Ortograffiti Miks. Zeszyt ćwiczeń. Poziom 2 PDF transkrypt - 20 pierwszych stron:
Strona 1
Strona 2
Ortograffiti już 10 lat sprawdza się w praktyce
Co roku prawie 40 tysięcy uczniów zwań, ale i satysfakcji. Tak ogrom-
uczy się czytać i pisać Metodą Orto- ny sukces Metody nie byłby możli-
graffiti! Dziesiątki tysięcy nauczycieli wy, gdyby nie merytoryczna pomoc
wykorzystuje tę Metodę w praktyce. i życzliwe wsparcie Polskiego Towarzy-
stwa Dysleksji. Największy autorytet
Ten niewątpliwy sukces zawdzięcza- w dziedzinie dysleksji – prof.
my wielu ludziom. Przede wszystkim Marta Bogdanowicz – oraz w zakre-
nic by nie powstało, gdyby nie wspa- sie diagnozy i terapii pedagogicznej
niali, twórczy Autorzy Ortograffiti. – mgr Renata Czabaj – współtworzyły
Współpraca z nimi była pełna wy- Ortograffiti. Ich wiedza i doświadcze-
strona
2 Metoda Ortograffiti
Strona 3
nie znalazły odzwierciedlenie zarówno zaangażowaniu wielu uczniów uniknęło
w samej koncepcji, jak i konkretnych dramatu wielkich i małych porażek.
ćwiczeniach. Pragniemy podziękować za
współpracę. To prawdziwa przyjemność i zaszczyt
pracować z ludźmi, dla których dobro
Jednak żadna metoda, nawet najlepsza, ucznia jest wartością najwyższą.
nic nie znaczy, jeśli nie zacznie być wyko-
rzystywana. To właśnie nauczyciele dali
jej życie. Dziękujemy Państwu za uwagi, Z wyrazami szacunku
podziękowania i prośby. Dzięki Państwa Zespół Ortograffiti
strona
Metoda Ortograffiti 3
Strona 4
Trudności można pokonać!
strona
4 Metoda Ortograffiti
Strona 5
Metoda Ortograffiti
1. zalecana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej do indywidualizacji pracy z ucznia-
mi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
2. rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Dysleksji
3. konsultowana przez prof. Martę Bogdanowicz –
wybitny autorytet w dziedzinie dysleksji
4. umożliwia realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w szkole, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej
najpopularniejsza, najczęściej wybierana, najwyżej oceniana,
skuteczność potwierdzona w praktyce
Nauczyciele o Metodzie Ortograffiti
„
Sylwia Linek Małgorzata Agata Okuła
Witam! Kończę pierwszy rok pracy z serią „Or- „Ortograffiti” to naprawdę świetne, gotowe
tograffiti z Bratkiem”. Jestem zachwycona! Co narzędzie do pracy, szczególnie z dziećmi
najważniejsze – doczekałam się wspaniałych mającymi trudności w czytaniu i pisaniu.
efektów. Może to dziwne, ale z przyjemnością Mam już 2-letnie doświadczenie w korzysta-
oczekuję na kolejny rok pracy. Zajęcia z BRAT- niu, rok z uczniami i rok z własnym dzieckiem.
KIEM są naprawdę profesjonalne. Polecam ćwiczenia indywidualnie rodzicom
do pracy z dzieckiem w domu.
Elżbieta Trzaskowska
„Ortograffiti” to naprawdę duża pomoc dla Marzena Jankowska
„
nauczyciela w pracy z uczniem z dysleksją roz- Trzeba powiedzieć, że cała seria „Ortograffiti”
wojową. Pozwala na pracę podczas zajęć i na moim zdaniem jest REWELACYJNA. Pracę
samodzielną pracę uczniów w domu. Z tym zaczynałam kilka lat temu i uważam, że seria
programem pracuję już kilka lat, w zasadzie jest skonstruowana bardzo dobrze i bardzo
od początku jego istnienia i nie zamierzam ułatwia nam, terapeutom pracę. Mogłabym
przestać. dużo o tym pisać…
strona
Metoda Ortograffiti 5
Strona 6
Indywidualizacja z Ortograffiti
Wzorzec postępowania
wobec uczniów ze SPE
Wyłonienie uczniów ze specyficznymi trudnościami
Rozpoznanie
Zadanie 1.
w uczeniu się
Rozpoznanie indywidualnych potrzeb uczniów
– ocena umiejętności uczniów objętych wsparciem
Zakwalifikowanie do odpowiedniej
formy pomocy
Zadanie 2.
