Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
"Kiedy myślimy dzisiaj o operze, niejako samoczynnie narzuca się kontekst „po…” – po kryzysie tradycyjnej muzyki, po ogłoszonym wszem i względem zmierzchu gatunku, lecz również po burzliwych latach awangardy i kontestacji, po postmodernizmie. Czy można w ogóle jeszcze mówić o operze jako żywej sztuce? Mamy na to pozytywną odpowiedź, propozycję pewnego spojrzenia – otóż istnieje życie poza kanonem tradycji. Jednocześnie potwierdzamy, że „zmierzch” opery istniał, ponieważ czy da się dzisiaj stale pisać konwencjonalne spektakle z muzyką, oparte na prostych historyjkach, z motywami i tematami przypisanymi do postaci? Ta książka ebook to gest performatywny, skreślający tę przebrzmiałą tradycję. Coś się skończyło i mamy coś nowego. Nie ma przecież zmierzchu, po którym nie przychodzi kiedyś świt... Monika Pasiecznik - krytyczka muzyczna, redaktorka „Ruchu Muzycznego”, felietonistka „Odry”. Absolwentka filologii polskiej na UWR i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikowała w „Glissandzie”, „Neue Zeitschrift für Musik”, „MusikTexte”, „World New Music Magazine” i „dissonance”. Autorka monografii K. Stockhausena pt. Rytuał superformuły (Wydawnictwo Krytyki Politycznej 2011). Tomasz Biernacki - kompozytor, eseista, tłumacz i podróżnik. Studiował na Akademiach Muzycznych w Warszawie i Krakowie (u Bogusława Schaeffera). Publikował w „Ruchu Muzycznym”, „Glissandzie” i „Plurale” (Berlin). "
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Po Zmierzchu |
Autor: | Biernacki Tomasz, Pasiecznik Monika |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Krytyka Polityczna |
Rok wydania: | 2013 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.
Recenzje
Pasiecznik i Biernacki doskonale zgrywają się w stylu, nie ma tu fałszywych nut.Pomieszczone w książce pdf szkice nie są ani naukowymi studiami, ani analityczno-krytycznymi dywagacjami, ani intelektualnym spięciem komentatorów życia muzycznego. Są dostępnymi dla szerokiego grona odbiorców opowieściami o mocno historycznym i faktograficznym charakterze, mozaiką intelektualnych, kompozytorskich, teatralnych i wykonawczych strategii omawianych kompozytorów. Gdyby na tym poprzestać, książkę powitałbym z nieukrywaną radością. Tak kompetentne "wprowadzenia" są bowiem na wagę złota, stwarzając szansę na to, że osoby nieobeznane i uciekające (od opery, od muzyki współczesnej), będą chciały w tej ucieczce się zatrzymać, a osoby obeznane dyskutować, pogłębiać, kwestionować.Niestety, książka ebook ma jednak większe ambicje.