług albo produktów, co często wiąże się z sięganiem do twórczości albo prywatności innych osób. Rozpoczęcie prowadzenia bloga od strony technicznej jest bardzo proste. Pomysłowość, talent i pracowitość twórcy przekłada się najczęściej na sukces blogu. Sukces zaś liczy się nie tylko ilością odbiorców, lecz również zarobkami. Upowszechnienie blogów, choć jest zjawiskiem interesującym, a nawet – jak się wydaje – kulturowo i społecznie pożądanym, przekłada się na zawiązanie szeregu relacji z osobami albo jednostkami organizacyjnymi (przedsiębiorcami). W efekcie powstają rozliczne stosunki prawne. Celem książki jest przedstawienie problematyki blogów w świetle adekwatnych dla tej materii regulacji prawnych. Obecnie system regulacji w tym zakresie jest w wysokim stopniu niejasny i nieprzewidywalny. Poza klasycznymi kłopotami dla cyberprzestrzeni, jak szeroki zakres oddziaływania i trudności z ustaleniem tożsamości użytkowników, dochodzi kwestia wolności w Internecie i prawa do wypowiadania własnych ocen, czy po prostu opisywania wydarzeń ze własnego życia, które jednak ingerują w sferę prywatności drugiej osoby. Dzięki tej publikacji wszyscy zainteresowani mogą zapoznać się z takimi zagadnieniami jak: blog na tle uregulowań prasowych a także w kontekście regulacji dotyczącej telewizji, prawa autorskie do utworów tekstowych, graficznych i multimedialnych: utwory swoje zamieszczane na blogu, wykorzystanie cudzych utworów we swoich kompozycjach, odesłania elektroniczne do cudzych utworów, wyrażanie ocen i ingerencja w sferę prywatną a także zawodową (firmową) innych osób, odpowiedzialność za działania użytkowników, komercjalizacja bloga. Publikacja adresowana do blogerów, przedsiębiorców, medioznawców, prawników, naukowców, informatyków i wszystkich zainteresowanych rozwojem Internetu.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Prawo blogosfery |
Autor: | Goździaszek Łukasz |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo C.H. Beck |
Rok wydania: | 2014 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.