Pomoc
Prowadzenie zajęć dodatkowych
Dokumentowanie zajęć
Zadanie 3.
Ocena
Ocena efektywności udzielonej pomocy
– osiągnięcia ucznia
strona
6 Metoda Ortograffiti
Strona 7
Realizacja Metodą Ortograffiti
Ortograffiti Ortograffiti Ortograffiti
klasy I–III klasy IV–VI gimnazjum, liceum
Kwestionariusze rozpoznawiania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
I–III IV–VI gimnazjum, liceum
Pomiar pedagogiczny – testy czytania i pisania. Ocena wstępna
I–III IV–VI gimnazjum, liceum
KIPU – karta indywidualnych potrzeb ucznia PDW – plan działań wspierających
Ortograffiti
Ortograffiti Ortograffiti
gimnazjum,
z Bratkiem IV–VI
liceum
Dziennik zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Pomiar pedagogiczny – testy czytania i pisania. Ocena końcowa
I–III IV–VI gimnazjum, liceum
strona
Metoda Ortograffiti 7
Strona 8
Podstawowe założenia i cele metody Ortograffiti
Metoda ORTOGRAFFITI pozwala indywidualizować pracę z uczniami z trudnościami
w nauce czytania i pisania na wszystkich etapach edukacji. Realizuje wzorzec postępowania
wobec uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi (SPE), który przebiega w trzech
etapach (patrz wykres na stronach 6–7):
Rozpoznanie Pomoc Ocena
Można ją również zaliczyć do metod prak- dotykowo-kinestetycznych i motorycznych
tycznych. Zakłada systematyczne i wielokrot- oraz ich korelacja, a także kształtowanie
ne powtarzanie danej czynności według orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
określonego schematu. Takie podejście po- Można ją także zaliczyć do metod psycho-
zwala na wykształcenie konkretnej umie- dydaktycznych (nauka czytania i pisania),
jętności, a następnie wyrobienie nawyku, ponieważ zastosowane ćwiczenia eliminują
szczególnie u uczniów ze specyficznymi trud- trudności w czytaniu i pisaniu oraz liczeniu.
nościami w uczeniu się. Powtarzaniu czyn-
ności zawsze towarzyszy świadomość celu. Ze względu na charakter trudności dyslek-
tycznych najbardziej skuteczne jest uczenie
Metoda Ortograffiti należy do metod psy- się wielozmysłowe, zwane również polisen-
chomotorycznych z uwagi na zastosowanie sorycznym. Metoda Ortograffiti angażuje
ćwiczeń, których celem jest jednoczesne roz- w procesie uczenia się wzrok, słuch, ruch, do-
wijanie funkcji wzrokowo-przestrzennych, tyk, a także smak i węch.
słuchowo-językowych,
Zastosowanie metody Ortograffiti
w edukacji i terapii
Jednym z podstawowych założeń metody Ortograffiti jest jej uniwersalność:
1. dla wszyst-
kich dzieci
z trudno-
2. dla każdego
nauczyciela
– dla specjali-
3. na każde
zajęcia –
korekcyjno-
4. do pracy
w szkole
i w domu -
ściami w nauce stów i nieposiada- -kompensacyjne, umożliwia podjęcie
czytania i pisania, jących kwalifikacji dydaktyczno-wy- pracy samokształ-
niezależnie od tego, terapeutycznych równawcze, rewali- ceniowej w domu
skąd ich trudności nauczycieli dacyjne i inne
się biorą
strona
8 Metoda Ortograffiti
Strona 9
Cele ogólne Metody Ortograffiti
1. Sprawność funkcji ważnych w procesie uczenia się czytania i pisania:
wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, motorycznych
2. Płynne czytanie, zwłaszcza w zakresie:
techniki czytania, rozumienia czytanego tekstu
3. Postępy w pisaniu w zakresie:
poprawności ortograficznej, poziomu graficznego pisma
4. Rozwój sprawności językowej w zakresie:
form wypowiedzi pisemnej, konstruowania wypowiedzi ustnej
5. Sprawność liczenia
Metoda Ortograffiti jest w pełni dostosowana do polskiego systemu edukacyjnego –
odpowiada jego wymaganiom formalno-prawnym oraz praktycznym. Zależnie od etapu
edukacji, zmienia swoją specyfikę, dostosowując się do zróżnicowanych i zmieniających się
potrzeb uczniów.
