Upload dokumentów - promocja książek - darmowy hosting pdf - czytaj fragmenty
Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu swoich badań a także innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie ważne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam niezbędna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, lecz staje się niezbędna, by zrozumieć swoje głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji ponad nimi, a czasem również do zmiany własnych uprzednich wyborów. Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najistotniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania a także dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom – przyszłym nauczycielom i pedagogom – zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.
Szczegóły | |
---|---|
Tytuł | Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce |
Autor: | Klus-Stańska Dorota |
Rozszerzenie: | brak |
Język wydania: | polski |
Ilość stron: | |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rok wydania: | 2018 |
Tytuł | Data Dodania | Rozmiar |
---|
PDF Upload - Zapytania o Książki - Dokumenty © 2018 - Wszystkie prawa zastrzeżone.