Metoda Ortograffiti
• Czytam, rozu-
• Ortograffiti miem, piszę • Ortograffiti
szkoły ponadgimnazjalne
z Bratkiem • Matematyka
bez trudności
wczesnoszkolna
Gimnazjum,
Klasy IV–VI
• Od dysgrafii
Edukacja
do kaligrafii
strona
Metoda Ortograffiti 9
Strona 10
Metoda
Ortograffiti
w edukacji
wczesnoszkolnej
strona
10 Metoda Ortograffiti w edukacji wczesnoszkolnej
Strona 11
Realizacja
Ortograffiti z Bratkiem dla klasy I
Autorki: Izabela Mańkowska, Małgorzata Rożyńska
Ortograffiti z Bratkiem dla klasy II
Autorki: Izabela Mańkowska, Małgorzata Rożyńska
Ortograffiti z Bratkiem dla klasy III
Autorki: Izabela Mańkowska, Małgorzata Rożyńska
strona
Metoda Ortograffiti w edukacji wczesnoszkolnej 11
Strona 12
Jakie cele realizuje Metoda Ortograffiti
w pracy z uczniami z klas I–III?
• wspomaganie rozwoju emocjonalnego
• wypracowanie motywacji do nauki
• stymulowanie ogólnego rozwoju ucznia
• usprawnianie funkcji ważnych w procesie uczenia się czytania i pisania:
• wzrokowo-przestrzennych
• słuchowo-językowych
• motorycznych
• poprawa umiejętności czytania i pisania
• podniesienie kompetencji społecznych
• uzupełnienie wiadomości i umiejętności
• wzmacnianie mocnych stron dziecka
Na czym polega specyfika Metody Ortograffiti w klasach I–III?
W edukacji wczesnoszkolnej warunkiem jętności czytania i pisania. W drodze do
postępów w nauce jest odpowiedni rozwój realizacji tego celu uczeń ma możliwość rozwi-
emocjonalno-społeczny dziecka i jego mo- jania szeregu różnych funkcji i umiejętności.
tywacja. Dlatego właśnie tym aspektom
poświęca się najwięcej uwagi w Metodzie Na szczególną uwagę zasługuje nowatorskie
Ortograffiti. Dzięki temu możliwe jest osią- wykorzystanie stymulacji zmysłowo-rucho-
gnięcie głównego celu, którym jest kształ- wej.
towanie gotowości i doskonalenie umie-
strona
12 Metoda Ortograffiti w edukacji wczesnoszkolnej
Strona 13
Metoda integruje w jeden spójny system
następujące rodzaje aktywności terapeutycznych:
• ćwiczenia kształcące umiejętność roz- • ćwiczenia kształcące wrażliwość, spo-
poznawania i wyrażania emocji (bajka strzegawczość i pamięć wzrokową oraz
terapeutyczna) funkcje wzrokowo-przestrzenne
• ćwiczenia integrujące grupę (drama, • ćwiczenia kształcące sferę manualną
pedagogika zabawy) i grafomotoryczną,
• ćwiczenia kształcące umiejętność • nauka czytania i pisania (oparta na
słuchania ze zrozumieniem i wypowia- technikach czytania: „ślizgania” się na
dania się literach i metodzie sylabowej)
• ćwiczenia ruchowo-zmysłowe (wsparcie • ćwiczenia rozwijające myślenie mate-
zmysłowo-ruchowe: integracja senso- matyczne
ryczna, zabawy rytmiczno-ruchowe)
• ćwiczenia relaksacyjne
• ćwiczenia kształcące wrażliwość, spo-
strzegawczość i pamięć słuchową oraz
funkcje słuchowo-językowe
Jakie podejście charakteryzuje
Metodę Ortograffiti w klasach I–III?
Metoda Ortograffiti w edukacji wczesnoszkolnej prezentuje ujęcie objawowe, czyli koncen-
truje się na objawach trudności, a nie na ich przyczynach. Niesie to za sobą konsekwencje
praktyczne takie, jak:
1. oddziaływanie w kierunku usuwania objawów trudności w nauce czytania i pisania,
a nie ich przyczyn
2. koncentracja na optymalnym wykorzystaniu potencjału uczniów
3. rozbudzanie gotowości i motywacji do uczenia się
4. doskonalenie sposobów kompensowania trudności
strona
Metoda Ortograffiti w edukacji wczesnoszkolnej 13
Strona 14
Jakie innowacyjne rozwiązania proponuje
Metoda Ortograffiti dla uczniów klas I–III?
1. zaangażowanie wszystkich zmysłów biorących udział w nauce czytania i pisania –
wzroku, słuchu, dotyku, a także smaku i zapachu
DZIECKO, KTÓRE UŚWIADAMIA SOBIE ZNACZENIE ZMYSŁÓW, KORZYSTA
Z NICH W PEŁNI, CO UŁATWIA PRAWIDŁOWY ROZWÓJ.
2. czytanie z syntezą (metoda ślizgania się na
literach, metoda sylabowa)
wspieranie rozwoju emocjonalno-społecz-
nego dziecka za pomocą bajek terapeu-
3.
tycznych w wersji
książki i nagranych
słuchowisk
4. systematyczna ocena postępów dziecka
strona
14 Metoda Ortograffiti w edukacji wczesnoszkolnej
Strona 15
oryginalne autorskie pomoce dla uczniów i nauczycieli
AM Page 1
1 9/1/10 9:16
domek uczuc_Layout
5.
6.
nadanie zajęciom korekcyjno-kompensa-
cyjnym nazwy „Klub Przyjaciół Bratka” , co
zapobiega etykietowaniu i zaniżaniu poczucia
własnej wartości wśród dzieci uczęszczających
na zajęcia
Dla których uczniów z klas I–III
Metoda Ortograffiti będzie skuteczna?
Metoda Ortograffiti pozwala indywidualizować pracę z uczniami z trudnościami w nauce
czytania i pisania na pierwszym etapie edukacji, w tym:
• ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
• ryzyka dysleksji
• niedostymulowanymi dydaktycznie (środowiskowo)
• nadpobudliwymi, z obniżoną koncentracją uwagi
• z problemami wychowawczymi
Podsumowanie
Metoda Ortograffiti w edukacji wczesnoszkolnej sprowadza się do systematycznej sty-
mulacji funkcji percepcyjno-motorycznych, a także wspomagania rozwoju emocjonal-
no-motywacyjnego, co zapobiega występowaniu trudności w nauce i pojawianiu się
zaburzeń wtórnych.
strona
Metoda Ortograffiti w edukacji wczesnoszkolnej 15
Strona 16
Metoda
Ortograffiti
w klasach IV–VI
szkoły podstawowej
strona
16 Metoda Ortograffiti w klasach IV–VI szkoły podstawowej
Strona 17
Realizacja
Ortograffiti. Czytam, rozumiem, piszę
Autorki: Danuta Chwastniewska, Renata Czabaj, Aleksandra Piechnik-Kaszuba
Ortograffiti. Matematyka bez trudności
Autorka: Celina Tuszyńska-Skubiszewska, Anna Walerzak-Więckowska
Ortograffiti. Od dysgrafii do kaligrafii
Autorki: Marta Bogdanowicz, Małgorzata Rożyńska
strona
Metoda Ortograffiti w klasach IV–VI szkoły podstawowej 17
Strona 18
Jakie cele realizuje Metoda Ortograffiti
w pracy z uczniami klas IV–VI szkoły podstawowej?
Rezultatem systematycznej pracy Metodą Ortograffiti jest poprawa w zakresie:
• funkcji słuchowo-językowych
• koncentracji i pamięci
• tempa i techniki czytania
• poprawności ortograficznej
• jakości graficznej pisma
• konstruowania różnorodnych form wypowiedzi
• wzbogacania słownika czynnego ucznia
• rozumienie czytanego tekstu
• sprawnego liczenia
Głównym celem stosowania Metody Ortograffiti w klasach IV–VI jest stymulowanie funkcji
percepcyjno-motorycznych ważnych w procesie nauki czytania i pisania oraz prawidłowym
przebiegu edukacji matematycznej.
Na czym polega specyfika Metody Ortograffiti w klasach IV–VI?
Symptomy dysleksji zmieniają się w zależ- mienie czytanej treści. Utrzymuje się ogólna
ności od wieku ucznia i rodzaju zadań. Nie- niechęć do czytania. W pisaniu błędy spe-
które z objawów ustępują, inne przybierają cyficzne występują już rzadziej, natomiast
zmienioną formę. Na drugim etapie edukacji błędy typowo ortograficzne, mimo znajomo-
uczniowie rzadziej mają trudności z techniką ści reguł pisowni, są nadal widoczne. Trudno-
czytania, pozostaje natomiast wolne tempo. ści dyslektyczne zaczynają się też ujawniać
Częściej pojawiają się trudności z rozumie- w nauce takich przedmiotów, jak przyroda,
niem czytanego tekstu. Zbytnia koncentracja matematyka, historia, języki obce, muzyka.
na jakości czytania oraz coraz dłuższe i bar-
dziej skomplikowane teksty utrudniają rozu-
W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby uczniów klas IV–VI Metoda Ortograffiti, oprócz
stymulowania funkcji percepcyjno-motorycznych ważnych w procesie nauki czytania
i pisania, koncentruje się na:
• przypomnieniu i utrwalaniu zasad ortograficznych (ó-u, rz-ż, ch-h)
• kształceniu i sprawdzaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem
• poprawie tempa i techniki czytania
• rozwijaniu form wypowiedzi pisemnej i ustnej
strona
18 Metoda Ortograffiti w klasach IV–VI szkoły podstawowej
Strona 19
Na tym etapie edukacji wciąż istotnym obszarem oddziaływania Metody Ortograffiti pozo-
staje poziom graficzny pisma. Dodatkowej stymulacji wymagają szczególnie uczniowie ze
stwierdzoną dysgrafią. Innowacyjnym rozwiązaniem jest zastosowanie nowego kroju pisma,
innego niż proponowany dotąd w edukacji wczesnoszkolnej.
Nowy krój pisma
Zaproponowany wzór liter wyróżnia się większą czytelnością i prostotą. Połączenia liter
w wyrazach są łatwe i zrozumiałe, wyłącznie naturalne, nie stanowią więc problemu tech-
nicznego. Zastosowanie takiego wzoru pisma przez uczniów, którzy dotąd nie opanowali
obowiązującego w klasach I–III kroju pisma, piszą brzydko i nieczytelnie daje im szanse na
znaczną poprawę czytelności i estetyki pisma.
Metoda Ortograffiti może być stosowana że czas spędzony na nauce może być czasem
także do rozwijania umiejętności matema- ciekawym? Jednym z najbardziej skutecz-
tycznych u uczniów z trudnościami. Ogrom- nych sposobów przezwyciężania niechęci,
ne znaczenie ma przełamanie zniechęcenia a co za tym idzie również trudności z popraw-
uczniów, wywołanego dotychczasowymi nym liczeniem, jest zastosowanie gier ma-
niepowodzeniami. Jak zachęcić dziecko do tematycznych. W metodzie Ortograffiti gry
nauki matematyki? Jak udowodnić, że licz- służą utrwalaniu wiadomości i umiejętności
bami można się bawić? Jak przekonać dzieci matematycznych, aktywizują, inspirują.
z trudnościami w uczeniu się matematyki,
Dla których uczniów klas IV–VI
Metoda Ortograffiti będzie skuteczna?
Metoda Ortograffiti pozwala indywidualizować pracę z uczniami z trudnościami w nauce
czytania, pisania i liczenia na II etapie edukacyjnym, w tym:
• ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (z dysleksją)
• ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
• z dysgrafią
• niedostymulowanymi dydaktycznie (środowiskowo)
strona
Metoda Ortograffiti w klasach IV–VI szkoły podstawowej 19
Strona 20
Metoda
Ortograffiti
w gimnazjach,
i szkołach ponadgimnazjalnych
strona
20 Metoda Ortograffiti w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych
Recenzje
empik jak zawsze niezawodny, szybko, bez problemu. Dziękuję!!!
Idealna książka, bardzo pomocna w trudnościach z nauką ortografii.
Pomaga w nauce ortografii.Bardzo interesująca seria. Godne polecenia.
Interesujące zadania do ćwiczenie ortografii na różnorakich poziomach zaawansowania.
zadania dla dzieci z kłopotami ortograficznymi. wszystkie litery w jednej książce.
Dynamiczna wysyłka , cały czas informacja na temat zamówienia , zalecam
pomaga w opanowaniu problemu, nieźle się pracuje na tych ćwiczeniach, zachęca dzidziuś do zabawy z nauką
Książka ebook polecona przez nauczycielkę języka polskiego do pracy z dzieckiem mającym kłopoty z ortografią. Córka chętnie wykonuje zadania, bo są bardzo zróżnicowane. Serdecznie zalecam
Książka ebook bardzo przydatna, pomaga w uzupełnianiu braku wiedzy zarówno z ortografii jak i kształtuje charakter pisania. Zalecam do pracy swojej z dzieckiem jak i na zajęciach dodatkowych w szkole.
Bardzo niezła książka ebook do nauki i utrwalania wiedzy dot. zasad ortografii dla dzieci m.in. z dyslekcjądyslekcją.
Książka ebook wskazana dla dzieci dyslektycznych. Pomoże także tym, którzy mają kłopoty z ortografią.
Podręcznik bardzo fajny, polecony przez psychologa dla dziecka, w związku z dysleksja, dobre ćwiczenia uczące zarówno ortografii jak i ćwiczące motorykę ręki
Idealny produkt do pracy z dzieckiem, wiele ćwiczeń, pozwala w łatwy sposób trenować zasady pisowni.
Idealna pozycja dla ucznia z dysortografia, lecz i dla takiego, który chce przypomnieć sobie i utrwalić zasady pisowni. Zalecam cała serię.
Pozycja tak samo ciekawa, jak ta przygotowana dla poziomu niższego. Wielkim jej plusem zebranie różnorodnych ćwiczeń usprawniających posługiwanie się różnorakimi zasadami ortograficznymi w jednej książce. Polecam.
Jak można w ten sposób traktować dzieci??? Jeśli w tej książce pdf znajdują się ćwiczenia na "poziom 2" to nie chcę widzieć poziomu 1. Córka jest w 5klasie, ma 10lat (poszła do szkoły jako 6latka), a zadania w tej książce, dedykowanej właśnie dla 5-6-klasisty spokojnie rozwiąże 1-klasista, który już umie czytać i pisać. PORAŻKA!!! Kupiłam tylko dlatego, aby polonistka nie zarzuciła mi braku pracy z dzieckiem przed badaniem.Jeśli szukacie czegoś odrobinę trudniejszego to spokojnie kupujcie granatową serię dla gimnazjum, uczeń szkoły podstawowe poradzi sobie bez problemu.Szkoda, że autorka tej doskonałej pozycji nie bierze pod uwagę, że kłopoty z pisaniem zdarzają się również bardziej zdolnym dzieciom... Żal...
Mój synek ma dysleksję i kłopoty w czytaniu lecz jak tylko otrzymał te ćwiczenia od razu chciał je rozwiązywać niestety musi poczekać na zajęcia . Bardzo dobre ćwiczenia nawet nas dorosłych zainteresowały zalecamy wszystkim którzy mają kłopoty w pisaniu i z ortografią
Ratunku! Mój syn ma dysleksję! Jego reakcja: "No w końcu mam fory na dyktandach". Moja reakcja: "A jeżeli to przyszły prezydent RP? A tu przemówienia, podziękowania, wpisy do ksiąg pamiątkowych... Co tu robić??? Otóż kupić w EMPIKU (bo najtaniej) zbiór ćwiczeń Ortograffiti. Znalazłam w nich mnóstwo różnorodnych ćwiczeń doskonalących czytanie, słuch, wzrok, spostrzegawczość, pamięć, logiczne myślenie, a nawet kaligrafię. Oczywiście wszystkie te ćwiczenia "krążą" wokół zasad ortograficznych, które są przedstawione w bardzo przystępny sposób. Dla mnie rewelacja. "Prezydent" stwierdził, że są spoko.
Rewelacyjne zeszyty ćwiczeń dla dzieci, które zaczynają naukę ortografii i mają kłopot z zapamiętaniem jej zasad. Ćwiczenia są bardzo kolorowe, ułożone w formie rebusów, zagadek i zadań. Mają bardzo ciekawą formę. Moje dzidziuś potraktowało je jako kolejną książeczkę na deszczowe dni... Wykonując kolejne zadania jednocześnie uczyło się zasad ortografii. Gorąco polecam.
Przydatna w nauce, synowi się podobała i nierzadko z niej korzystał podczas nauki zasad ortografii.